همه چیز درباره مشاوره مالیاتی و دلایل اهمیت آن

گزارش بازرگانی،   3990726032

این روزها تقریباً تمامی کسب‌وکارها سروکاری با مالیات دارند. مالیات پولی است که دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت می‌کند. در بیشتر کشورهای جهان مردم و کسب‌وکارها ملزم به پرداخت مالیات هستند. اما برای مالیات قوانین خاصی در کشورهای مختلف وضع شده است. قوانین مالیاتی باعث شفافیت روابط اقتصادی شده‌اند و از این نظر اهمیت بسیاری دارند. دانستن قوانین مالیاتی و داشتن تخصص نیازمند کسب دانش در این زمینه است. مشاوران مالیاتی کسانی هستند که این دانش را کسب کرده‌اند. با توجه به اینکه کسب‌وکارها در صورت عدم تسلط بر قوانین مالیاتی ممکن است مرتکب خطا شوند، نیاز به مشاوره مالیاتی دارند. مشاوره مالیاتی در واقع خدمتی است که توسط مشاوران مالیات ارائه می‌شود. مشاوره مالیاتی به شما کمک می‌کند تا از معافیت‌های مالیاتی و یا تخفیف‌های دولت آگاه شوید. همچنین با بهره‌مندی از مشاوره مالیاتی این اطمینان را خواهید داشت که کسب‌وکارتان به صورت ناخواسته دچار تخلف مالیاتی نشده است.

مشاوران مالیاتی عموماً در شرکت حسابداری و مالیاتی مستقر هستند و برای استفاده از اطلاعات و خدمات آنان کافی است به این شرکت‌ها مراجعه کنید.

اما باید توجه کنید که اطمینان کردن به هر مشاور مالیاتی درست نیست. برخی مشاوران مالیاتی ممکن است در زمینه خود به اندازه کافی متخصص نبوده و برای‌تان مشکل‌ساز شوند. اولین موردی که باید مشاوران مالیاتی به آن تبحر داشته باشند، قوانین مالیاتی است. قوانین مالیاتی در ایران ساده نیستند و به همین دلیل ممکن است تمام مشاوران مالیاتی نیز به صورت دقیق از این قوانین آگاهی نداشته باشند. همچنین مورد دیگری که بسیار اهمیت دارد، توجه به استثناها و تغییرات دائمی و یا مقطعی در قوانین است. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، در صورت بهره‌مندی از مشاوره مالیاتی خوب، می‌توان از تخفیف‌ها و یا معافیت‌ها آگاه شد. بنابراین اگر مشاور مالیاتی دانش و تخصص کافی در این حوزه را داشته باشد، می‌تواند باعث ذخیره سرمایه خوبی برای کسب‌وکارتان شود.

لذا برای بهره‌گیری از مشاوره مالیاتی مناسب، تنها مراجعه به شرکت حسابداری و مالیاتی کافی نیست. آنچه اهمیت دارد، شناخت و بررسی کامل شرکت حسابداری و مالیاتی و نیز مشاوران آن است. اهمیت این قضیه به قدری زیاد است که باید بدانید در صورتی که مشاور مالیاتی اطلاعات ناکافی در دست داشته باشد، می‌تواند با راهنمایی غلط خود برای کسب‌کارتان ضرر ایجاد کند. حتماً قبل از نهایی‌کردن قرارداد خود با مشاور، درباره سوابق علمی، کاری و فعالیت‌های وی تحقیق کرده و حتماً از او درخواست ارائه گواهی‌نامه معتبر را کنید.

به عنوان آخرین مورد باید به این موضوع اشاره کنیم که مشاوران مالیاتی مجرب در همه جا حضور ندارند. از این‌رو استفاده از امکانات دریافت مشاوره مالیاتی آنلاین از سایت‌های مؤسسات معتبر در این زمینه یکی از گزینه‌هایی است که بهتر است آن را نیز حتماً در نظر بگیرید.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین