ارتش جمهوری اسلامی ایران هوشیارانه تحرکات دشمنان را رصد می کند/غلبه تفکر جهادی و روحیه انقلابی عامل اقتدار نیروهای مسلح

گروه سیاسی الف،   3990723141
ارتش جمهوری اسلامی ایران هوشیارانه تحرکات دشمنان را رصد می کند/غلبه تفکر جهادی و روحیه انقلابی عامل اقتدار نیروهای مسلح

ایرانی جانشین معاونت تربیت و آموزش ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایرانف هوشیارانه تحرکات دشمنان را رصد می کند و با تکیه بر توان داخلی اجازه هیچ گونه خدشه ای به امنیت و اقتدار کشور را نمی دهد.

به گزارش الف امیردریار دوم شهرام ایرانی جانشین معاونت تربیت و آموزش ارتش در گفتگو با برنامه «بحث روز» رادیو ایران در مورد خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران به مردم در حوادث گوناگون پس از انقلاب گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای انقلاب و به ویژه دوران دفاع مقدس در کنار مردم بود و پس از پایان جنگ نیز به عرصه سازندگی کشور ورود پیدا کرد. در حوادثی مثل سیل و زلزله نیز ارتش همواره نیرویی بوده که با تمام امکانات و تجهیزات در خدمت مردم قرار گرفته است.


وی ادامه داد: در سیل اخیر در استان های گلستان و لرستان ما از تجهیزات نیروی دریایی برای تخلیه آب استفاده کردیم، از تجهیزات نیروی هوایی نیز برای جا به جایی سریع اقلام مورد نیاز استفاده شد و همچنین  خودروهای آبی،خاکی نیروی زمینی را برای خدمت رسانی به مردم سیل زده به کار گرفتیم. اخیرا هم در رزمایش کمک های مومنانه، ارتش به میدان آمد و سعی کردیم با سرعت عمل به محرومان و نیازمندان کمک کنیم.


جانشین معاونت تربیت و آموزش ارتش با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشگاههای افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام‌ علی(ع) اظهار داشت: همان طور که فرمانده معظم کل قوا در بیانات خود تاکید کردند دشمنان گاهی تهدید را برای غافلگیری پنهان میکنند و گاهی نیز تهدید را ده برابر بزرگ‌تر نشان می دهند تا در ملت های عالم ترس ایجاد کنند. ارتش جمهوری اسلامی ایران هوشیارانه تحرکات دشمنان را رصد می کند و با تکیه بر توان داخلی و بومی اجازه هیچ گونه خدشه ای به امنیت و اقتدار کشور را نمی دهد.

90 درصد از تجهیزات مجموعه پدافند هوایی ارتش در داخل کشور ساخته می شود

امیر سرتیپ دوم محمدرضا علیان نژادی معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش درباره قدرت دفاعی پدافند هوایی ارتش اظهار داشت:پدافند هوایی ارتش در 3700 نقطه کشور مستقر شده و از آسمان کشوری پهناور که در آن درهر ساعت 100 فروند هواپیما از آن عبور می کند، البته در این آمار ریزپرنده ها و پهپادها محاسبه نشده اند. ما علی رغم تحریم های ظالمانه دشمنان توانستیم با سعی و خطا و مهندسی معکوس نیازهای نظامی کشور را برطرف کنیم.


وی ادامه داد: تنها 26 کشور در جهان به صنعت موشکی دسترسی دارند و ایران یکی از آنهاست. در پدافند هوایی ارتش بالغ بر 90 درصد از تجهیزات ما کاملا ایرانی هستند.
امیر سرتیپ دوم محمدرضا علیان نژادی در پایان گفت: مجموعه متخصص و متعهد پدافند هوایی ارتش به صورت دائمی و لحظه ای آسمان کشور و کشورهای اطراف را رصد و کنترل می کند و مسئولیت مهم حراست از دستاوردهای ارزشمند کشور در حوزه‌های مختلف بر عهده کارکنان غیور پدافند است.


غلبه تفکر جهادی و روحیه انقلابی عامل اقتدار و پیشرفت نیروهای مسلح

مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی که مهمان تلفنی برنامه بحث روز بود در خصوص علت پیشرفت های کشور در بخش نظامی و مقایسه آن با سایر بخش ها گفت: علت اقتدار و پیشرفت کشور در حوزه نظامی این است که نیروهای مسلح در سایه فرماندهی کل قوا از وحدت و یکپارچگی بسیار خوبی برخوردار هستند و فرماندهان نظامی نیز همیشه ثبات مدیریت داشته اند اما متاسفانه در بخش های اجرایی کشور با اعمال سلیقه های شخصی و جناحی و همچنین رفت و آمد و تغییرات پی در پی مدیران مواجه هستیم که طبیعتا به برنامه ریزی و نحوه اداره جامعه آسیب می زند.


وی افزود: غلبه تفکر جهادی و روحیه انقلابی و همچنین عدم اعتماد به دشمن در نیروهای مسلح باعث شده تا در این عرصه به پیشرفت های چشمگیری دست یابیم اما در برخی بخش های مدیریتی متاسفانه به دلیل اینکه بعضی از مدیران از خودباوری و روحیه انقلابی لازم برخوردار نیستند نتوانسته اند به موفقیت چندانی دست پیدا کنند.


کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب پیرامون نسبت بین واقع بینی و آرمان گرایی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود تاکید کردند که در مدیریت کشور باید نسبت صحیحی بین واقع بینی و آرمان گرایی برقرار شود. بدون شک نگاه غیرواقعی به مسائل خطای بزرگی است و غفلت از آرمان گرایی نیز باعث عقب ماندگی می شود. اگر در محاسبات مدیران به هر دلیلی اختلال ایجاد شود طبیعی است که تصمیمات آنها خروجی مثبتی برای مردم نخواهد داشت و بیشتر باعث تحمیل هزینه به کشور می شوند.


فضائلی در پایان یادآور شد: آمریکایی ها در دوره ای قدرت و نفوذ زیادی در جهان داشتند اما امروز دیگر نه فقط ایرانی ها بلکه همه مردم جهان می دانند که قدرت آمریکا رو به افول است و اندیشم

ندان غربی هم بارها در اظهارات خود از این افول ابراز نگرانی کرده اند. البته این مسئله به این معنی نیست که ما عقلانیت را کنار بگذاریم و هیچ قدرتی برای دشمنان قائل نباشیم بلکه باید واقع بینانه و هوشمندانه به مصاف دشمن برویم و قاطعانه به تهدیدات آنها پاسخ دهیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین