به صدا درآمدن زنگ خطر کرونا در کشور/ کنایه واعظی و آشنا به قالیباف/ فاصله‌گرفتن دولت از جامعه/روحانی: به نوکری و خدمت به مردم افتخار می‌کنیم

گروه سیاسی الف،   3990723116 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

به صدا درآمدن زنگ خطر کرونا در کشور/ کنایه واعظی و آشنا به قالیباف/ فاصله‌گرفتن دولت از جامعه/روحانی: به نوکری و خدمت به مردم افتخار می‌کنیم

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۳ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۸۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که دو هزار و ۲۳۷ نفر از آنها بستری شدند.

وی با بیان اینکه تا کنون چهار میلیون و ۳۹۸ هزار و ۷۲۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۱۳ هزار و ۲۱۹ نفر رسید.

لاری با بیان اینکه  ۴۶۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، اضافه کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۳۴۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران درباره وضعیت شیوع کرونا در استان تهران گفت: تهران کماکان در تب و تاب بیماری کرونا است. در شاخص‌های مراجعین سرپایی، بستری، مراجعین جدید و مرگ ومیر ناشی از کرونا تغییر کاهشی نداشتیم و در طول دو هفته اخیر کماکان وضعیت تهران قرمز بوده است.

وی افزود: پیش‌بینی آماری ما این است که تهران در حال تجربه کردن سخت‌ترین روزهای پیک سوم بیماری کرونا است. تا زمانی که مداخلات جدی اعمال نشود این پیک رو به افول نخواهد گذاشت و ممکن است شرایط به همین شکل ادامه یابد. راه تقلیل موارد بیماری در تهران، انجام مداخلات جدی است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران اظهار کرد: متاسفانه از فردا در آستانه تعطیلات چند روزه قرار می‌گیریم و نگرانی ما از سفرها است. به دلایل مختلف اپیدمیولوژی چرخش ویروس در عرصه جغرافیای عمومی در کشور و همچنین افزایش بار بیماری در شهرهای مبدا و مقصد متاسفانه می‌تواند آمار بیماری را افزایشی کند.

بیشتر بخوانید:

کرونا همچنان رکوردشکنی می‌کند؛ ثبت ۴۸۳۰ ابتلا و ۲۷۹ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

شرایط دورکاری کارکنان تهرانی اعلام شد

روزهای سخت تهران در پیک سوم کرونا

***

محدودیت ورود و خروج در ۵ کلان‌شهر به دستگاه‌ها ابلاغ شده است

سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا اظهار داشت: با بررسی هایی که روی ویروس کرونا داشتیم متاسفانه ویروس دچار جهش ها و تغییراتی شده است. در سرعت انتشار و گرفتار کردن جمعیتِ بیشتر سرعت عمل بیشتری پیدا کرده و این زنگ خطری برای کشور برای رعایت فاصله گذاری، مسافرت ها و استفاده از ماسک است. 

وی ادامه داد: روز گذشته از رییس جمهور درخواست کردم که اجازه دهند در پنج شهر مهم که شیوع بالاست مانند کلان شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلی منع عبور و مرور و محدودیت رفت و آمد اعلام کنیم که بلافاصله موافقت کردند و به دستگاه های مربوط ابلاغ کردند.‌ امیدواریم در این سه روز با این اقدام جدید و کاهش تردد و اقدام موثری در راستای کاهش شیوع بیماری در کشور برداریم.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: هنوز افزایش میزان شدت بیماری مشخص نیست اما سرعت انتشار ویروس و تعداد افرادی را گرفتار می کند بیشتر شده است و سرعت عمل بیشتری پیدا کرده است و این زنگ خطری است که در همه  کشور به صدا درآمده است.

بیشتر بخوانید:

عبور و مرور در ۵ کلانشهر ممنوع شد

توضیحات جهانپور درباره محدودیت‌های سفر به ۵ کلانشهر

جزئیات طرح منع آمد و شد در ۵ کلانشهر

منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر/ ویروس کرونا دچار جهش شده

***

ابتلا به کرونا خانوادگی شده

مینو محرز،عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وضعیت اپیدمی کرونا به مراتب بدتر از اسفند و فروردین است و شاهد ابتلای خانوادگی مردم به بیماری کووید۱۹ هستیم، پدیده‌ای که در گذشته کمتر دیده می‌شد.

وی تاکید کرد: شدت بیماری افزایش نیافته اما به علت جهش ویروس کرونا شدت سرایت این بیماری بسیار بیشتر شده، البته تعداد بیماران مسن که بیماری زمینه ای دارند هم بیشتر شده است که علت آن می تواند افزایش مراودات خانوادگی و بازگشایی مدارس باشد و به طور مسلم افزایش بیماران مسن عامل مهم افزایش مرگ و میر کرونا در کشور است.

بیشتر بخوانید:

روز‌های شلوغ اورژانس با اوج گیری کرونا

***

برگزاری مراسم عروسی، قتلگاه است

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: تعداد فوت شدگان کرونایی بیش از آمار اعلامی است، آمار فوت شدگان را باید ۲ برابر حساب کرد.

او افزود: این میزان آمار فوتی با آمار واقعی بسته به وضعیت هر استان از یک ونیم برابر تا ۲ و ۲.۲ دهم برابر متغییر است، این اختلاف آمار بسیار قابل توجه است. افراد بالای ۶۰ سال در معرض خطر بیشتری هستند. 

معاون کل وزیر بهداشت با تاکید براینکه برگزاری مراسم عروسی، قتلگاه است، گفت: با برگزاری این مراسم خودمان و دیگران را درگیر می‌کنیم. براساس بررسی‌ها میزان ازدواج در فاصله زمانی ماه رمضان تا محرم نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده که به احتمال زیاد به دلیل این است که عروسی در شرایط شیوع کرونا کم خرج‌تر است. 

بیشتر بخوانید:

حریرچی: آمار فوت‌شدگان کرونایی را باید ۲ برابر حساب کرد

تعداد فوتی‌های کرونایی بیشتر از آمار اعلامی است

***

اطمینان می‌دهم دولت لحظه‌ای از درد مردم غافل نیست

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه هیات دولت با بیان این‌که می‌داند مردم ایران در فشار اقتصادی هستند، تاکید کرد: می‌خواهم به مردم اطمینان بدهم که دولت همه توان خود را برای تامین ارز و کالاهای مورد نیاز به کار برده و خواهد برد و لحظه‌ای از درد و مصائب و مشکلات مردم غافل نیست.

وی اضافه کرد: با کمک کادر درمان و مسئولان و مردم در مقابله با ویروس کرونا هرچه در توان داشتیم انجام دادیم و می‌دهیم و به نوکری و خدمت به مردم افتخار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

روحانی: از یکشنبه می‌توانیم اسلحه بخریم و بفروشیم/ لحظه‌ای از درد مردم غافل نیستیم/ باید به موقع بجنگیم و صلح کنیم

***

نامه قالیباف به روحانی را ندیدم

محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره نامه قالیباف به روحانی درخصوص بودجه گفت: همیشه دولت و مجلس بر سر بودجه تفاهم می‌کنند؛ چیزی که الان می‌افتد این است که چنین نامه‌هایی بین ما و قوای دیگر و نهادهای دیگر بوده اما اینکه اول ما نامه را در رسانه‌ها می‌بینیم و بعد دریافت می‌کنیم عجیب است؛ البته من این نامه را ندیدم.

رییس دفتر رئیس‌جمهور درباره برخی اظهارنظرها نسبت به رئیس‌جمهور گفت: این بی‌اخلاقی‌هایی که برخی انجام می‌دهند و برخی هم سکوت می‌کنند باید بدانند که فقط این بی‌اخلاقی‌ها تنها به آقای رئیس‌جمهور نیست بعدا نوبت خیلی‌های دیگر هم می‌شود و از طرف دیگر متاسفانه عده‌ای رقابت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی را برای سال 1400 خیلی زود شروع کردند. اگر می‌خواهید کار تبلیغاتی و انتخاباتی بکنید سفر بروید ولی این که شعار تبلیغاتی بدهید و بگویید فقط ما می‌توانیم انجام بدهیم. مردم می‌دانند که شما قبلا سرکار بودید و قبلا هم مسوولیت داشتید ولی هیچ کدام از این کارها را نتوانستید انجام بدهید.

بیشتر بخوانید:

واعظی: اگر می‌خواهید کار تبلیغاتی و انتخاباتی بکنید سفر بروید

***

مسئولان این‌روزها از مردم فاصله گرفته‌اند

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس یازدهم ‌در دومین روز نظارت میدانی خود در استان سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ درصد نابسامانی‌های اقتصادی ناشی از ضعف مدیریت در حوزه داخل و ۳۰ درصد مشکلات اقتصاد تحت تأثیر تحریم‌هاست.

 قالیباف تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل امروز کشور چالش مدیریتی است و باید در نظر داشت که با به‌کارگیری ظرفیت‌های کشور می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

قالیباف تأکید کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که متأسفانه رویکرد ما امروز فاصله گرفتن از مردم شده است، در حالی که این مسئله یکی از نقاط قوت برجسته در اوایل انقلاب بود و مردم در تمامی امور مشارکت معناداری داشتند، ولی امروز مردم در اداره جامعه نقش حداقلی دارند. در حوزه اقتصاد و سیاست مردم فقط در شرکت در انتخابات مشارکت خود را نشان می‌دهند و در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز اشکالات جدی به موانع جلوگیری از مشارکت مردم وارد است.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: حق نداریم استان‌های محروم را به دلیل دور بودن فراموش کنیم/ ساختار بودجه ما را با مشکلات اقتصادی روبرو کرده

قالیباف: ضعف مدیریت عامل تضعیف سیستان است/ نظارت مجلس مقطعی نخواهد بود

***

ولایتی وحدت‌شکنی کرد نمی‌تواند رئیس مکانیزم انتخاباتی اصولگرایان باشد

عباس سلیمی نمین، تحليل‌گر اصولگرا به نامه‌نیوز گفت: امروز قوای مقننه و قضائیه مدیرانی دارند که می تواند منشأ تحول باشند. اگر با وضعیت امروز بخواهیم صحبت کنیم، معتقدم ضرورتی ندارد که آقایان رئیسی و قالیباف نامزد انتخابات سال 1400 شوند.

وی افزود: امکان دارد با خروج آقای رئیسی از دستگاه قضا، ما شاهد برگشتی به شدت قوی تر به سمت برخی لغزش ها در این قوه باشیم. لذا مصلحت کلان کشور حکم می کند آقای رئیسی در قوه قضائیه بماند.

سلیمی نمین با اشاره به دوره انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بیان کرد: آقای ولایتی خودش کارنامه خوبی در زمینه هماهنگی میان نیروهای اصولگرا نداشت. آن دوره ای که لازم بود اصولگرایان وحدت داشته باشند آقای ولایتی از عاملان اصلی شکستن وحدت بود که موضوع تماس تلفنی مرحوم آیت الله مهدوی کنی و پرهیز آقای ولایتی در پاسخگویی به آن تماس کاملا بر همه روشن است.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: طرح کاندیداتوری برخی افراد در انتخابات ریاست جمهوری محض خنده و برخی نیز محض گریه است مثل آقایان میرسلیم و آخوندی. 

وی افزود: مشاهده می کنیم برخی با فرصت طلبی خود را در سطح کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح می کنند تا سطح حضور خودشان را در جامعه بالا ببرند. معتقدم اگر هزینه مادی چنین فرصت طلبی هایی بالا برود این افراد هیچ گاه وارد صحنه انتخابات نمی شوند.

***

‌آرزوی رئیس مجلس درباره طرح‌های نیمه‌تمام

سید‌مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سياسي اصلاح طلب در روزنامه شرق نوشت: رئیس مجلس به‌تازگی در سخنانی پرسیده که چرا طرح‌های نیمه‌تمام به مردم واگذار نمی‌شود تا آنان طرح‌ها را کامل کنند و به نفع مردم به جریان بیفتد؟ این ایده آقای قالیباف امری کاملا درست است و درحالی‌که اعتبارات بودجه تنها صرف امور جاری می‌شود و کسر بودجه‌ای بسیار سنگین در عملکرد بودجه کشور داریم، می‌تواند راهگشای امر باشد؛ اما خوب است ریاست مجلس، در کنار طرح این ایده، از مرکز پژوهش‌های مجلس بخواهد که با وجود تصریح در قوانین مصوب مجلس به شبهات این امر، چرا چنین اتفاقی در کشور تاکنون صورت نگرفته است...

کسانی که وارد عرصه سرمایه‌گذاری در طرح‌های ناتمام می‌شوند، نیاز به امنیت و فراغت از ایذای افراد و مسئولان محلی دارند و با توجه به نوعی گسیختگی مدیریتی در استان‌ها، مورد هجمه عناصر مختلفی که خودجوش نامیده می‌شوند و اغلب با برنامه‌ریزی و حمایت اقدام می‌کنند، قرار می‌گیرند و نیاز به حمایت قاطع قوه قضائیه و مقامات دولتی محلی دارند...

از آفات دموکراسی‌های تقلیدی، ملوک‌الطوایفی‌شدن کشور‌ها است و نبود قاطعیت و قدرت دولت‌ها در اجرای قوانین و مقررات و بی‌اعتنایی به آنها باعث راکد‌شدن کارها و بروز فساد در جامعه و در دستگاه‌های حاکمیتی است و این امری است که بسیاری از کارگزاران با فلسفه «خویش‌نگهداری» و «حفاظت از آینده خود» و اینکه عمل ممکن است مورد بازخواست قرار گیرد؛ اما بی‌عملی مجازات ندارد، دفع‌الوقت می‌کنند و نتیجه آن می‌شود که کارها پیگیری نشده و به اجرا نمی‌رسد...

می‌گویند آزموده را آزمودن خطاست. بعید است که با وجود انرژی مثبت رئیس مجلس در بر همان پاشنه سابق نچرخد و همچنان طرح‌های عمرانی در محاق خاموشی به سر نبرند. امید که چنین نباشد.

***

هدف از به‌راه‌انداختن جنگ روانی، انداختن مجلس در چاله بی‌فایده بگومگوهای سیاسی است

روزنامه صبح نو نوشت: گویی قرار نیست حواریون پاستور دست از عناد نسبت به مجلس بردارند و ‌به‌جای لفافه‌گویی و کنایه‌پراکنی، مردانه وارد میدان شوند. یکی از این حواریون که به موجب سبقه طولانی امنیتی‌-اطلاعاتی، ید طولایی در گرداندن واژه‌ها دارد، روز گذشته بار دیگر کلماتی را علیه رییس مجلس ردیف کرد.

حسام‌الدین آشنا، مشاور ویژه حسن روحانی، با اشاره به آغاز سفرهای انتخاباتی ترامپ و ایجاد مشابهت تلویحی این سفرها با نظارت میدانی قالیباف، نوشت: «تقلید از ترامپ نشانه شجاعت نیست.»

دولتی‌ها و رسانه‌های اصلاح‌‌‌طلب حامی آنها که در ماجرای بحث‌های اخیر بر سر عقلانیت و شجاعت، قافیه را بدجور باختند، تلاش دارند به نحوی دیگر خود را بازیابند.

به نظر می‌رسد دولتی‌ها که جملگی نیروهای آشنا به قواعد جنگ روانی هستند، می‌کوشند برای پُر‌کردن خلأ قابلیت مدیریتی، نیش و کنایه‌ها را نثار رییس مجلس و به طور کلی مجلس یازدهم كنند تا تمرکز آنها برای خدمت‌رسانی به مردم مخدوش شود. هدف از این به‌راه‌انداختن جنگ روانی، انداختن مجلس در چاله بی‌فایده بگومگوهای سیاسی است. شاید بهترین راه برای مقابله، «خاموشی فعال» یعنی کار‌کردن برای مردم به دور از جنجال‌های تبلیغاتی باشد.

***

رفاه‌زده‌ها به خود زحمت نامزدی ندهند

روزنامه جوان نوشت: گسترده شدن مشکلات داخلی کشور حساسیت انتخابات ریاست‌جمهوری سال‌۱۴۰۰ را دوچندان کرده است...مردمی که نسبت به آینده ناامید بوده و به یقین رسیده‌اند مسئولان اجرایی کشور درک مناسبی از مشکلات و تلاش حداقلی برای کاهش این مشکلات ندارند، نمی‌توانند حمایت مطمئنی از کشور و نظام در برابر تهدیدات بیرونی داشته باشند. روحیه خودکوچک‌بینی در چنین شرایطی ظهور و بروز پیدا می‌کند و عموم مردم خود را در برابر مردم سایر کشورها فاقد جایگاه معتبر و وزانت می‌بینند.

مادامی که جامعه به این نتیجه نرسد که نامزدهای انتخابات شعارهای واقعی سر می‌دهند و به آن پایبند خواهند بود، کاهش مشارکت انتخابات و پیامدهایی که به آن اشاره شد، دامنگیر کشور خواهد شد و بالعکس در مقاطعی که جامعه به این تلقی رسیده است که رئیس‌جمهورشان و حتی نمایندگان مجلس و سایر مسئولان درک درستی از مشکلات آن‌ها داشته و برای رفع آن دغدغه جدی داشته‌اند، برای شرکت در انتخابات ترغیب شده و میزان مشارکت آن دوره بسیار چشمگیر بوده است.

در مناظرات انتخاباتی همین مردم فقیر و تهیدست به واسطه برخی نامزدهای متمول که لاکچری‌ترین سبک زندگی را دارند، نقش ابزار فشار علیه حاکمیت را بازی می‌کنند، با این روش تکراری که اگر عده‌ای اجازه دهند با برگ مذاکره همه مناقشات فی مابین خود با غرب را حل می‌کنیم و مردم را از وضعیت بغرنج کنونی نجات می‌دهیم. جالب این است که در صورت قدرت‌گیری این افراد کمترین توجهی به مشکلات اقشار کم‌درآمد نمی‌شود و این افراد به عنوان شهروندان درجه ۲ شناخته می‌شوند و شهروندان درجه یک افرادی هستند که وابستگی آن‌ها به واسطه حزب، نسب و سبب مشخص شده است!

***

ناکارآمدی بهتراست یا کرونا

مجید ابهری، جامعه‌شناس در روزنامه آرمان ملي نوشت: آنچه موجب کاهش آمار و حتي پاک‌سازي جامعه از ويروس ويرانگر کرونا مي‌شود، مسئوليت‌پذيري مردم، مشارکت جدي آنها در پيشگيري و فعاليت‌هاي درماني نهاد‌هاي متولي است.

وزارت بهداشت و کادر درماني در تمام سطوح باوجود مشکلات مالي در عدم دريافت حقوق و مزايا، انصافا سنگ تمام گذاشته‌اند و با به‌خطر انداختن جان خود و خانواده‌هايشان و با خستگي طاقت‌فرسا ناشي از ازدحام بيماران از هيچ تلاشي فروگذار نکردند.

ضعف مديريت و فقدان انسجام و يکپارچگي از يک‌طرف و ناهماهنگي بين برخي از دستگاه‌هاي دولتي از سوي ديگر باعث مي‌شود که روزانه برحجم مبتلايان و مرگ‌ومير افزوده شود. در اين شرايط، هشدارها براي دورکاري کارمندان دولت و تعطيلي ادارات، سفرهاي ميليوني به سواحل خزر و آلوده‌سازي مناطق عاري از ويروس، جابه‌جايي ويروس توسط مسافران و گشايش مدارس باوجود توصيه‌ها، در خلأ صورت مي‌گرفت و اثري ندارد.

در اين شرايط کمبود دارو و اقلام درماني ناشي از تحريم‌هاي ناجوانمردانه و غيرانساني ساکنان کاخ سفيد نيز اصلي‌ترين دليل بسياري از تلفات انساني در اين ايام عنوان شده است...  در اين ميان، يک روز دلار براي واردات چوب بستني هزينه مي‌شود و روز ديگر براي سنگ‌پا و غذاي لوکس حيوانات خانگي، اما براي اقلام ضروري مثل دارو و واکسن آنفلوآنزا‌، ارز و دلار نداريم و تحريم هستيم.

با وصف اين نکات، آيا بهتر نيست قشر‌هايي که حتي نمي‌توانند چند تخم‌مرغ براي سير کردن شکم زن و بچه‌هايشان بخرند، کرونا بگيرد، اما گرفتار سوء‌تدبير و ضعف مديريت‌ها نشوند؟ اي کاش کاشفان و نخبگان، همزمان با تلاش‌هاي فوق‌العاده براي يافتن واکسن و درمان کرونا حرکتي هم در يافتن علاج ناکارآمدي انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

آیا دولت روحانی به رهاشدگی اقتصاد پایان می‌دهد؟

***

دولت روحاني و برخی از وزرا از نظر اجرائی ضعیف‌اند

حجت‌الاسلام محمد اشرفی‌اصفهانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به روزنامه شرق گفت: قضاوت دولت آقای روحانی کاری بسیار دشوار است؛ چون ایشان در مقطعی مسئولیت پذیرفت که مسئولیت‌پذیری بسیار دشوار بود. در بین دولت‌های گذشته هیچ دولتی مثل دولت احمدی‌نژاد نبود که این‌قدر رفاه، آرامش و آسایش داشته باشد و او نفت بشکه‌ای ۱۴۰ دلار فروخت. اما آقای روحانی با مشکلات فراوان مواجه شد؛ ریخت‌وپاش‌های دولت احمدی‌نژاد باعث شد دست‌و‌پای ایشان بسته شود و مشکلات اقتصادی که دامنگیرشان شد و در ادامه تحریم‌ها که احمدی‌نژاد می‌گفت کاغذ‌پاره‌ای بیش نیست، اما دیدیم همین کاغذ‌پاره‌ها پدر کشور را درآورد، بعد از آن هم مسئله کرونا اضافه شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظر من روحانی تلاش خود را کرده است، اما مردم نیز گله‌مند و ناراحت هستند؛ چون واقعا اکثریت مردم آسیب دیدند. یک بخش آن مربوط به مدیریت کشور است؛ دولت ایشان و برخی از وزرا از نظر اجرائی ضعیف‌اند. از اقشاری که در دولت آقای روحانی آسیب فراوان دیده، روحانیت، حوزه‌های علمیه و ائمه جماعات هستند. روحانیان ازنظر معیشتی حتی برای تأمین هزینه‌های اولیه زندگی خود در مضیقه قرار گرفته‌اند.

اشرفی‌اصفهانی گفت: کنار‌کشیدن برخی از جناح‌ها از‌جمله جناح اصلاح‌طلب در جریانات سیاسی را به‌هیچ‌وجه مصلحت نمی‌دانم؛ زیرا خواه‌ناخواه وقتی نیایند و حضور پیدا نکنند، به‌کلی فراموش می‌شوند. در جریان انتخابات مجلس هم آنها ضعیف برخورد کردند و این باعث شد ضربه‌ای به آنها وارد شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۴۴۳۵۰۲۰:۳۸:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۲۳
داغونمون کردی اقای روحانی . شما به این میگی خدمت!؟
ناشناس۱۶۴۴۳۵۳۲۰:۴۸:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۲۳
نظارت میدانی و رسیدگی به مشکلات مردم وظیفه ذاتی دولت و مجلس است تنبل ها نباید از رئیس مجلس انتقاد کنند.
ناشناس۱۶۴۴۳۶۵۲۱:۰۶:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۲۳
از کدام خدمت به مردم دم می زنید؟ شما که ملت را به ذلت کشاندی.
یک‌پشیمان از شهمیرزاد۱۶۴۴۴۱۴۲۲:۰۰:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۲۳
سرزمین سوخته هدیه دولت روحانی به آینده فرزندانمان است
ناشناس۱۶۴۴۶۹۶۰۸:۳۳:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۲۴
آقای واعظی دولت شما را هم دیدیم.......
ناشناس۱۶۴۴۸۲۱۱۰:۰۶:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۲۴
واعظی صحبت نکنه بهتره، آشنا هم که تکلیفش روشنه!
ناشناس۱۶۴۴۸۴۷۱۰:۲۹:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۲۴
نوکری شما به این ملت چی بوده؟ یک مورد مثال بزنید
ناشناس۱۶۴۵۰۶۷۱۲:۴۴:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۲۴
آقای رییس‌جمهور نه نوکر می خواهیم نه ارباب کسی رو می خواهیم اول بفکر مردمان خودش باشد نه اینهمه نون خور خارجی
علی قزوینی۱۶۴۶۲۶۲۲۱:۰۰:۵۱ ۱۳۹۹/۷/۲۵
نوکری که . برای نظام هزینه دارد ! چه فایده؟ مثل کبک سر زیر برف بردنه
ناشناس۱۶۴۶۸۳۷۰۹:۳۹:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۲۶
یکی بهاین آقای قالیباف بگه نسبت سی هفتاد رو چطوری محاسبه کردی
ناشناس۱۶۴۶۸۷۳۰۹:۵۸:۱۲ ۱۳۹۹/۷/۲۶
اگر این نوکری است اربابی چیست؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  15. اسراییل چه باید بکند؟ 

  16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین