جراحی بینی گوشتی و استخوانی چگونه انجام میشود/ مراحل رینوپلاستی

گزارش بازرگانی،   3990723054

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی است که امروزه انجام می‌شود. فرم و کارایی، هر دو از جنبه‌های مهم جراحی رینوپلاستی به شمار می‌روند و از یکدیگر جدا نیستند. به این معنی که نتیجه جراحی زیبایی بینی نه تنها باید از نظر ظاهری بهتر باشد، بلکه باید باعث بهبود تنفس بینی نیز بشود. هر کس نتیجه دلخواه خود را انتظار دارد و این که آرمان‌های زیبایی براساس فرهنگ و قومیت متفاوت است. هدف جراحی بینی گوشتی و استخوانی ارتباط نزدیک با بیماران برای درک اهداف آن‌ها و دستیابی به نتیجه‌ای است که طبیعی به نظر می‌رسد و "بیش از حد" نیست.

دکتر حمیدرضا سهرابی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و دارای بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی بینی می باشد. دکتر حمیدرضا سهرابی یکی از بهترین جراحان بینی اصفهان می‌باشند. آگاهی و استفاده از جدیدترین تکنیک‌های روز آمریکا در زمینه ی جراحی پلاستیک بینی با حفظ حداکثر عملکرد تنفسی بینی و راحتی بیمار پس از جراحی از خصوصیات جراحی‌های ایشان می باشد.



مزایای روش جراحی زیبایی بینی چیست؟

بیماران جراحی زیبایی بینی معمولاً به منظور اصلاح تعدادی از مسائل به دنبال جراحی هستند:

  • باریک کردن پهنای بینی

  • برای صاف شدن نوک بینی

  • برای کاهش طول و یا ارتفاع بینی

  • برای کاهش اندازه سوراخ‌های بینی

  • برای تغییر زاویه بین بینی و لب بالا

  • برای اینکه بینی کوچکتر به نظر برسد

مانند هزاران بیماری که هر ساله تحت این عمل جراحی قرار می‌گیرند، شما نیز می‌توانید تناسب چهره‌ای را که همیشه می‌خواستید بدست آورید و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.

نحوه عمل بینی گوشتی و ترمیمی

فلسفه و تکنیک جراحی زیبایی بینی طی چند دهه گذشته تغییر کرده است و با ظهور تکنیک‌ها و فناوری‌های جدید و همچنین کسب اطلاعات بیشتر جراحان در مورد نتایج طولانی مدت جراحی بینی، تکامل خواهد یافت.

شکل ظاهری بینی تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله بافت و ضخامت پوست بینی و ساختار استخوان‌ها و غضروف‌های بینی قرار دارد. با شکل دادن و ایجاد تغییر در ترکیب غضروف‌های بینی می‌توان به نتیجه‌ای طبیعی و خوشایند دست یافت. قبلاً از برداشتن بیش از حد غضروف برای کوچک شدن بینی استفاده می‌شد. این روش می‌تواند منجر به از بین رفتن حمایت از مجاری تنفسی بینی و ایجاد ظاهر "منگنه‌ای" و "بینی خوکی" شود. پزشکان بر این باورند که بدون نیاز به برداشتن غضروف اضافی، می‌توان به نتیجه ایده‌آل دست یافت و از این طریق از نتایج ضعیف جلوگیری کرد.

جراحی به طور معمول با یک برش در پایین بینی شروع می‌شود و به سوراخ‌های بینی گسترش می‌یابد. این عمل معمولاً "جراحی زیبایی بینی باز" یا "جراحی بینی خارجی" نامیده می‌شود. این نوع جراحی امکان تجسم بهتر غضروف بینی و کنترل بهتر شکل‌گیری غضروف را فراهم می‌کند. برش به خوبی پنهان می‌شود و اغلب اوقات حتی پس از بهبودی نمی‌توان آن را مشاهده کرد.

هر بینی متفاوت است و رسیدن به نمای نیمرخ (نمای جانبی) و نمای جلویی (رو به رو) نیاز به مانورهای مختلف متناسب با نتیجه دلخواه بیمار دارد. شرح برخی از تکنیک‌های رایج برای جراحی بینی گوشتی، استخوانی و همچنین جراحی ترمیمی بینی در زیر آورده شده است:

برداشتن قوز بینی

برداشتن قوز بینی یک هدف رایج در میان بیماران است و می‌توان با برداشتن بخشی از استخوان و غضروف بینی به این نتیجه رسید. در موارد دیگر، به نظر می‌رسد بینی بیش از حد "شیب" دارد. این مشکل می‌تواند به طور طبیعی وجود داشته باشد یا نتیجه جراحی بینی قبلی باشد. این مشکل با قرار دادن یک بافت اضافی (معمولاً غضروف) در زیر پوست رفع می‌شود تا بینی ظاهر طبیعی‌تری داشته باشد.

باریک شدن نوک بینی

نگرانی متداول دیگر پهن بودن بینی است. بینی ممکن است به طور کلی، یا در قسمت‌های خاص مانند پل بینی، نوک بینی یا سوراخ‌های بینی پهن باشد. باریک کردن پل بینی به معنی تغییر شکل استخوان‌های بینی است که به شکستن آن‌ها نیاز دارد و اغلب ممکن است پس از جراحی منجر به کبودی شود. برای باریک شدن نوک بینی ممکن است لازم باشد غضروف اضافی از بینی برداشته شود. اما گاهی اوقات نیز ممکن است نیاز باشد غضروف بیشتری در نوک بینی قرار داده شود، به خصوص هنگامی که بینی بیش از حد به صورت نزدیک است. باریک شدن سوراخ‌های بینی زمانی انجام می‌شود که سوراخ‌های بینی از گوشه‌های داخلی چشم بزرگ‌تر باشند و اغلب به برش‌های بیشتری بر روی پوست نیاز دارند. برای این کار (باریک شدن پایه آلار)، برش‌ها در سایه های بینی پنهان می‌شوند تا ظاهر هر گونه زخم را به حداقل برسانند.

مراقبت بعد جراحی بینی گوشتی و استخوانی

بعد از جراحی، پانسمان بینی روی بینی شما قرار می‌گیرد. این پانسمان به مدت 1 هفته روی بینی باقی خواهد ماند و در ویزیت بعدی شما در مطب پزشک برداشته می‌شود. گاهی اوقات، در صورت برداشتن غضروف اضافی، پانسمان بیشتری در گوش یا سینه قرار می‌گیرد. پانسمان‌ها باید تا حد ممکن خشک بمانند و از خیساندن آن‌ها در آب جلوگیری شود.

بعد از جراحی ممکن است کبودی و تورم روی گونه‌ها و پلک‌ها دیده شود. چند روز تا چند هفته بعد از جراحی این مشکل برطرف می‌شود. بالا نگه داشتن سر به کاهش تورم و درد کمک می‌کند. داروهای ضد درد به بیماران داده می‌شود، اما بیشتر بیماران فقط با تیلنول یا ایبوپروفن خوب می‌شوند. از داروها و مکمل‌های بدون نسخه مانند پماد آرنیکا یا قرص‌ها می‌توان برای بهبود سریع کبودی استفاده کرد.

قسمت داخلی بینی متورم می‌شود که ممکن است نفس کشیدن از طریق بینی در چند هفته اول پس از جراحی مشکل شود. پس از بهبود تورم، تنفس بینی شما باید بسیار بهبود یابد. همچنین ایجاد پوسته‌هایی در امتداد بخیه‌ها ممکن است باعث انسداد بینی شود. تمیز کردن آرام برش‌ها با گوش پاک‌کن و پراکسید هیدروژن به تمیز شدن پوسته‌ها کمک می‌کند. استفاده از پماد آنتی‌بیوتیک یا وازلین بر روی برش‌ها پس از تمیز کردن به کاهش پوسته‌ها کمک می‌کند. تمام بخیه‌ها طی 1-2 هفته به خودی خود جذب می‌شوند.

زمانی که بینی در حال بهبود است، شما در انجام دادن خیلی از کارها محدود می‌شوید. تا 6 هفته پس از جراحی، زمانی که استخوان‌ها در حال ترمیم هستند، نمی‌توانید عینک بزنید. به مدت 6 هفته پس از جراحی قادر به انجام هیچ گونه تمرین یا فعالیت سنگین نخواهید بود. در آخر، فوت کردن با بینی و فین کردن نیز تا زمان بهبودی بینی مجاز نیست.

سرانجام، در حالی که استخوان‌ها و برش‌ها در این 6 هفته بهبود می‌یابند، ممکن است پوست بینی برای مدت طولانی‌تری متورم باشد. بعد از 3 ماه قسمت زیادی از تورم برطرف می‌شود، اما بهبودی و اصلاح کامل بینی تا 1 سال بعد از جراحی طول می‌کشد.

(برگرفته از سایت متخصص جراحی زیبایی بینی دکتر سهرابی https://drsohrabi.net/)

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین