رکورد تلخ کرونا و هشدار درباره احتمال افزایش قربانیان/قیمت‌ عجیب سکه و دلار/انتقاد تند عباس عبدی از «آنگ‌سان سوچی» ايرانی/رئیسی و قالیباف وارد گود انتخابات می‌شوند؟

گروه سیاسی الف،   3990720088 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

رکورد تلخ کرونا و هشدار درباره احتمال افزایش قربانیان/قیمت‌ عجیب سکه و دلار/انتقاد تند عباس عبدی از «آنگ‌سان سوچی» ايرانی/رئیسی و قالیباف وارد گود انتخابات می‌شوند؟

آخرين آمار كرونا در ايران

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۸۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۰۰ هزار و ۷۵ نفر رسید.

به گفته لاری، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۵۴۴ نفر رسید.

وی عنوان کرد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

بيشتر بخوانيد:

مجموع بیماران کرونا در ایران از ۵۰۰ هزار نفر گذشت/ رکوردشکنی فوتی‌های کرونا در کشور

***

خبرهای خوشی از واکسن کرونا داریم

سعید نمکی،وزیر بهداشت در نشست خبری که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، درباره واکسن کرونا گفت: خبرهای خوشی از واکسن دارم و به مدیر روابط بین‌‌الملل نیز اعلام کردم که به سازمان جهانی بهداشت اعلام کنند که ما فازهای مطالعاتی واکسن را تا کجا رسانده‌‌ایم. ان‌‌شاءالله در هفته‌‌های آینده پیشرفت واکسن را به‌عنوان حرکت عظیم ملی به گوش جهانیان خواهیم رساند.

بیشتر بخوانید:

نمکی: کرونا ندارم/ موضوع پر شدن بیمارستان‌ها صحت ندارد/ نباید از شیوه‌های پلیسی برای اعمال پروتکل‌ها استفاده کرد

***

برخی بیماران سرگردانند؛ کاری از ما ساخته نیست

پیام طبرسی،رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری به همشهری آنلاین گفت: {سایت‌های اپیدمیولوژیک دانشگاه‌های معتبر}پیش‌بینی کرده‌اند آمار روزانه مرگ‌ومیر ما در آذرماه ممکن است به ۹۰۰ نفر هم برسد. خدا کند به این رقم و شرایط نرسیم، اما خب متاسفانه آمار مرگ‌ومیر و ابتلا بسیار زیاد است. متاسفانه در این شرایط نه مسئولان کاری می‌کند و نه مردم همکاری می‌کنند. با تداوم این رفتارها باید منتظر روزهای سخت‌تر و تلخ‌تر باشیم.

دکتر طبرسی درباره تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و شرایط فوق العاده کرونا به ویژه در مورد بیمارانی که به آی‌سی‌یو نیاز دارند نیز گفت: متاسفانه تعدادی از این بیمارها سرگردان‌اند. آن زمانی که به مردم هشدار می‌دادیم اگر رعایت نکنند و به سفرها ادامه بدهند، شرایط سختی خواهیم داشت این روزها را پیش‌بینی می‌کردیم. ما رعایت نکردیم و الان در این وضعیت قرار گرفتیم. متاسفانه کاری از دست ما ساخته نیست. 

بیشتر بخوانید:

تمدید قطره چکانی محدودیت‌های کرونایی در پایتخت و «اقلیت ناهمراه» !

زالی: پیک سوم کرونا هولناک‌تر از پیک‌های قبلی است/پیش‌بینی افزایش بیماران بدحال

***

سکه در مرز ۱۶ میلیون تومان؛ دلار از مرز ۳۱ هزار تومان عبور کرد 

تسنیم نوشت: در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌ میلیون و ۴۳۷ هزار تومان، قیمت دلار ۳۱ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌ سکه بهار آزادی ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع‌ سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه گرمی۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

قیمت سکه از ۱۶ میلیون تومان هم عبور کرد

دلار وارد کانال ۳۱ هزار تومان شد

***

اصلاح‌طلبان در یک شرایط آچمز قرار گرفته‌اند 

علی صوفی، وزیر تعاون در دولت اصلاحات و فعال سیاسی و دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات به فرهیختگان گفت:...  در حوزه اقتصادی لفظی بیشتر از جمهوری اسلامی نمانده است. یعنی از نظر اقتصادی، سرآمد سرمایه‌داری دنیاست و کارگزاران این حوزه از مکتب لئولیبرالیسم در حد افراطی استفاده کرده‌اند آنقدر که حتی در مهد سرمایه‌داری یعنی در آمریکا هم ما چنین چیزی را نمی‌بینیم. امروز همه‌چیز را رها کرده‌اند. این رها کردن دیگر به اوج رسیده است به‌طوری که اقتصاد ما امروز با کوچک‌ترین اتفاقی برای رئیس‌جمهوری آمریکا تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.  با چنین توصیفاتی می‌توان به این موضوع رسید که اکنون و در ماه‌های پیش رو اگر حاکمیت چراغ‌سبزی نشان بدهد، جلوی برخی تندروی‌ها را بگیرد، خب آن وقت همه امیدوار می‌شوند. درست است که مردم به این سادگی امیدوار نمی‌شوند ولی جریانات سیاسی راحت‌تر امیدوار می‌شوند و راه می‌افتند اما خب باید این را هم گفت که مردم بعد از عملکرد دولت روحانی، دیگر چیزی را باور ندارند... ببینید از زمان دولت هاشمی، این جریان چپ چرخید و اقتصاد بازار مدنظرشان قرار گرفت. در دولت هاشمی، گروهی از اقتصاددان‌ها که به همین اقتصاد لیبرالیستی معتقد بودند فکری را تحت عنوان سیاست تعدیل اقتصادی بر دولت حاکم کردند؛ همین اقتصادی را که ما به صورت افراطی در امروز دولت می‌بینیم.

صوفي گفت: اصلاح‌طلبان در یک شرایط آچمز قرار گرفته‌اند، به این معنا که اصلاح‌طلبان هیچ راهی غیر از اینکه گرایش‌شان به طرف مردم باشد و به طرف حل مشکلات معیشتی مردم باشد، ندارند. چون اصلاح‌طلبان تکیه و پشتوانه‌اش مردم بودند که الان افت کرده، بنابراین ناچارند عدالت‌محور و جامعه‌محور حرکت کنند. یعنی یک برنامه جامع عدالت اقتصادی را حتما در برنامه‌شان اعلام کنند.   

***

سقوط آزاد اخلاق

 عباس عبدي در روزنامه اعتماد نوشت: اصل خروج ... از برجام نوعي نقض عهد و غيرقابل قبول است. در حقيقت جهان بايد در برابر آن مي‌ايستاد. نه به خاطر ايران، به خاطر احترام به اصل بنيادي عهد و پيمان يا به خاطر خودشان. ولي چون تبديل به معاهده نشده بود و نوعي توافق بدون ضمانت اجرا بود قضيه قدري تفاوت داشت. جهان اگرچه با امريكا همراهي نكرد، مخالفت جدي نيز نكرد، شايد به اين علت كه قادر به انجام كاري نيست... برخي ايرانيان آن سوي آب نيز هيزم‌كش اين جنايت شده‌اند. هنگامي كه «آنگ‌سان سوچي» ايراني خواهان تحريم اين مردم شود از ترامپ و پمپئو چه انتظاري مي‌توان داشت؟

***

اصلاح‌طلبان و ضرورت ارائه برنامه مردم‌محور

جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب در روزنامه آرمان ملي نوشت: مسئوليت اقناع جامعه متوجه نهادهاي برگزار‌کننده انتخابات است. اگر نهادهاي مرتبط تجديدنظري در سياست‌‌هاي جاري خود کنند و شرايطي را فراهم آورند که مردم احساس کنند در وضعيت به‌وجودآمده رايشان مي‌تواند مفيد و موثر باشد و امکان انتخاب حداکثري برايشان فراهم است زمينه‌هاي تشويق و ترغيب به‌وجود خواهد آمد.

از طرفي بحث اجماع جريانات سياسي نيز به درون مجموعه‌هاي خودشان بازمي‌گردد و جريانات سياسي از جمله جريان اصلاحات به‌دنبال اين اجماع درون خود هستند تا بتوانند با برنامه‌اي مناسب به سمت مصاديقي بروند که مي‌تواند اين برنامه را جلو ببرد. اينکه ما اول به سراغ انتخاب کانديدا برويم و بعد به دنبال تنظيم و تدوين برنامه براي اداره امور برويم يکي از اشکالاتي است که متاسفانه پيش روي اصلاح‌طلبان بوده است.

همين‌طور حمايتي که اصلاح‌طلبان در سال‌هاي 92 و 96 از آقاي روحاني انجام دادند حمايت از شخص بود و هيچ برنامه‌اي را ارائه ندادند. هزينه ‌شعارهايي هم که داده شد را امروز جريان اصلاحاتي که حامي دولت آقاي روحاني بود، پرداخت مي‌کند. لذا احساس مي‌کنيم با توجه به تجربياتي که داريم امروز ضرورت برنامه مردم‌محور اهميت بالايي پيدا کرده است. 

***

کاندیداتوری از پشت پرده؟

آفتاب یزد نوشت: علی لاریجانی یکی از چهره‌های سیاسی است که همیشه زمزمه کاندیداتوری او برای ریاست جمهوری وجود داشته است. رئیس اسبق صداوسیما یک بار 15 سال پیش یعنی برای انتخابات 1384 شانس خود را امتحان کرد و با یک میلیون و هفتصد هزار رای بین هفت کاندیدا ششم شد. اما سیاست ورزی لاریجانی با این شکست سنگین پایان نیافت...

نه می‌توان گفت اصلاح‌طلب است و نه اصولگرا! با این حال این به معنی تنهایی لاریجانی نیست، نفوذ او باعث شده هر دو جریان میل به نزدیکی با لاریجانی را داشته باشند و از همه مهمتر اینکه ریاست 12سال او بر خانه ملت باعث شده لاریجانی در طول این سال‌ها برای خود یارانی را دست و پا کند. یارانی که در بسیاری از موارد حکم جاده صاف‌کن برای خواسته‌های رئیس سابق مجلس را دارند. از سیاست ورزی لاریجانی این شناخت بدست آمده است که او در هر موضوعی تلاش می‌کند یاران خود را جلو بیاندازد تا یک موضوع به طور کامل جا بیافتد و سپس خود وارد عرصه می‌شود.

حالا به تازگی سیگنال‌ها از نزدیکان او به‌گونه‌ای ارسال می‌شود که گویی رئیس سابق مجلس کارزار انتخاباتی خود را استارت زده است و مثل همیشه موج اول در سکوت خودش و سروصدای نزدیکانش شکل گرفته است...

به طور کلی اگر علی لاریجانی گمان می‌کند می‌تواند با یاران خود رضایت دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا را برای دست یابی به ریاست جمهوری مد نظر قرار دهد موضوع مهمتر این است که با این رویه او چقدر می‌تواند موفق باشد؟ در واقع در حال حاضر هر دو جریان اصلی در میان مردم از کمترین محبوبیت برخوردار هستند آنچه می‌تواند ضامن موفقیت یک رئیس جمهور باشد ارائه برنامه‌ای دقیق است نه لابی نزدیکان!

***

تعارف کارگزاران به محسن هاشمی؛ او می‌آید؟

فردا نوشت: این طور که به نظر می‌رسد، محسن هاشمی را باید از هم اکنون به لیست کاندیدا‌های احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات پیش‌رو افزود. ضمن اینکه باید او را جدی هم گرفت...اصرار کارگزاران به کاندیداتوری محسن هاشمی انگار هر روز بیشتر می‌شود.

یدالله طاهرنژاد، عضو حزب کارگزان در گفت‌وگویی با روزنامه «آرمان ملی» از انتخابات ۱۴۰۰، اصلاح طلبان و رویکرد انتخاباتی آنان می‌گوید. او در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: «گزینه‌ای که بتواند رای‌آور و اعتمادساز باشد وجود دارد ولی بعید می‌دانم مصادیق به این زودی به جامعه معرفی شوند. ولی ما در کارگزاران به طور بالقوه می‌توانیم از آقای محسن هاشمی و آقای جهانگیری نام ببریم. این دو نفر این قابلیت را دارند تا مطرح شوند. نام می‌بریم به این معنا که این دو نفر قابلیت کاندیدا شدن را از طرف کارگزاران دارند ولی ما هنوز کسی را معرفی نکرده‌ایم.»

البته آرمان ملی تنها روزنامه اصلاح‌طلبی نیست که از کاندیداتوری محسن هاشمی استقبال می‌کند. «شرق» نیز چندی قبل طی گزارشی درصدد طرح این پرسش بود که آیا حزب کارگزاران که از جمله مدافعان گزینه ائتلاف با کاندیدای میانه‌رو و غیر اصلاح طلب است، نهایتا موفق می‌شود دیگر اصلاح طلبان را با خود همراه کرده و الگوی ۹۲ را تکرار کند یا اینکه در مقابل اصرار سایرین به معرفی کاندیدای خالص سراغ ظرفیت‌های حزب خود می‌رود؟ در این صورت از اسحاق جهانگیری حمایت می‌کند یا محسن هاشمی؟

***

رئیسی و قالیباف هر دو وارد گود انتخابات می‌شوند؟

سیدمحمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر دولت احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که اگر رئیسی و قالیباف در این دوره مجددا کاندیدا شوند آیا کناره گیری قالیباف از انتخابات به نفع رئیسی اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟ به برنا گفت: درباره رئیسی نسبت به دوره قبل، اتفاق نظر بیشتری صورت خواهد گرفت چراکه در دوره قبل با رئیسی، هیچ کس مخالف نبود. به هر حال برخی مانند جبهه پایداری یا افرادی مانند جلیلی در دوره قبل حاضر نبودند که از قالیباف حمایت کنند. در حال حاضر هم اظهارنظری نکرده‌اند که ببینیم آیا موضع‌شان تغییر کرده یا خیر. اما درباره رئیسی، اجماعی حاصل شد که او نیز پذیرفت. اینکه هر دو نفر، رئیسی و قالیباف بخواهند وارد انتخابات شوند مجددا تکرار مسائل دوره قبل ممکن است، مطرح شود. 

او درباره احتمال شرکت مستقل قالیباف در انتخابات تاکید کرد: بسیار بعید می‌دانم رئیسی و قالیباف، هر دو وارد گود انتخابات شوند؛ به هر حال تفاهمی صورت می‌گیرد یا ممکن است دو نفر بیایند و یا هیچ کدام نیایند. برخی بر این باورند که این دو نفر چون روسای دو قوه مقننه و قوه قضائیه هستند باید در جایگاه خودشان باقی بمانند و فرد ثالثی وارد رقابت انتخاباتی، شود. 

او گفت: نیکزاد و رستم قاسمی هم مطرح هستند...درباره لاریجانی از یک جایی شنیدم که ورود به انتخابات ۱۴۰۰ را نفی کرده و گفته که در حال حاضر، برنامه‌ای ندارد اما برخی اطرافیان او در تلاش هستند که لاریجانی، کاندیدا و وارد عرصه انتخابات شود.

***

اگر کسی از روی زرنگی اشکالات دولت روحانی را نپذیرد فریبکار است

اکبر ترکان، مشاور اسبق رئیس‌جمهوری و عضو حزب اعتدال و توسعه به فرهیختگان گفت: صاحب سرمایه در ایران احترام ندارد، چراکه خیلی از کسانی که پولدار هستند از جنس صنعت و تکنولوژی و فناوری نیستند و از جنس کسانی هستند که این دلار 4200 تومانی را خریده‌اند و آزاد فروخته‌اند، بنابراین ارزان‌فروشی ارز در همه دوره‌های گذشته به ما لطمه زده است.  اگر یک روزی اقتصاد ایران به وضع عادی برگردد، دوباره عده‌ای دنبال آزادفروشی ارز راه می‌افتند و ارزانی‌فروشی ارز به‌معنای بورژوازی تجاری است که ضدبورژوازی صنعتی است.

تركان گفت: اگر کسی از روی زرنگی این کار را می‌کند و می‌خواهد بگوید کی بود کی بود من نبودم، اسم این کار فریبکاری است، ما طرفدار دولت روحانی بودیم و طرفداری کردیم و فکر می‌کنیم که مزایای بسیار بالایی نسبت به دولت احمدی‌نژاد داشته و دارد، اشکالاتش را هم باید سر جای خودش برای اصلاح آن بگوییم، آیا اگر اشکالات گفته نشود آیا اصلاح می‌شود، لذا باید اشکالات گفته شود تا اصلاح صورت بگیرد.

***

ارتباط روحانی با اصلاح‌طلبان پس از هاشمی

شرق نوشت: حسن روحانی که روزگاری بعد از ردصلاحیت هاشمی‌رفسنجانی و پیش از عارف نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان بود، این روزها ارتباط چندانی با بدنه اصلی اصلاح‌طلبی ندارد و نه‌تنها ارتباطی ندارد و دیگر با سران اصلاحات جلسه نمی‌گذارد، بلکه مورد انتقاد برخی از نیروهای اصلاح‌طلب هم قرار دارد... فوت هاشمی‌رفسنجانی در 19 دی 95 باعث شد روحانی احساس کند مهم‌ترین حامی سیاسی‌اش را از دست داده است؛ از سوی دیگر به‌نوعی رابط میان اصلاح‌طلبان و روحانی هم دیگر در میان نبود، زیرا اساسا روحانی با اصرار هاشمی مورد پذیرش اصلاح‌طلبان قرار گرفت...

هاشمی از ابتدا حلقه مواصلاتی اصلاح‌طلبان و روحانی بود و چه در جذب حمایت اصلاح‌طلبان و چه در تحکیم رابطه آنها نقش مؤثری ایفا می‌کرد اما به نظر می‌رسد که بعد از فوت او در سال 95 هم زبان مشترک نیروهای اصلاح‌طلب با دولت دیگر حضور نداشت و هم روحانی به ‌دلیل آنکه پشتوانه سیاسی خود را از دست داده بود، سعی کرد قدری به پایگاه سیاسی‌اش یعنی اصولگرایی نزدیک‌تر شود تا دست‌کم از گزند انتقادهای آنان در امان باشد...

افزون بر اینها اصلاح‌طلبان هم احساس کردند با توجه به انتقادهایی که مردم به‌ دلیل مشکلات معیشتی به روحانی می‌کنند، دیگر نمی‌توان از او حمایت سفت و سخت کرد و به‌همین‌دلیل خود را از او جدا کردند.

البته روحانی هم همین کار را انجام داد و حتی به یاد داریم که در انتخابات مجلس در سال 98 بسیاری از اصلاح‌طلبان پیش از آنکه شورای نگهبان صلاحیت‌شان را بررسی کند، از سوی هیئت‌های اجرائی رد صلاحیت شدند که همان زمان اصلاح‌طلبان به دولت انتقاد کردند که دولت نیروهایی را که روزگاری باعث روی‌کار‌آمدنش بودند رد صلاحیت می‌کند.

***

کاندیدای اجاره‌ای احمدی‌نژاد کیست

آفتاب یزد نوشت: ... محال است محمود احمدی‌نژاد که توصیه‌ای «مشفقانه» را نادیده انگاشته و علی رغم تذکر بازهم سفرهای انتخاباتی استانی را به شهرستانی و روستا به روستا تقلیل داده یا نامه به بن سلمان نوشته و با رادیو فردا مصاحبه کرده بتواند حداقل‌ترین شرایط احراز و تایید صلاحیت را به دست آورد اما این احمدی‌نژاد همانی است که 11 روز در خانه نشست تا نصف مملکت را به «محله نارمک» بکشد و دست آخر نیز معلوم نشد خودش از تصمیمی که گرفته بود منصرف شد یا منصرفش کردند و این یعنی احمدی‌نژاد تکلیفش کاملاً مشخص است که نه تایید صلاحیت می‌شود و نه از پاستور و پاستور نشینی چشم می‌پوشد!...

احمدی‌نژاد هم اگرچه حالا سال‌هاست حمایت اصولگرایان را از دست داده اما اگر هم کاندیدا شود، به احتمال قوی ردصلاحیت خواهد شد و در این صورت احتمالا باید کسی را به نیابت از خود به میدان بفرستد.

گزینه‌ای که باتوجه به گمانه‌زنی‌های موجود بعید نیست غلامحسین الهام، رستم قاسمی و محمد سرافراز باشد. جالب آنکه بعضی گزینه‌های اصولگرا همچون پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش و سعید جلیلی هم چندان از «بهاری‌ها» دور نیستند و با این حساب، هیچ بعید نیست افق 1400 بهاری شود.

دیدگاه کاربران

اللهیاری۱۶۳۸۳۷۱۲۰:۴۰:۵۹ ۱۳۹۹/۷/۲۰
قابل توجه ستاد ملی مبارزه با کرونا و دولت محترم اگر از حالا تا پایان سال هیچ تعطیلی رسمی به جز جمعه ها نداشته باشیم و در پایان هفته ها تردد در جاده های برون شهری را محدود و تحت ضوابط خاص درآید در کنترل شیوع کرونا نقش به سزایی خواهد داشت
ناشناس۱۶۳۸۳۸۳۲۰:۴۷:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۲۰
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم هم به دلیل فساد بازداشت شد رییس کمیسیون عمران مجلس دهم هم که فساد ۶۵ میلیاردی متوجه ایشان است طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در مجلس دهم تصویب شد ولی اجرایی نشد حتما پای یک کمیسیون هم در فساد عدم اجرایی شدن طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در میان است
ناشناس۱۶۳۸۳۹۱۲۰:۵۰:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۲۰
تا زمانی که آمریکا بر همین موضع شیطانی و مستکبرانه اصرار ورزد، ارتباط با آمریکا مخالف اهداف و سیاست نظام ماست.
ناشناس۱۶۳۸۳۹۷۲۰:۵۳:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۲۰
تبلیغ برای عبدی؟
ناشناس۱۶۳۸۴۰۵۲۰:۵۵:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۲۰
بنده با کمال میل ، بهشت زهرا رو ترجیح میدم به واکسن کرونای ایرانی
ناشناس۱۶۳۸۴۲۰۲۰:۵۸:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۲۰
از زمان آغاز به کار مجلس یازدهم، دلار افزایش ۷۹ درصدی، سکه ۱۲۴ درصدی و پراید ۸۶ درصدی داشته اند. رکوردشکنی قیمتهای مرغ، تخم مرغ و.... را هم همه شاهدند. مجلس مدعی «معیشت» برای جلوگیری از این وضعیت چه کاری تا به حال کرده ؟؟
ناشناس۱۶۳۸۴۲۱۲۰:۵۸:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۲۰
به فرزندانمان ، پرواز بیاموزیم . مملکت روی هواست .
ناشناس۱۶۳۸۴۲۵۲۱:۰۰:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۲۰
شما واکسن آنفولانزای خارجی را به دست مردم برسون ، واکسن کرونای ایرانی پیشکش
ناشناس۱۶۳۸۴۲۹۲۱:۰۱:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۲۰
قرار است که حقوق کارکنان صدا و سیما در ۶ ماهه دوم امسال، ۳۰ درصد افزایش یابد! چرا؟ خونشان رنگین تر است یا اینکه شاهکار تولید می کنند؟
ناشناس۱۶۳۸۴۵۳۲۱:۱۰:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۲۰
با توجه به بحران اقتصادی حاکم بر کشور ، از مدیران و مسئولان اقتصادی کشور افغانستان استمداد کمک و درخواست انتقال تجربه آنها به کشورمان را بدهید
ناشناس۱۶۳۸۴۸۸۲۱:۲۴:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۲۰
برای کنترل و مهار کرونا از کشورهای حوزه خلیج فارس کمک مطالبه فوری کنیم
ناشناس۱۶۳۸۵۲۱۲۱:۳۲:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۲۰
آقای طبرسی ! یعنی پیک سوم فقط برای مسافرت مردمه ؟!
ناشناس۱۶۳۸۵۳۱۲۱:۳۵:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۲۰
برای ویروس کرونا ، علت تجمع مهم نیست برای عزاداری محرم باشد یا مراسم عروسی باشد یا تجمع اقوام در مسافرت باشد و یا ....
ناشناس۱۶۳۸۵۵۴۲۱:۴۲:۴۳ ۱۳۹۹/۷/۲۰
سکه ۱۶ میلیون ، علی برکت الله . دلار ۳۲ هزار تومن ، علی برکت الله . پراید ۱۶۳ میلیون ، علی برکت الله . تورم ساعتی ، ۲۳۰ درصد علی برکت الله .
محسنی۱۶۳۹۰۷۶۰۴:۳۷:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۲۱
مگه میشه قالیباف و رئیسی شرکت نکنن قالیباف انصراف میده که رئیسی رئیس جمهور بشه و قالیباف میشه معاون اول همه مشکلات هم حل میشه...... حالا باور نکنین
ناشناس۱۶۳۹۱۵۸۰۷:۳۹:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۲۱
تا كنون وزير بهداشت چند بار قبلا از اعلام خبر خوش گفتند ولي تا كنون عملي نشده وبازهم وعده خبر خوش دادند البته هنوز وعده هاي قبلي عملي نشده
ناشناس۱۶۳۹۲۰۸۰۸:۰۶:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۲۱
خدا خودش به داد این مملکت برسه هیچیمون شبیه آدما نیست . نه سیاستمون نه اقتصادمون
ناشناس۱۶۳۹۲۴۴۰۸:۳۱:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۲۱
عکس قالیباف رو با ماسک گذاشتید که بکید مثلاً خیلی به پروتکلهای بهداشتی پایبنده؟!
ناشناس۱۶۳۹۲۴۶۰۸:۳۱:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۲۱
دانش آموز ۱۱ ساله ساکن شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر که در خانواده‌ای بی‌بضاعت زندگی می‌کرد به دلیل نداشتن گوشی همراه و عدم امکان حضور در کلاس‌های آنلاین، خود را با طناب حلق آویز کرده است.
ناشناس۱۶۳۹۲۶۸۰۸:۴۴:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۲۱
آیا پرداخت حقوق پرستاران ضروری‌تر است، یا اضافه کردن 30 درصدی حقوق کارکنان صدا و سیما؟ اصلا چرا باید حقوق این ها تا این حد زیاد شود؟
ناشناس۱۶۳۹۳۳۱۰۹:۲۵:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۲۱
مگر آقای رئیسی به مدت 5 سال رییس قوه قضاییه نشدند ؟ چگونه میخواهند کاندید ریاست جمهوری شوند ؟
ناشناس۱۶۳۹۵۰۲۱۰:۴۴:۰۳ ۱۳۹۹/۷/۲۱
اصلاح طلبان و کارگزاران در 7 سال گذشته نشان دادند که حتی توانایی اداره یک بقالی را هم ندارند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین