قیمت بلیت پروازهای داخلی سر به فلک کشید/ سفر با هواپیما هم رؤیا می شود؟

گروه اقتصادی الف،   3990719144 ۱۰۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مطابق نرخ نامه جدید انجمن شرکت هواپیمایی ایران، قیمت بلیت پروازهای داخلی از آبان ماه با در نظر گرفتن دو عامل دلار آزاد و کرونا افزایش فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. هر چند وزیر راه این افزایش قیمت را منتفی اعلام کرد اما به سیاق روند سابق افزایش قیمتها در بخش های مختلف دور از انتظار نیست که این افزایش قیمت نیز بالاخره اجرایی شود !

قیمت بلیت پروازهای داخلی سر به فلک کشید/ سفر با هواپیما هم رؤیا می شود؟

به گزارش الف، روز جمعه انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت پروازهای داخلی را تغییر داد تا قیمت‌های جدید از ابتدای آبان ماه اجرایی شود. این اتفاق در حالی رخ‌داده که در خردادماه نیز نرخ بلیت هواپیما افزایش‌یافته بود و در حال حاضر نیز دوباره از قیمت‌های سرسام‌آور جدید رونمایی شده است؛ به‌گونه‌ای که باید اذعان داشت در این صورت اجرایی شدن چنین نرخ نامه‌ای مسافرت هوایی نه‌تنها برای بسیاری از خانواده‌های ایران به رؤیا تبدیل خواهد شد بلکه اثرات خود را در حوزه‌های دیگر نیز برجا خواهد گذاشت{نرخ نامه آبان ماه قیمت بلیت هواپیما}.

در خردادماه کمترین و بیشترین قیمت بلیت پروازهای داخلی به ترتیب 272 هزار و 600 تومان و یک‌میلیون و 49 هزار و 600 تومان (مشهد-ماهشهر) بود اما در نرخ نامه جدید حداقل قیمت بلیت 491 هزار و 700 و حداکثر 2 میلیون و 674 هزار و 200 تومان (تبریز-بندر عباس) است. بر این اساس باید گفت حداکثر قیمت حدود 155 درصد و حداقل قیمت بلیت پروازهای داخلی حدود 81 درصد افزایش‌یافته است.

نکته مهم این است مطابق قیمت‌های اعلامی جدید، تعداد پروازهای بالای یک‌میلیون به‌شدت افزایش‌یافته است. به عبارتی در بسیاری از مسیرها حداکثر قیمت بلیت بیشتر از یک‌میلیون تومان اعلام‌شده است. گران‌ترین قیمت مربوط به بلیت تبریز- بندرعباس است که دو میلیون و 674 هزار و 200 تومان است. قیمت بلیت تهران-کیش نیز به یک‌میلیون و 751 هزار و 900 تومان و در حداقل قیمت 700 هزار و 200 تومان تعیین‌شده است.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی چهارشنبه 16/7/1399 درباره تأثیر کرونا بر شرکت‌های هواپیمایی گفته بود: در خصوص این طرح تعدادی از شرکت‌ها از ۱۰ روز پیش شروع به پذیرش مسافر در هواپیماها به‌صورت یک‌درمیان کردند تا در ادامه هر چه به اول آبان ماه نزدیک‌تر می‌شویم بقیه شرکت‌ها نیز این فاصله را رعایت کنند. در تفاهمی که ازلحاظ پروتکلی با وزارت بهداشت و کمیته بهداشتی انجام گرفت، چون هواپیما هر سه دقیقه یک‌بار هوای داخل آن تخلیه می‌شود نگرانی از بابت ماندگاری یک‌هوای آلوده وجود ندارد.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شد با هماهنگی وزارت بهداشت نشستن یک‌درمیان در هواپیماها الزامی‌شود. طبیعی است که این مسئله روی هزینه بلیت تأثیر خواهد گذاشت که این اجباری است و راهی غیرازاین نداریم.

البته روز شنبه تورج دهقانی زنگنه، معاون وزیر راه در واکنش به افزایش قیمت بلیت هواپیما از اول آبان ماه امسال، اظهار کرد: نه دولت و نه سازمان هواپیمایی کشوری هیچ دخالتی در افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی ندارند.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز گفت: بلیت هواپیما از ابتدای آبان 80 درصد گران می‌شود که 40 درصد آن سهم ارز 27 هزارتومانی است که همین امروز 30 هزار تومان شده است و 40 درصد آن سهم مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی سقف نرخ قبلی که از سوی شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای داخلی تعیین‌شده بود، بر اساس دلار 11 هزار تومان محاسبه‌شده بود، درحالی‌که قیمت‌های دلار 27 و 28 هزار تومان است، بانک مرکزی هم از سال گذشته دلار نیمایی به شرکت‌های هواپیمایی نداده است و شرکت‌های هواپیمایی برای تأمین قطعات هواپیما، ارز را از بازار آزاد تهیه می‌کند.

البته مشخص نیست چند درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی به قیمت دلار ارتباط دارد. درواقع به نظر می‌رسد بسیاری از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی نباید به قیمت دلار ارتباطی داشته باشد. همچنین تعیین کف قیمت بلیت‌های هواپیمایی حتماً به ضرر مصرف‌کننده، به نفع شرکت‌های هواپیمایی و خلاف منطق اقتصادی و سازوکار عرضه و تقاضا است. درواقع به نظر می‌رسد نوعی تبانی به نفع شرکت‌های هواپیمایی و به ضرر مصرف‌کننده برای کنترل قیمت‌ها شکل‌گرفته است که حتماً مخالف اصل رقابت است.

افزایش قیمت بلیت هواپیما اجرایی می‌شود؟

بعد از اعلام قیمت‌های جدید بلیت هواپیمایی انتقادات بسیاری در فضای مجازی و رسانه‌ای صورت گرفت. دراین‌بین برخی از نمایندگان مجلس شورای نیز عنوان داشتند که حتماً این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در واکنش به افزایش 155 درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی اظهار داشت: قطعاً این اقدام به‌هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست، زیرا مردم توان پرداخت چنین هزینه‌هایی برای خرید بلیت هواپیما را ندارند.

شاکری بابیان اینکه نرخ نامه جدید حمل‌ونقل هوایی متناسب با هزینه‌های مصرفی ایرلاین‌ها نیست، عنوان کرد: من‌بعد از اعلام نرخ نامه جدید، دلایل افزایش قیمت‌ها و تناسب این مسائل با میزان هزینه‌ها را بررسی کردم، حتی با چندین کارشناس و مسئول مرتبط نیز در این رابطه صحبت کردم، ازاین‌رو به نظر می‌رسد که نرخ‌های اعلامی به‌هیچ‌وجه واقعی نیست.

رحمت‌الله فیروزی پوربادی،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما از آبان‌ماه بیان کرد: قطعا کمیسیون عمران هفته آینده با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت بلیت هواپیما را بررسی خواهند کرد.

نماینده مردم نطنز در مجلس در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت هیچ خدماتی در شرایط کنونی قابل قبول نیست، اظهار کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادعا می‌کنند که افزایش نرخ دلار دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیماست، چرا که عمدتا قطعات هواپیما و هزینه‌های نگهداری آن به دلار می‌باشد و دولت نیز تسهیلات لازم را اتخاذ نداده و آنها چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارند.

در حال حاضر باید منتظر ماند و مشاهده کرد که شرکت‌های هواپیمایی در ابتدای آبان ماه چند درصد به قیمت بلیت‌های پروازی خود که در خردادماه نیز افزایش داشته اضافه خواهند کرد. بدون شک اگر قیمت‌های پیشنهادی جدید عملیاتی شوند برای بسیاری از مردم مسافرت هوایی غیرممکن خواهد شد.

روز گذشته نیز محمد اسلامی وزیر راه  افزایش قیمت اعلام شده از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی را معتبر ندانست و لغو آن را اعلام کرد اما باید منتظر ماند و دید که آیا چنین مقاومتی به اندازه کافی دوام میاورد یا خیر !

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۳۶۸۰۸۱۲:۰۷:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۲۰
در مملکت ما همه چیز سر به فلک کشیده
تبریزی۱۶۳۷۰۲۷۱۳:۳۱:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۲۰
وقتی مردم بی تفاوتن باید هم اینطوری بشه. اون روز رفته بودیم نون بخریم طرف می گفت تا 20 هزار نکنم نمی فروشم همه هم صف بسته بودن. من برگشتم و به بقیه هم گفتم نخرید ولی اونا 4 ساعت ایستادن تو صف تا با منت نون بسته ای 20 هزار تومنی بخرن. هرکسی که به ایرانی ها گفته باهوش بهره هوشی خودش 0 بوده و داشته ایرانی ها رو با خودش مقایسه می کرده. همچین مردمی دلار 100 هزار هم بشه نمی فهمن. تو هر مملکت دیگه ای این اوضاع پیش می اومد مردم طور دیگه ای رفتار می کردن ..
ناشناس۱۶۳۷۰۷۱۱۳:۴۷:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۲۰
دلار میره بالا بورس هم سبز میشه؟ چرا؟
ناشناس۱۶۳۷۴۵۴۱۵:۳۵:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۲۰
چون ارزش ریال کم میشه ! قیمت شرکت ها هم به دلار !
ناشناس۱۶۳۸۴۳۱۲۱:۰۲:۱۲ ۱۳۹۹/۷/۲۰
آدرسش واشنگتن دی‌سی هست احمدی نژاد هم مقصره عدم تصویب FATF هم مقصره ___ حسن بیگناهه اسحاق بیگناهه نوبخت بیگناهه زنگنه بیگناهه ظریف بیگناهه نهاوندیان و واعظی بیگناهه شبنم و باباش بیگناهن وزیر و دختر مظلومش بیگناهن .. مردم گناهکارن
ناشناس۱۶۳۷۱۴۶۱۴:۱۰:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۲۰
وزیر راه و شهرسازی امروز با گران شدن 80% قیمت بلیت هواپیما مخالفت کرد. بلیت گران نشده و نرخ های فعلی پابرجا خواهد ماند.
۱۱۶۳۷۳۸۴۱۵:۱۴:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۲۰
بله با ۸۰ درصد مخالفت کرده ولی احتمالا با ۷۵ درصد موافقت کنه . دیگه بعد از هفت سال تو سری خوردن ،فرق تو سری و پس گردنی را خوب می فهمیم برا خودمون یک پا استاد شدیم.
سینا۱۶۳۸۴۷۳۲۱:۱۸:۰۸ ۱۳۹۹/۷/۲۰
دیدید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ؟!!
ناشناس۱۶۳۹۰۱۰۰۲:۲۲:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۲۱
قیمت بلیت تبریز-بندر عباس زیر ۱۰۰ دلاره که هیچ جای دنیا بلیت هواپیما به این ارزونی پیدا نمیشه! برید خدا را شکر کنید و دست از زیاده خواهی بردارید
ناشناس۱۶۳۶۸۱۰۱۲:۰۸:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۲۰
دلار ۳۱ هزار علی برکت الله
ناشناس۱۶۳۶۸۵۵۱۲:۲۹:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۲۰
سکه ۱۶ میلیون علی برکت الله
ناشناس۱۶۳۶۹۵۷۱۳:۰۶:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۲۰
طلا ۱۸ عیار یک و چهارصد گرمی علی برکت الله
ناشناس۱۶۳۷۱۹۲۱۴:۲۲:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۲۰
دولت های هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستن.
ناشناس۱۶۳۷۴۵۰۱۵:۳۴:۲۶ ۱۳۹۹/۷/۲۰
کشوری که این همه ثروت نفت و گاز داره بخاطر لج بازی دار و دسته شما با دنیا به این روز افتاده !!!
ناشناس۱۶۳۷۶۶۰۱۶:۳۳:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۲۰
عیبی نداره مهم اینه که رییسی نیومد تا مانع ورزشگاه رفتن دخترها در شمال تهران شود
ناشناس۱۶۳۶۹۸۳۱۳:۱۶:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۲۰
همه رفتن تو صف گرفتن مهریه ! دولت و قوه قضاییه هم نگاه میکنند بد بختی مردم رو !! شرم اور نیست /؟
ناشناس۱۶۳۷۰۸۳۱۳:۵۱:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۲۰
ما ایرانی ها استاد دلالی هستیم . ژن دلالی در وجود ما فوران میکند . دلالی در زندگی مشترک ، در کاسبی در همه چیز تا سکه گرون شد ، اکثر خانوما به فکر طلاق افتادن ..کجای دنیا اینجوریه ؟
ناشناس۱۶۳۶۸۸۴۱۲:۳۹:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۲۰
دلار روزی 1000 تومن داره گرون میشه فکر کنم کلا مسوولین تعطیل کردن رفتن خونه شون.
ناشناس۱۶۳۷۱۷۵۱۴:۱۶:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۲۰
هرکه بغیر خدا (کدخدا) امید ببندد ناامید خواهد شد و این سنت الهی است که در قضیه برجام مشهود بود.
ناشناس۱۶۳۷۹۹۵۱۸:۳۱:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۲۰
..همین شماها وضع مارو اینجوری کردین خسته شدیم این چه وضعیه
رضا۱۶۳۷۲۵۹۱۴:۳۶:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۲۰
کاش 3 ماه تعطیل کنند و برند خونه شوند و دست از سر اقتصاد و ملت و فرهنگ بردارند ... مطمئن باش کشور به ثبات می رسه ...
ناشناس۱۶۳۷۲۶۶۱۴:۳۷:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۲۰
به زودی با شکست ترامپ قیمت دلار و سکه ریزش پیدا می‌کنه اون موقع قیافه خیلی ها دیدنی میشه
ناشناس۱۶۳۷۳۳۰۱۴:۵۶:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۲۰
ترامپ رای میاره و پراید میشه ۴۹۰ میلیون
ناشناس۱۶۳۷۳۴۲۱۴:۵۹:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۲۰
۲ ماه دیگه همینموقع چهارزانو و دست به سینه نشستی پای میز مذاکره
ناشناس۱۶۳۷۴۹۳۱۵:۴۷:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۲۰
دلت خوش کاسبان تحریم هیچ وقت پای میز مذاکره نخواهند رفت !
کریم۱۶۳۹۱۵۷۰۷:۳۸:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۲۱
دقیقا. شک نکنید. وقتی با دست خالی میخوای با دنیا بجنگی، نشون میده که هیچ اطلاعی از سیاست و منطق و استدلال نداری.
ناشناس۱۶۳۷۲۹۳۱۴:۴۷:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۲۰
قیمت واقعی دلار 15 تومن ممکنه یک عده سفته باز اون رو یک مدت دو برابر کنند ولی وقتی خارج بشن به همون 15 تومن بر میگرده !
ناشناس۱۶۳۸۰۸۶۱۹:۰۳:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۲۰
خوش به حالت با رویاهای..ات
ناشناس۱۶۳۶۸۱۲۱۲:۰۹:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۲۰
به فرزندانمان پرواز بیاموزیم مملکت روی هواست
ناشناس۱۶۳۶۸۷۲۱۲:۳۷:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۲۰
سنگ نوردی هم بیاموزیم ، مملکت ته دره است
کریم۱۶۳۶۸۱۶۱۲:۱۱:۳۹ ۱۳۹۹/۷/۲۰
لطفا سانسور نکنید. متشکر بنظر شما به مدیران ومسئولانی که هیچ برنامه ای برای مدیریت کشور نداشته و همه چیز را رها کرده و دست به دامان نتیجه انتخابات امریکا نشسته اند، میشود گفت مسئولین کشور؟؟؟؟!!!!! از شما میپرسم، به این افراد چه باید گفت؟؟
ناشناس۱۶۳۸۸۱۶۲۳:۵۱:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۲۰
هر چی دوست داری بگو. چه اهمیتی داره؟!
ناشناس۱۶۳۶۸۱۷۱۲:۱۲:۵۸ ۱۳۹۹/۷/۲۰
فقط نشستن بر سرمیز مذاکره است که میتواند ما را از بحران و فلاکت اقتصادی نجات دهد .
ناشناس۱۶۳۶۸۵۸۱۲:۳۰:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۲۰
اگر مذاکره مشکلات را حل می کند ! چرا با برجام مشکلات حل نشد و تحریم ها بیشتر شد؟!
ناشناس۱۶۳۶۸۸۳۱۲:۳۹:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۲۰
از موشک بپرس
ناشناس۱۶۳۷۱۳۲۱۴:۰۷:۴۸ ۱۳۹۹/۷/۲۰
آن کسانی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است !!!! و تضامین لازم را از دشمن نگرفتن باعث نابودی برجام شدند زیرا برجام ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۱۶۳۷۲۸۰۱۴:۴۱:۵۱ ۱۳۹۹/۷/۲۰
کسی همچین حرفی نزده ! دروغ ممنوع !
ناشناس۱۶۳۷۱۴۳۱۴:۱۰:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۲۰
موشک پران ها وموشک نویس ها
ناشناس۱۶۳۷۱۶۶۱۴:۱۵:۱۲ ۱۳۹۹/۷/۲۰
تعهدات ایران در برجام فقط در زمینه ی هسته ای بود ما تعهد نداده بودیم که موشک هوا نکنیم و شعار ضد صهیونیستی ندهیم !
ناشناس۱۶۳۶۸۹۹۱۲:۴۳:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۲۰
چون ترامپ زد زیر می مذاکره عمو جون !
ناشناس۱۶۳۷۱۲۵۱۴:۰۵:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۲۰
روحانی باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد؟!
ناشناس۱۶۳۶۹۰۰۱۲:۴۳:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۲۰
چون مذاکره اصولی دارد. نمی شود با همسایه که اختلاف دارید برای حل اختلافات در حضور اهالی کوچه مذاکره کنید و بعد از مذاکره برید پشت بام و شروع به داد و بیداد .. علیه او بکنید. این مذاکره نیست..
ناشناس۱۶۳۶۹۳۲۱۲:۵۷:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۲۰
با برجام مشکلات زیادی حل شده بود همه این مشکلات فعلی از زمانی شروع شد که آمریکا از برجام خارج شد
ناشناس۱۶۳۷۱۳۸۱۴:۰۹:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۲۰
به گفته برایان هوک برجام حتی امضاء هم نداشت و قراردادی که فاقد امضاء و تضمین باشد قابل اجرا و حفظ کردن نبود.
ناشناس۱۶۳۷۱۸۱۱۴:۱۸:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۲۰
قرار بود برجام مشکلات ما را حل کند ! حالا ما باید مشکلات برجام را حل کنیم !!!! خخ
ناشناس۱۶۳۶۹۴۰۱۳:۰۰:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۲۰
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۶۳۶۹۴۱۱۳:۰۰:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۲۰
چون ترامپ زیر میز مذاکره زد عمو جان !
ناشناس۱۶۳۷۱۴۴۱۴:۱۰:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۲۰
ترامپ چطور بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد؟!
ناشناس۱۶۳۷۳۱۱۱۴:۵۱:۰۸ ۱۳۹۹/۷/۲۰
چون آمريكاست، ميتونه، قدرتشو داره
ناشناس۱۶۳۶۹۶۱۱۳:۰۷:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۲۰
هر دو درست میگید، بدبختی ما بخاطر عدم ارتباط با دنیا و بسته بودن کشور و.. است که شاید با مذاکره و بهتر از آن با تغییر سیاست های صلب، بتوان بخشی را حل کرد و اما چرا با مذاکره قبلی مشکل حل نشد، چون سیاستهای خاص ما عوض نشد و بحث تقابل افزایش یافت و از همه مهمتر دولت مردان و اقتصادیون ما کاملا تو یه دنیای دیگه هستند و واقعا فاقد توانایی برای حل مشکلات کشورند
ناشناس۱۶۳۶۸۷۳۱۲:۳۷:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۲۰
قبلا نشستیم اخوی. اتفاقا بعد از نشستن حکایتمان این شد!
ناشناس۱۶۳۷۰۱۰۱۳:۲۵:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۲۰
تنها راه نجات اقتصاد کشور رفع تحریم هاست ادرس غلط به مردم ندهید تا وقتی صادرات نباشه دلار هر روز گران تر میشه
ناشناس۱۶۳۷۱۵۰۱۴:۱۱:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۲۰
با برجام همه تحریم ها بالمره لغو شدند مگر خبر نداری ؟!
ناشناس۱۶۳۷۱۸۶۱۴:۲۰:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۲۰
در دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی نبودیم چرا نرخ دلار و سکه و مسکن و بنزین چندین برابر شد؟!
ناشناس۱۶۳۶۹۴۶۱۳:۰۲:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۲۰
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات مربوط به تحریمهاست و 80 درصد مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولت هاست.
ناشناس۱۶۳۷۰۰۶۱۳:۲۴:۰۳ ۱۳۹۹/۷/۲۰
پس مدیریت رو چرا استیضاح نمیکنن ؟ چرا برکنار نمیکنن ؟ خودشون میدونن همه چیز از تحریمه و به مدیریت کردن ربطی نداره
ناشناس۱۶۳۷۰۰۸۱۳:۲۴:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۲۰
در اقتصاد ایران‌ قیمتها تابع قیمت دلار است. انها یی که برجام را فاجعه می دانند و تحریم را نعمت باید جوابگو باشند.
ناشناس۱۶۳۷۱۵۷۱۴:۱۳:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۲۰
برجام خسارت محض بود زیرا زیرساخت های صنعت هسته ای ایران را نابود کرد اما زیرساخت های تحریمهای ظالمانه حفظ و تقویت شدند.
ناشناس۱۶۳۸۴۲۴۲۱:۰۰:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۲۰
خدا را شکر این‌ رو میدونه
ناشناس۱۶۳۶۸۲۴۱۲:۱۵:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۲۰
غیر از حقوق ودستمزد قیمت همه چیز سر به فلک کشیده از مسافرت خیلی وقت است گذشته ایم ولی کاش امکان پذیر بود از خیلی چیزهای دیگر گذشت.
ناشناس۱۶۳۶۸۲۹۱۲:۱۶:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۲۰
قیمت ها دقیقه ای میره بالا . کشور ، وِله
ناشناس۱۶۳۶۸۴۲۱۲:۲۲:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۲۰
قیمتا رو بالا میبرن زبونشون هم درازه
ناشناس۱۶۳۶۸۴۳۱۲:۲۳:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۲۰
دومین کشور هستیم در جهان بعد از ونزوئلا از نظر فلاکت اقتصادی
ناشناس۱۶۳۶۸۴۶۱۲:۲۴:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۲۰
ریال ایران را باید گذاشت در کوزه
ناشناس۱۶۳۶۸۴۸۱۲:۲۵:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۲۰
ریال ، بی ارزش ترین پول دنیا
ناشناس۱۶۳۶۸۵۰۱۲:۲۶:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۲۰
بدبخت ترین کشور دنیا هستیم از همه لحاظ سیاسی اقتصادی فرهنگی ورزشی اجتماعی
ناشناس۱۶۳۶۹۰۳۱۲:۴۳:۵۹ ۱۳۹۹/۷/۲۰
انصاف داشته باش از ما بدبخت تر هم هست ونزوئلا
ناشناس۱۶۳۶۹۸۵۱۳:۱۷:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۲۰
همه آنهایی که گفتید هستیم، چون بعضا دارای عده ای بی .. و بی دانش ترین و بی عرضه ترین و رانت خوارترین .. و ناتوان ترین و ..بی عمل ترین و ..ترین مقامات و مسئولین جهان هستیم. رئیس جمهوری داریم که از ترس در پستو ..تنها هنرش بالا بردن نرخ ارز و آنهم روزانه و ساعتی است. عده ای مسئولین هم فقط بفکر جبیشان هستند که با کدام پولدار انحصارگری هم پیاله شوند و در احتکارها و اختلاسها و در یغماگری از جیب مردم و کشور بوسیله خود و نزدیکانشان شریک و سهیم شوند. اگر غیر از این بود، هرگز سلطان شکر و سلطان خوراک دام و طیور که از یک خانواده هستند، و سلطان سیمان و تیرآهن و سکه و برنج و گوشت و نان و آرد و ماست و پنیر نداشتیم. مردم یک سلطان را از کشور بیرون کردند و ..هایی که در .. جای او را گرفتند و هر کدامشان برای خود سلطانی شدند که چشمان آن سلطان با دیدن ثروت افسانه ای این سلطانها، حتما از کاسه بیرون خواهد آمد.
ناشناس۱۶۳۶۸۵۳۱۲:۲۸:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۲۰
یادش بخیر در دوران احمدی نژاد با دلار 1000 الی 3000 تومانی سالی 3 الی 4 بار مسافرت خارجی میرفتیم حالا مسافرت هوایی داخلی هم به رویا تبدیل می شود دولت بهار را تکفیر کردیم و به دولت خزان گرفتار شدیم.
ناشناس۱۶۳۶۸۶۶۱۲:۳۲:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۲۰
چی بودیم و چی شدیم.
ناشناس۱۶۳۷۱۰۹۱۴:۰۱:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۲۰
همون اول هم هیچی نبودیم فقط نفت فروش میرفت و راحت و بیخیال خرج میکردیم اما الان ...
ناشناس۱۶۳۶۹۳۶۱۲:۵۸:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۲۰
اقتصاددان نماها که بازار بورس را با همکاری حقوقی ها خراب کردن ، کجایند ، چرا نامه نمی نویسند
عوام۱۶۳۶۹۴۲۱۳:۰۱:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۲۰
پرزیدنت دکتر روحانی و همکارای محترمشون کاری با مملکت کردند که کم‌کم زندگی توی‌ کره شمالی میشه آرزوی مردم.
ناشناس۱۶۳۷۰۵۸۱۳:۴۴:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۲۰
کاری که پرزیدنت روحانی کرد ، چنگیزخان مغول نکرد
ناشناس۱۶۳۷۱۴۸۱۴:۱۱:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۲۰
من آرزو دارم همین الان شهروند مقیم افغانستان شوم . اونجا هم تورم اش از ما کمتره و هم کروناش
ناشناس۱۶۳۷۶۵۷۱۶:۳۱:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۲۰
راه بازه جاده درازه بی ..
ناشناس۱۶۳۶۹۶۷۱۳:۰۹:۰۳ ۱۳۹۹/۷/۲۰
هم یک کمپین بگذارند برای بایکوت خطوط هوایی خواهید دید که قیمت بلیت ها بر می گردد به قبل البته مطمئنم یک عده که همواره به فکر منفعت خودشان هستند این بایکوت را خواهند شکست
ناشناس۱۶۳۶۹۷۸۱۳:۱۴:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۲۰
امریکا داره فشار میآره به دولت از طریق کاهش درآمدهای ارزی و دولت هم براحتی جاخالی می ده این کسری رو با افزایش قیمت ها جبران می کنه وقتی تعهدات ریالی است قیمت ارز 10 برابر شده یعنی اگر درآمد دولت یک دهم شود مردم آن هزینه را پرداخته اند. و بدرستی آقای روحانی اعلام می کند تحریم ها مشکلی برای آنها ایجاد نکرده چون بچه هایشان بیشتر از قبل می خورند می پوشند و ریخت و پاش می کنند فقط مردم هستند که هر روز بیچاره تر می شوند
ناشناس۱۶۳۷۰۰۷۱۳:۲۴:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۲۰
هرکاروهربلایی‌سرمابیاورندکم‌استد
ناشناس۱۶۳۷۰۳۶۱۳:۳۷:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۲۰
کشور فروش نفت نداره الان دقیقا خود افریقا هستیم !
ناشناس۱۶۳۷۰۸۷۱۳:۵۳:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۲۰
تا وقتی صادرات نباشه هر روز دلار گران میشه تنها راه نجات کشور رفع تحریم هاست
ناشناس۱۶۳۷۰۹۷۱۳:۵۷:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۲۰
ای بابا چقدر نق میزنید هنوز که دو سه کشور آنگولا و بنین و ونزوئلا مانده بشون برسیم.
مجيد۱۶۳۷۱۲۰۱۴:۰۴:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۲۰
فردا اقاي روحاني در جلسه دستورجلسه: چگونه ماسك را به صورت بزنيم. مملكت را رها كرده به اميد خدا.
ناشناس۱۶۳۷۳۸۹۱۵:۱۵:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۲۰
هواپیما چیه اخی یواش یواش باید الاغ سوار شیم .
ناشناس۱۶۳۷۴۵۷۱۵:۳۷:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۲۰
کشوری که این همه ثروت نفت و گاز داره بخاطر لجبازی دار و دسته شما با دنیا تحریم شده و به این روز افتاده !!!
ناشناس۱۶۳۷۴۷۳۱۵:۴۰:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۲۰
وای به مسوولین مملکتی شما ها که عرضه سیر کردن شکم مردم مملکت خود را ندارید, بیجا میکنید ..خواهرم چند روزه بیماره, پول دوا و درمونش رو ندارم. اف به شماهااااا
ناشناس۱۶۳۷۴۷۹۱۵:۴۲:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۲۰
بابا تو رو خدا كسي مسافرت نره چي ميشه؟ چه اتفاقي مي افته ؟ لطفا كمپين بگذاريد كمپين عدم مسافرت خارجي..
ناشناس۱۶۳۷۴۸۹۱۵:۴۴:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۲۰
ال 90 شده 300 میلیون مردم با الاغ جا به جا بشن !؟؟؟
ناشناس۱۶۳۷۴۹۷۱۵:۴۸:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۲۰
در نظر سنجی ها ترامپ عقب تر است پس این افزایش قیمت ها هیجانی هست و با پیروزی بایدن سقوط آزاد رو شاهد خواهیم بود !
ملت مظلوم۱۶۳۷۴۹۸۱۵:۴۸:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۲۰
حالاچی شده نمایندگان برای گرانی بلیط هواپیماجلسه تشکیل دادن !!! چطور برای گرانی مایحتاج روزانه مردم جلسه نمیگزارن؟؟ هرجابه نفعشون هست کارمیکنن چون آقایون بایدباهواپیمابرن اینور اونور پس نباید بلیط گرون بشه اگه مردم ازگرسنگی هم بمیرن مهم نیست؟
ناشناس۱۶۳۷۵۷۶۱۶:۰۹:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۲۰
ای داد مفت خوری نفت تموم شد!
ناشناس۱۶۳۷۵۹۲۱۶:۱۳:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۲۰
سفر با هواپیما اگر امروز برای نویسنده مقاله به رویا تبدیل شده برای خیلیها رویا بوده وحتی یک مرتبه تو عمرشان هواپیما را از نزدیک ندیده اند
ناشناس۱۶۳۷۷۱۵۱۶:۴۵:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۲۰
هرچی حرف بزنید باد هواست مملکتی که یاد گرفتن به جای حر کت کردن مدام ان شا الله و ماشا الله بگوین مدام مثل اینکه فقط نشسته ایم که تغییراتی بشه
ناشناس۱۶۳۷۸۴۹۱۷:۳۳:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۲۰
این وضعیت اقتصادی ربط زیادی به تحریم ها ندارد. این سیستم .. ،..ناکارآمد هست. تا اصلاحات بنیادی سیاسی و اقتصادی صورت نگیرد چشم انداز خوبی در مقابل ملت وجود ندارد. ریل گذاری اشتباهی نتیجه اش این شده که.،
ناشناس۱۶۳۷۹۳۲۱۸:۰۵:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۲۰
چندتا نكته: اول هيچ كشوري در سايه تحريم آباد نشده اگر مثالي داريد بياوريد ( حتي كشورهايي كه از نظر نيروي كار و قناعت ما به گرد پاشون نميرسیم مثل ويتنام يا ژاپن) دوم براي خيلي موارد نياز به دلار داريم مثل واردات قطعات هواپيما، كنجاله طيور، واكسن كرونا و.. تامين دلار با فروش خارجي انجام ميشه كه اگه تحريم باشيم اين كار ناممكن يا با چند برابر هزينه انجام ميشه سوم تمام قيمتها تابع دلاره، مثلا پسته طي سه سال داخليش ٤ برابر قيمت پيدا كرده اما دلار ٩ برابر شده. من و شما خودمون رو بگزاريم جاي كشاورز داخلي، صادر ميكنيم يا به داخل ميفروشيم( اميدوارم جواب بعضي آرمان گرايانه و غيرواقعي نباشه) و..دوستان سياست و اقتصاد با هم جلو ميره. هيچ كشوري در سايه تنش به پيشرفت نرسيده و ما ناچاريم بعضي از ارمانهامون رو عوض كنيم چون عملي نيست..
ناشناس۱۶۳۷۹۵۲۱۸:۱۰:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۲۰
گوشت و برنج که سفره ها پر کشید مرغ وتخم مرغ کره هم داره پرمیکشه وای بحال هواپیما و حتی مسافرت!!!!
احسان۱۶۳۷۹۵۷۱۸:۱۱:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۲۰
داداش خیلی چیزا آرزو شده
ناشناس۱۶۳۸۱۰۶۱۹:۱۰:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۲۰
با همین فرمون زنده بودن یک رویاست ..میلیونها نفر اسیر اعتیاد یک چهارم جمعیت مشکلات روانی ..درصد زیر خط فقر و فلاکت
ناشناس۱۶۳۸۷۵۳۲۳:۱۶:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۲۰
چرا بالای سر قبری گریه می کنید که داخلش مرده نخوابیده ؟ ایران هواپیمایش کجا بود که شما نگران قیمت بلیطش باشید؟
فرهاد۱۶۳۸۸۲۰۲۳:۵۲:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۲۰
ثبات اقتصادی یعنی یارانه 40 هزار تومنی
ناشناس۱۶۳۸۸۵۳۰۰:۱۴:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۲۱
خلايق را هر چه لايق
ناشناس۱۶۳۹۰۶۹۰۴:۱۹:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۲۱
مردم مقامت کنن تادشمن خسته بشه
ناشناس۱۶۳۹۰۷۰۰۴:۲۰:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۲۱
نتانیاهو،کیهان،ترامپ؛برجام توافق خوبی نبود وباید از آن خارج شد
ناشناس۱۶۳۹۰۷۱۰۴:۲۲:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۲۱
مجلس انقلابی چندماه پیش با .. وعده بهبود معیشت مردم روی کارامد درحالیکه دلار١۶بود.الان ٣١شده!اینم ازوعده های مجلس ..
ناشناس۱۶۳۹۰۷۳۰۴:۲۳:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۲۱
گرانی تورم وفساد ٣٠ساله یقه مردم روگرفته واصلاح طلب،اصولگرا،اعتدال هم نداره،خرابي ..
ناشناس۱۶۳۹۰۷۴۰۴:۲۴:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۲۱
برجام كانتينر كانتينر براي كشور هاي دوست و ..زاده ها دلار آزادكرد.حالاكه دلارها رو خوردن رفت!ميگن برجام بده
ناشناس۱۶۳۹۰۷۵۰۴:۲۶:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۲۱
سياستهاي غلط خارجي در سالهای اخير ايران رو انزوا وفقركشونده ازطرف ديگه رانت،پارتي بازي،خودي وغيرخودي،نداشتن قوه قضاييه قاطع فساد روگسترش داده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین