درد دل مردم | اعتراض به ساختار سربازی ، نیروهای صفر در مرز! / شرایط پرتنش کارکنان دادگستری و حقوق ناچیز/ به فنا رفتن پول مردم با بورس

گروه اجتماعی الف،   3990719112
درد دل مردم | اعتراض به ساختار سربازی ، نیروهای صفر در مرز! / شرایط پرتنش کارکنان دادگستری و حقوق ناچیز/ به فنا رفتن پول مردم با بورس

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید. این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

**********************************

21/مهر/99

 

 


  • دیروز حشره کش (ت. م.) به قیمت 20 هزار تومان خریدم. با اینکه بیش از نصف محتویات آن را اسپری کردم، متاسفانه مشخص شد که این حشره کش فقط بو داشته و هیچ اثری بر روی پشه ندارد! چرا باید این چنین باشد؟ چه مرجعی مسئول کنترل تولیدات کارخانه ها هستند؟
    آیا این امر  اعتماد مردم  به کالا های داخلی را خدشه دار نمی کند؟

 


  • مدیریت محترم سایت الف:
    انعکاس درد دل های مردم بحق کاری ستودنی و قابل تقدیر است اما پیشنهاد میکنم برای کاربردی شدن و تکمیل ان درخواست ها و درد دلها به مجریان مربوطه ارسال و  بعنوان نهادی مردم نهاد موضوع را نیز پیگیری و ماحصل ان را در  ذیل همین ستون مرقوم بفرمایید.

 


  • سلام لطفا در مورد حقوق کارکنان نهاد عمومی کتابخانه های کشورم بنویسید کمترین حقوق رو دریافت میکنند در جایی که یکی از متولیان فرهنگ جامعه محسوب میشند

 


  • سلام... کارمندان اداری دادگستری متاسفانه با اینکه شغل امینی دارند و کارشان سخت و پر تنش و با حجم بالای ارباب رجوع هست و بشدت در معرض رشوه و تهدید هستیم اما هیچ مزایایی ندارند... حتی حق مسکن و اضافه کاری هم نداریم و فقط همان حکم حقوقی خود را دریافت میکنیم.... بسیاری از ما با اینکه مدرک کارشناسی و بالاتر داریم با پست کاردانی استخدام می‌شویم و حقوق ناچیزی داریم ...با تعهد 10 ساله ای هم که از ما میگرند تا ده سال نمی توایم درخواست پست کارشناسی کنیم! حتی حق سختی کار ما هم از بسیاری ادارات کمتر است!  با اینکه جان و مال مردم را امانت داری میکنیم و حتی امنیت جانی خود را فدا کرده ایم اما بسختی در حال معیشت هستیم و اکثرا مستاجر هستیم. 
     لازم است مزایا و حق مسکن و اضافه کاری درخوری به کارمندان دادگستری تعلق بگیرد تا سلامت ادرای حفظ شود و بتوانند به عدالت جامعه کمک کنند. 
    برخی ادرات دادگستری مخصوصا دادسراها حتی بعضا تجهیزات اولیه تهویه و خنک کننده ندارند و در تابستان ها باید در گرما سخت و طاقت فرسا بسختی کار کنیم. بسیاری از تجهیزات به دلیل نبود امکانات مستهلک شده اند و کار کردن را سخت تر هم کرده اند. 
    لازم است توجهی به این قشر زحمت کش و مظلوم شود تا حداقل بتوانند معیشت خود را تامین کنند. 
    خواهش میکنم صدای التماس ما را به گوش مسولان محترم قوه قضائیه و مجلس برسانید.

 

 


  • خدمت اجباری!!!!!
    جوان 18 سال و کم آموزش دیده و کم تجربه در مرز و در مبارزه با اشرار!!!!
    نیروی زبده و کادر و آموزش دیده و حقوق بگیر در شهر و پادگان و دفتر!!!!
    ساختار و قوانین سربازی(اجباری زمان رضا شاه) باید تغییر کند وگرنه جوانان رغبتی نخواهند داشت عمرشان را اینگونه  تباه کنند!!!

 


  • با سلام با توجه به اينكه سيستم ايمني كودكان سرطاني به علت شيمي درماني پايين مي باشد و مجبورند به خاطر درمان در محيط بيمازستان و ازمايشگاه ها باشند لطفا در حصوص اختصاص سهميه واكسن انفولانزا جهت اين كودكان پيگيري نماييد تعداد زيادي از كودكان در بيمارستان دكتر شيخ مشهد بستري هستند

 


  • سلام.دولت مردم رو با تبلیغ وارد بورس کرد و پول ملت رو بفنا داد.حالا هم که دوباره بورس بصورت دستوری مثبت شده و ماها منتظریم جبران خسارت بشه بطرز عجیبی علی رغم مثبت بودن سهام ام  ،دارای کلم داره کمتر میشه!!!!
    مگر ممکنه تمام نمادها مثبت باشه ولی در کل دارایی ضرر بدی؟؟؟؟

 

 

20/مهر/99

 


  • اجاره زمینهای واگذاری توسط جهاد در طول سه سال گذشته ده برابر شده، مگه فروش تولیدیها ده برابر شده؟ این چه ظلمیست  که روا داشته شده؟

 


  • کاش وزارت جهاد کشاورزی برنامه ی مدونی به کشاورزان در جهت کشت محصول مناسب بازار داخلی و خارجی با الگوی صحیح و ترغیب کشاورزان به پرورش پرندگان - گیاهان و آبریان و.... اصلاح بذرهای مناسب و پربازده و در اختیار گذاشتن کود و سموم و .... به قیمت مناسب به کشاورزان و... کمکی به این قشر زحمتکش میکرد. هم به نفع مردم بود هم به نفع کشور

 


  • لطفا به این شرکت مخابرات اعلام فرمایید برای تلفن ثابت قبض کاغذی را که بدون اجازه و خواست مشتریان حذف کردید! لا اقل قبض را پیامکی بدهید که بفهمیم چه زمانی باید هزینه تلفن را پرداخت کنیم .متاسفانه قبض نمیدهند ما هم متوجه نمیشویم بعد تلفن را بعلت عدم پرداخت قطع میکنند. این درسته آخه؟!

 

  • در ارتباط با خرید اوراق بیمه یا همان اوراق اختیار فروش تبعی که از ابتدای مهرماه 99 سازمان بورس فعال کرده است، متاسفانه کلاهبرداری بزرگی با توجه به اطلاعات محدود افراد در حال وقوع است که خواهشم این است که در این خصوص هر چه سریعتر به مسئولین اطلاع رسانی شود تا وجه مال باختگان را عودت دهنددوستم 4 روز پیش برای جبران زیان خگستر (60 درصدی) خود سهمی را به نام هبرکت می خرد که در ظاهر سهمی عرضه اولیه بنظر می رسد
    امروز پیامی را دریافت میکند که اطلاعیه های مربوطه را بروید و مطالعه کنیدداستان از این قرار است که ظاهرا باید سهم پایه (برکت گروه دارویی)مربوطه را در آن روز خرید کند در غیر اینصورت وجه پرداختی از بین می رودسوال اینجاست که چرا با یک شرط ساده و کنترل عدم وجود سهم پایه در سبد خرید اجازه خرید میدهند و به راحتی کلاهبرداری میکنند؟وقتی با پشتیبانی مفید تماس می گیریم و مشکل را بازگو می کنیم به راحتی می گویند که چون همان روز خرید سهم، سهم پایه را نخرده اید بنابراین پول شما که سهم هبرکت را خریده اید سوخته است!!!!!!!!
    محبت بفرمایید اطلاع رسانی شود تا هر چه زودتر وجه افراد را بازگردانند
    سپاس از همراهی ارزشمندتان

 


  •  مردم فکر می کنند ایثارگران در رفاه هستند .در حالیکه از تبعیض های بی حد و بی توجهی در رنج و سختی زیادی هستند . 
     رزمندگان و جانبازان زیر 25درصد که شاغل دولتی ندارند، محروم از حداقل معیشت 
    از جناب دکتر نوبخت درخواست می شود به معیشت ایثارگران تحت پوشش ساتا توجه کنند و قانون مصوب را اجرا کنند

 


  • من فارغ التحصیل بیکار حقوق با مدرک ارشد هستم که ناچار شده ام در اسنپ کار کنم و به دلیل انحصار وکالت و ظرفیت محدود نمی توانم در شغل ازاد وکالت از مدرکم استفاده نمایم لطفا فریاد امثال من را به گوش ریاست محترم قوه قضاییه برسانید که امثال من حاضریم با یک سوم تعرفه مصوب خود قوه قضاییه به خدمتگزاری حقوقی به مردم بپردازم و حتی کل هزینه کاراموزی وکالت را نیز برای کمک به افزایش بودجه عمومی پرداخت نمایم ایا رواست در شغل خودم بیکار بمانم اما در شغل رانندگی مانع اشتغال دیگری شوم

 


  • با سلام و احترام
    خواهش میکنم مسئولین مربوطه نحوه محاسبه آب بها رو بررسی کنند.در حال حاضر بر اساس یک خانواده۴نفره محاسبه میشود.با این شیوه خانواده های جمعیت به صورت تصاعدی متحمل جریمه های سنگین میشوند و این دور از انصاف است.
    در صورتی که برخی خانواده های زیر چهار نفر نسبت به تعدادشون جزء پر مصرف ها هستند ولی با این روش نه تنها جزء کم مصرفها به حساب میان بلکه جریمه ای هم شامل حالشون نمیشه. تازه این غیر از حفر چاه آب در منازلشان هست که هیچ هزینه ای رو بابتش پرداخت نمیکنند!!!! واقعا دردناک

 


  • سلام. چرا مجلس برای مزایای وحشتناک ادارات مثل مخابرات، اداره برق، شرکت گاز و نفت، امور مالیاتی، شهرداری، تامین اجتماعی، کمیته امداد و گمرک و سازمان بورس و بانک‌ها کاری نمی‌کند؟ کارمند قراردادی مخابرات 9 میلیون دریافتی دارد در حالی که حکم حقوقیش 3 میلیون تومان است!! چون حکمش کم است مالیات هم نمی دهد!!.... به خدا این عدالت نیست.... یکسان سازی علاوه بر حقوق باید برای مزایا هم اعمال شود. چرا اداره ای سه برابر حکم حقوقی مزایا و اضافه کاری می دهد و اداره دیگر هیچ مزایایی نمی دهد؟؟

 


  • تفاوتما کارمندان بازنشسته تامین اجتماعی با کارمندان کشوری و لشگری چه تفاوتی داریم که باید این همه تبعیضات فاحش را تحمل کنیم! قانون همسان سازی برای انان بدون کم کاست اجرا میشود اما نوبت که به ما میرسد چندرغاز به حقوق مان اضافه میکنند و میخواهند سرش را هم بیاورند این در حالیست که تمام سرمایه های هلدینگ های تامین اجتماعی از اندوخته های سی ساله ماست و باید حق مان را از پس اندازهای مان به خودمان برگردانند .
    علاوه بر ان برای سایر بازنشستگان وام  و کارت اعتباری و تسهیلات در نظر میگیرند اما نوبت به ما که میرسد همچون بچه های سر راهی و بی صاحب محسوب شده و از همه انها محروم میمانیم !حضرات ، عالیجنابان!صدقه نمیخواهیم، حق مان را از محل سرمایه های اندوخته شده سی چند ساله مان به ما مسترد فرمایید

19/مهر/99

 


  • سایت محترم الف
    من یک کارمند با مدرک دیپلم هستم و 29 سال سابقه دارم و سال دیگه بازنشسته میشوم می خواهم به هموطنان بگم کسی از دولت برای این مردم دلسوزی نمی کند من بیسواد اگر مسئول اجرایی این کشور بودم قول می دهم ظرف مدت یکسال کاری می کردم که نه جوان بیکار داشته باشیم و نه گرانی قیمتها به یکسال قبل برگردد چگونه با انتصاب  چند وزیر دلسوز نه اشخاصی مانند دکتر بحری(سریال آقازاده) ممنوع کردن هرگونه واردات که تولید داخلی داشته باشد ، ایجاد مزارع بزرگ تولید نهاده های دامی توسط جوانان بیکار بنحوی که دیگه نیازی به واردات نهاده های دامی نباشد ، ایجاد الگوی کاشت محصولات کشاورزی یعنی هر منطقه ای را فقط مخصوص یک نوع محصول کشاورزی که یکدفعه همه پیاز نکارند که موجب ارزان شدن شدید شود و سال دیگه هیچ کس نکارد که موجب افزایش شدید شود و دها راه کار دیگه ، اما افسوس که در مجموعه دولت فقط عده هستند که مانند مهره شطرنج فقط جابجا میشوند و افراد با فکر و ایده تازه نمی تواند وارد شود واگرنه امثال امیرکبیر فراوان داریم.

 


  • با سلام درخواستی از نمایندگان محترم داشتم چرا خانواده های پر جمعیت که صد در صد وضعیت مالی خوبی ندارند باید مشمول جریمه سنگین برق و آب و گاز بابت زیاد مصرف کردن باشند آیا نباید بر اساس تعداد  یک خانوار محاسبه شود تا حقی َضایع نشود خواهشمندیم مراتب فوق را پیگیری نمایید با تشکر از کارکنان الف

 


  • گفته شده میوه 15درصد ارزان شده ولی این قیمتهایی که اعلام شده با اهواز خیلی فرق داره مثلا لیموترش ریزبین 14 تا 20000تومان.کدوحلوایی کیلو 10000تومان .گوجه کیلو 4000 تا7000.خیار 5000تا 7000.خیار چنبر14000.هندوانه 2700.خربزه 8000.اهواز گرونی بیداد می کنه کسی هم نظارت نمی کنه.میگن موادغذایی صادر میشن عراق این ته مانده ها هم گرون هستن .اهواز توی گرونی موادغذایی توی ایران با مقایسه این قیمتها مقام اول رو داره هیچ کس هم جوابگو نیست.

 


  • استاندار تهران در صدا و سیما گفت کارمندان بالای ۶۰ سال میتوانند دورکاری کنند و حضور فیزیکی نداشته باشند. این در حالی است که سازمانها و  ادارات می گویند چنین دستورالعملی کتبا به ما ابلاغ نشده واقعا درک نمیکنیم موضوع چیست؟ و این تاخیر فاز را چرا باید  توی عصر الکترونیک داشته باشیم. لطفا به مسئولین بفرمائید در این وضعیت شدید  کرونایی و اشباع بیمارستانها ، تا این افراد مستعد بیماری کرونا نگرفتند بخشنامه را صادر کنند.

 


  • ماشینی با نمره منطقه آزاد انزلی در 9 سال قبل گرفته ایم و اکنون که میخواهیم برای فرزندمان که برای دانشگاه قزوین میرود یک در خیری باشد که هزینه هفته ای هم نداشته باشیم در این روزگار فلاکت بار اما تحت هیچ شرایطی حاضر به تغییر نمره ماشین نیستند  و ما حتا پراید هم نمیشود که بخریم ممکن است که شما پی گیری کنید و در خیر باز شود به روی جوان نا امید 
    پناه بر خدا

 


  • در خصوص جانبازان تحت پوشش ساتا. چراکه ساتا فقط ماهانه 1 میلیون تومان به آنها می دهد.(جانبازان معسر زیر 25 درصد) ولی بنیاد شهید بعد از انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی فورا فراخوان جهت پرداخت کمک معیشت داد و به جانبازان تحت پوشش خود 1 میلیون و 790 هزار تومان پرداخت می کند.در این میان بر خلاف قانون برنامه ششم توسعه ؛ بنیاد شهید حاضر نیست جانبازان تحت پوشش ساتا را پوشش دهد.ساتا هم حاضر نیست کمک معیشت را به اندازه بنیاد برساند.و یک ظلم آشکار به جانبازان ساتا می شود. از طرفی هم جانبازان زیر 25 درصد بیمه دندانپزشکی و عینک ندارند.

 


  • سردبیر سایت الف
    ضمن تقدیر وتشکر ازشماوهمکارانتان که باب درددل مردم را درسایتتان بازکردید تا انشالله گوش شنوای مسئولان بخشهای ابراز گلایه مردم را بشنوند ودرمقام پاسخگویی بربیایند
    سردبیر محترم اینجانب بعنوان نیروی حراستی یک موسسه نظم اوران ..... که دفتر ان درصادقیه هست 8ماه بعنوان حراست مجتمع تجاری مشغول بکاربودم که ازاین مدت دوماه بیمه مرا شرکت رد نکرده وهمچنین حقوق مارا ازحداقل حقوق هم کمتر پرداخت میکرد ولذا دراوسط بهمن بخاطر اینکه شرکت پاداش وعیدی پایان سال را پرداخت نکند مرااخراج کرده ودراسفندماه بنده هم به تامین اجتماعی وهم به اداره کار شکایت کردم که مصادف شد با شیوع کرونا وقرنطینه ومحدویت دررفت واومدها تااینکه اسط اردیبهشت نماینده حقوقی شرکت بنده را تهدید به اینکه اگر شکایت کنم سفته مرا به اجرا میگذارد وعرصه زندگی را برشما تنگ میکنیم  ولذا ازان تاریخ هنوز هیچ خبری ازاداره کار مبنی براینکه مطالبات مرا شرکت پرداحت نکرده نشده است والان به یکسال شدن شکایت نزدیک میشوم انشالله صدای مرا مسئولان وزارت کار ودادگاه کار بشنوند وحق وحقوق مرا که تضیع شده برگردونند

 


  • چرا دولت ومجلس به فکر بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی نیستند .حقوق 2800 تا 15 روز هم جوابگوی زندگی سخت ما نیست چطور حداقل حقوق برای بازنشستگان کشوری ولشکری 4میلیون شد بازنشستگان نفت وسایر نورچشمی ها نجومی حقوق می گیرن چه مزایایی دارن اما بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی باید با حقوق زیر 3میلیون در بدبختی وفلاکت زندگی کنن مگه ما ایرانی نیستیم حق بیمه ندادیم 8سال جنگ در مناطق جنگی با حداقل حقوق کار نکردیم که چنین ظلمی به ما میشه .دولت پولهای تامین اجتماعی رو برده پس نمیده تازه با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مخالفت هم می کنه تمام تلاش دولت ومجلس برای افزایش حقوق سایر بازنشستگان به جز تامین اجتماعی هست چون خود دولتی ها ومجلسیها از بازنشستگان نفت وکشوری ولشکری هستن پس فقط برای خودشون تلاش می کنن .میگن در جنگ اقتصادی هستیم اگه جنگ هست پس سختیش هم باید برای همه باشه نه بقیه در رفاه باشن وکارگر بازنشسته ومستمری بگیر تامین اجتماعی در بدبختی وفلاکت زندگی کنه.اگر هم واقعا دولت کسری بودجه داره پس این حقوقهای نجومی ومزایا وبن ها برای بازنشستگان نفت وسایر نورچشمی چیه برای اونا دولت کسری بودجه نداره اما تا نوبت بازنشستگان تامین اجتماعی میرسه وطلب سازمان دولت کسری بودجه داره

 


  • باسلام بیش از هفتاد نفر از نیروهای پیمانی زن اداره کل بهزیستی استان تهران که بر اساس مجوز سازمان برنامه و بودجه و طبق آزمون استخدامی از اردیبهشت ماه امسال جذب شده و در شیرخوارگاه های استان تهران بالاخص شیرخوارگاه آمنه و شبیری مشغول بخدمت شده اند، مدت شش ماه هست که حتی یک ریال حقوق دریافت ننموده اند و شکایات آنها نیز به هیچ وجه مورد توجه مسئولان بهزیستی قرار نگرفته
    همچنین علیرغم واگذاری شیرخوارگاه شبیری به بخش خصوصی، بیش از سی نفر از این نیروهای پیمانی همچنان مجبور به خدمت در این شیرخوارگاه گشته و علناً بجای خدمت به دولت، به بخش خصوصی ارائه خدمت میکنند در حالیکه این نیروها در استخدام دولت هستند!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین