ورود مجلس به موضوع تعویق آزمون استخدامی ۹۹

گروه اقتصادی الف،   3990717127 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

 نماینده مردم تهران از ورود مجلس به موضوع تعویق آزمون استخدامی سال جاری خبر داد.  

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: متاسفانه باز هم تضییع حق یک سری از مردم رخ داده و مردم با تصمیمات دقایقی آخری دچار مشکلات شدند.

وی افزود: ما نمی‌دانیم تا کی باید متوجه این باشیم که هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم ابتدا حق الناس را در نظر بگیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در آزمون استخدامی در فراخوانی که اعلام شده بومی گزینی اعلام نشده و داوطلبان هم نه از روز ثبت نام بلکه از یکسال قبل خود را برای آزمون آماده کرده بودند و بسیاری از افراد آرزو و آمال و شغلشان بستگی به این آزمون دارد، برای آن هزینه کردند و منابع مربوط به آن رشته را خواندند که بتوانند در این رشته شرکت کنند.

شاکری تصریح کرد: در فراخوان اول این بومی‌گزینی اعلام نشده؛ البته بنده دو روایت شنیدم که در فراخوان اعلام شده بومی گزینی شامل نمی‌شود و یا اینکه کلا حرفی نزدند. حدودا ده روز بعد از فرخوان اولیه، اعلام می‌کنند که مصوبه قانونی در بومی گزینی داریم که ضریب آن اعمال می‌شود؛ این حق خیلی‌ها را از بین ‌می‌برد. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: این باعث می‌شود که یک سری از متقاضیان در بسیاری از رشته‌هایی که ثبت نام کردند -با توجه به ضریب بومی گزینی- شانسی برای قبولی ندارند و غیر از آن رشته هم دیگر نمی‌توانند شرکت کنند؛ یکسال زحمت کشیدند و هزینه کردند که برای این رشته آماده شوند هزینه ثبت نام هم دادند.

شاکری بیان کرد: اگر زودتر اعلام می‌شد متوجه می‌شدند در آن رشته شانسی ندارند و اقدام به تغییر رشته می‌کردند و یا یک سال فرصت داشتند منابع تهیه و مطالعه کنند تا ضریب موفقیت خود را بالا ببرند. این داوطلبان دچار ضرر مضاعف شامل ضرر ثبت نام در تهیه و خرید منابع و ضرر وقت و زمانی که از دست دادند، شدند. چه کسی پاسخ این افراد را می‌دهد؟ این اولین و بدترین نوع ضرری است که این افراد متحمل شدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین ضریب بومی گزینی در آن رشته‌ای که خود را آماده کرده بودند موفق نمی‌شوند اما ممکن است رشته آنها به گونه‌ای باشد که بتوانند در رشته دیگری امتحان دهند. ولی دیگر زمانی ندارند که بخواهند ظرف مدت دو سه هفته خود را برای رشته‌ای آماده کنند بلکه از صفر باید برای آن مطالعه کنند. جواب این مردمی که متضرر شدند را چه کسی می‌دهد؟ چه کسی پاسخگوی است؟ کسی باید جوابگو باشد و منطق و عقل حکم می‌کند که درست مدیریت کنند.

شاکری تاکید کرد: درست است که قانون برای این موضوع تغییر کرده اما شروع این قانون باید تابع ضوابطی باشد. این قانون برای مردم است وقتی مردم ضرر می‌کنند فلسفه قانونی آن ار بین می‌رود وخود باعث اضراب، تشویش و بی اعتمادی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این آزمون برای برخی از داوطلبان تنها گزینه اشتغال است و این تعویقی که درخواست دارند به واسطه فرصتی است که از دست دادند.

شاکری ادامه داد: به نظر من وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی باید به قدری عاقل می‌بود که اعلام می‌کرد این مصوبه شامل این دوره نبوده و مشمول دوره بعد خواهد شد، لذا همه یک سال وقت داشتند خود را با این قانون تطبیق دهند. حال چه کسی باید این ظلم را پاسخگو باشد؟ 

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در این شرایط کرونایی و وضعیتی که مردم در سختی اقتصادی هستند این همه برای منابع و ثبت نام هزینه کنند و بعد همگی از بین برود؟

وی در پاسخ به این سوال که پیگیری‌های شما به کجا رسیده است، عنوان کرد: من با سازمان سنجش صحبت کردم که گفتند ما مجری هستیم و سازمان امور استخدامی مسئول این کار است، این سازمان هم فرافکنی می‌کند و می‌گوید ما هر تغییری می‌دهیم عده‌ای می‌گویند عقب بیندازید. این چه حرفی است؟ عده‌ای سرنوشت زندگی‌شان تغییر پیدا کرده و حتی به نظر من با یک هفته دو هفته هم کار حل نمی‌شود. کلا باید اعلام می‌کردند که بومی گزینی شامل این دوره نمی‌شود و مردم هم یکسال فرصت داشتند خود را برای قانون جدید آماده کنند. این اجحاف و ظلم به مردم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: بنده حتما در این رابطه نامه‌نگاری کرده و پیگیری می‌کنم. نباید بگذاریم مسئولان هر کدام هر طور دلشان می‌خواهد قانون را تفسیر و آن را اجرا کنند چرا که یک قانون خوب اگر بد اجرا شود تبدیل به قانون بد می‌شود.

شاکری در خاتمه گفت: راه حل ما عدم اعمال بومی گزینی برای این دوره است. در حال حاضر در حال دنبال کردن این موضوع بوده، صحبت کردیم و در حال نامه نگاری هستیم.

دیدگاه کاربران

ج۱۶۳۳۷۱۸۲۳:۱۸:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۱۷
سلام خدا به شما خیر دهد که پیگیر شدید عاقبت بخیر شوید
مجتبی۱۶۳۴۱۷۰۱۱:۲۷:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۱۸
آقای شاکری ایول توروخدا نگزارین حق ما ضایع بشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین