چرا ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌ها را فقط برای رئیس جمهور در نظر می‌گیرد؟

  3990716107

جلسه سران قوا که قرار بود روز سه‌شنبه این هفته برگزار شود در دقیقه ۹۰ لغو شد.

چرا ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌ها را فقط برای رئیس جمهور در نظر می‌گیرد؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: روز گذشته ۱۵ مهر ماه جلسه سران قوا لغو شد؛ این بار محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی میزبان دو رئیس قوه دیگر بود. شبِ برگزاری نشست، رسانه‌ها از لغو آن به دلیل احتمال ابتلای رئیس جمهور به کرونا خبر دادند. این اتفاق در حالی رخ داد که همان روز قالیباف، رئیس قوه مقننه برای دیدار با کادر درمانی و بیماران کرونایی تحت عنوان نظارت میدانی، به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران رفته بود.

پیش‌تر حجت‌الاسلام روحانی در رخدادهای دیگری مانند دو جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به دلیل آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده بود، حضور نیافت و اعتراض نمایندگان را در برداشت تا جایی که برخی از آنها اظهار کردند که رئیس جمهور به مجلس بی احترامی کرده است. به علاوه بخشی از افکار عمومی به حضور نیافتن رئیس جمهور در برنامه‌های مختلف به دلیل شیوع کووید-19، واکنش نشان دادند و خواستار حضور او در کنار دیگر رؤسای قوا یا مردمی شدند که در این روزها برای رفع مشکلات کشور و نیازهای روزمره خود سلامتیشان را به خطر می‌اندازند.

چرا ستاد ملی مقابله با کرونا  محدودیت‌ها را فقط برای رئیس جمهور در نظر می‌گیرد؟

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی به انتقاد از رئیس جمهور پرداخت. او در جلسات رأی اعتماد به دو وزیر پیشنهادی صمت با اعتراض به نبود رئیس جمهور، حتی برگزاری رأی اعتماد را به دلیل سکوت آیین نامه در مورد نبود رئیس دولت غیر قانونی توصیف کرده بود. عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد که «رئیس جمهور این جلسه را به علت ملاقات رئیس مجلس با بیماران کرونایی لغو کرده است و نباید این اقدام را انجام می‌داد.»

او افزود: رئیس جمهور هفت ماه است در قرنطینه به سر می‌برد و باید هر چه سریع‌تر با خروج از قرنطینه، به فکر حل مشکلات مردم باشد.

حجت‌الاسلام سلیمی گفت که «چرا ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های کرونایی را فقط برای رئیس جمهور در نظر می‌گیرد و این محدودیت‌ها شامل رؤسای مجلس و قوه قضائیه نمی‌شود؟ مگر فقط رئیس‌جمهور باید در قرنطینه باشد؟»

وزیر بهداشت گفت احتمال انتقال بیماری وجود دارد

یا قوی‌تر شدن گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای، علی ربیعی سخنگوی دولت در نیمه مهر ماه بیان کرد که «طبق اطلاعی که دارم، پیشنهاد جلسه را خود آقای رئیس‌جمهور دادند و زمان آن را هم مشخص کردند. زمانی که رئیس محترم مجلس به بیمارستان تشریف بردند، از وزیر محترم بهداشت سؤال شد که این بازدید در کدام بخش‌ها و تا چه اندازه بوده است، پاسخ دادند این بازدید در بخش‌های مبتلایان، حتی در بخش‌هایی که افراد خیلی بدحال هم بستری هستند، صورت گرفته است. ممکن است فرد خودش نگیرد، ولی امکان انتقال آن وجود دارد.»

ربیعی در ادامه گفته‌هایش «سرکشی به مراکز درمانی را امر نکویی دانست» اما تصریح کرد که «امر نکو باید در شرایطی باشد که اگر بازدید هم صورت گرفته است، بنابر نظر وزارت بهداشت در زمان خاص باشد و بعد از زمانی که اطمینان از عدم انتقال حاصل شد، جلسه سران قوا برگزار شود.»

برگزار نشدن جلسه از مجلس اطلاع داده شده بود

امروز هم محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه نشست هیئت دولت درباره لغو جلسه توضیح داد. او تأکید که «اولین باری نیست که این‌گونه جلسات به دلیل ایجاد مشکل برای یکی از رؤسای قوا، آن هم با هماهنگی به تأخیر افتاده است. در گذشته هم چنین اتفاقی صورت گرفته، اما خبری مطرح نشده بود. نمی‌دانم چرا برای یک جلسه حالا به هر دلیلی برگزار نشده و البته بر اساس ابلاغ یک دستورالعمل بوده، چنین اتفاقی افتاده است، اما ابتدا از طرف خود مجلس اطلاع رسانی شد.»

از گفته‌های واعظی می‌توان برداشت کرد که برگزار نشدن این جلسه ابتدا از طرف خود مجلس اطلاع رسانی شده بود. از سویی دیگر علیرضا شریفی، مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی خبر داده بود که دلیل لغو جلسه در خبرگزاری خانه ملت اطلاع داده خواهد شد، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

توییتر، محل جلسه «همکاران» سران قوا

البته در توییتر، محمدسعید احدیان دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس شورای اسلامی به اظهارنظرهای مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور درباره این اتفاق پاسخ داده و فضای مجازی به صحنه‌ای برای رقابت‌ها و پاسخگویی‌های مسئولان تبدیل شده است.

می‌گوید من نمی‌ترسم می‌خواهم زیر سقف باشم، سقف می‌آید روی سرت

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور امروز در نشست هیئت دولت بیان کرد «در تمام مواردی که در طول این مدت شک کردم، خودم از ستاد ملی کرونا سوال کردم. گفتم که این کار را بکنم یا نکنم. این جلسه را بگذارم یا نگذارم. این اجتماع را انجام بدهم، این سمینار باشد، یا نباشد، هر چه آنها دستور دادند، عمل کردم. این وظیفه دینی و شرعی ماست و همه باید عمل کنیم. کسی نمی‌تواند وسط مسیل بایستد و صدای سیل را هم بشنود و بگوید تو می‌ترسی وسط رودخانه بایستی، خب آب می‌آید و او را می‌برد. زلزله تکان می‌دهد، می‌گوید می‌ترسی زیر سقف باشی، خب برو بیرون؛ می‌گوید من نمی‌ترسم می‌خواهم زیر سقف باشم. خب باش. سقف می‌آید روی سرت.»

این گفته‌ها می‌تواند در پاسخ به منتقدانی باشد که می‌گویند رئیس جمهور برای حل مشکلات در برنامه‌ها و مراسم‌ به صورت حضوری شرکت نمی‌کند، اما قالیباف، رئیس مجلس و حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه با حضور در میان مردم یا در نهادهای مختلف به رفع معضلات می‌پردازند.

اکنون توپ در زمین کدام یک از دستگاه‌هاست؟

در روزهای پایانی مجلس دهم به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، نمایندگان با فاصله از یکدیگر و ملزم به رعایت بهداشت در صحن علنی حاضر شدند. اما مجلس یازدهم در روزهای نخست آغاز به کارش، رعایت شیوه‌نامه‌ها را ادامه داد اما دیگر نشانه‌ای جز استفاده از ماسک، دیده نشد و اکنون، بیش از سی نماینده پارلمان کرونایی شده‌اند. این اظهارنظرهای مسئولان مختلف، پرسشی را به وجود آورده است که آیا قوای سه‌گانه نظر ستاد ملی مقابله با کرونا را در اجرای برنامه‌هایشان اعمال می‌کنند؟ اکنون توپ در زمین کدام یک از دستگاه‌هاست؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین