انتقاد از «متلک‌پرانی»مشاور رئیس جمهور/برگ برنده اصولگرایان در انتخابات/ادامه جدال درباره لغو جلسه سران قوا/ روحانی خواستار پایان سیاه‌نمایی و تخریب دولت شد

گروه سیاسی الف،   3990716055 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد از «متلک‌پرانی»مشاور رئیس جمهور/برگ برنده اصولگرایان در انتخابات/ادامه جدال درباره لغو جلسه سران قوا/ روحانی خواستار پایان سیاه‌نمایی و تخریب دولت شد

آخرين آمار كرونا در ايران

دکتر سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ‌‌چهارشنبه‌ در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۲۰ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۸۳ هزار و ۸۴۴ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۶۵۸ نفر رسید.

دکتر لاری در خصوص وضعیت استان‌های کرونایی ایران گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

ثبت ۲۳۹ فوتی کرونا در ایران/ شناسایی ۴۰۱۹ بیمار جدید

حریرچی: کسی که کرونا دارد و در شهر تردد می‌کند جنایتکار است

واکسن آنفلوانزای ایرانی در مرحله مطالعات است/ توزیع ۱۶ میلیون واکسن آنفلوآنزا در کشور

وضعیت نگران‌کننده کرونا در پایتخت؛ ۶ بیمارستان تهران تخت خالی ندارند

زالی: تهران همچنان در شرایط قرمز است/ در طول ۱۰ روز اخیر روند مثبتی مشاهده نشده

***

تخریب دولت را تا پایان کرونا تعطیل کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی،رییس جمهور طی سخنانی در جلسه هیات دولت اظهار کرد: من از همه خواهش می‌کنم که سیاه‌نمایی و تخریب دولت را لااقل تا پایان کرونا تعطیل کنیم. حالا الان که کرونا و تحریم را باهم داریم اما لااقل تا پایان کرونا سیاه‌نمایی را کنار بگذاریم. والله، بالله هرچه اختلاف ما بیشتر شود، دشمن بیشتر استفاده می‌کند. اینهمه «رحما بینهم» را از قرآن شنیدیم، پس با خودمان مهربان باشیم و «اشدا علی الکفار» شویم، یعنی فریاد خود را به سر آمریکا بکشیم.

وی تأکید کرد: بیاییم و دوستی را بین خودمان برقرار کنیم چرا هرچیزی را به دعوا و جدایی و فاصله بدل می‌کنیم؟ بیاییم و دوستی را افزایش دهیم این به نفع ماست. اختلاف به نفع دشمن است... یک عده گویا کلا مسئولیت خود را نقد کردن می‌بینند. انگار که خداوند آنان را خلق کرده که نقد کنند. البته نقد کردن خوب است منتها فقط نقد کردن؟ هیچ کاری دیگری نمی‌شود کرد؟ هیچ کمکی نمی‌شود انجام داد؟ لااقل در کنار نقد بگویند که اول خودشان چه کرده‌اند؟ هم‌حزبی‌ها و هم‌فکران خودش چه کرده‌اند؟ این را هم بگویند.

رییس جمهور همچنین با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه افراد اظهار کرد: همه مردم و همه مسئولان بدون استثنا باید پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنند. اگر این را زیر پا بگذاریم و به آن اهمیت ندهیم - که عقل و شرع و قانون هم به ما این را می‌گوید - آسیب می‌بینیم.

بیشتر بخوانید:

روحانی: با بیان واقعیت‌ها به مردم نشاط دهیم/ با ادبیات تند با یکدیگر حرف نزنیم

***

زمان انتشار گزارش علت سقوط هواپیمای اوکراینی

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گزارش دقیق علت حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی هفته آینده از سوی ایران منتشر خواهد شد. وی افزود: احتمالا تیمی از کشور اوکراین هم برای قرائت این گزارش در ایران حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

انتشار گزارش دقیق ایران از علت سقوط هواپیمای اوکراینی در هفته آینده

***

واگذاری کشت و صنعت مغان باطل شد

جلسه هیات داوری امروز چهارشنبه در خصوص واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان برگزار شد و این هیات، با رای قاطعی واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان را باطل اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان

***

دولت را مقصر همه مشکلات ندانیم

اکبر ترکان، مشاور سابق روحانی در روزنامه آرمان ملي نوشت: برخي جريانات مي‌خواهند اينگونه به جامعه القا کنند که تمام نارسايي‌هاي کشور مربوط به قوه مجريه است که رياست آن با آقاي حسن روحاني است. البته اين حرف را با بررسي کارشناسي بيان نمي‌کنند بلکه اين مساله در ادامه رقابت‌هاي انتخاباتي سال 96 است. اين رقابت‌ها آن زمان جنبه رقابت سياسي داشت و اکنون جنبه تسويه‌حساب پيدا کرده است. لذا به‌طور طبيعي رقابت‌هاي آن دوره تبديل به برخي تسويه‌حساب‌هايي شده که بر آن مبنا اين حرف‌ها را مي‌زنند. منتها کسي نمي‌تواند منکر اين مساله شود که فشارهاي بين‌المللي از جانب ايالات‌متحده آمريکاست...

***

دوران نامزد نيابتي براي اصلاح‌طلبان سرآمده است

محسن ميردامادي، دبيركل پيشين جبهه مشاركت به روزنامه اعتماد گفت: اصلاح‌طلبان بايد در شرايط فعلي فرض را بر حضور و مشاركت در انتخابات بگذارند مگر اينكه راه‌شان در طول مسير پيش رو سد شود. بر همين اساس باتوجه به تجربيات ادوار گذشته به نظرم دوره داشتن نامزد نيابتي براي اصلاح‌طلبان به پايان رسيده و نمي‌توان مردم را با چنين گزينه‌اي پاي صندوق راي آورد.

ميردامادي اضافه كرد: بنابراين به نظر من بايد روي كانديداهاي استوار و ثابت ‌قدم در اصلاح‌طلبي فكر كرد و از آنها خواست تا در صحنه حضور داشته باشند. البته در اين ميان ترجيح نيز بايد بر اين باشد كه اين افراد از ميان چهره‌هاي جديد باشند چراكه شايد اكثر نامزدهاي تكراري، جذابيت و مقبوليت چنداني هم در جامعه نداشته باشند.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب خاطرنشان كرد: نكته مهم در اين دوره انتخابات اين است كه اصلاح‌طلبان بايد به جاي معرفي يك نفر يك تيم را به افكار عمومي معرفي كنند. در حقيقت فردي به عنوان نامزد و تيمي مثلا10 نفره كه در صورت انتخاب، عناصر اصلي دولت جديد را تشكيل خواهند داد به عنوان نمونه جايگاه‌هايي نظير معاون اول، رييس سازمان برنامه و بودجه و موارد ديگري از اين نوع بايد در اين تيم به مردم معرفي شوند. امري كه مي‌تواند در كنار برنامه نامزد انتخاباتي تا حد زيادي رويكرد او را براي مردم روشن كرده و رغبت افكار عمومي را نسبت به نامزد مورد نظر اصلاح‌طلبان بيشتر كند.

***

مجلس دچار خلاء هویتی است/ بزرگان مجلس آن را هدایت کنند

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به ایرنا گفت: مجلسی که امروز شکل گرفته، دچار خلاء هویتی است و هنوز شاکله خودش را بدست نیاورده و این بازیابی هویتی به هر حال ماموریت چهره‌های شاخص مجلس است که کنار هم بنشینند و مجلس را معنا بخشند و هدایت کنند. 

عطریانفر خاطرنشان کرد: دولت و اصلاح طلبان مسوول پاسخگویی مشکلات هستند اما نه صد درصد. حال عمومی اصلاح طلبان در وضعیت فعلی مناسب نیست. به همان دلیلی که سرنوشت مجلس یازدهم با اکثریت قاطعی از اصولگرایان رقم خورد می‌توان تاحدی پیش بینی کرد که اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری حسب قاعده عمومی، دست برتر را داشته باشند. 

***

پیروزی اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ قطعی نیست

ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا به خبرآنلاین گفت: اگر در انتخابات مجلس یازدهم هم آن وحدت شکننده به وجود آمد بخاطر این بود که اصولگرایان دولت و مجلس را در اختیارنداشتند، بنابراین تلاش می کردند مجلس را در اختیار بگیرند، اما برای انتخابات ۱۴۰۰ چون مجلس را در اختیار دارند مقداری خیالشان راحت تر است و همین راحتی خیال می تواند موجب ضربه شود که مثلا هرکس برای خودش یک پرچمی علم کند. 

ایمانی گفت: عملکرد مجلس یازدهم برای اصولگرایان و در انتخابات ۱۴۰۰ برگ برنده است، چون مجلس فعلی آینه تمام نمای اصولگرایان است، چون تمام اصولگرایان جمع شده اند و وحدت کرده اند و کسانی که به مردم معرفی کرده اند همین هایی هستند که شما در مجلس می بینید، بنابراین این مجلس ماحصل آنچیزی است که ما به نام جریان اصولگرایی در کشور می شناسیم. 

***

عارف ۳۰۰ هزار رأی هم ندارد

غلامعلی جعفرزاده، فعال سیاسی نزدیک به علی لاریجانی به نامه نیوز گفت: تقریبا اجماع نظر در جریان اصولگرایی این است، کسی رئیس جمهور شود که مجموعه حاکمیت او را پذیرفته باشد بنابراین الان دیگر زیاد کسی را ترغیب به حضور در صحنه انتخابات نمی کنند.

این فعال سیاسی اعتدالگرا درباره شانس جریان اصلاحات در انتخابات 1400 اظهار کرد: اصلاح طلبان دیگر به هیچ روشی نمی توانند مردم را پای صندوق رأی بیاورند. به آقای محمدرضا عارف نیز توصیه می کنم با توجه به کارنامه نامناسبش در مجلس دهم اصلا برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اقدام نکند.

وی درباره علت بی اعتنایی اصلاح طلبان به تلاش عارف برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: عارف دیگر فرصتی برای مورد اجماع قرارگرفتن میان اصلاح طلبان ندارد. کارنامه بسیار منفی او در مجلس دهم و ضربه ای که به جریان اصلاح طلبی و اعتدال زد، حتی اگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود با اقبال مردم مواجه نخواهد شد.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه اصلاح طلبان از عارف عصبانی هستند، یادآور شد: غالب اصلاح طلبان دلخوشی از آقای عارف ندارند چون نتوانست نقش خوبی را در مجلس دهم ایفا کند. او اگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود 200-300 هزار رأی بیشتر نمی آورد. حداکثر و در خوشبینانه ترین حالت زیر 500 هزار رأی خواهد داشت.

***

چرا باید مشاور رئیس جمهور متلک پرانی کند

عباس سلیمی نمین، کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از فعالیتهای غیرمتعارف مشاور رئیس جمهور در فضای مجازی به تسنیم گفت: به نظر می رسد برخی عوامل غیر دلسوز در دستگاه اجرایی در تلاش اند تا از حضور رئیس مجلس در میان کادر درمانی به عنوان مستمسکی برای توجیه کم کاری های خود و ایجاد اختلاف میان دولت و مجلس استفاده کنند. در حالی که آقای دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران از اقدام آقای قالیباف استقبال کرد و این حضور را مایه دلگرمی کادر درمانی دانست.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: بر فرض اینکه در ارتباط با این مسئله اختلافی میان دولت و مجلس وجود داشته باشد، باز هم نباید مسئولان امر این موضوع را در رسانه ها مطرح کنند. مسئله این است که چرا باید مشاور رئیس جمهور متلک پرانی کند و اقدام اخیر رئیس مجلس را متاثر از تبلیغات انتخاباتی بدانند و برخی های دیگر نیز به این متلک پرانی ها پاسخ بدهند.

بیشتر بخوانید:

انتقاد سلیمی‌نمین از فعالیت‌های غیرمتعارف مشاور رئیس جمهور

***

حاشیه های لغو جلسه سران قوا ادامه دارد

محمود واعظی،رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره لغو جلسه سران قوا اظهار کرد: جلسه اخیرا به دلیل پروتکل‌های بهداشتی لغو شد ولی اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است. در مجالس قبلی دو یا سه نفر بودند که از الفاظ نامناسب استفاده کرده و تند بودند، ولی در مجلس اخیرا تعداد آنها بیشتر شده است و این نوع ادبیات موجب تفرقه می‌شود. تا زمان انتخابات خیلی مانده اما برخی به اسم رسیدگی به مشکلات مردم سفر کرده و حرف‌های تبلیغاتی می‌زنند و انتظارات مردم را بالا می‌برند. در حالی که برای حل مشکلات مردم نباید شعار و تبلیغات انجام شود. از این جلساتی که اخیرا لغو شده زیاد اتفاق می‌افتد.

روزنامه ايران نوشت: باوجود اینکه محمدباقر قالیباف گفته بود می‌خواهد در نشست سران قوا مشکلات مربوط به مدیریت کرونا را مطرح کند، مراعات نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی خود او در روزهای اخیر برگزاری جلسه دیروز را لغو و تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخت. به این ترتیب جلسه‌ای که می‌توانست بر اساس کارویژه تعریف شده‌اش محلی برای تعامل قوا و چاره‌جویی برای حل مشکلات اساسی کشور باشد فدای رویکرد یکی از اعضای جلسه شد که معتقد است با حضور فیزیکی در صحنه‌های مختلف می‌تواند تجلی بخش «نظارت میدانی» و «مدیریت جهادی» باشد و برعکس ناظران اقدامات او را اغلب «تبلیغاتی» ارزیابی می‌کنند...

روزنامه آفتاب يزد نوشت: درحالی که دیروز بیش از چهار هزار نفر در 24 ساعت به کرونا مبتلا شدند تا رکورد کشور در این زمینه شکسته شود، کرونا موجب یک جدل سیاسی میان روسای قوای مجریه و مقننه شده است! ...

در واقع از زمانی که کرونا در کشور شایع شد حسن روحانی یکی از بالاترین پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده است. جز جلسات با کابینه و ستاد ملی مبارزه با کرونا تقریبا با افراد دیگری زیر یک سقف قرار نگرفته است! روحانی در طول 7 ماه گذشته دیدار یا سرکشی به هیچ بخشی نداشته است، او زنگ اول مهر را به صورت ویدیویی نواخت و گفت مدرسه را نمی‌توان تعطیل کرد! همانطوری که به صورت ویدیویی برخی پروژه‌ها را افتتاح کرد و گفت اقتصاد را نمی‌توان تعطیل کرد! با این حال فعلا بسیاری از دیدارهای روحانی تعطیل است! او به تازگی جلسه سران قوا را هم تعطیل کرده تا حالا شاهد یک جدل میان نزدیکان رئیس مجلس و رئیس جمهور باشیم! ...

درحالی که شاهد افراط قالیباف در حضور در دیدارهای مختلف به رغم شرایط کرونایی هستیم از طرف دیگر حسن روحانی نیز در تفریط به سر می‌برد و به نظر می‌رسد در ماه‌های گذشته کسی به دو متری او هم نزدیک نشده است و همان جلساتی را هم که شرکت می‌کند با فاصله بیش از چهار متر قرار دارد!

نکته جالب این است که رفتار هر دو رئیس بی‌فایده است و به عبارتی گره از مشکلات نمی‌کاهد! رئیس جمهور به عنوان مهمترین مقام اجرایی کشور یعنی کسی که بسیاری از امور به او ختم می‌شود از موقعیت امن خود خارج نمی‌شود! رئیس مجلس هم که خارج می‌شود و به بخش‌های مختلف سرکشی می‌کند فایده‌ای ندارد چرا که اصلا این گونه اقدامات ربطی به حوزه اختیارات او ندارد! شاید شجاعت قالیباف قابل تحسین باشد که حاضر به انجام اقداماتی پرریسک است اما در نهایت این اقدامات سودی به حال مردم ندارد چرا که اساسا جایگاه رئیس قوه مقننه چیز دیگری است! 

فرهیختگان نوشت: این درگیری هرچند در سطوح رسانه‌ای آن‌قدر سنگین شد که ساعتی بعد به تکه‌پرانی و مواجهه غیرمنطقی و غیرعقلانی برخی نزدیکان روسای دو قوه هم منجر شد و اساسا فضایی را به وجود آورد که کمتر کسی خروجی آن را برای کشور مفید و دستاورد آن را حل مشکلات مردم می‌دانست. ماجرایی که با یک اعلام رسمی ستاد مقابله با کرونا یا درنظر گرفتن تدبیری مانند برگزاری مجازی جلسه یادشده، امکان حل و فصل موضوع بود، حالا آنقدر بحث و جدل صورت گرفته که گویی کشور فاقد مشکلات مهم و اساسی بوده و این موضوع مهم‌ترین و اصلی‌ترین مساله مردم است. البته اکنون هم به نظر می‌رسد که یک استعلام رسمی از ستاد مقابله با کرونا و یا شفاف‌سازی از سوی دفتر رئیس‌‌جمهور می‌تواند به شائبه‌ها و این حواشی پایان دهد.

در این میان اما حرف ما چیز دیگری است، نه‌تنها حرف ما که گمان می‌کنیم حرف قاطبه مردم هم چیز دیگری باشد. اینکه امروز چالش‌های بسیار مهمی کشور را فرا گرفته و مردم با مشکلات عجیب و غریبی روبه‌رو هستند یک مساله بین‌الاذهانی است و در‌باره این حجم از مشکلات اتفاق‌نظر عمومی وجود دارد. همه معتقدند رسیدگی به موضوعات تلاش همه‌جانبه و دوری از حاشیه‌ها و یافتن راه‌حل‌های عاجل و موثر را می‌طلبد. مشکلاتی که هرکدام‌شان کافی است تا زندگی بخش مهمی از مردم را دچار چالش اساسی کرده و امکان حیات عادی و نرمال را از آنها سلب کند. 

روزنامه اعتماد نوشت: در شرایط بحرانی اقتصادی که کووید‌۱۹ تنها تشدیدکننده آن بوده و تحریم‌ها و مدیریت ناصحیح اقتصادی شرایط سختی را برای شهروندان به وجود آورده، احتمالا امتناع روحانی از برگزاری این نشست به‌دلیل احتمال ابتلا به کرونا برای شهروندانی که برای دریافت حداقل دستمزدهای‌شان هر روز با وسایل نقلیه پرخطری چون مترو و اتوبوس و تاکسی به محل کارشان می‌روند و اجبار به کار آنها را در موقعیت خطرناکی قرار داده، قابل درک و پذیرش نیست.

شرق نوشت: خبرسازی جلسه سران قوا ... نه به‌دلیل محتوای جلسه که برای دلیل برگزار‌نشدنش خبرساز شد؛ خلاصه خبر این است که دومین جلسه سران قوا که قرار بود دیروز به میزبانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شود، شب پیش از برگزاری آن، ازسوی رئیس‌جمهوری لغو شده است. علت این تصمیم رئیس‌جمهوری در همان ساعات اولیه انتشار خبر با گمانه‌زنی‌های فراوانی همراه شد و حتی خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) سه دلیل متفاوت را در خبرهای مختلف اعلام کرد. این خبرگزاری ابتدا از مخالفت شخص رئیس‌جمهوری نوشت و پس از آن دلیل لغو را توصیه وزارت بهداشت و بعد هم ستاد کرونا اعلام کرد.

ماجرا هرچه بود و واکنش‌ها هرچقدر که متفاوت بود اما مخالفان و منتقدان در یک موضوع با هم هم‌نظر بودند؛ اینکه حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، تصمیم به لغو این جلسه، آن‌هم پس از دیدار محمدباقر قالیباف از بخش محل بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا گرفته است. 

بیشتر بخوانید:

واعظی: اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است

آقای رئیس جمهور به زندگی عادی برگردید!

کنایه آشنا به «زالی» و «صداوسیما»

رئیس جمهور در محفظه شیشه‌ای!

قالیباف: آمار بالای تلفات ناشی از کرونا پس از ۸ ماه تجربه مبارزه پذیرفتنی نیست

لغو جلسه سران قوا از سوی کدام نهاد اعلام شد؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۳۱۷۳۵۲۰:۴۳:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۱۶
اینهمه «رحما بینهم» را از قرآن شنیدیم، پس با خودمان مهربان باشیم و «اشدا علی الکفار» شویم، یعنی فریاد خود را به سر آمریکا بکشیم اون روزی که مخالفان رو کم عقل و بی سواد خطاب می‌کردید یاد این آیه از قرآن نبودید...
ناشناس۱۶۳۱۷۶۶۲۱:۰۹:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۱۶
لاشه مغان را تحول گرفتید بدهی هایش را کی می دهد
ناشناس۱۶۳۱۸۲۳۲۱:۵۳:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۱۶
بابا یکی به این روحانی بگه خب مجازی برگزار می کردی! الکی نگو بخاطر کرونا!
ناشناس۱۶۳۱۸۷۱۲۲:۳۱:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۱۶
حاج حسن! حداقل به گفته‌های خودت عمل کن. جنابعالی امروز در انتقاد از رییس مجلس تند و نیش‌دار صحبت کردی.
ناشناس۱۶۳۱۹۰۹۲۲:۵۸:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۱۶
از متلک پرانی خودتان هم بگید. مثلا: زخم بستر مردم دارند دعوای جناحی دو طرف را نظاره میکنند.
ناشناس۱۶۳۱۹۳۹۲۳:۱۸:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۱۶
آقای روحانی آیا جنابعالی سلطان 《 تخریب دیگران 》را در ایران نمی شناسید که اینگونه صحبت می نمایید .
ناشناس۱۶۳۱۹۴۳۲۳:۱۹:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۱۶
انتقاد از روحانی یعنی انتقاد از یک تفکر و جریان که خودش را صاحب کشوز میدانست و الان معلوم شد جز رانت سازی کار دیگری ندارد
ناشناس۱۶۳۲۰۴۴۰۰:۴۹:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۱۷
اقای سلیمی نمین این متلک پراکنی ها از طرف دوستان شما مرتب دارد انجام میشود و صدایتان در نمی اید اما چطور تاب جواب را ندارید؟
مصطفي۱۶۳۲۰۵۵۰۰:۵۹:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۱۷
با اين سبك ماسك گذاشتن چيزهايي مسلم است ١ - براي ايشان خوش تيپي مهم است از مهمتر ٢ - ايا واقعا ايشون فكر ميكنه با اين سن و سال هنوز خوش تيپه؟!
ناشناس۱۶۳۲۱۰۰۰۲:۵۵:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۱۷
آقای روحانی ، وضعیت سیاه معاش و زندگی اکثر مردم نشانده عملکرد سیاه شما و تیم ناکارآمدتان است .
ناشناس۱۶۳۲۳۰۶۰۹:۳۶:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۱۷
مگه در جلسات روحانی مسولین وزارت بهداشت نیستند در حالیکه اونا مرتب با کادر درمانی دیدار دارند وتو بیمارستان هستند مشکل فقط قالیبافه؟؟؟
ناشناس۱۶۳۲۳۱۷۰۹:۴۵:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۱۷
بفرمایید تابه حال اجلاس سران سه قوه چه تاثیر مثبتی برای مردم ما داشته است
ناشناس۱۶۳۲۳۶۵۱۰:۱۷:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۱۷
به روحانی بگید هیچکاری بلد نیستی انجام بدی به کنار حداقل اون ماسک را درست بزن اون پیلی های روی ماسک را باز کن بیار زیر چونه ات
ناشناس۱۶۳۲۳۶۶۱۰:۱۷:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۱۷
آقای روحانی و دولت او کمترین جرمشان استعفاء ندادن و منحل نکردن دولت هنگامی که کلیدش در را باز نکرد است
ناشناس۱۶۳۲۵۰۱۱۱:۴۵:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۱۷
روحانی باید در مورد افزایش تعداد جان باختگان و مبتلایان و شیوع شدید کرونا در کشور پاسخگو باشد.
ناشناس۱۶۳۲۵۰۷۱۱:۴۷:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۱۷
روحانی بعنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی باید در مورد کلییر نکردن آسمان کشور در شرایط حساس و جنگی پاسخگو باشد.
ناشناس۱۶۳۲۵۸۷۱۲:۱۳:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۱۷
فضای باز رو با ای سی یو مقایسه نفرمایین اقدام اقای قالیباف قابل توجیه نیست
ناشناس۱۶۳۳۸۷۱۰۲:۱۳:۰۳ ۱۳۹۹/۷/۱۸
دولت آینده با رأی صد در صدی دربست از آن اصولگرایان است. خیالتان تخت تخت باشه.
محمد۱۶۳۴۷۰۸۱۹:۳۷:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۱۸
طبق اصل 198 قانون اساسی آقای قالیباف باید پروتکلهای بهداشتی را رعایت کند!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین