ترامپ: مشتاق مناظره‌ام، بایدن: با کرونا نباید مناظره کرد

گروه جهان الف،   3990716047 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که دونالد ترامپ برای حضور در دور بعدی مناظرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ابراز "اشتیاق" کرده است، "جو بایدن" رقیب وی می گوید اگر ترامپ همچنان به کرونا  آلوده باشد، نباید مناظره ای برگزار شود.

ترامپ: مشتاق مناظره‌ام، بایدن: با کرونا نباید مناظره کرد

به گزارش الف و به نقل از شبکه سی ان بی سی آمریکا، ترامپ که به دلیل ابتلا به کرونا چند روز در بیمارستان به سر برده بود، از این که آیا کاملا در برابر این ویروس ایمنی دارد یا خیر، ابراز تردید کرده است.

<< دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد مشتاقانه منتظر دور بعدی مناظرات انتخابات ریاست جمهوری با "جو بایدن" نامزد دمکرات ها است.

رئیس جمهور آمریکا  برنامه های خود را برای شرکت در دور دوم مناظرات  کمتر از  24  ساعت  پس از  مرخص شدن از بیمارستان والتر رید اعلام کرد. ترامپ به دلیل ابتلا به کرونا، از جمعه شب در این مرکز بستری شده بود.

دونالد ترامپ دیشب در توئیتی اعلام کرد "مشتاقانه منتظر مناظره در پنج شنبه شب، 15اکتبر (24 مهر) هستم. این برنامه ای عالی  خواهد بود.!"

از "تیم مورته" مدیر امور ارتباطات در ستاد انتخابات ترامپ سوال شد، آیا این ستاد الزامات بهداشتی برای آزمایش  کرونا و هرگونه اقدامات لازم را با توجه ابتلای دونالد ترامپ به کرونا، اتخاذ خواهد کرد؟ که پاسخ داد "رئیس جمهور قصد دارد به تنهایی در این مناظره شرکت کند." 

این سخنان در شرایطی مطرح می شود که به دلیل خطر انتقال ویروس کرونا از ترامپ به دیگران، نگرانی شدیدی از حضور وی در دور بعدی مناظرات وجوددارد. کمیسیون مناظرات ریاست جمهوری، یک گروه  غیر انتفاعیِ مجری مناظرات، هنوز در این باره موضع گیری نکرده است.

بر اساس اعلام مرکز پیش گیری و کنترل بیماری ها در آمریکا، ترامپ از  زمان آشکار  شدن علایم بیماری، در مدت 10 تا 20 روز می تواند ویروس را به دیگران منتقل کند. این تاریخ برای رئیس جمهور، اول اکتبر (10 مهر) بوده است.

تیم پزشکی رئیس جمهور همچنان در حال بررسی میزان ویروس موجود در خون ترامپ است تا مشخص شود چه زمانی وی آلوده کننده نخواهد  بود. ستاد  انتخابات بایدن از پاسخ دادن به سوال شبکه سی ان بی سی، در این باره خودداری کرد. اما بایدن سه شنبه شب اعلام کرد اگر رئیس جمهور ترامپ همچنان کووید مثبت باشد، مناظرات نباید برگزار شود. بایدن این سخنان را  در جمع خبرنگاران در مریلند اعلام کرد.

بایدن گفت "به نظر من او همچنان مبتلا به کرونا است، ما نباید مناظره ای  داشته باشیم. ما باید قویا به مقررات بهداشتی عمل کنیم. مردم بسیار زیادی مبتلا شده اند. این مشکلی بسیار جدی است، لذا من بر اساس دستورالعمل ها، اقدام خواهم  کرد." 

سخنان بایدن در شرایطی مطرح شده است که در روزهای اخیر، چندین نفر شاغل در بخش های اداری کاخ سفید موسوم به "بال غربی" از جمله خودِ ترامپ به ویروس کرونا مبتلا شده اند. 

ترامپ روز دوشنبه و پس از سه شب بستری در والتر رید، به کاخ سفید برگشت. برای درمان ترامپ از آنتی بادی و همچنین دگزامتازون استفاده شد. ترامپ بلافاصله پس از ورود به کاخ سفید گفت "اکنون بهترم و شاید  ایمنی دارم، نمی دانم." 

رئیس جمهور درروزهای  اخیر  در خصوص سلامت خود و همچنین شدت این بیماری همه گیر جهانی، از لحنی اطمینان بخش استفاده کرده است. وی چند ساعت پیش از ترخیص از بیمارستان به آمریکایی ها گفته بود از ویروس کووید-19نترسند، و افزود "حال من  بهتر از 20 سال پیش است!"

منتقدین می گویند سخنان رئیس جمهور می تواند مردم را متقاعد کند که این بیماری آنقدرها هم  که از آن می ترسند، خطرناک نیست و در نتیجه نسبت به هشدارها و سفارشات بهداشتی بی تفاوت باشند.

این در حالی است که مرکز کنترل و پیش گیری بیماری ها همچنان هشدار میدهد ویروس کرونا، خطری بسیار بزرگ محسوب می شود. تا صبح چهارشنبه، 211  هزار نفر در آمریکا از کرونا کشته و 7 میلیون 530 هزار نفر به آن مبتلا شدند. 

اگر دور بعدی مناظرات طبق برنامه از پیش تعیین شده برگزار شود، ترامپ و بایدن به سوالات رای دهندگان آمریکایی در میامی فلوریدا پاسخ خواهند داد. سردبیر شبکه تلویزیونی کابلی و ماهواره ای C-SPAN مجری دور دوم مناظرات ترامپ-بایدن خواهد بود که در مرکز همایش های دولتی برگزار خواهد شد.

سومین دور مناظرات ریاست جمهوری نیز قرار است  22  اکتبر (اول آبان) در دانشگاه "بلمونت" در شهر  "ناشویل" در  ایالت تنسی برگزار شود. "کریستن ولکر" خبرنگار ان بی سی در کاخ سفید، قرار است مجری  آن مناظرات باشد.>> 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۳۰۷۴۹۱۱:۴۸:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۱۶
بایدن خوابالو مثل .. از ترامپ حساب میبره
ناشناس۱۶۳۰۸۰۸۱۲:۲۴:۵۱ ۱۳۹۹/۷/۱۶
بایدن فردی موجه و منطقی است. پیروزی بایدن در انتخابات به نفع بشریت است.
ناشناس۱۶۳۱۰۲۵۱۴:۱۹:۲۱ ۱۳۹۹/۷/۱۶
حتما مثل اوباما باهوش و با اخلاقه؟ خوبه بدونیم سنگین ترین تحریم هارو اوباما به ما تحمیل کرد ..
ناشناس۱۶۳۰۸۲۴۱۲:۲۹:۳۲ ۱۳۹۹/۷/۱۶
.... بایدن می ارزد به ترامپ
ناشناس۱۶۳۰۸۵۷۱۲:۴۲:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۱۶
به کسانی که مدعی‌اند با آمدن جوبایدن دموکرات فشار اقتصادی کاهش و صادرات نفت و گاز به تدریج حل خواهد شد و درآمد مردم افزایش می‌یابد باید گفت همان برجام پرخسارت که توسط اوبامای مؤدب دموکرات به این ملت تحمیل شد برای هفت پشتمان کافی است و آزموده را آزمودن خطا است.
ناشناس۱۶۳۰۹۲۹۱۳:۲۲:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۱۶
فرقی با هم ندارن هر کدوم هم پیروز بشن گرونی با دولت روحانی تا 1400 هست چون بایدن هم به روحانی فشار میاره تا ازش امتیاز بگیره مثل اوباما و ترامپ
ناشناس۱۶۳۱۹۳۱۲۳:۰۹:۰۸ ۱۳۹۹/۷/۱۶
یعنی با این فرمان بعد از ۱۴۰۰ ارزانی رخ خواهد داد؟!
ناشناس۱۶۳۱۸۶۴۲۲:۲۶:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۱۶
حالا جالب ایرانی هایی هستن که ترامپ اللهی شدن! حالا خوبه این ترامپ بارها تو حرفهاش ثابت کرده اصلا غیرسفیدپوستان، از جمله خاورمیانه ای ها را اصلا انسان به حساب نمیاره به کشورهایی که در اون زندگی میکنید هم میگه سوراخ توالت به مردم ایران (نه دولت یا سازمان خاص) هم میگه تروریست و ممنوعیت ورود به آمریکا براتون برقرار کرده! حتما از توهین و تحقیر خوشتون اومده..
ناشناس۱۶۳۰۷۵۱۱۱:۴۹:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۱۶
با ترامپ تا 2024
ناشناس۱۶۳۰۸۲۱۱۲:۲۸:۵۸ ۱۳۹۹/۷/۱۶
با ترامپ تنها تا 2020
ناشناس۱۶۳۱۲۳۰۱۵:۴۰:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۱۶
شما مثل اینکه بیکاری تورم و تحریم خیلی دوست داری !
ناشناس۱۶۳۰۷۶۲۱۱:۵۶:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱۶
آمریکا گفته : نگران گسترس کرونا در ایران هستیم و آماده کمک چرا مسئولان به این تمایل آمریکا برای کمک پاسخ نمیدن ؟!!! چرا روزانه بیشتر از ۲۰۰ نفر از مردم بیگناه کشورمان کشته شوند ؟! چرا وقتی مسئولان عرضه ندارن از بقیه کمک نمیگیرن ؟! ..
ناشناس۱۶۳۰۷۹۷۱۲:۱۹:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۱۶
از ترامپ میخواهیم که بایدن و چین و روسیه را با خاک یکسان کند .
ناشناس۱۶۳۰۸۰۶۱۲:۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۱۶
ترامپ یک فرد نرمال نیست. بلکه یک فرد روان پریش وخود شیفته است که آبروی انسان و انسانیت را برده است. مردم آمریکا باید از داشتن چنین رییس جمهوری شرمنده باشند.
ناشناس۱۶۳۰۸۱۹۱۲:۲۸:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۱۶
چرا عده زیادی در ایران از روی لجاجت از ترامپ طرفداری کردی و خواستار پیروزی او هستند؟ مگر ترامپ جز سخت تر کردن زندگی ایرانی ها چه خاصیت دیگری برای ما داشته است؟
ناشناس۱۶۳۱۰۸۳۱۴:۴۱:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۱۶
این پرسش میتونه زمینه تحقیق گروه های مطالعه گر اجتماعی بشه نتایج هم بشدت قابل تامل خواهد بود
ناشناس۱۶۳۱۸۹۳۲۲:۴۵:۳۲ ۱۳۹۹/۷/۱۶
از روی کم هوشی و بیسوادی بیمارگونه شونه، هر چند وقت یکبار عادت به ..، حالا میخواد روحانی باشه چه ترامپ،چشم بسته و مثل طوطی ..
ناشناس۱۶۳۰۸۳۹۱۲:۳۵:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۱۶
احتمال اینکه ترامپ را آلوده به ویروس کرونا کرده باشند زیاد است. چرا که او اعلام کرده بود اگر پیروز انتخابات نباشد نتیجه را قبول نمی‌کند و انتقال قدرتی در کار نخواهد بود. لذا ممکن است این کار از ترس آشوب منجر به تجزیه آمریکا صورت گرفته باشد.
ناشناس۱۶۳۰۸۴۶۱۲:۳۸:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۱۶
ترامپ گفته انتقال قدرتی در کار نیست و فعلا خودم هستم!... ما هم دعا می‌کنیم که همچنان در قدرت بماند. چه با کشتار، چه با حقه و نیرنگ و تقلب و کلک. ان‌شاء‌الله که فروپاشی امپراتوری سراسر جنایت آمریکا را با رفتارش رقم بزند.
محمد۱۶۳۰۸۵۳۱۲:۴۱:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۱۶
خطاب به ترامپ احمق و وزیر خارجه احمق‌تر از خودش می‌گویم، اگر به در و دیوار فولادی و ده‌ها لایه حفاظتی هم پناه ببرید نابودی شما حتمی است، شک نکنید هم‌اکنون مردم آزادیخواهان دنیا منتظر لحظه به جهنم رفتن شما هستند. خون در رگ‌های آزادیخواهان دنیا در جوش و خروش است و بشریت پس از به درک واصل کردن شما جشن خواهند گرفت.
محمدرضا۱۶۳۱۲۶۹۱۵:۵۷:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱۶
مشکل ما بایدن یا ترامپ نیست، مشکل ما تو کشور خودمونه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      آخرین عناوین