بازار سرمایه چشم انتظار روز‌های سبز

  3990716019

معاون تحقیق و توسعه بورس و اوراق بهادار تهران گفت: بهتر شدن روند بازار سرمایه بستگی به رفتار سرمایه گذاران و تصمیمات اقتصادی دارد، اما انتظار می‌رود که در آینده بازار مثبت باشد.

بازار سرمایه چشم انتظار روز‌های سبز

علی عباس کریمی معاون تحقیق و توسعه بورس و اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اینکه چرا بازار نسبت به حمایت‌های اخیر واکنش مثبتی نشان نداده است، اظهار کرد: شاخص بازار سرمایه نوسان دارد، اینگونه نیست که روند بازار همیشه یک نواخت باشد.  تصمیماتی که طی هفته های اخیر در خصوص بازار سرمایه گرفته شده است در بلند مدت بر شاخص بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد.

او افزود: برخی افراد در رسانه ها شایعه کرده اند که مسئولان، بازار را به حال خود رها کرده اند در صورتی که اینگونه نیست و جلسات پی در پی در سازمان بورس به منظور تقویت و جلوگیری از ریزش شاخص برگزار می‌شود.

معاون تحقیق و توسعه بورس و اوراق بهادار تهران تصریح کرد: در حال حاضر بازار مورد بی مهری سهامداران حقیقی قرار گرفته است و با  یک شایعه صف های خرید به سرعت به صف های فروش تغییر می‌کند و روند بازار منفی می‌شود.

کریمی بیان کرد:در حال حاضر بازار اصلاح شده است و امیدواریم بازار به زودی به تعادل برسد، تغییرات بازار با عرضه و تقاضا سهامداران رخ می دهد و اگر عرضه بیشتر از تقاضا باشد بازار منفی می‌شود، و اگر تقاضا بیشتر باشد بازار روند مثبت پیدا می کند.

او گفت: موظفیم که از طریق آموزش به سهامداران یاد آموزش دهیم به جای توجه به صف‌های خرید یا فروش یک سهم، به میزان ارزندگی آن توجه کنند، در این صورت بازار متعادل می شود.

معاون تحقیق و توسعه بورس و اوراق بهادار تهران درباره تاثیر روند انتخابات آمریکا بر بدنه بازار گفت: قطع به یقین عوامل سیاسی و بین المللی تا حدودی روی اقتصاد کشور تاثیر می گذارد، اما نمی توان گفت که صد در صد اُفت این روز‌های بازار به دلیل این رویداد است زیرا عوامل سیاسی  و اقتصادی داخلی تاثیر بیشتری روی بازار دارد.

او در  پاسخ به این سوال که اگر یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق توسعه و تثبیت بازار سرمایه واریز شود چقدر روی بازار تاثیر می گذارد؟، تصریح کرد: منابع موجود در صندوق توسعه و تثبیت بازار سرمایه به روش های مختلفی به بورس کمک می کند، هدف از ایجاد این صندوق کمک به ایجاد تعادل در بازار بود، زیرا در زمان فروش به جمع کردن صف های فروش کمک می کنند.

کریمی گفت: این صندوق فقط محدود به شرایط منفی بازار نیست بلکه زمان های که بازار مثبت است می تواند بدون مداخله منفی به کمک بازار بیاید و کار بازار گردانی را انجام دهد.زمانی که این صندوق کاربازار گردانی را انجام می دهد کمتر شاهد رفتارهای نامتعارف در بازار سرمایه هستیم.

معاون تحقیق و توسعه بورس و اوراق بهادار تهران در خصوص اوراق تبعی بیان کرد: این مسئله قطع به یقین نیاز به یک فرهنگ سازی دارد، اوراق تبعی در زمان اُفت بازار به سهامدار کمک و از تشکیل صف های فروش جلوگیری می کند.

کریمی در پایان در خصوص آینده بازار سرمایه گفت: بهتر شدن روند بازار سرمایه بستگی به رفتار سرمایه گذاران دارد و انتظار می رود که بازار سرمایه بهتر از گذشته پیش برود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین