رکوردزنی کرونا/جنجال لغو جلسه سران قوا/واکنش زاکانی به خبر نامزدی در انتخابات/ پیش بینی زیباکلام از بازگشت احمدی‌نژاد/چرا پیکر سردار سلیمانی در حرم امام تشییع نشد؟

گروه سیاسی الف،   3990715112 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

رکوردزنی کرونا/جنجال لغو جلسه سران قوا/واکنش زاکانی به خبر نامزدی در انتخابات/ پیش بینی زیباکلام از بازگشت احمدی‌نژاد/چرا پیکر سردار سلیمانی در حرم امام تشییع نشد؟

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری با اعلام اینکه در شبانه روز گذشته ۴۱۵۱ بیمار جدید شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: تاکنون ۴۷۹ هزار و ۸۲۵ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی از فوت ۲۲۷ بیمار در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: تاکنون ۲۷ هزار و ۴۱۹ نفر در اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وضعیت اپیدمی کرونا در ایران هیچ وقت به این وحشتناکی نبوده، هر گونه تجمعی باید لغو شد، لغو جلسه سران قوا تصمیم درستی بود و مجلس و بقیه ادارات هم باید یا تعطیل یا بسیار خلوت شوند.

محرز گفت: در این شرایط مهمترین اقدام خلوت کردن اماکن عمومی و جلوگیری از تجمعات است، باید با دورکاری و برگزاری جلسات به صورت مجازی از افزایش بیشتر موارد بیماری که به افزایش مرگ انسانها منجر شده جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی کرونا در ایران با شناسایی ۴۱۵۱ مبتلا

توصیه لاری برای استفاده صحیح از ماسک

۴۰ درصد مراجعه‌‌کنندگان به بیمارستان‌‌های تهران بدحال هستند

ماسک زدن در تهران اجباری شد + جزئیات

مینو محرز: لغو جلسه سران قوا تصمیم درستی بود

***

جنجال لغو جلسه سران قوا

شامگاه دوشنبه برخی رسانه‌ها اعلام کردند جلسه سران قوا قرار بود ظهر سه‌شنبه به میزبانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ساختمان بهارستان برگزار شود به درخواست رئیس جمهوری و به دلیل حضور رئیس مجلس در بین بیماران کرونایی طی روزهای گذشته لغو شده است. رئیس مجلس ظهر دوشنبه بازدید سرزده‌ای از بخش‌های مختلف مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) انجام داد و در بخش ICU کرونایی این بیمارستان حضور یافت و با بیماران گفت‌وگو کرد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در مورد لغو جلسه سران قوا توسط رییس‌جمهور، گفت: اخبار را که رصد میکنم خیلی در شرایط امروز کشور مضر است که به اعضاء و رئیس دولت توهین می شود. ما چنین ادبیاتی در جامعه سیاسی کشور نداشتیم. اگر این توهین به قوه دیگر می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد. همه ما نقد داریم و نقد می‌تواند راهگشا باشد اما اخبار در جامعه بسیار مهم است.

سخنگوی دولت ادامه داد: پیشنهاد جلسه را رئیس‌جمهور داده بودند. زمانی که رئیس مجلس به بیمارستان رفتند، وزیر بهداشت گفتند ایشان به بخش‌های کرونایی و بیماران بدحال رفته‌اند و کمیته بهداشتی ستاد ملی کرونا توصیه کرد این جلسه به عقب بیفتد. حتی برخی افراد قبل از اتفاق این موضوع آن را پیش بینی کرده بودند و بیشتر شبیه به (یک سناریو) هست.

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در واکنش به حضور رئیس مجلس در بخش کرونای یکی از بیمارستان‌های تهران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در دشواری‌های کنونی و همزمانی ‎تحریم و بحران ‎کرونا، انتظار هر نقد و اعتراضی می‌رود جز گلایه از رعایت پروتکل‌ها. دغدغه‌های تبلیغاتی و برندسازی‌های شخصی را آنقدر فربه نکنیم که از دغدغه‌ی سلامت عمومی هم پیشی بگیرد. حضور در بخش بیماران بدحال و به همراه بردن خبرنگار و دوربین نه ایستادن در کنار مردم که بی‌اهمیت کردن سلامت مردم است.

محمدسعید احدیان، دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس شورای اسلامی با انتتشار فیلمی از سخنان شهید بهشتی با این مضمون که «فساد وقتی رسوخ می‌کند که رابطه مستقیم میان مردم و مسئولان قطع شود. حجاب بین مردم و مسئولان حرام مطلق است! اگر از جان خودت می‌ترسی نباید زمام‌دار شوی!» نوشت: «آقای معزی سخنان شهید بهشتی را برای رئیس جمهور پخش کنید، شاید فرجی شد. برگردید به آن دوران که رئیس جمهور در خط مقدم جبهه بود.»

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور هفت ماه است که در قرنطینه به سر می‌برد و باید هر چه سریع‌تر از قرنطینه خارج شود و به فکر حل مشکلات مردم باشد.

بیشتر بخوانید:

توضیحات سخنگوی دولت درباره لغو نشست سران قوا

جلسه سران قوا را لغو کردند اما حرف وزیر بهداشت را گوش نمی‌کنند

شاید تعطیلی‌ها در تهران تمدید شود

***

مناطق اشغالی آذربایجان باید تخلیه شود اما راه‌حل آن نظامی نیست

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در خصوص درگیری ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ گفتگویی با روزنامه کیهان انجام داده که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*ما می‌خواهیم که ارمنستان این بخش‌های اشغال شده را به جمهوری آذربایجان بازگرداند. بیش از 1 میلیون آذری در پی اشغال این مناطق آواره شده‌اند و باید به زودی به خاک خود برگردند.

*بدون تردید جمهوری اسلامی ایران از امنیت خود و مرزهایش قویا دفاع خواهد کرد. در این باره نیز ما هیچ جای تردیدی برای کسی باقی نگذاشته ایم. به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم گروه‌های تروریست و ابزار دست آمریکا و اسرائیل در کنار مرزهای ما لانه کنند. قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ولایتی: مناطق اشغالی آذربایجان باید تخلیه شود

***

شاید از بین زاکانی و جلیلی، یک کدام‌شان با 30 درصد آرا رئیس‌جمهور شود

صادق زیباکلام، تحلیلگر مسائل سیاسی به اعتمادآنلاین گفت: اگر بتوانند مجوز حضور احمدی‌نژاد را از شورای نگهبان بگیرند، او به پاستور برمی‌گردد. در غیر این صورت از بین آقای زاکانی و آقای جلیلی با حداکثر ۳۰ درصد آرا یکی به عنوان رئیس‌جمهوری از طرف همان اقلیت انتخاب خواهد شد.

زیباکلام گفت: مردم به صندوق رأی پشت کرده‌اند. برای اینکه در نتیجه انتخابات ۹۴ و شاید از آن مهم‌تر انتخابات ۹۶ که روحانی توانست دولتش را تمدید کند،‌ هیچ تغییر و هیچ تحولی در کشور صورت نگرفت؛ یعنی در نتیجه‌ رفتن مردم به پای صندوق رأی در آن سال‌ها، هیچ اتفاقی نیفتاد. از این رو این سوال برای مردم پیش آمده است که رفتن به پای صندوق و رأی دادن و انتخاب این دولت یا آن دولت، این رئیس‌جمهوری یا آن رئیس‌جمهوری،‌ این مجلس یا آن یکی چه تاثیری بر سیاست‌های کلان کشور می‌گذارد... مردم در انتخابات ۱۴۰۰ هم رأی نخواهند داد. البته مقصودم از «مردم» آن ۲۴ میلیون نفری هستند که به آقای روحانی رأی دادند و همچنین آن یک و نیم میلیونی که در هفتم اسفند ۹۴ در تهران به آقای محمدرضا عارف رأی دادند. مقصودم از مردم فقط این بخش از جامعه است...

بیشتر بخوانید:

چرا «احمدی‌نژاد» کارهای عجیب انجام می‌دهد؟

***

نهضت «کاندیدا نشدن» در انتخابات ریاست جمهوری راه بیفتد

علیرضا زاکانی،رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در این شرایط تب حضور و داوطلبی برای ریاست جمهوری آنقدر زیاد شده که به نوعی افراد در مسئولیت‌شان بخشی از ظرفیت خود را برای آماده کردن در انتخابات صرف می‌کنند. کاری که درست و شایسته نیست. افراد به جای حرکت کردن و تلاش برای حضور در عرصه رقابت باید نهضت نیامدن را راه انداخته و به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور نداشته باشند. البته اگر آن‌ها گزینه‌های درستی باشند سراغ‌شان می‌آیند اما اگر قابل نباشند آمدن‌شان به عنوان کاندیدا در انتخابات نه تنها خیر و برکتی برای جامعه ندارد بلکه آسیب‌زا و ضرر زننده است...معتقدم باید نهضت نیامدن شکل گیرد.

زاکانی خاطرنشان کرد: برخی روزنامه‌ها و برخی از افراد نام من را به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بودند که آن را نفی می‌کنم چون معتقدم باید تمام وقتم را در مرکز پژوهش‌ها صرف کنم تا گرهی از زندگی مردم باز شود. ما امیدوایم بتوانیم کار مردم را پیش ببریم. یعنی مشکلات مردم رفع شده و چرخ تولید و تلاش و کوشش در جامعه راه افتد و توطئه دشمنان نیز خنثی شود.

***

واکنش محسن هاشمی به احتمال کاندیداتوری در ۱۴۰۰: امیدوارم گول نخورم!

محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات 1400 کاندیدا می‌شود، گفت: علاقه‌ای به این کار ندارم. با وضعیتی که الان هست فکر نمی‌کنم هیچ  عاقلی کاندیدا شود. شرایط کشور بسیار سخت است و کسی که خود را کاندیدا می‌کند به قول غربی‌ها باید «سوپرمن» باشد.

هاشمی در واکنش به اینکه برخی‌ها هستند که در دقایق پایانی زمان ثبت‌نام به یکباره احساس برای کاندیداتوری در انتخابات احساس تکلیف می‌کنند، تصریح کرد: بله این هم پیش می‌آید. به هر حال برخی‌ها هستند که طرفدارانشان به آنها فشار می‌آورند و ما که چندین انتخابات را برگزار کردیم، دیدیم که چگونه به آنها فشار می‌آوردند و می‌گویند که هیچ راهی جز حضور آنها نیست.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شما نیز تحت تاثیر اینگونه فشارها قرار بگیرد؟ گفت: امیدوارم که بنده گول نخورم و نیایم. 

***

چه کسی مانع تشییع پیکر سردار سلیمانی در حرم امام خمینی(ره) شد؟

جماران نوشت: حمید انصاری قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) در یادداشتی بعد از گذشت نزدیک به 9 ماه از شهادت شهید سلیمانی از علت تشییع نشدن پیکر او در حرم امام سخن گفت. در بخشی از این یادداشت آمده است: آن شب، همه چیز هماهنگ شده بود، خانواده دو شهید بزرگوار دیگری که همراه آن عزیز به شهادت رسیده بودند و پیکرهای مطهرشان را به حرم امام آورده بودند و جمعیت مشتاقی که با اعلام رسانه رسمی  منتظر ورود پیکر شهید سلیمانی بودند پس از ساعتها انتظار در حسرت ماندند؛...

دقایقی بعد با ناباوری خبر دادند، بنا به تصمیم فردی از مسئولین مراسم بزرگداشت ایشان، خودرو حامل پیکر مطهر را مستقیما به فرودگاه امام هدایت کرده و هواپیما به مقصد کرمان پرواز کرده است! نه آن زمان و نه بعد آن موضوع را رسانه ای نکردیم تا از این ناحیه حاشیه ای بر شکوه قدرشناسی ملت ایران از این سردار خالص و با وفای امام و رهبری پدید نیاید و اکنون نیز منظورم از نقل این واقعه گلایه و انتقاد از کسی نیست، صرفا به مناسبت موضوع این نوشتار به عنوان نمونه ای از علل و عواملی که زمینه ساز غفلت ها می شوند اشاره کردم.

بیشتر بخوانید:

چرا پیکر «حاج قاسم» در حرم امام خمینی (ره) تشییع نشد؟!

***

انتقاد تند حزب اصلاح طلب از روحانی

حزب ندای ایرانیان در انتقاد از وضعیت گرانی و بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: تنگناهای شدید معیشتی، گرانی‌های افسارگسیخته، ناکارآمدی دولتمردان نشان از بی‌توجهی کارگزاران کشور به وضعیت معیشت و اقتصاد جامعه دارد و در چنین شرایطی رئیس دولت به جای پذیرش مسئولیت و عذرخواهی بابت قصورها و تقصیرها علّت‌العلل تمام مشکلات را تحریم‌های آمریکا و ناهمراهی کشورهای خارجی می‌داند.

این حزب در بیانیه خود آورده است: حزب ندای ایرانیان، در ریشه‌یابی علل این وضعیت نگران‌کننده در کشور بر این باور است که هر چند نمی‌توان و نباید از پیامد تحریم‌های پیدا و پنهان و زیان‌های ناشی از گرفتاری کشور به بیماری کرونا چشم پوشید اما بسنده کردن به این دو عامل خارجی و ایجاد حاشیه امن برای سوء مدیریت‌ها و ناکارآمدی‌ها نمی‌تواند ما را به یافتن راه برون‌رفت از این وضعیت سخت، رهنمون باشد. از نظر ما بی‌کفایتی و بی‌خیالی دولتمردان در کنار خودشیفتگی و دل‌مشغولی نمایندگان مجلس به دعواهای قبیله‌ای و توهّمات خودساخته و همچنین حرکت لاک‌پشتی و درک نادرست دستگاه قضایی از اولویت‌های قانونی مبارزه با متخلفین و مفسدین و سوءاستفاده کنندگان از شرایط بحرانی کشور از مهم‌ترین دلایلی است که غفلت از آن‌ها نه تنها به سخت‌تر شدن شرایط کمک می‌کند بلکه طمع دشمنان این مرز و بوم را نیز برای امید به اثرگذاری تحریم‌ها دوچندان می‌کند... .

***

ماجرای بازداشت همسر مولاوردی در مقابل دادگاه

شهیندخت مولاوردی معاون سابق روحانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره ماجرای دستگیری همسرش در مقابل دادگاه انقلاب گفت: روز گذشته سوءتفاهمی برای حفاطت قوه قضائیه پیش آمد و همسرم همان‌شب آزاد شد. 

وی افزود: همسرم هنگام خروج من و وکیلم از دادگاه، تصویری از روبه‌رو گرفت و نوشته‌ی روی دیوار دادگاه هم در آن دیده نمی‌شود اما این برای یگان حفاظت دادگاه سوء تفاهمی پیش آورد که او در حال فیلمبرداری از ساختمان دادگاه است. همسرم چند ساعتی آنجا بود و بعد از ارائه توضیحات آزاد شد و به‌هیچ‌وجه فیلمبرداری صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

همسر مولاوردی بازداشت شد + علت دستگیری

***

ممکن است لاریجانی و ظریف ائتلاف کنند

عباس سلیمی نمین، تحلیل گر اصولگرا درباره گزینه احتمالی مورد حمایت محمدجواد ظریف در انتخابات 1400 به نامه نیوز گفت: آقای ظریف یک شخصیت حزبی و جناحی نیست بنابراین نمی توان او را در یک طیف خاص سیاسی محدود کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه قطعا در خیلی از زمینه ها می توان قرابت فکری آقای ظریف به آقای لاریجانی را دید، درباره ائتلاف انتخاباتی ظریف و لاریجانی تأکید کرد: این محتمل است و امکان رخ دادنش وجود دارد اما نباید یک نکته ای را فراموش کرد و آن اینکه آیا آقای لاریجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود؟

سلیمی نمین گفت: آقای لاریجانی قطعا تلاش خواهد کرد که از طیف اصولگرا پشتیبانی لازم را برای خودش تدارک ببیند و بعد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود چون می داند اگر از چنین حمایتی برخوردار نباشد، شانسی نخواهد داشت.

***

مصداق های انتخاباتی حزب اتحاد ملی برای انتخابات ریاست جمهوری

اعتماد نوشت: شنيده‌ها و رصد تحركات انتخاباتي و زمزمه‌هاي شطرنج انتخاباتي نشان مي‌دهد كه ميان احزاب اصلاح‌طلب، تاكنون كارگزاران سازندگي و اتحاد ملت مصاديقي در‌نظر گرفته‌اند و در جلسات خصوصي‌شان بر سر انتخاب آنها بحث و بررسي‌‌هايي در جريان است؛ گرچه تفاوت رويكرد اين دو حزب براي كيفيت و كميت ورود به انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ از زمين تا آسمان است. در ميان همه نام‌هايي كه شنيده مي‌شود «رضا خاتمي» برادر كوچك‌تر سيدمحمد خاتمي يكي از مهم‌ترين گزينه‌هاست كه حزب اتحاد ملت در حال بررسي شرايط كانديداتوري آن است...

پيش از اين زمزمه گزينه‌هاي جدي و قابل ‌تامل كارگزاران در فضاي رسانه‌اي و مجازي شنيده شده‌ بود. از علي لاريجاني اصولگراي معتدل كه با كارگزاراني‌ها رابطه خوبي دارد تا سردار حسين دهقان نظامي، از نوه امام كه عقبه خانوادگي‌اش مي‌تواند توجه افكار عمومي را جلب كند تا اسحاق جهانگيري و محسن هاشمي اعضاي حزب فهرستي از اسامي هستند كه گفته مي‌شد اين گروه در ليست خود قرار داده‌اند. در اين ميان محسن هاشمي يكي از جدي‌ترين گزينه‌هاست. 

پيش از آن نيز صحبت از كانديداهاي احتمالي حزب اتحاد مطرح بود. 3 نام محمدرضا خاتمي، محسن صفايي‌فراهاني و مصطفي معين اسامي‌اي بودند ... البته هيچ‌كدام از اين افراد اظهارنظر صريحي در رد يا تاييد اين ادعا نداشتند. علاوه بر نام اين افراد، شنيده‌هاي «اعتماد» حاكي از آن است كه گزينه‌هاي ديگري نيز در اين حزب مورد بررسي قرار گرفته‌اند و در صف كانديداها قرار دارند. محمدرضا ظفرقندي، جراح، رييس سازمان نظام پزشكي همچنين عضو انجمن اسلامي پزشكان كه اصلاح‌طلب حامي خاتمي و در انتخابات سال ۸۴ طرفدار معين بود يكي از اين گزينه‌هاست... علاوه بر او محمد صدر، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز طرفداران خود را در اتحاد دارد... طيف ديگر اما اقليتي نيز گزينه‌اي چون عباس آخوندي را مناسب مي‌دانند...

آن‌‌طور كه شنيده مي‌شود صفايي‌فراهاني و مصطفي معين تمايلي به حضور در كارزار انتخابات ندارند. آخوندي براي كانديداتوري آماده است اما طيف همراه او در اتحاد اقليت هستند. صدر و ظفرقندي هم دست بالا را ندارند و هم براي افكار عمومي چهره‌اي كاريزما، شناخته شده يا تاثيرگذار نيستند. بنابراين با نگاهي به گزينه‌هاي موجود مي‌توان گفت كه رضا خاتمي مهم‌ترين گزينه اتحادي‌هاست كه اكثريت با حضور او موافق هستند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۳۰۱۶۸۲۰:۵۱:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۱۵
چرا پیکر سردار سلیمانی در حرم امام تشییع نشد؟ چون متاسفانه پیکری باقی نمانده بود!
ناشناس۱۶۳۰۸۷۵۱۲:۵۱:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۱۶
اگر مسئولان و تیم اقتصادی دولت مثل حاج قاسم پای کار بودند وضع معیشت مردم و مملکت اینگونه نبود
ناشناس۱۶۳۰۲۱۹۲۱:۵۹:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۱۵
مذمت اجرا کننده پروتکلهای بهداشتی. وقتی شما ها چنین میکنید از مردم عادی جه انتظاری دارید که پروتکلهای بهداشتی را رعایت کند؟ تازه برای توجیه کارتون از شهید بهشتی هم فتوا میارید!
ناشناس۱۶۳۰۲۹۰۲۳:۱۴:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱۵
"حجاب بین مردم و مسئولان حرام مطلق است! اگر از جان خودت می‌ترسی نباید زمام‌دار شوی!» شهید بهشتی
ناشناس۱۶۳۰۲۹۳۲۳:۱۶:۵۸ ۱۳۹۹/۷/۱۵
آقای زیباکلام بهتره دست از نوستر آداموس بازی برده چون اصلا استعداد پیش بینی نداره!
ناشناس۱۶۳۰۳۳۸۰۰:۰۶:۲۶ ۱۳۹۹/۷/۱۶
چرا جنجال؟قالیباف بازدید پر خطری داشته و طبق پروتکل های بهداشتی 14 روز باید مراعات بهداشتی را بنماید.عقل سلیم هم میگوید که این جلسه نباید برگذار شود.چرا بعضی ها برای هر چیزی اشوب و بلوا به پا میکنند؟
ناشناس۱۶۳۰۵۷۴۰۹:۴۸:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۱۶
جلسه ای که با حضور حداکثر ده نفر آن هم در سالنی بزرگ با رعایت کامل پروتکل ها برگزار میشود هیچ خطری ندارد.... اگر هم داشته باشد بخاطر مشکلات شدید این روزها مسئولان باید این مقدار ریسک را بپذیرند ..... از همه اینها گذشته آیا امکان برگزاری جلسه اط طریق ویدئو کنفرانس و سایر امکانات ارتباطی نبود؟؟!!!
ناشناس۱۶۳۰۴۹۱۰۸:۳۰:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۱۶
فقط زیبا کلام عزیز
ناشناس۱۶۳۰۵۶۱۰۹:۳۷:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۱۶
اولا آقای روحانی در زمان جنگ معاون فرمانده بود و در جبهه هم حضور داشته است ثانیاً کرونا با جبهه فرق دارد کسی از جبهه با خودش نارنجک نمی آورد تا در بین مردم شهرها و روستا ها منفجر کند ولی فرد آلوده و حامل کرونا جان خیلی ها را به خطر می اندازد.
ناشناس۱۶۳۱۲۶۷۱۵:۵۷:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۱۶
کجای جبهه؟و چه مدت؟
ناشناس۱۶۳۰۷۳۸۱۱:۴۱:۳۲ ۱۳۹۹/۷/۱۶
فردی از مسئولین بزرگداشت اسم ندارد؟!
ناشناس۱۶۳۰۹۲۲۱۳:۱۶:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۱۶
دیگه مردم از ظریف ولاریجانی وامثالهم سیرند......
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین