انتقاد نیویورک تایمز از اطلاع‌رسانی مبهم کاخ سفید درباره سلامتی ترامپ

گروه جهان الف،   3990714044 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه آمریکایی  نیویورک تایمز با انتقاد از "ابهام شدید" کاخ سفید درباره سلامتی دونالد  ترامپ نوشت، مردم آمریکا را نباید گمراه کرد.

انتقاد نیویورک تایمز از اطلاع‌رسانی مبهم کاخ سفید درباره سلامتی ترامپ

به گزارش الف نیویورک تایمز در سرمقاله شورای سردبیری خود نوشت، مردم آمریکا به جای  آن که درباره وضعیت سلامتی  رئیس جمهور گمراه شوند، شایسته رفتاری بهتر هستند.

<< چند روز بعد از نبرد ترامپ با کووید-19، حتی اطلاعاتِ بدیهی درباره بیماری او – این که چه  زمانی  مبتلا  شد، تب رئیس جمهور چند درجه بالا رفت، چه عاملی سبب بستری شدن او شد – همچنان در دسترس نیست. کاخ سفید از رسانه ها فرار می کند و عملکردی مخفیانه دارد. این مساله ای جدید نیست، غیرمنطقی هم نیست که برخی اطلاعات حساس در اختیار عموم قرار  نگیرد. اما در روزهای اخیر، دولت در مواردی مکرر، به نظرمی رسد فعالانه مردم آمریکا را گمراه  کرده است. حلقه داخلی دولت از این که هیچ کس حتی کارکنان خودِ  ترامپ هم نمی دانند چه اتفاقی رخ می دهد، ابراز یاس می کنند. و در میان عامه مردم، بازار شایعات بسیار داغ شده و تئوریسین های توطئه در حال افزایش هستند. حسی دلسرد کننده نیز حاکی از هرج و مرج در  کاخ سفید است.

ما برای رئیس جمهور و همه مبتلایان به این بیماری وحشتناک، آرزوی بهبود کامل و سریع می کنیم. اما ارائه گزارشی صادقانه از آن چه که رخ می دهد، برای حفظ سلامت ملت ضروری است.

با وجود تاکید کاخ سفید مبنی بر وجود "علایم ملایم" در رئیس جمهور که بعداز ظهر جمعه اعلام شد، آقای ترامپ همان شب به بیمارستان نظامی والتر رید منتقل شد. از بستری شدن وی به عنوان اقدامی پیشگریانه یاد شد، اما کلمه پیشگیرانه تعریفی بسیار معمولی دارد.

همان طور که بعدا مشخص شد، رئیس جمهور در روز جمعه تب شدید داشت، و میزان اکسیژن خونش به سطحی کاهش یافته بود که از  دستگاه اکسیژن مصنوعی برای او استفاده شد. تیم پزشکی او نیز برای کنترل اوضاع،  در حال استفاده از استروئید و درمان تجربی آنتی بادی هستند.

روز شنبه، پزشکان آقای ترامپ بیرون از بیمارستان والتر رید جمع شدند تا تحت نظارت دکتر "شون کانلی" پزشک کاخ سفید، درباره وضعیت رئیس جمهور اطلاع رسانی کنند؛ این نمایش که با ماهیت اطلاع رسانی بسیار فاصله داشت، جدا عجیب بود. دکتر کانلی اوضاع را به گونه ای امیدوار کننده توصیف  کرد که گویی رئیس جمهوری برای آخر هفته راهی یک  منطقه آرام ساحلی شده است. وی از پاسخ به سوالات مربوط  به آزمایش، علایم بیماری اقای  ترامپ و این که آیا وی به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شده است یا خیر، فرار می کرد.

این اطلاع  رسانی همچنین درباره پیشرفت بیماری آقای ترامپ، گیج کننده بود. کانلی گفت بیماری رئیس جمهور روز چهارشنبه تشخیص داده شد، یک روز  پیش از آن که ابتدا تصور می  شد، و قبل از آن که آقای ترامپ در برنامه جمع آوری کمک های مالی حضور یابد. دکتر کانلی سپس برنامه زمانی مشخصی ارائه کرد و گفت اطلاعات دقیقی ارائه نکرده بود.

بلافاصله بعد از این اطلاع رسانی، "مارک مدوز" رئیس امور کارکنان  کاخ سفید تصویری بسیار تیره تر ارائه کرد:  "علایم حیاتی رئیس جمهور در 24 ساعت گذشته بسیار  نگران کننده بود، و 48 ساعت آینده برای حفظ سلامتی او بسیار حساس خواهد بود. همچنان مشخص نیست که رئیس جمهور دقیقا  چه زمانی  بهبود کامل خواهد یافت." 

گزارش های رسانه ای حاکی است ترامپ از این سخنان منفی عصبانی شد. وی از طریق "رودی جولیانی" وکیل و دوست خود، سخنانی امیدوار کننده بیان کرد. یعنی تعدادی توییت مثبت و  فعال در حساب  کاربری او. شنبه شب یک ویدئوی آقای ترامپ در توئیتر منتشر شد. او که یک پیراهن و کت به تن داشت، پشت میز نشسته بود و در پیامی چهار دقیقه ای، سخنان اطمینان بخش مطرح کرد. " به نظرم به زودی بازخواهم گشت..." 

دکتر کانلی روز یکشنبه جزییات بیشتری ارائه کرد اما همچنان به رویکرد خود در گریز از دیگران ادامه داد... وی به این مساله که چرا روز شنبه درباره شرایط رئیس جمهور حقایق را نگفته است، پاسخ داد و گفت: " من نمی خواستم اطلاعاتی ارائه کنم که می  توانست روند بیماری را به سمت وسوی دیگری ببرد، و برای این منظور این گونه برداشت شد که ما در حال مخفی کردن چیزی هستیم، که لزوما درست نبود." 

اطلاع رسانیِ غلط از وضعیت سلامت رئیس جمهور، سابقه  ای طولانی دارد. کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری "گروور کلیولند" درباره بیماری سرطان او دروغ گفت. " وودرو  ویلسون" درباره سکته مغزی خود دروغ گفت. گروه پزشکی "فرانکلین روزولت" درباره اوضاع رو به  وخامت او لاپوشی کرد و "جان اف کندی" نیز مشکلات پزشکی بالینی خود را در تمام دوران ریاست جمهوری اش مخفی نگه داشت. 

امروز به دست آوردن اطلاعات دشوار است، واطلاعات غلط نیز به سادگی منتشر می شود. اما در میان مهم ترین چیزهایی که در مبارزه با کرونا باید انجام دهیم، صداقت است. صداقت در این باره که افرادی که نتایج آزمایششان مثبت شده، کجا هستند و این که چه کسانی آنها را دیده اند تا پیگیری کار میسر باشد. صداقت درباره علم، این که چه راه هایی برای مقابله با کرونا موثر است و چه شیوه هایی تاثیر ندارد... صداقت در این باره که چگونه باید برای حفاظت از خود اقدام کنیم...

تلاش دولت برای به بازی گرفتن مردم، باعث تشدید بی اعتمادی  و یاس می شود. اما آقای ترامپ به مرضی مبتلا نشده است که فقط مخصوص او باشد. وی به ویروسی مبتلا است که  تاکنون بیش از 209 هزار آمریکایی را کشته است. از همان ابتدای کار، خودداری او از شفافیت با مردم درباره شدت این بیماری سبب شده است کنترل کرونا دشوار شود، و به همین دلیل تعدادی نامعلوم از مردم جان خود را از دست داده اند. 

رئیس جمهور هر چقدر هم که بیمار باشد، حقایقِ موجود، زیان آورتر از شدت ابهامی نیست که کاخ سفید ایجاد کرده  است. مردم آمریکا  مستحق حقیقیت هستند. >>

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۲۷۷۰۵۱۱:۳۶:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
معلوم نیست که در عرض یکی دو روز در بیمارستان ترامپ را چگونه درمان کردند، که قرار است فردا پس فردا از بیمارستان مرخص شود. یا بیماری کرونا ترامپ جزیی بوده، یا اینکه نمایشی بوده و یا اینکه داروی درمان بیماری را دارند.
ناشناس۱۶۲۷۸۱۶۱۲:۵۳:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۱۴
کرونایی که گرفته از نوع کرونای مسئولان ماست
ناشناس۱۶۲۸۱۹۹۱۶:۵۵:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۱۴
ترامپ نباید بمیرد باید به بدترین وجه و خفت ترین صورت به درک واصل شود و جسدش را در فاضلاب بیندازند مسئولان اجرای حکم
ناشناس۱۶۲۷۷۰۷۱۱:۳۷:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
ترامپ که بویی از انسانیت نبرده، در شمار شمر و عمر سعد در عصر حاضر است. ان‌شاءالله به زودی با همین کرونا تلف شود.
ناشناس۱۶۲۷۷۷۳۱۲:۳۱:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۱۴
ترامپ خاطرخواه های زیادی داره در دنیا
ناشناس۱۶۲۷۷۱۰۱۱:۳۸:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
ترامپ نشان داد که از نظر جسمانی هم فردی قوی است و به راحتی توانست کرونا را شکست دهد.
ناشناس۱۶۲۷۷۱۴۱۱:۴۰:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
ترامپ از این به بعد ماسک خواهد زد. این خود اعترافی است بر یکی از اشتباهاتش که ماسک زدن را امری بیهوده عنوان می کرد.
ناشناس۱۶۲۷۷۲۶۱۱:۴۵:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۱۴
ترامپ زنده است چون آمریکا زنده است
ناشناس۱۶۲۷۸۱۲۱۲:۵۱:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
شب دراز است و قلندر بیدار!
ناشناس۱۶۲۷۸۵۷۱۳:۱۲:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
شب دراز است تا ۲۰۲۴
ناشناس۱۶۲۷۸۵۰۱۳:۰۷:۵۸ ۱۳۹۹/۷/۱۴
و آمریکا زنده است چون دزد و غارتگر ندارد
ایراندوست۱۶۲۸۶۲۰۲۲:۴۶:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
دولت آمریکا خودش سر دسته تمام دزدان و غارتگران است .
ناشناس۱۶۲۷۷۶۲۱۲:۲۱:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
حالا یجوری میگین انگار اگر برای خود ما بود فیلم مستقیم پخش میکردین!!! یادمون نرفته از مسئولانی که یه ماه خبری نبود ازشون
ناشناس۱۶۲۷۷۸۰۱۲:۳۴:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
با ترامپ تا 2024
ناشناس۱۶۲۷۸۳۲۱۳:۰۰:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
با یک تب مختصر ، اقتصاد دنیا متلاطم شد این چیزی به جز 《 قدرت 》 معنا میدهد ؟
ناشناس۱۶۲۷۸۳۴۱۳:۰۱:۳۲ ۱۳۹۹/۷/۱۴
۸ ماهه که در بین مردم است . از نزدیک در بین مردم
ناشناس۱۶۲۷۸۷۸۱۳:۳۴:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
بعضی از مسئولین ما قایم شدند که کرونا نگیرند و در بین مردم و سایر مسئولین حاضر نیستند. ترامپ، مرکل، بوریس جانسون و مکرون و ..در صحنه هستند و به وظایف خود عمل می کنند و طبیعی است که احتمال کرونا گرفتنشان هم بیشتر است. اینه که اونا اینند
ناشناس۱۶۲۸۱۵۶۱۶:۲۳:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۱۴
مگه توی مملکت ما اطلاع رسانی خیلی شفافه؟ ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین