نظر ظریف درباره سریال جنجالی تلویزیون/ انتقاد عارف از لاریجانی/احتمال کاندیداتوری سردار سعید محمد/تغییر رئیس صداوسیما واقعیت دارد؟

گروه سیاسی الف،   3990713095 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نظر ظریف درباره سریال جنجالی تلویزیون/ انتقاد عارف از لاریجانی/احتمال کاندیداتوری سردار سعید محمد/تغییر رئیس صداوسیما واقعیت دارد؟

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یک‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۳ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۸۳ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۷۱ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۹۵۷ نفر رسید.

دکتر لاری در توضیح استان‌های در وضعیت قرمز بیماری گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

 پیام طبرسی، معاون بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر اینکه اوضاع تهران در رابطه با شیوع کرونا بسیار خطرناک است، گفت: تخت های بستری بیمارستان تکمیل شده و جایی برای بستری بیماران جدید نیست، همانگونه که اعلام شده در حال حاضر ۱۰۵ بیمارستان در تهران نسبت به بستری بیماران کرونایی اقدام کرده‌اند ولی همچنان ظرفیت‌ها تکمیل است، لذا باید بیش از پیش مراقب بوده و پروتکل های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنیم.

روزنامه ايران نوشت: مدتی است که منابع رسمی از افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در تهران و قرمز شدن پایتخت خبر می‌دهند. بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونای تهران، تعداد تخت‌های بستری ویژه مبتلایان کووید 19 در بیمارستان‌های پایتخت پر شده و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران بیمارستان‌ها مجبورند ناوگان بیشتری را وارد مدار کنند؛ این یعنی تخت‌های بیمارستانی در جدال با کرونا کم آورده‌اند و با ادامه افزایش تعداد مبتلایان، بخش‌های غیر‌کرونایی پس از دو ماه از فروکش کردن ویروس کرونا دوباره به بخش عفونی و کرونا تغییر کاربری خواهند داد. با این همه این روزها تعطیلات پیش رو هم به نگرانی مسئولان وزارت بهداشت  افزوده است تا جایی که معاون درمان این وزارتخانه نسبت به اوج‌گیری مجدد کرونا به دلیل تعطیلات پیش‌رو هشدار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

تازهترین آمار کرونا در ایران: فوت ۲۱۱ نفر و شناسایی ۳۶۵۳ بیمار جدید

وضعیت خطرناک کرونایی در تهران/ تختهای بیمارستانها تکمیل شده و جایی برای بیماران جدید نیست

آخرین وضعیت اعمال محدودیتهای کرونایی در استانها

بیشترین فوتیهای کرونا کدام گروه هستند؟

***

کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌شوم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در خصوص حضور در انتخابات ۱۴۰۰، مسئله FATF، جیسون رضائیان، افزایش قیمت بنزین در سال ۱۳۹۸، برجام و... گفت‌وگویی با روزنامه کار و کارگر داشته است که در ادامه بخش هایی از آن می‌آید:

*من باور دارم که در درون کشــور احزاب و جناح های مختلف باید نظرات خود را با شجاعت اعلام کنند ولی متاسفانه برخی اوقات عده ای منافع جناحی و حزبی خود را بر منافع ملی ترجیح می دهند و اینجاســت که بعضا برای سیاســت خارجی مشکلاتی رقم می خورد. خیلی ها آزارهایی را علیه من ایجاد کردند و هنوز هم همان رویه را ادامه می دهند ولی محمدجواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه ایران خود را مسئول دفاع از ملت بزرگ ایران در عرصه جهانی می داند.

*قبل از این که آقای دکتر روحانی کاندیدای ریاست جمهوری سال 92 شود همان زمان گفته بودم که هرکس در ایران پرونده هســته ای را حل کند، قربانی خواهد شــد و نه قهرمان. پس دوباره لازم است تاکید کنم که علت شرکت نکردنم در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 از سر عافیت طلبی نیست آن هم در مقابل ملتی که با همه وجودم خود را شرمنده اش می دانم.

* تجربه ای در عرصه مدیریت سیاست گذاری های کلان یک دولت ندارم. تخصص لازم را هم ندارم ولی در مورد وزارت خارجه هیچگاه نگفتم که تخصص ندارم. گفتم که مایل نیستم وزیر خارجه شــوم و با اصرار دوستان پذیرفتم ولی به عنوان کسی که بخش زیادی از عمرش را در وزارت خارجه سپری کرده قدرت مدیریت وزارت خارجه را داشتم اما در حوزه ریاست جمهوری چنین قدرتی را ندارم. 

*در مورد پرونده مربوط به آقای جیسون رضائیان، ایران هم چندین زندانی خود در آمریکا را آزاد کرد و اینجا بود که وزارت امور خارجه شــانیت لازم را برای پیشبرد کار تا به سرانجام رسیدن پیدا کرد. لذا من به قوه قضائیه اعلام کردم که در برابر آزادی آقای رضائیان و چند نفر دیگر این تعداد زندانی خودمان را از آمریکا آزاد می کنم و مساله در شورای عالی امنیت ملی به جریان افتاد. آنچه که شما در سریال گاندو دیدید یک دروغ تمام عیار بود.

بیشتر بخوانید:

ظریف: خیلی ها آزارهایی را علیه من ایجاد کردند و هنوز هم همان رویه را ادامه می دهند

***

تصمیمات ناگهانی رئیس‌جمهور آسیب‌زاست

فاطمه محمدبیگی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به فارس گفت:  تصمیمات دفعتی و ناگهانی که در ماه‌های اخیر از سوی رئیس‌جمهور و هیات دولت اتخاذ شده خارج از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و می‌تواند آسیب زا باشد و ما بارها اثرات این آسیب را دیده‌ایم که می‌توانم به بازگشایی زودتر از موعد مدارس اشاره کنم.

محمدبیگی گفت: ‌از مردم می‌خواهم درگیر جو رسانه‌ای که مجلس یازدهم را به توپ بسته نشوند و اخبار واقعی را از صحن و کمیسیون‌ها پیگیری کنند چرا که اتفاقات بسیار خوبی در کمیسیون‌ها در حال رخ دادن است.

بیشتر بخوانید:

نماینده مجلس: مجلس یازدهم را به توپ بستهاند

***

درخواست فرجام خواهی اکبر طبری از دیوان عالی کشور

محمد علی داداشی،وکیل مدافع اکبر طبری- معاون اجرایی حوزه ریاست سابق قوه قضاییه- اظهار کرد: از زمان صدور حکم موکلم ۲۰ روز مهلت داشتیم تا فرجام خواهی خود را به دیوان عالی کشور تقدیم کنیم که روز گذشته فرجام خواهی موکلم در دیوان عالی کشور به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید:

اکبر طبری درخواست فرجام خواهی داد

***

 واکنش تند یک نماینده به انتقاد آشنا

حسام الدین آشنا،مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «سفرها را چند ماه زود شروع نکرده‌اید! این سفرها برای دیدن است یا دیده‌شدن؟ این سفرها نظارتی است، زیارتی است، نمایشی است یا انتخاباتی؟»

اردشیر مطهری، نماینده مجلس یازدهم نیز در توییتی با هشتگ های زخم بستر و حرف مفت خطاب به حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور نوشت: اگر کار نمی کنید و نگران زخم بستر خودتان و درد و رنج مردم نیستید، جای تعجب ندارد. لااقل حرف مفت نزنید و مردم را عصبانی تر نکنید.

***

واکنش مدیرکل روابط عمومی صداوسیما به شایعه استعفای رئیس رسانه ملی
طی روزهای اخیر برای چندمین بار خبری با مضمون استعفای علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در فضای مجازی منتشر شد که در این باره محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «مرداد پارسال هم در پاسخ به شایعه سازی یکی از توییت بازان اصلاح طلب عرض کردم خیالتان راحت آقای علی عسکری تا بعد از انتخابات ۱۴۰۰ هست.

الان هم همین را می گویم و اضافه می کنم برای بعد از ۱۴۰۰ نیز برنامه های رئیس رسانه ملی و گروهشان تنظیم شده است. معاونت حقوقی سازمان هم به زودی در دادگاه در خدمت برادری که برای چندمین بار با نشر اکاذیب اذهان همکاران سازمانی و مخاطبان بیرونی را مشوش می کند، خواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

رئیس صداوسیما تا انتخابات ۱۴۰۰ تغيير نمی‌کند

***

سنتی‌ها زیر بار حمایت از لاریجانی نمی‌روند

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به صبح نو گفت: ... لاریجانی را به‌طور طبیعی، تداوم بخش راه آقای روحانی می‌دانند و اینطور نیست که کسی آقای لاریجانی را به موجب همراهی‌اش با برجام و ارتباطات تنگاتنگش از دولت، شخصیتی متمایز از آقای روحانی تحلیل کند. من تصور نمی‌کنم که نیروهای انقلابی، از آقای لاریجانی، برداشتی متناسب با گام دوم انقلاب خصوصاً برای تشکیل یک دولت جوان حزب‌اللهی، داشته باشند. اصولاً چنین مصداقی(اشاره به لاریجانی) برای نیروهایی که می‌خواهند بنا به تاکید رهبری، به سمت ایجاد یک دولت جوان حزب‌اللهی بروند، اصلاً موضوعیت ندارد.

ترقی گفت: یکی از ویژگی‌های طیف سنتی این است که گوشش به هدایت‌های رهبری است و من فکر نمی‌کنم که هدایت‌های رهبری در چنین مصداقی(اشاره به لاریجانی) متمرکز باشد.

نامه نیوز نوشت: چطور می‌توان با معرفی لاریجانی از سرمایه اجتماعی این جریان{اصلاح طلبان} خواست که پای صندوق بیایند؟! در جلسات جماران، اما راهکار مناسب برای رفع این منانع نیز یافت شده است. آقایان تصمیم ساز در جریان اصلاح طلب معتقدند که باید در کنار لاریجانی به عنوان گزینه ائتلافی یک چهره اصلاح طلب یا حداقل محبوب معرفی شود. حسن این کار آن است که اصلاح طلبان همان اول کار سهم خود را از کابینه گرفته و مانع از تکرار تجربه تلخ دولت روحانی می‌شوند. به اضافه اینکه با اتکا به محبوبیت و مقبولیت دومین کاندیدای خود که در قالب معاون اول یا وزیرخارجه دولت بعد، به مردم معرفی می‌شود؛ دوز اصلاح طلبی را در دولت آتی بالا برد و می‌توانند بدنه اجتماعی خود را متقاعد کنند که حضور و مشارکت در انتخابات مفید است.

اینطور که گفته می‌شود گزینه اصلاح طلبان برای تحقق این مهم نیز محمد جواد ظریف است. او اگرچه اصلاح طلب نیست، اما اشتراک نظر‌هایی با این جریان دارد. 

***

گزینه دور از ذهن اصولگرایان رونمایی شد

عصر ایران نوشت: یک منبع آگاه از چهره‌ای جدید و دور از انتظار به عنوان کاندیدای احتمالی جریان اصولگرایی پرده برداشت. 

به گفته این منبع آگاه، بعد از این‌که مهرداد بذرپاش کاندیدای جوان جریان اصولگرایی در خصوص نحوه انتصابش به ریاست دیوان محاسبات با حاشیه‌هایی همراه شد اکنون حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات به عنوان گزینه جدید مطرح شده است.

***

سردار سعید محمد کاندیدای انتخابات می شود؟

حجت الاسلام حسین ابراهیمی،عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره برنامه‌های این حزب برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری 1400 و اینکه آیا در مورد مصداق‌ها بحثی صورت گرفته است یا خیر؟ به برنا گفت: جامعه روحانیت هنوز به مصداقی برای 1400 نرسیده است...

او در پاسخ به این سوال که تاکنون چند کاندیدا در جلسات جامعه روحانیت مطرح شده‌اند؟ گفت: نه، هیچ کاندیدایی تاکنون مطرح نشده و نه مورد بررسی قرار گرفته‌اند حال اگر در جلسات آینده، کاندیدایی مطرح شود براساس توانایی‌ها و سوابق گذشته‌شان می‌توان تصمیم گرفت که چه فردی، صلاحیت‌های لازم را دارد.

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا درباره سردار سعید محمد، که یکی از کاندیدای مطرح شده است، تاکنون در جامعه روحانیت بحثی صورت گرفته؟ تاکید کرد: خیر. هیچ مصداقی مطرح نشده و شاید در جلسات آینده، پس از آماده شدن مقدمات کار، به این جا برسیم که ان‌شاءالله مطرح شود.

***

احتمال حضور عارف در انتخابات

محمدرضا عارف با اشاره به اینکه سه جریانی شدن مجلس دهم، آفتی بود که آن را  به پای لاریجانی میگذارم، اظهار کرد: جریان سوم انتخابات۹۶ به التماس ما افتادند اما بعد از پیروزی روحانی، کاملا روی خود را چرخاندند. اما ما در مجلس در تهیه طرح ها با اصولگرایان با حفظ دیدگاه سیاسی خود تعامل کرده و پایداری و غیر پایداری هم نکردیم اما وقتی اختلاف نظر سیاسی پیش می آمد هرکس راه خود را می رفت. طرح حذف اعدام یاFatf از نمونه همکاری با اصولگرایان بود.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به تخریب هایی که علیه وی انجام می شود، تصریح کرد: می گویند بی عرضه است یا اهل انصراف و استعفا است اما رویکرد من این است که اگر فرد مناسب تر از خود پیدا کردم، کنار می روم. راهبرد من برای انتخابات۱۴۰۰ افزایش مشارکت و حضور جدی و تمام قد اصلاح طلبان است. برای تحقق این راهبرد اگر نیاز باشد، راحت می آیم و اگر به فرد دیگری نیاز باشد، نمی آیم زیرا اهل تک روی نبوده و مبنای من خرد جمعی است.

بیشتر بخوانید:

اعلام حضور مشروط عارف در انتخابات ۱۴۰۰

***

به فکر مردم هم باشید

آفتاب یزد نوشت: افتاده ایم روی دور باطل؛ چهار سال اول دولت در این سپری می شود که دولت قبل، دولت ماقبل که دولت ماقبل تر از ماقبل؛ بعدهم که مجلس عوض شد باز همان ماجرای همیشگی، آن مجلس، آن مجلسی قبل تر و امان از آن قبل تر از قبل... این روزها وقتی نطق های مجلس نشینان و سخنرانی بزرگان مجلس را در کنار مواضع دولتی ها قرار می دهیم، همه چیز یافت می شود الا مردم، درد مردم، مشکلات مردم و راهکاری برای رهایی مردم. گویی مردمی در کار نیست وسط این دعواهای «حیدری ـ نعمتی» گویی مردم بد بوده اند که روزگارشان بد شده است، گویی مردم باید کاری می کرده اند و چون اهمال و سستی از خود بروز داده اند به روزگار دلار 30 هزارتومانی برخورده اند و پراید 140 میلیونی و سکه ی 15 میلیونی و همین جور بگیر و برو تا مرغ و گوشت و پنیر و شیر و ماست و کره و میوه و پوشک و پوشاک و ...

کانال تلویزیون را عوض می کنیم و گوش جان می سپاریم به سخنان رئیس قوه مقننه، تازه می فهمیم عجب دولتی، این همه ناکارآمدی را چگونه مال و نصیب خود کرده است؟ اصلا بی خیال تلویزیون می شویم و دلِ خویش، خوش می‌کنیم به رادیو تازه می بینیم نه مجلس مشکل دارد نه دولت، همه ی این‌ها تقصیر واشنگتن دی.سی است! آقای مشاور هم که سخت مشغول «هشتگ ـ پشتک» بازی در فضای توئیتر فیلتر شده است که اجنه نیز گاه زانو خم می کنند برای فهم برخی یادداشت ها و نوشته ها!

***

حذف روحانی بازی در زمین مخالفان

سید‌مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سياسي اصلاح طلب در روزنامه شرق نوشت: به‌تازگی برخی از فعالان سیاسی پیشنهاد استعفای ریاست‌جمهوری را مطرح کرده‌اند. چندی قبل هم تقاضای استیضاح رئیس‌جمهور از سوی نمایندگان مجلس به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم شد که البته به نتیجه نرسید... بعید است با توجه به روحیات رئیس‌جمهور و تدابیری که از نظر شخصی در ذهن دارد، استعفایی دهد که شکننده شخصیت و حرمت خود باشد ... به گمانم با وجود همه تصمیمات ضعیف، رئیس‌جمهور چاره‌ای جز «سنگ زیرین آسیا» بودن در این برهه ندارد. از آن سو، در تقاضای استیضاح رئیس‌جمهور گرچه ممکن است استیضاح‌کنندگان بگویند ما طلب توضیح کردیم و نه برکناری، اما هر انسان دانایی می‌داند در بطن استیضاح، سخن از برکناری و عدم شایستگی است. بسیار عجیب است مجلسی که خود را ولایی و انقلابی می‌داند، با وجود کلام صریح رهبری، زمزمه‌های استیضاح را همچنان دنبال می‌کند...

در این شرایط، با ایجاد بحران سیاسی در جامعه به تنها کسی که کمک می‌کنند، رئیس‌جمهور فعلی آمریکاست که در معرض انتخابات جدید است. با‌‌کنار‌رفتن رئیس‌جمهور و بحران سیاسی در کشور، ترامپ به ابزاری مهم دست پیدا می‌کند و خواهد گفت سخت‌گیری‌ها و تحریم‌ها دولت ایران را به زانو در‌آورده است و با شیوه‌های تبلیغاتی خود، این امر را پیروزی بزرگی برای آمریکا علیه کشوری که 40 سال «مرگ بر آمریکا» گفته، قلمداد خواهد کرد.

فکر نکنیم افکار عمومی آمریکا به‌ نفع ماست؛ افکار عمومی آمریکا حتما علیه کشوری‌ است که فریاد «مرگ بر آنها» سر می‌دهد؛ هر‌قدر هم گفته شود مقصود از این شعارها، هیئت حاکمه است، آنها آن‌ را باور نمی‌کنند. استعفا یا استیضاح رئیس‌جمهور حتما به‌ نفع ترامپ و نشانه تزلزل و بحران در جمهوری اسلامی است؛ در زمین دشمن و به نفع او عمل نکنیم.

***

انتقاد اصلاح طلبان از قیاس جنجالی روحانی

روزنامه اعتماد نوشت: «قياس مع‌الفارق» شايد بهترين توصيف براي اظهارات اخير و عجيب حسن روحاني باشد... قياس ايران و آلمان در اين سخنراني  اما بيش از آنكه با واكنشي جدي ازسوي منتقدان هميشگي مواجه شود، صرفا موجب تعجب آنها و حتي بسياري از حاميان دولت شد. تقريبا تمامي دوران دولت تدبير و اميد، از آغاز به كار تا امروز كه كمتر از 10 ماه تا پايان اين ماراتن زمان باقي است، يكي از نقدهاي اصلي به دولت شيوه اطلاع‌رساني و اساسا تيم اطلاع‌رساني آن بوده است. اغلب منتقدان به‌خصوص در دوره ۴ساله اول كه دولت يازدهم دستاوردهاي قابل‌دفاعي داشت، معتقد بودند كه يكي از ضعف‌هاي مهم دولت حسن روحاني فرآيند اطلاع‌رساني در مورد همه آن چيزي است كه دستاورد به حساب مي‌آيد؛ نه جلسات سخنگوي دولت، نه توييت مشاوران و آشنايان و نه نشست‌هاي گاه و بي‌گاه دولتي‌ها با رسانه‌هاي همسو، هيچ‌كدام نتوانست اين روند اطلاع‌رساني فشل را درمان باشد و شايد از همين‌روست كه در دوره جديد - به‌خصوص طي ۶ ماه گذشته كه اقتصاد كشور با تشديد تحريم و كرونا با سرعت به سمت بحراني شدن پيش رفت- رييس‌جمهوري راسا دست به كار شد. 

حسين كمالي، دبير كل حزب كار دليل اظهاراتي از اين‌دست ازسوي روحاني را «گزارش‌هاي دريافتي» مي‌داند و معتقد است: «آقاي روحاني براساس گزارش‌هايي كه به او مي‌دهند، اين حرف‌ها را مي‌زند. كساني كه گزارش مي‌دهند بايد در ارايه گزارش‌ها دقت بيشتري كنند.»

آفتاب يزد نوشت: دکتر سیدمرتضی افقه عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز می‌گوید: ابتدا باید متذکر شوم که اصل این قیاس{قياس ايران و آلمان}، اصلا قیاس بسیار غلطی است و در هیج جنبه‌ای نمی‌شود این مقایسه را انجام داد. یکی از مشکلات سیاستگذاران این است که آمار و ارقام بعضا اغوا‌کننده است. بنابراین اعتقادم این است که تنها تحلیل گران اقتصادی باید آمارهای اقتصادی را تحلیل کنند نه افراد عامی و فاقد تخصص. 

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه می‌گوید: مشکل ما بعضاً مشاوران اقتصادی هستند. متاسفانه اقتصاددان‌هایی داریم که آنها این اظهار نظر‌ها را می‌کنند وحتی این اقتصاد دان‌های اطراف رئیس جمهور مدعی هم هستند. 

دکتر سید مرتضی افقه درباره نگاه به درون به جای نگاه به بیرون خاطرنشان می‌شود: به نظر، رئیس جمهور باید‌ به جای مشاور اقتصادی یک مشاور اجتماعی، روانشناسی، رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد که ببینند چطور می‌توان نظر مرم را جلب کرد و سرمایه اجتماعی از دست رفته را جذب کند. شاید روحانی فکر کرده است مقایسه ایران و آلمان می‌تواند باعث ایجاد آرامش در مردم شود. اما باید بدانند کسانی که چنین مطلبی را ارائه می‌کنند موجب تمسخر مردم می‌شوند. اکنون دیگر عصر و عهد«بوق» نیست که تنها عده کمی سواد داشته باشند الان دیگر حتی یک بچه کوچک هم با شنیدن این صحبت‌ها خنده‌اش می‌گیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۲۷۰۳۱۲۰:۳۶:۱۲ ۱۳۹۹/۷/۱۳
هیچ انسانی از مرگ انسان دیگر خوشحال نمی‌شود مگر از مرگ ترامپ که بویی از انسانیت نبرده است و در شمار شمر و عمر سعد در عصر حاضر است. ان‌شاءالله به زودی با همین کرونا تلف شود.
ناشناس۱۶۲۷۰۳۴۲۰:۳۷:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۱۳
بجای ریاست جمهوری مدیریت کشور را از طریق مناقصه بین المللی انتخاب کنید منافعش خیلی بیشتر از مدیران نا سالم داخلی است
ناشناس۱۶۲۷۰۳۶۲۰:۳۹:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۱۳
بهترین سیاست ایران در قضیه جنگ بین آذربایجان و ارمنستان همین بی‌طرفی است. بعضی از شیاطین دنبال شیطنت برای درگیر کردن کشورمان در این حادثه هستند ولی باید هوشیار بود.
مرادیان۱۶۲۷۰۹۱۲۱:۵۹:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۱۳
آقای ظریف اگر گاندو دروغ بود الان دلار با برجام تا ۳۰هزار بالا نمیرفت لطفا فرافکنی نفرمایید
ناشناس۱۶۲۷۱۴۳۲۲:۴۱:۴۳ ۱۳۹۹/۷/۱۳
روحانی و ظریف نداره دیگه برامون منتظر ۱۴۰۰ هستیم برید و برنگردید
ناشناس۱۶۲۷۱۵۱۲۲:۴۴:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۱۳
شما که از همه شکایت میکنید اگر گاندو دروغ بود شکایت میکردید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین