رفع تمام نیاز کشور در زمینه فرآورده‌های خونی تا سال آینده

گروه سلامت الف،   3990710063

معاون علمی رییس جمهوری گفت: در حال حاضر می‌توانیم پاسخگو ۳۰ درصد نیاز کشور در زمینه فرآورده‌های مشتق از پلاسما باشیم اما تا یک سال آینده می‌توانیم کل نیاز کشور را در این زمینه رفع کنیم.

طرح‌های ملی در حوزه‌های علمی و فناوری و کشاورزی در بیست و ششمین هفته از پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید» امروز (پنجشنبه) به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رییس‌جمهوری در استان‌های تهران، کرج، مرکزی افتتاح شد.

در این مراسم، خط تولید فرآورده های مشتق از پلاسما در کرج، خط تولید واکسن HPV در تهران، خط تولید ماده اولیه دارویی سرترالین در ساوه و خط تولید بایوفسفات بایوران و بذور هیبرید چغندر، خیار و گوجه فرنگی با جمع سرمایه گذاری ۵۰۴ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۳۳۹ نفر افتتاح و به بهره برداری رسید.

سورنا ستاری در این مراسم با اشاره به بهره برداری از ۸۲ ماده دارویی در مراسم امروز، اظهار داشت: این طرح ها در خصوص مواد دارویی است که فقط واردات یک مورد از این اقلام دارویی ۲۷ میلیودن دلار بود.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان این دولت این تمامی این ۸۲ ماده دارویی مورد بهره برداری قرار گیرد. افزود: ۹۰۰ میلیون دلار هزینه واردات ماده نهایی این تعداد مواد دارویی است که از این ۹۰۰ میلیون دلار، ۵۲۰ میلیون دلار به داروهای شیمیایی اختصاص دارد و ۳۸۰ میلیون دلار نیز به دارو زیستی مربوط است که امروز داروی آلبومین و آی وی آی جی (هموگلوبین های انسانی) افتتاح اولیه می‌شود.

معاون علمی رییس جمهوری تصریح کرد: ایران هرسال ۴۰۰ هزار لیتر پلاسما را عمدتا به کشورهای آلمان و اتریش ارسال می کرد که به ازای هر لیتر ۱۷۰ یورو باید به آنها پرداخت شود تا این ماده را بررسی و سانترفیوژ کرده و تحویل دهند که ماده شامل  فاکتور ۷، فاکتور۸، فاکتور۹، آی وی آی جی و آلبومین  است.

ستاری توضیح داد: ۵۰ میلی گرم ماده آی وی آی جی معادل ۱۰ بشکه نفت است. که ۱.۵ تن نفت صادر می کنیم و ۵۰ میلی گرم ماده میگیریم و واردات ۵۰ میلی گرم آن ۲۰۰ یورو است.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال است که ما می خواهیم پالایشگاه خون بزنیم که هنوز اتفاقی نیوفتاده است اما یک شرکت دانش بنیان طی سه سال این موضوع را عملیاتی کرده و تاییدیه های لازم را گرفته است و باید از وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو کمک های فراوانی کرده اند و افتتاحیه های امروز مدیون زحمت های آنها است.

ستاری تاکید کرد: طی سه سال گذشته با یک روش ابداعی بیش از ۹۰ درصد دستگاه ها در داخل کشور ساخته شد و تمام طراحی ها در داخل کشور انجام شد. درست است که ما در حال حاضر میتوانیم پاسخگو ۳۰ درصد نیاز کشور باشیم اما تا یک سال آینده می توانیم کل نیاز کشور را در زمینه فرآورده های مشتق از پلاسما پاسخ دهیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. یک سگ ولگرد در یزد ۱۶ نفر را بیمارستانی کرد

  2. وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!

  3. رئیس قوه قضائیه: در مورد حجاب واقعا وضع خوبی نداریم

  4. از نان شب واجب تر !

  5. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  6. خیالات خام اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران

  7. احمد توکلی: سکوت دستگاه قضا در پرونده آقای صدیقی، اعتماد عمومی را خدشه دار می کند

  8. صبر استراتژیک

  9. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  10. تمدن نوین اسلامی با دست های خالی

  11. آیا تغییرات در کابینه خط قرمز دولت است؟

  12. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  13. توصیف جالب لیلاز از شرایط اقتصاد کشور/ واکنش مجلس به افزایش قیمت ارز

  14. نرخ کانال‌ها و بازار غیر رسمی، تاثیری در تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و خدمات ندارد

  15. مقصد: تل‌آویو | با موشک‌های اسرائیل‌زن ایران آشنا شوید!

  16. ناکامی بزرگ !

  17. شکست ما یا شکست اسرائیل!؟

  18. واکنش دولت به شایعه برکناری خاندوزی/ وعده وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت/ تحلیل فضائلی از پاسخ ایران به اسرائیل

  19. واکنش ضرغامی به سخنان منصور ارضی/ اطلاع‌رسانی عجیب وزیر نفت درباره کارت سوخت

  20. نشست شورای امنیت با موضوع حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران برگزار شد

  21. پروپاگاندای غربی و صحبت از چیزهایی که وجود ندارد!

  22. جانشین فرمانده سپاه: اسرائیل را از حماقتش پشیمان خواهیم کرد

  23. نامه توکلی به اژه‎‌ای درباره پرونده کاظم صدیقی/ رقبای قالیباف برای ریاست مجلس/ انتقاد تسنیم از پناهیان

  24. کشف اختلاس ۱۰۸ میلیاردی آرش اشتری از بندر امام

  25. قطعاً به قوه قضاییه نقد وارد است و ما در این زمینه تعارف نداریم

آخرین عناوین