رحمانی‌فضلی: اولویت کشور حفظ انسجام و تقویت روحیه مردم است

گروه سیاسی الف،   3990707083

وزیر کشور اولویت کشور را حفظ وحدت، انسجام، امیدبخشی و تقویت روحیه مشارکت‌جویانه در مردم عنوان کرد و بر لزوم برگزاری انتخابات سالم و قانونی در سال۱۴۰۰ تاکید کرد.

رحمانی‌فضلی: اولویت کشور حفظ انسجام و تقویت روحیه مردم است

به گزارش ایرنا، «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» روز دوشنبه در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران، گفت: استانداران در نشست امروز با توجه به حوزه‌های تخصصی امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گزارشاتی ارائه و ضعف‌ها، عدم توفیقات، موفقیت‌ها و دلایل آن را بیان کردند.  تصمیماتی درباره این گزارش‌ها اتخاذ شد که در مرحله اجرا می‌تواند موثر باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه، موضوع امنیت داخلی اولویت نخست در فضای پیش رو است، ‌گفت: بر این موضوع تأکید و تذکر داده شد تمام موضوعات و مسائل مرتبط با امنیت به طور مستمر رصد و پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

وی اضافه کرد: شوراهای تامین باید فعال‌تر از قبل باشند، تصمیمات به‌روز باشد و هر کدام از دلایلی که ابعاد ملی پیدا می‌کند بلافاصله به شورای امنیت باید منتقل شود و ما در آنجا موضوع را پیگیری می‌کنیم.

رییس شورای امنیت کشور خاطرنشان کرد: اما موضوع امنیتی نگران کننده خاصی در هیچ‌یک از گزارش‌های امروز در هیچ‌یک از مناطق کشور از مرزها گرفته تا داخل شهرها نداشتیم و با توجه به زحمات دوستان باز هم از این گزارش‌ها نخواهیم داشت.

وزیر کشور درباره گزارشات استانداران در حوزه اقتصادی اظهارکرد: با توجه به عملیاتی بودن فعالیت استانداران در سطح استان‌ها و اشراف کامل آنها به موضوعات، ظرفیت‌ها، مشکلات و مسائل، آنان همچنان معتقدند می‌توانندبا واگذاری اختیارات بیشتر و قبول مسوولیتاز این ظرفیت‌ها موفق‌تر عمل کنند.

وی با بیان اینکه روی نظام توزیع، نظارت و رفع موانع تولید و هماهنگی بین همه واحدهای اقتصادی به ویژه بانک‌ها کارهای بیشتری انجام شود، گفت: در شرایط کنونی  اولویت نخست ما تامین معیشت، وفور کالا برای مردم و فعالیت تولیدی کارخانجات و جلوگیری از بیکاری است.

رحمانی‌فضلی با اشاره به گزارشات استانداران در حوزه تخصصی سیاسی، گفت: در شرایط کنونی اولویت ما حفظ وحدت، انسجام، امیدبخشی و تقویت روحیه مشارکت جویانه در مردم است و با توجه به اینکه در مسیر برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ پیش می‌رویم، این موضوع اهمیت بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: البته انتخابات اصلی ریاست جمهوری است که در کنار آن انتخابات خبرگان، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس هم برگزار می‌شود اما فعالیت‌ها در حوزه انتخابات ریاست جمهوری بعد ملی و در حوزه شوراها و مجلس بعد منطقه‌ای و محلی دارد.

وزیر کشور ادامه داد: استانداران از همین الان نگرانی‌هایی درباره نوع رقابت‌ها، قضاوت‌ها و داوری‌ها و برخی رقابت‌های ستیزه‌جویانه که پیشتر در برخی جاها بود را اعلام و تاکید کرد که حتما این فضا باید مدیریت شود، تا بستر انتخابات سالم، قانونی و توام با امنیت را برای ۱۴۰۰ فراهم شود.

رییس شورای امنیت کشور با اشاره به ارائه گزارش وضعیت ‌آسیب‌های اجتماعی در نشست امروز گفت: هفته قبل هم گزارش جامع آسیب‌های اجتماعی را به شورای انقلاب فرهنگی ارائه کردیم و قرار شد نشست دیگری با شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شود.

وی ابراز امیدواری کرد با لطف خداوند، وحدت، همدلی، هماهنگی و تلاش بیشتر، این شرایطی که برای مردم ما واقعا دشوار است را سهل‌تر کنیم و با اظهارنظرهای ناروا آن را سخت‌تر نسازیم.

رحمانی ‌فضلی گفت: از طرفی با بحث کرونا مواجه هستیم و آسیب و نگرانی‌های روحی نسبت به این موضوع وجود دارد و از طرف دیگر بحث تحریم‌ها و افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی در بازار است اما با همه این‌ها مردم دشمن را می‌شناسند و مقاومت و استقامت را پیش گرفتند و ما به عنوان مسوول باید  شرایط را تسهیل کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین