یک مقام سپاه: ورود و خروج آمریکایی‌ها در خلیج فارس توسط ایران کنترل می‌شود

گروه سیاسی الف،   3990706077

سردار اسماعیل کوثری فرمانده لشکر ۲۷ حضرت رسول (ص) گفت: در حال حاضر ورود و خروج آمریکایی‌ها و دیگر کشورها از خلیج فارس و تنگه هرمز کاملا توسط ایران کنترل می‌شود و برای عبور و مرور باید حتما با ایران هماهنگ کنند. این مسئله نشان دهنده اقتدار بسیار بالای نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسدارن است.

به گزارش الف، سردار کوثری در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه اقتدار ایران در حوزه دفاعی از زمان دفاع مقدس آغاز شد، گفت: حضرت امام (ره) با نگاه عمیق خود در سال ۱۳۶۴ فرمان دادند سپاه نیز باید نیروی دریایی و هوایی داشته باشد و در کنار عزیزان ارتشی، نیروی دریایی سپاه کار خود را بر مبنای توانمندی و خلاقیت ابتکارات کارکنان خود آغاز کرد و امروز نه تنها در خلیج فارس و تنگه هرمز در مناطق دیگر نیز از سرزمین ایران دفاع می‌کنند.

وی اشاره کرد: در زمان جنگ تحمیلی، آمریکایی‌ها برای عبور و مرور در خلیج فارس و تنگه هرمز به ایران محل نمی‌گذاشتند، اما در حال حاضر ورود و خروج آمریکایی‌ها و دیگر کشورها کاملا توسط ایران کنترل می‌شود و برای عبور و مرور باید حتما با ایران هماهنگ کنند. این مسئله نشان دهنده اقتدار بسیار بالای نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسدارن است.

فرمانده لشکر ۲۷ حضرت رسول (ص) به استفاده از پهپادها در عملیات‌های مختلف نیروهای سپاه و ارتش اشاره و بیان کرد: پهپادها از سال ۱۳۶۵ و در عملیات کربلای ۵ فعالیت خود را آغاز کردند. در آن عملیات با اقتدار کار خود را شروع کردند و در مسافت‌های اندک مورد استفاده قرار گرفت و امروز برد این پهپادها به چند هزار کیلومتر رسیده است.

وی تصریح کرد: عواملی که باعث اقتدار می‌شوند از جمله نیروی انسانی و تجهیزات نظامی و همچنین تاکتیک‌های مورد استفاده از دوران دفاع مقدس نشات می‌گیرد و امروز شاهد اقتدار روز افزون نیروی دریایی سپاه و ارتش هستیم که نتیجه آن امنیت بسیار بالا در آب‌های محدوده سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.