انتقاد حسین شریعتمداری از آیت‌الله سیستانی

گروه سیاسی الف،   3990705006 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
انتقاد حسین شریعتمداری از آیت‌الله سیستانی

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، در یادداشتی با عنوان «برخاسته از ارادت» نوشت: «چند سال قبل درپی آن بودم که نکته‌ای را با یکی از عالمان بزرگ دینی در میان بگذارم و خطری را که احساس می‌کردم در کمین است به محضر ایشان یادآوری کنم. اما، هشدار از جانب این حقیر به فقیهی وارسته و عالمی برجسته شرط ادب نبود. در این ‌اندیشه بودم که به لطف خدای مهربان داستانی به ذهنم خطور کرد. آن داستان را مقدمه یادداشتی کردم که امروز در بیان نکته دیگری از همان دست تکرارش می‌کنم؛

«در سوره مبارکه «نمل» به ماجرای هُدهُد و خبری که برای حضرت سلیمان(ع) آورده بود، ‌اشاره شده است. در کلام خدا آمده است که وقتی سلیمان(ع) در میان پرندگانی که با او بودند، هدهد را ندید، برآشفت و گفت: «‌مَا لِیَ لَا أَرَى الْهُدْهُدَ أَمْ کَانَ مِنَ الْغَائِبِینَ- هدهد کجاست که نمی‌بینمش؟ آیا از غیبت‌کنندگان است»؟ اما انتظارش به درازا نکشید که هدهد از راه رسید و گفت: «‌أَحَطْتُ بِما لَمْ تُحِطْ بِهِ وَ جِئْتُکَ مِنْ سَبَاءٍ بِنَبَاءٍ یَقِین- از چیزى آگاهى یافته‌ام که تو از آن آگاه نشده‌اى و براى تو از «سبا» گزارشى مهم و درست آورده‌ام». هدهد فقط یک پرنده بود و بدیهی است که جایگاه و منزلتش با سلیمان نبی علیه‌السلام حتی قابل مقایسه هم نبود. اما، برای سلیمان از «سبا» خبری آورده بود که سلیمان را با آن همه شوکت به آن دسترسی نبود».

نگارنده نیز به اقتضای نوع کارم، در جریان مسائلی قرار می‌گیرم و نکاتی را می‌بینم که بعید نیست از نگاه برخی از بزرگان پنهان مانده باشد. مسائلی از این نوع، نه افرادی نظیر نگارنده را به بزرگی می‌رساند و نه از بزرگی بزرگان می‌کاهد. و اما؛ روز ۲۳ شهریور ماه، حضرت آیت‌الله سیستانی یکی از مراجع عالیقدر و فرهیخته شیعیان، خانم «جینین هینیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق را در دفتر خود به حضور پذیرفتند و مواضع ارزشمند خویش در امور عراق را که حاکی از نگاه عالمانه و گره‌گشای معظم‌له درباره مسائل جاری عراق بود با ایشان در میان گذاشتند. تاکید بر شفافیت و سلامت انتخابات پارلمانی پیش‌روی، ضرورت مبارزه جدی با فساد، اجتناب از گزیده‌گرایی و تبعیض، مجازات عادلانه مفسدان در هر جایگاهی که قرار دارند، اعمال حاکمیت دولت و پرهیز از ایجاد قلمرو‌ها و مناطقی تحت عناوین مختلف و خارج از قوانین جاری کشور‌، مجازات عوامل ترورهای اخیر و...

حضرت آیت‌الله سیستانی (دام عزّه) در این دیدار از نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل خواستند که انتخابات پارلمانی عراق تحت نظارت نمایندگانی از سازمان ملل متحد انجام پذیرد! که با عرض پوزش باید به محضر ایشان عرضه داشت این درخواست اولاً؛ دون ‌شأن و جایگاه برجسته و قابل احترام حضرت آیت‌الله سیستانی است.

در واقع این سازمان ملل است که برای توجیه صلاحیت خود به تائید حضرت ایشان نیاز دارد و ثانیاً؛ با جایگاه و منزلت عراق به عنوان یک کشور مستقل که استقلال و آزادگی خود را با ایثار‌ها، از خودگذشتگی‌ها، خون‌دادن‌ها و خون‌دل خوردن‌های مردم شریف و مخصوصاً جوانان غیور آن سرزمین مقدس به دست آورده است، همخوانی ندارد. دعوت از سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات یک کشور، اعلام ورشکستگی آن کشور، بدبینی به ملت و خوشبینی به بیگانگان است و بدیهی است که این دو مقوله از ساحت‌قدسی حضرت آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع به دور است.

امروزه کمترین تردیدی وجود ندارد که سازمان ملل برخلاف آنچه ادعا می‌کند، نه فقط در جهت تامین صلح جهانی حرکت نمی‌کند بلکه به صورت یک اهرم فشار، در اختیار قدرت‌های زورگو، مخصوصاً آمریکا و متحدان غربی و عبری و عربی آن قرار دارد و تنها مروری گذرا بر عملکرد و مواضع این سازمان طی چند دهه اخیر به وضوح از این واقعیت تلخ حکایت می‌کند؛ سکوت سازمان ملل در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و حتی در مواردی تائید صریح این جنایات، نادیده گرفتن حمایت آشکار تسلیحاتی و مالی آمریکا و متحدانش از صدام در جنگ تحمیلی ۸ ساله، اشغال افغانستان و عراق از سوی آمریکا، کشتار مسلمانان در میانمار و کشمیر، چشم بستن بر جنایات عربستان در قتل‌عام زن و مرد و کودکان یمن و سکوت حمایتگرانه در قبال محاصره زمینی و دریایی و هوایی مردم مظلوم یمن و رها کردن آنها در چنگ بیماری و گرسنگی و... تسلیح و تامین مالی تروریست‌های تکفیری توسط دولت‌های جنایتکار آمریکا و اروپا و عربستان و امارات و... همین  سازمان ملل که حضرت آیت‌الله از نماینده آن خواستار نظارت بر انتخابات پارلمانی عراق شده‌اند، در مقابل فشار افکار عمومی مجبور شد دولت عربستان را در لیست جنایتکاران جنگی قرار بدهد ولی بلافاصله بعد از آن که آل‌سعود سازمان ملل را به قطع کمک‌های مالی تهدید کرد، آقای  دبیر کل  با وقاحت و بی‌شرمی تمام، نظر خود را پس گرفت‌!

سازمان ملل از کنار جنایت ترامپ در ترور سرداران بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابو‌مهدی مهندس که امنیت امروز مردم عراق و منطقه مدیون مجاهدت‌های آنان است، بی‌تفاوت عبور کرد و حال آنکه مطابق قوانین تعریف‌شده سازمان ملل باید آمریکا را تحت ماده ۴۲ فصل هفت منشور این سازمان قرار ‌داده و مجازات می‌کردند و ده‌ها نمونه دیگر که در این مختصر نمی‌گنجد.

ما از بزرگانی چون حضرت آیت‌الله سیستانی تفسیر آیه ۶۰ از سوره مبارکه نساء را شنیده و به گوش دل سپرده‌ایم که در آن خداوند متعال، مؤمنان را از پذیرش داوری طاغوت به شدت منع فرموده است؛ «‌أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ».

نگارنده با شناخت اجمالی ولی متقنی که از حضرت آیت‌الله سیستانی و هوشمندی آمیخته به حکمت معظم‌له دارد، به جد بر این باور است که در گزارش ملاقات ایشان با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل اشتباهی رخ داده است و دفتر حضرت آیت‌الله در گزارش ملاقات بی‌دقتی کرده است و انتظار آن است که دفتر معظم‌له این بخش از گزارش ملاقات یاد‌شده را تصحیح کند، چرا که حضرت ایشان یکی از مراجع عالیقدر تشیع و متعلق به جهان اسلام هستند. این انتظار نیز در میان است که جسارت نگارنده را به حساب علاقه و احترامی که برای ایشان قائل هستم بنویسند... و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعالَمِين.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۱۲۹۲۷۰۹:۱۶:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۵
شریعتمداری از همه انتقاد می کند. اما انتقادات نسبت به خودش را رد می کند. یعنی نعوذو بالله معصوم است!!!
حسن۱۶۱۳۲۵۶۱۲:۳۶:۰۸ ۱۳۹۹/۷/۵
انتقاد نیست دعوت به هوشیاری است. خیلی هم مودبانه گفته. باید مراقب حیله های غرب بود.
ناشناس۱۶۱۳۳۶۷۱۳:۱۸:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۵
حرف حق تلخه ولو حسین شریعتمداری بگه
ناشناس۱۶۱۳۶۲۴۱۴:۳۸:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۵
نمی خواسته داستانی مثل فتنه ۸۸ درست بشه
الف ر۱۶۱۳۷۰۶۱۵:۱۹:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۵
آیا این هشدار را به اشخاص در حد این بزرگوار یا حتی کمتر را هم داده است ؟؟یا میدهد
ناشناس۱۶۱۳۷۹۳۱۶:۰۶:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۵
ایشونم که فوق تخصص دشمن شناسی و حیله شناسی دارن ، آیت الله سیستانی هم حتما این چیزا رو نمیدونه !!!
سید۱۶۱۴۰۷۹۱۹:۳۵:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۵
اشکال انجاست که ازنظر ایشان همه دشمن هستند حتی سازمان ملل متحد و بقول معروف صدا و سیما همه بد بد بد هستن فقط ما خوبیم
ناشناس۱۶۱۳۳۶۶۱۳:۱۸:۲۱ ۱۳۹۹/۷/۵
نباید علنی میگفت ولی حرفش درست بود
ناشناس۱۶۱۳۷۳۰۱۵:۳۴:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۵
حالا در این مورد خاص حرفش درسته یا نه!؟
محسن۱۶۱۴۰۱۹۱۸:۵۳:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۵
اتفاقا تذکری مودبانه و به جا بود.
ناشناس۱۶۱۲۹۲۹۰۹:۱۷:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۵
متاسفانه، آقای شریعتمدار خود را دانای کل می داند، آیت الله سیستانی با همین سیاست ها نگذاشت آمریکایی ها در زمان اشغال عراق وارد حریم مقدسه کربلا و نجف شوند و همین خصلت ایشان باعث شده دوست و دشمن اورا قبول داشته باشند چون آینده نگر است و مصلحت جمع را بر شخص ترجیع می دهد.
ناشناس۱۶۱۳۵۵۲۱۴:۱۴:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۵
دشمن هم او را قبول دارد؟! یعنی تکلیف دینی اینست که دشمن هم از انسان راضی باشد؟!
ناشناس۱۶۱۳۶۸۵۱۵:۰۷:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۵
هنوز نمیدانی که سازمان ملل هر کجا رفت فاجعه دوباره افرید؟ وقتی را می شنوی اول ببین درست است یا نه
ناشناس۱۶۱۳۸۰۱۱۶:۰۹:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۵
الان امریکا در این کشور چی کار می کند؟ چرا فتوا نمیدهد که نیروی خارجی باید بروند؟ در ضمن قرار نیست همه کارها درست باشد ممکن است برخی کارها هم غلط باشد
سعید۱۶۱۲۹۳۵۰۹:۲۰:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۵
این آقای شریعتمداری دیگه خیلی داره پاشو از گلیمش درازتر می کنه، پس از اینکه به عالم و آدم گیر داده حالا کارش به جایی رسیده که به آیت الله سیستانی تذکر بده! وقتی فساد و فرقه گرایی و سهم خواهی مثل موریانه ساختار دولت عراق رو خورده، وقتی دولتمردان و احزاب عراقی (حتی احزاب شیعه نزدیک به ایران) به توصیه های مرجعیت گوش نمی کنند، معلومه که ایشان برای شفافیت انتخابات دست به دامن سازمان ملل بشوند. مرجعیت به ملت عراق اطمینان داره اما از دولتمردان ناامید شده. شریعتمداری میگه اینکار نقض استقلال و حاکمیت عراق است. کدام استقلال جناب شریعتمداری!
ناشناس۱۶۱۲۹۳۹۰۹:۲۱:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۵
اتفاقا حضرت ایشان می دانند که چه می کنند. شما غم خودتان را بخور
ناشناس۱۶۱۲۹۴۵۰۹:۲۵:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۵
ایشون در جایگاهی نیست که توصیه ای به مرجعیت عالیقدر شیعه داشته باشه
ناشناس۱۶۱۲۹۶۱۰۹:۳۱:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۵
شریعتمداری اندیشمند و متفکری بزرگ است.
ناشناس۱۶۱۳۹۸۹۱۸:۲۰:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۵
جناب شریعتمداری خود شکن آیینه شکستن خطاست
سید۱۶۱۲۹۶۷۰۹:۳۵:۳۹ ۱۳۹۹/۷/۵
جناب شریعتمداری حاکمیت در عراق در حال از دست رفتن بود که با عمل چشم آیت الله سیستانی در انگلستان ورق برگشت.
حسین آزاده۱۶۱۲۹۷۷۰۹:۴۰:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۵
کار دنیا به کجا رسیده که حسین شریعتمداری برای بزرگ‌ترین مرجع تقلید شیعه تعیین تکلیف می‌کند و قرآن مقدس را برای ایشان تفسیر. وای بر ما که چنین شخصی را آنقدر بزرگ می‌کنیم که همچین گستاخی را انجام می‌دهد.
ناشناس۱۶۱۲۹۸۵۰۹:۴۵:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۵
چه شخصیت بزرگ و دوراندیشی دارد آیت الله سیستانی
ناشناس۱۶۱۲۹۸۷۰۹:۴۶:۰۳ ۱۳۹۹/۷/۵
حاج حسین! کشور خودمان را درست کردید بسه. ممنون از شما.
ناشناس۱۶۱۲۹۹۴۰۹:۵۰:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۵
آقای شریعمتداری.!!! تو همه چیز می دونی. بقیه دنیا نمی دونند.!!
ناشناس۱۶۱۳۰۰۲۱۰:۰۲:۰۳ ۱۳۹۹/۷/۵
خدا رو شکر که آقای سیستانی بسیار مدبر هستن و اولویت را در سیاستهای خود بر خیر مردم عراق گذاشته اند
ناشناس۱۶۱۳۰۲۱۱۰:۱۶:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۵
یعنی واقعا همچین درخواستی داشته؟ چی بگویم
یه ایرانی۱۶۱۳۰۳۱۱۰:۲۸:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۵
به این میگن نقد دلسوزانه و عالمانه
ناشناس۱۶۱۳۰۴۵۱۰:۴۱:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۵
چرا به خودش اجازه میدهد در امور سایر کشورها دخالت کند
ناشناس۱۶۱۳۶۹۰۱۵:۰۹:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۵
همان گونه که دوستانت دخالت می کنند ان هم به اسم سازمان ملل
امیر حسین سلطان/تهران۱۶۱۳۱۱۳۱۱:۲۳:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۵
همین چند وقت پیش بود که 13 عضو شورای امنیت همین سازمان ملل متحد با آرای مخالف و ممتنع خود به نفع ایران در مقابل درخواست های آمریکا موضعگیری نموده اند. لطفا آقای شریعتمداری در واکاوی تاریخی شان بد نیست به این تازه ترین موضعگیری های سازمان ملل هم وقعی می نهادند و درباره کشور عراق و مرجعیت عالیقدر و مورد احترام در آنجا این چنین یکطرفه اصرار بر تایید نظر و منطق خودشان نمی ورزیدند.
جعفر۱۶۱۳۱۷۷۱۲:۰۱:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۵
ایشان قربانش برم فقط مانده به خدا هم اعتراض کنه. کلا ایشان نعوذ بالله خودش خداست و همه رو میتوانه نصیحت کنه.
ناشناس۱۶۱۳۱۸۱۱۲:۰۳:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۵
چرا شریعتمداری این همه در خصوص جایگاه و ابعاد خود دچار سوء تفاهم است ؟؟
ناشناس۱۶۱۳۱۹۶۱۲:۱۰:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۵
ایشون کیه که برای همه تعیین تکلیف میکنه؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس۱۶۱۳۳۰۸۱۲:۵۸:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۵
احسنت بسیار مودبانه بود
موسی۱۶۱۳۴۵۱۱۳:۴۳:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۵
اگر سازمان ملل بد هست چرا ما عضو آن هستیم و قطعنامه های 598 و 2231 آن را اجرا کردیم؟
ناشناس۱۶۱۳۶۳۵۱۴:۴۳:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۵
برادر حسین ، با سلام . لطفا با یک تحلیل کارشناسی از وضع انتخابات خودمون ما را هم بهره متد فرمایید. ممنون.
بوشناس۱۶۱۳۸۹۱۱۶:۵۶:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۵
حاج حسین زنده باشی .
نازنین۱۶۱۳۸۹۳۱۶:۵۶:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۵
وقتی حاکمان عراقی پیش بینی میشه تو انتخابات تقلب کنند لازمه از سازمان ملل کمک گرفت.
ناشناس۱۶۱۳۹۶۱۱۷:۳۷:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۵
ايت الله سيستانى هم مثل هر شخص ديگرى جايزالخطاء است.
ناشناس۱۶۱۳۹۷۰۱۷:۵۴:۳۲ ۱۳۹۹/۷/۵
پناه‌میبرم‌به‌خداوند‌ازدست‌اینجور‌آدمها
حسن۱۶۱۴۰۷۴۱۹:۳۲:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۵
آقای سیستانی بسیار کار بجا و مدبرانه ای انجام دادند. علت ناراحتی آقای شریعتمداری بر اهل سیاست پوشیده نیست.
حسن۱۶۱۴۲۶۹۲۲:۳۷:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۵
سلام خدابرآیت الله سیستانی
سیدمهدی۱۶۱۴۴۶۵۰۶:۳۱:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۶
همین مونده بود شریعتمداری مراجع عظام را نصیحت کنند.
بهنام۱۶۱۶۹۲۲۱۰:۰۰:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۷
واقعا عالی بود کارش درست بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

    22. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

    23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    24. یک سیلی برای تنبیه

    25. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

    آخرین عناوین