نکیسا: آقای سعادتمند و رسول‌پناه از کیسه خلیفه می‌بخشید؟

گروه ورزشی الف،   3990701014

یک کارشناس فوتبال ایران با انتقاد از مدیران استقلال و پرسپولیس می‌گوید اگر این تیم‌ها پول دارند چرا بدهی بازیکنان و مربیان خارجی خود را پرداخت نمی‌کنند؟

نیما نکیسا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ناکامی پرسپولیس مقابل الدحیل قطر اظهار کرد: مشکل پرسپولیس در این بازی عدم هماهنگی بعضی از بازیکنان است که به تازگی به این تیم ملحق شده‌اند. التعاون تیم ضعیف‌تری بود و این مساله خودش را نشان نداد اما الدحیل، منسجم‌تر و بهتر بود و ناهماهنگی بازیکنان به چشم آمد.

وی با اشاره به آشنایی بازیکنان الدحیل با نقاط ضعف و قوت پرسپولیس گفت: گروه آنالیز الدحیل خیلی خوب پرسپولیس را شناسایی کرده بود. این مساله باعث مشکلاتی برای پرسپولیس شد. برای مثال اگر آل‌کثیر عجله نمی‌کرد و خودش را در فضای هدف قرار می‌داد، خیلی راحت به توپ می‌رسید و می‌توانست گلزنی کند چرا که دروازه‌بان الدحیل فوق‌العاده ضعیف بود و خیلی راحت می توانستیم دروازه این تیم را باز کنیم.

دروازه‌بان سابق پرسپولیس و تیم‌ملی خاطرنشان کرد: یک روزی حرفی زدم که برخی ناراحت شدند و فکر کردند عرق ملی ندارم. گفتم این گناه است که در مسابقات بین‌المللی و در آسیایی نتیجه بگیریم. خیلی‌ها فکر کردند این چه حرفی است که نکیسا می‌گوید اما ساختار ما ایراد دارد.

نکیسا با اشاره به مشکل کنونی فوتبال که ناشی از نبود مدیران فوتبالی است، افزود: فوتبال احتیاج به مدیران فوتبالی متخصص دارد. فوتبال احتیاج به اصلاح ساختار دارد. اگر برویم در آسیا و نتیجه بگیریم، چطور بفهمیم که ایراد کارمان کجاست؟

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه به غیر از تعداد محدودی مدیر ورزشی، هیچ مدیر فوتبالی در باشگاه‌های لیگ‌برتری وجود ندارد، گفت: چه انتظاری از این فوتبال دارید؟ آلمانی‌ها سال‌ها بیرهوف را برای تیم‌های ملی خود پرورش دادند. یواخیم لوو دو دوره نتیجه نگرفت که با تیم ملی آلمان جریان‌سازی کند و برای فوتبال دنیا سبک تعریف کند. سالی که ورود دروازه‌بان خارجی را ممنوع کردند، از چه کسی استعلام گرفته بودند؟ با کدام دروازه‌بان و نسبت به کدام منبع این تصمیم را گرفتند؟

مسئول توسعه فوتبال پایه با بیان اینکه او در حال حاضر کارمند فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود ولی منتقد قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی جدید است، گفت: آقایان تصمیم‌گیر در فدراسیون بر چه مبنایی ورود مربی و بازیکن خارجی را ممنوع کردند؟ می‌توان برای جلوگیری از خروج ارز از کشور به تیم‌ها گفت بازیکنی را بگیرید که در یک سال گذشته در ۷۰ درصد از بازی‌های ملی کشورشان حضور داشته باشند یا مربیانی جذب شوند که بیش از ۶ ماه بیکار نبوده باشند. آن‌ها می‌توانستند قانون را درست کنند اما صورت مساله را پاک کردند.

نکیسا با انتقاد از کسانی که ترانسفر بازیکنان داخلی به لیگ‌های خارجی را نشانه بی‌غیرتی می‌دانند گفت: برخی می‌گویند علی علیپور و رامین رضاییان بی‌غیرت هستند و تعصب ندارند. می‌دانند که ضیا عربشاهی، اکبر کارگرجم، شاهرخ بیانی، مهدی و مرتضی فنونی‌زاده و ... چطور امرار معاش می‌کنند؟ خبر دارند که پیشکسوتان فوتبال از کجا پول در می‌آورند که شرمنده زن و بچه خود نشوند؟ برای کدام یک بازنشستگی تعریف کردید؟ صندوق حمایت از قهرمانان ماهانه ۲۴۵ هزار تومان به حساب پیشکسوتان می‌ریزد که پول قبض تلفن همراه هم نمی‌شود.

این بازیکن سابق فوتبال یادآور شد: سه سال پیش به آقای سلطانی‌فر گفتم کمیته آسیب‌شناسی را در هر رشته‌ای ایجاد کنید که به قراردادها و بسیاری از مسائل و مشکلات ورود کنند. خدا را شکر بعد از ۱۰ سال یکی یکی به حرف‌های من می‌رسند.

او با اشاره به عقد قرارداد با آنتونی استوکس که در گذشته ثابت شده بود بازیکن مناسبی نیست، گفت: چرا با آنتونی استوکس که پدر تراکتور را درآورده بود، قرارداد بسته شد؟ خیلی‌ها به خاطر صلاح و مصلحت خودشان و گردش مالی بالای فوتبال حرفی نمی‌زنند اما مردم، نیما نکیسا را ساختند و من به خاطر آن‌ها دلم می‌سوزد و حرف می‌زنم. من یک روز از شکم مادر به دنیا آمدم و یک روز از شکم قبر به دنیای دیگر می‌روم. من نسبت به مردم مسئولم و سکوت نمی‌کنم.

نکیسا ادامه داد: من استاد دانشگاه و داور بین‌المللی مقالات بین‌المللی هستم. یک نفر تا به حال نگفته بیا کمک کن. خیلی از کسانی که همراه با فوتبال مدارک دانشگاهی را هم به دست آوردند، در این فوتبال نیستند. کسانی که سالم زندگی کردند در سیستم مدیریتی به کار گرفته نمی‌شوند. تنها جایی که از سیستم مدیریتی استفاده می‌شود کشتی و ورزش‌های رزمی است. در حال حاضر خیلی از روسای هیات‌های استانی ما هم غیرفوتبالی هستند.

او با اشاره به عقد قراردادهای میلیاردی و هنگفت توسط استقلال و پرسپولیس گفت: آقای سعادتمند و رسول پناه این رقم‌هایی که منعقد می‌شود از کجا می‌آید؟ اگر پول دارید، چرا بدهی بازیکن و مربی خارجی که فوتبال و نقل و انتقالات را تعلیق کرده‌اند، نمی دهید؟ اگر ندارید این عدد و ارقام چیست و از کجا می‌آید؟ از کیسه خلیفه می‌بخشید؟ این پول‌ها مال بیت‌المال و مردمی است که به سختی زندگی می‌کنند.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: این مدیران با خودشان می‌گویند در نهایت فلان بازیکن را می‌آوریم و اگر نتیجه گرفتیم که هیچ و اگر نتیجه نگرفتیم هم می‌رویم و مدیر بعدی جوابگو خواهد بود. کدام صندوق و بیت المال باید این پول‌ها را بدهد؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین