بغداد از فرانسه درخواست خرید سلاح خواهد کرد

گروه جهان الف،   3990631155

وزیر خارجه عراق خبر داد که نخست‌وزیر این کشور در سفر آتی خود به فرانسه از پاریس درخواست خرید یک نوع سلاح فرانسوی را خواهد داشت.

به گزارش فارس، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق، امروز (دوشنبه)، در ارتباط با سفر آتی خود و سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور به فرانسه اطلاعاتی ارائه کرد.

به گزارش روزنامه رسمی «الصباح» عراق، نخست وزیر این کشور، اواسط ماه اکتبر آینده، در راستای توسعه همکاری‌های دو جانبه به پاریس و در عین حال، وزیر خارجه این کشور در سفر آتی خود به ریاض، پایتخت عربستان سعودی، سفر خواهد کرد.

فؤاد حسین در ارتباط با سفر الکاظمی به فرانسه گفت: «یکی از مسائل مطرح شده در سفر نخست‌وزیر به فرانسه، درخواست عراق برای خرید یک نوع اسلحه فرانسوی مطابق با نیاز ارتش عراق است».

فؤاد حسین در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «الحره» نیز درباره جزئیات سفرش به پاریس و دیدار با همتای فرانسوی‌اش گفته بود که در آن دیدار، تداوم همکاری اقتصادی و امنیتی میان دو کشور، یافتن شیوه‌هایی برای حمایت فرانسه از عراق و نیز زمینه‌سازی برای سفر ماه آینده مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر به پاریس مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

حسین در ادامه در ارتباط با سفر اخیر خود به کشورهای اروپایی گفت که از پارلمان اروپا خواسته که دو ناظر برای انتخابات پارلمانی آتی این کشور به عراق ارسال کند. او همچنین گفت که از اتحادیه اروپا خواسته است، نام این کشور را از فهرست‌ کشورهای حامی تروریسم و پولشویی حذف کند.

وزیر خارجه عراق در ارتباط با سفر آتی خود به ریاض و در عین حال با «مهم» خواندن روابط عراق با عربستان سعودی، گفت که این دو کشور به «روابطی خوب» نیازمندند و عراق در صدد ساخت این رابطه است.

فؤاد حسین در ادامه از آمادگی بغداد برای گفت‌و‌گو با آنکارا و سفر مقامات این کشور به ترکیه خبر داد. او همچنین گفت که بغداد آمادگی دارد زمینه را برای سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور به ترکیه آماده کند.

وزیر خارجه عراق تأکید کرد که عراق به «گفت‌و‌گو با ترکیه چشم دوخته است و نمی‌تواند با این کشور برخورد داشته باشد». حسین همچنین در پاسخ به سؤالی در ارتباط با دخالت‌های ترکیه در خاک عراق توضیح داد: «طرف ترک دخالت‌های خود در عراق را با فعالیت‌های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) توجیه می‌کند. ما ایجاد کننده فعالیت‌های این حزب و از حامیان آن نبوده‌ایم».

ترکیه با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از پانزدهم ژوئن گذشته عملیات گسترده‌ای با نام «پنجه عقاب» و از شانزدهم ژوئن عملیات «پنجه ببر» را در شمال عراق  آغاز کرده که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی همراه بوده است؛ اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها  و به نقض حاکمیت عراق، بر ادمه عملیات یادشده تأکید دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین