جزییات تازه از اقدام ایران برای پیش‌خرید واکسن کرونا/ روایت رفیق ۴۰ ساله از قاسم سلیمانی/ دلایل عجیب زیباکلام برای حمایت از بایدن/ احتمال حضور نزدیکان روحانی در انتخابات وجود دارد

گروه سیاسی الف،   3990631132 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

جزییات تازه از اقدام ایران برای پیش‌خرید واکسن کرونا/ روایت رفیق ۴۰ ساله از قاسم سلیمانی/ دلایل عجیب زیباکلام برای حمایت از بایدن/ احتمال حضور نزدیکان روحانی در انتخابات وجود دارد

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۹۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۲۵ هزار و ۴۸۱ نفر رسید.

به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۴۷۸ نفر رسید.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین گفت: استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: ... مجمعی به نام کووکس فعال است که ۱۸۰ کشور در آن ثبت نام کرده اند و ۱۸ سازمان و شرکت در زمینه تولید واکسن در آن مشارکت دارند. ایران هم در لیست این ۱۸۰ کشور است.

لاری ادامه داد: اما شرط این شرکتها برای فروش واکسن آن بوده که کشور متقاضی ۱۵ درصد پیش پرداخت برای این واکسن داشته باشد و اگر موق هم نشدند، این پول به ما عودت نمی شود. در عین حال در آخرین جلسه ستاد ملی مقرر شد که این ۱۵ درصد پرداخت شود و فکر می کنم ۱۰ سپتامبر این مبلغ پرداخت شود. در مجموع ما نیز سبدمان را برای خرید واکسن کووید-۱۹ گذاشتیم و ثبت نام کردیم؛ واکسن آکسفورد، چند شرکت چینی و شرکتهای مختلفی که معتبرند در این گروه قرار دارند.

او افزود: اما باز همه تخم مرغ ها را در یک سبد نگذاشتیم. همانطور که وزیر بهداشت گفتند، با یک فرد ایرانی الاصل در هند برای خرید واکسن مذاکره کردیم.

بیشتر بخوانید:

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در ایران/ ثبت ۱۷۷ فوتی جدید

هیأت‌ها عامل موج سوم کرونا نیستند

واکنش جهانپور به ادعای اثر یک دارو در کاهش مرگ‌ومیر کرونا

***

دفاع مقدس ازاول تا آخر مدبرانه بود/دست تحریف دنبال شبهه افکنی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس را از ابتدا تا انتها یکی از «عقلانی‌ترین و مدبرانه‌ترین حرکات ملت ایران» برشمردند و گفتند: برخی‌ها تلاش دارند تا با استناد به خطایی که در یک جمعی صورت گرفته، دفاع مقدس را به بی‌تدبیری متهم کنند، درحالی‌که این دفاع از همان شروع کار یعنی همکاری ارتش و سپاه و انتخاب تاکتیک‌های مبتکرانه و شجاعانه و انجام اقدامات بزرگ و شگفت‌آور در عملیات‌ها تا پایان جنگ و قبول قطعنامه، همه مبتنی بر عقلانیت و تدبیر بود.

رهبر انقلاب همچنین با ابراز تأسف شدید از جان‌باختن روزانه حدود ۱۵۰ نفر بر اثر کرونا، مردم را به رعایت کامل و مستمر دستورالعمل‌های بهداشتی فراخواندند.

بیشتر بخوانید:

رهبر انقلاب: دفاع مقدس بخشی از هویت ملی ما است/ پذیرش قطعنامه از سوی امام (ره) مبتنی بر عقلانیت و تدبیر بود/ امسال زیارت اربعین را در منزل بخوانیم

‌***

ماجرای «دناپلاس»نمایندگان/«شفافیت» و مقابله با «رانت» فراموش شد؟ 

مهر نوشت: چند روزی است از سوی برخی منابع مطلع و موثق اطلاع یافتیم برخی از نمایندگان مجلس برای خودروی صفر «دناپلاس» ثبت نام کردند و این موضوع باعث شد سراغ نمایندگان برویم و چند و چون این موضوع را از آنان جویا شویم.

برخی از نمایندگان به محض اینکه سوال ما درباره تحویل خودرو به نمایندگان را شنیدند، یکه خوردند و به کل از تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان اظهار بی‌اطلاعی کردند!

از یاد نبرده‌ایم که بسیاری از کسانی که امروز به خانه ملت راه یافته‌اند، منتقد مجالس گذشته بودند و می‌گفتند که مسئولان و به طور خاص وکلای ملت نباید از هیچ گونه رانتی برخوردار باشند. بر این اساس، خوب است که به صحبت‌های انتخاباتی خودشان عمل کنند و گامی جدی برای مبارزه با رانت و ویژه‌خواری برخی از مسئولان بردارند.

البته روح الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران در مجلس طی نامه‌ای اعلام کرد که از دریافت خودرو دنا پلاس انصراف داده است. متن نامه ایزدخواه به شرح زیر است:« علیرغم درخواست اولیه، انصراف خود را از تحویل خودروی دنا پلاس اتومات اعلام می دارم. مقتضی است دستور فرمایند اقدام لازم انجام شود. ضمنا در صورتی که هزینه ای بابت این انصراف متوجه مجلس می‌شود، بفرمایید پرداخت نمایم».

غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز از دریافت خودروی دنا پلاس اتومات انصراف داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفت: به نظر من تحویل خودروی دنا پلاس اتومات به نمایندگان متقاضی مناسب نبود؛ باید خودروی معمولی‌تری به نمایندگان داده می‌شد؛ نوع خودرو نباید به گونه‌ای باشد که هزینه بالایی داشته باشد؛ البته باید پاسخگوی میزان رفت و آمدها در جاده‌ها هم باشد.  بهتر بود مالکیت‌اش با مجلس شورای اسلامی باشد؛ مثل وزیری که چندین خودرو در دفترش دارد و متعلق به بیت‌المال است بهتر بود این خودرو هم متعلق به بیت‌المال بود و روزی که فرد دیگر نماینده نیست آن را تحویل می‌داد.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی حدود ۴ ماه پیش تصمیم گرفتیم برای نمایندگان اتومبیل تهیه کنیم خودروی دنا حدود ۲۲۰ میلیون تومان قیمت داشت و این نرخ در همین مدت زمان کوتاه به ۶۰۰ میلیون تومان رسید، البته از حدود ۳۰۰خودروی تهیه شده بخشی پژو پارس و بخشی دیگر دنا پلاس اتومات است. خودروی دنا به تعدای از نمایندگان که حوزه انتخابیه‌شان با تهران چند صد کیلومتر فاصله دارد، تعلق گرفته است.

حجت الاسلام سعید لواسانی، امام جمعه لواسان با انتقاد از تحویل خودرو به نمایندگان نوشت: قیمت دنا پلاس تحویلی به نمایندگان ۳۰۲ میلیون است که ۳ ساله از حقوق آنان کم می‌شود یعنی حدوداً ماهی ۸ میلیون و سیصد هزار تومان. اشتباه نکردم؟ نمایندگان ماهیانه چقدر می‌گیرند؟

بیشتر بخوانید:

چرا نمایندگان مجلس خودروی دناپلاس گرفته‌اند؟/ عضو هیئت رئیسه: به مردم حق می‌دهیم حساس باشند، اما چه باید ‌کرد

واکنش یک امام جمعه به خودروی دناپلاس نماینده مجلس

نماینده مجلس از دریافت خودرو انصراف داد

نظر «حاجی‌دلیگانی» درباره تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان: باید خودروی معمولی‌تری داده می‌شد

ماجرای حاشیه‌ساز «دناپلاس»/ نمایندگان درباره تحویل خودرو به بهارستان‌نشینان چه نظراتی دارند؟

***

زیباکلام و اصلاح‌طلبان در انتظار پیروزی بایدن در آمریکا

شرق: اصلاح‌طلبان باور دارند انتخابات آمریكا در مسائل ایران اثر دارد؛ اثری كه جناح‌های سیاسی دیگر چندان به آن قائل نیستند...  در همین زمینه این روزنامه با صادق‌ زیباکلام گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه بخش هایی از آن آمده است: 

*حرف من این است که این نگاه مارکسیستی که می‌گوید فرقی نمی‌کند در آمریکا دموکرات‌ها بر سر کار باشند یا جمهوری‌خواهان، یا در انگلستان محافظه‌کاران بر سر کار باشند یا حزب کارگر، اشتباه است. من که در ابرها زندگی نمی‌کنم، من می‌دانم که رئیس‌جمهور آینده آمریکا نه نلسون ماندلا خواهد بود، نه مهندس مهدی بازرگان، نه مهاتما گاندی و نه مصدق. من که نمی‌گویم اگر جو بایدن رئیس‌جمهور شود جهان گلستان می‌شود. مگر در زمان اوباما که دموکرات بود، جهان گلستان شده بود؟ شما سؤال کردید که در رابطه با مسئله حقوق بشر کدام‌یک از این دو اگر رئیس‌جمهور شوند، ممکن است تفاوتی در ایران به وجود بیاورد... آمریکا به‌هیچ‌وجه بر سر دموکراسی با چین مشکل ندارد؛ بنابراین این‌طور نیست که اگر یک رئیس‌جمهور دموکرات وارد کاخ سفید شد، منافع ملی آمریکا را قربانی رعایت حقوق بشر در عربستان و... می‌کند.

*می‌خواهم بگویم ما که در دنیای ایدئال زندگی نمی‌کنیم. در دنیای واقعیت‌ها هستیم و بین این دو گزینه که اگر ترامپ یا جو بایدن باشد، ممکن است (باز هم تکرار می‌کنم ممکن است) ‌سر سوزنی تفاوت در توسعه سياسي ایران به وجود بیاورد و البته این احتمال با بودن آقای بایدن دموکرات بیشتر خواهد بود. مقصود من این نیست که جو بایدن می‌گوید تمام منافع اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی آمریکا را زیر پا می‌گذارم و می‌گویم اگر حقوق بشر رعایت نشود، چنین و چنان خواهم کرد.

*دو گزینه بیشتر نداریم؛ دونالد ترامپ جمهوری‌خواه و جو بایدن دموکرات. شما از من می‌پرسید هر‌کدام از این دو اگر برنده شوند، ممکن است در زمینه حقوق بشر و توسعه سیاسی تأثیرگذار باشد و من می‌گویم در بین این دو گزینه، اگر جو بایدن انتخاب شود، احتمال اینکه وضعیت توسعه در ایران بهبود پیدا کند، زیادتر است.

*دلیلش هم این است که اگر با ترامپ به توافق نرسیم اگر برجام 1400 با ترامپ به هر دلیلی صورت نگیرد، حتی ممکن است تنش نظامی بین ایران و آمریکا به وجود بیاید و در این شرایط، فشار جریان تندرو در داخل کشور خیلی بیشتر خواهد شد. خدای نکرده اگر جنگ شود، همین شرايط هم که وجود دارد، از بین می‌رود.

***

اعتدال و توسعه، نوبخت یا واعظی؟

صبح نو نوشت: یکی از قریب‌الوقوع‌ترین رفتارهایی که انتظار می‌رود اهالی اعتدال و توسعه به آن دست بزنند، حمایت از گزینه ائتلافی به همراه طیف راست اردوگاه اصلاحات است. ائتلاف اعتدال و توسعه با همراهی و شارژ سیاسی و مالی حزب کارگزاران سازندگی، می‌تواند حول گزینه‌هایی نظیر محسن هاشمی یا اسحاق جهانگیری(که هر دو نماینده راست مدرن هستند) صورت بگیرد. آنچه می‌تواند بهانه همگرایی راست میانه/معتدل و راست مدرن باشد، ریشه‌های اندیشه‌ای این دو است. پدر معنوی هر دو، اکبر هاشمی رفسنجانی و عمل‌گرایی، توسعه‌گرایی و نخبه‌گرایی مدنظر اوست.

تفاوت اما در تاکتیک‌های اتخاذی آن‌ها در طول  دو دهه اخیر است. در حالی که حزب کارگزاران سازندگی ایران پس از جداشدن از جناح راست سنتی در سال‌1375، تدریجاً به جریان تجدیدنظر/اصلاح‌طلب تمایل یافت، اعتدال و توسعه اینطور نبود و اساساً هدف از تشکیل آن در سال‌1378، ایجاد اعتدال و میانه‌رو در فضای سیاسی ایران در دوره هژمونی رادیکالیسم چپ بود. ‌ 

علاوه بر اسحاق جهانگیری یا محسن هاشمی  همگرایی و همنوایی اعتدال، توسعه و کارگزاران سازندگی می‌تواند با بار/اضافه شدن جناح راست سنتی، حول شخصیتی نظیر علی لاریجانی نیز به وقوع بپیوندد...از سوی دیگر، مربع راست میانه، راست مدرن، راست سنتی و چپ مدرن، می‌تواند با هدف حمایت از شخصیتی مانند محمدجواد ظریف نیز سر و سامان بگیرد. 

محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری و محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه‌و‌بودجه، از جمله قریب‌ترین چهره‌هایی هستند که می‌توانند توسط دولت برای نامزدی معرفی شوند. این دو چهره که بیشترین اصطکاک سیاسی را با راست مدرن و چپ مدرن داشتند، بی‌شک، جاذبه‌ای برای جلب و جذب حمایت این دو گروه ندارند.

***

ستاره های یکشنبه سیاه كانديداي 1400 می شوند؟

اعتماد نوشت: محمود احمدي‌نژاد پس از چند هفته سكوت نسبي اواخر هفته گذشته بار ديگر با يك مصاحبه، جنجالي تازه ساخت و بار ديگر خود را كمي از لابه‌لاي اخبار مملكت كه اين روزها پيرو تشديد مصائب معيشتي ناشي از تحريم‌ها و البته شيوع گسترده ويروس كرونا، عمدتا اقتصادي است، بالا كشيد... فارغ از اينكه درنهايت احمدي‌نژاد تاييد صلاحيت مي‌شود يا نه و نيز جدا از آنكه لاريجاني، كانديداي انتخابات پيش‌ رو خواهد بود يا برنامه‌اي جز اين در سر دارد، بعيد است در يك نشست از اين دو سياستمدار سخني گفته شود و تصويري از آن «يكشنبه سياه» و ماجراي عجيب استيضاح شيخ‌الاسلامي از ذهن‌ها نگذرد. روزي كه صحن سبز بهارستان به رينگ نبرد دو ستاره عالم سياست بدل شد و شايد از همان روز، هم راه لاريجاني از طيفي از اصولگرايان جدا شد و هم مسير احمدي‌نژاد از جاده اصولگرايي!

***

اصولگرایان به سمت رییس‌جمهوری پخته با کابینه جوان می‌روند

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو شورای مرکزی و سخنگوی جامعه روحانیت مبارزدر پاسخ به این سوال که اصولگرایان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، چه تصمیمی خواهند داشت؟، به ایلنا گفت: پیش‌بینی من این است که اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری به سمت یک چهره پخته اما با تیم و کابینه جوان خواهند رفت.

مصباحی مقدم در ادامه درخصوص برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر حضور رییس‌جمهور نظامی و همچنین اینکه چه افرادی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای انتخابات سال آینده باشند، گفت: من خصوصیتی برای رئیس‌جمهور نظامی نمی‌بینم، آنچه که مهم است این است که رئیس‌جمهور کارآمد باید باشد.

وی ادامه داد: رییس جمهور آینده باید فردی باشد که بتواند وضعیت اقتصادی کشور را متحول کند و تغییر دهد، بدیهی است که شرایط کنونی اصلا قابل قبول توده مردم نیست، بخش عمده‌ای از مردم در فشار هستند و در سختی‌های شدیدی به‌سر می‌برند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه اظهار داشت: این مشکلات و فشارها هم ناشی از تحریم‌‌ها، هم ناشی از مدیریت اقتصادی کشور و هم ناکارآمدی‌ها است.

***

روایت رفیق ۴۰ ساله و همسایه دیوار به دیوار سردار سلیمانی از روزهای آخر عمر حاج قاسم

سردار علی فضلی، فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) در دوران دفاع مقدس در یک برنامه تلویزیونی درباره قاسم سلیمانی گفت: ما ۸ سال با هم همسایه دیوار به دیوار بودیم و رفاقتی ۴۰ ساله داریم یعنی از سال های قبل از ۶۰ شروع شد و آخرین دیدار ما مربوط می‌شود به چند روز قبل از شهادتشان...

او در پاسخ به این سوال که آیا دلتنگ هم می‌شوید گفت: مگر می‌شود دلتنگ نشویم وقتی خبر شهادت حاج قاسم را خانواده می‌شنوند از من پنهان می‌کنند بعد از چند ساعت می‌گویند ابومهندس را می‌شناسی؟ گفتم بله چه اتفاقی افتاده ؟ گفتند به درجه رفیع شهادت نائل شده است. بعد از آن گفتند حاج قاسم هم با او بوده اما زخمی شده است من به سمت آنها خیز برداشتم که ببینم چه اتفاقی افتاده است و بعد چند ساعت که متوجه شدم ایشان به درجه شهادت نائل شده اند گفتم خوشبحالش چیزی جز شهادت حق حاج قاسم نبود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۰۶۷۳۲۲۰:۴۰:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۳۱
پاسخ سردار دکتر سلامی عزیز به مزخرفات ترامپ، کوبنده، قاطع و عزتمندانه بود.
ناشناس۱۶۰۶۷۴۴۲۰:۴۶:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۳۱
اصلاح طلبان خیلی امیدوار نباشند که اسنپ بک امریکا شکست خورده است !
ناشناس۱۶۰۶۷۴۷۲۰:۴۷:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۳۱
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
ناشناس۱۶۰۶۷۵۹۲۰:۵۶:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۳۱
کلا حرف منطقی و عقلانی برای شما عجيبه وگرنه دلايل زيباکلام عجيب نيست
ناشناس۱۶۰۶۷۸۰۲۱:۱۳:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۳۱
روحانی باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد؟!
ناشناس۱۶۰۶۷۸۸۲۱:۱۷:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۳۱
هنوز این زیبا کلام نمیداند برجام تاریخ انقضا دارد؟ یادم امد که گفته بود اصلا نخونده ونمیداند چی هست پس تحلیل های اب دوغ خیاری هم مال خودت
ناشناس۱۶۰۶۷۹۲۲۱:۱۸:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۳۱
انگار بنز دادن که این طور هیاهو درست می شود کاملا مشخص است برای پرت کردن حوس ها است
عجب۱۶۰۶۸۸۹۲۳:۰۰:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۳۱
همین که شما دلایل زیباکلام را عجیب می‌دانید، عجیب است!
ناشناس۱۶۰۷۰۷۶۰۸:۱۶:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۱
جناب زیبا کلام برای مردمی که دغدغه معیشت یومیه دارند داشتن یا نداشتن سر سوزنی آزادی و انتخاب فرقی نمیکند
000۱۶۰۷۰۷۸۰۸:۱۷:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۱
آقای زیبا کلام و مطهری همه اش سعی دارند یه جورایی متفاوت به نظر بیان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  9. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  10. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین