حمایت اصلاح‌طلبان از «قتل»

  3990631104 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

با توجه به حمایت های اصلاح طلبان از نوید افکاری و محمدعلی نجفی به عنوان دو «قاتل»، «حمایت اصلاح طلبان از قتل» نیز در پرونده اصلاحات ثبت شد.

حمایت اصلاح‌طلبان از «قتل»

مهر نوشت: تطهیر قاتلان و بی‌گناه جلوه دادن اشراری که امنیت جانی مردم را تهدید کرده‌اند، از مأموریت‌های اصلی رسانه‌های ضد انقلاب در اجرای پروژه تحریف و تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران است. پیش از این و پس از اجرای حکم قصاص «مصطفی صالحی» قاتل شهید سجاد شاه‌سنایی، رسانه‌های لندن نشین به عنوان ابزار رسانه‌ای اشرار و تروریست‌ها وارد معرکه شدند و با عوض کردن جای جلاد و شهید، در راستای تطهیر یک قاتل اقدام کردند.

در ادامه همان پروژه، رسانه‌های اپوزیسیون به سراغ پرونده «نوید افکاری» رفته‌اند؛ قاتلی که یک شهروند بی‌گناه را به قتل رسانده است.

به هرحال کار ویژه رسانه‌های معاند، تحریف، دروغ پراکنی و تشویش اذهان عمومی است اما در این بین مواضع و اظهارات برخی از کنشگران سیاسی در داخل کشور در حمایت و تطهیر این افراد تعجب آور است؛ تازگی هم ندارد و پیش از این توسط برخی از بازیگران سیاسی و رسانه‌ای مطرح شده بود.

ماجرای نوید افکار و حمایت اصلاح طلبان

۲۲ شهریور ماه بود که رئیس‌کل دادگستری فارس، اعلام کرد: حکم قصاص نفس نوید افکاری متهم به قتل صبح امروز پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیا دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد.

پس از اعلام این خبر، هشتگ اعدام نکنید در فضای مجازی ترند شد و از سوی دیگر تعدادی از فعالان سیاسی که سابقه محکومیت قضائی را در پرونده خود ثبت کرده‌اند در حمایت از نوید افکاری اعلام موضع کردند. سید مصطفی تاج زاده معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات و از فعالان فتنه ۸۸ از جمله آن افراد است.

او که این روزها در فضای مجازی حضور فعال و پررنگ دارد و با توئیت های خود ساختار سیاسی و انتخاباتی ایران را زیر سوال می‌برد، بعد از رسانه‌ای شدن اجرای حکم اعدام «افکاری» دست به کار شد و با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه اعدام این قاتل را زیر سوال برد و مدعی شد: باتوجه به ابهامات گسترده در این زمینه، افکار عمومی، منتظر شنیدن توضیحات شما و دیگر مقامات قضائی درباره شبهات حقوقی اعدام نوید افکاری است.

کار فقط به نامه نگاری تاج زاده ختم نشد بلکه این بار عبدالله ناصری از مشاوران رئیس دولت اصلاحات و عضو شورای مرکزی سازمان منحله مجاهدین انقلاب، در نامه‌ای سرگشاده به قاضی‌القضات، ضمن تکرار دوباره اتهامات ۳۰ ساله ضدانقلاب به نظام بابت اعدام‌های سال ۶۷، تلاش کرد دوباره تبلیغات سو ستاد انتخاباتی روحانی علیه رئیسی در سال ۹۶ را زنده کند.

او در این نامه از رئیس قوه قضائیه خواست تا پیرامون قصاص این قاتل از ملت ایران و خانواده افکاری (یعنی خانواده فرد قاتلی که حسن ترکمان را با ضرب چاقو از پشت سر به قتل رساند) عذرخواهی کند!

پیش از این نیز مهدی محمودیان، عضو سابق شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، [بخوانید جبهه غیرقانونی جبهه مشارکت] که پای اصلی شانتاژ علیه قوه قضائیه بر سر پرونده افکاری بود، روز جمعه (۲۸ شهریور) یادداشتی در بی بی سی منتشر کرد که سراسر اتهام‌زنی به قوه قضائیه و نظام بود.

پرونده نجفی و حمایت‌های اصلاح طلبان

محمد علی نجفی شهردار سابق و چهره مشهور اصلاح طلبان، همسر دوم خود را به قتل رساند. این جنایت ۷ خرداد ۹۸ صورت گرفت و سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، پرونده او در شهریورماه سال جاری در هیئت عمومی دیوان عالی کشور با حضور دادستان کل کشور و رئیس دیوان عالی کشور تعیین تکلیف و طبق رأی هیئت عمومی، قتل عمد تشخیص داده شد.

آنچه در این گزاره حائز اهمیت است، پیوند پرونده نجفیِ تکنوکرات با نوید افکاری است. هر دو مرتکب قتل شده‌اند و پرونده هر دو نیز مورد توجه و اهمیت اصلاح طلبان قرار گرفت.

در همین راستا، مطهره شفیعی، خبرنگار روزنامه اصلاح‌طلب آرمان ملی ضمن ستایش نجفی ذیل تصویری از او نوشته بود: «چشم‌هات پر از غروره و اطمینان از مسیری که انتخاب کردی. فدای کشتن میترا نشدی، بلکه با بزرگواری خودت را فدای آگاه‌سازی جامعه از نقش بی ‌هویت‌هایی کردی که با ورود به زندگی افراد معتبر مثل خودت مأموریت نابودی دارند. احسنت به تو اما کاش جز کشتن انتخاب بهتری داشتی».

محسن آرمین فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در تطهیر نجفی دیگران را مقصر گشوده شدن این پرونده دانست و مدعی شده بود: «نمی‌دانم میترا استاد بر اساس طرح برادران امنیتی وارد زندگی نجفی شده است یا نه اما تردید ندارم دست‌کم از زمانی که وارد زندگی او شده، همچون یک پروژه مدیریت شده است تا در زمان مناسب از او استفاده شود. آنها که پروژه میترا استاد را کلید زدند یا دست‌کم مدیریت کردند تا به مقاصد زشت خود برسند در فرجام غمبار و عبرت‌انگیز این ماجرا سهیم هستند و اگر نه امروز، فردا در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند».

جالب‌تر از همه موضع‌گیری محمود صادقی، نماینده پرحاشیه مجلس و عضو فراکسیون امید بود که اساساً قتل میترا استاد توسط نجفی را منکر شد (!)وی طی توئیتی در این خصوص نوشت: «یک وکیل باتجربه این فرضیه را طرح کرده که نجفی مباشر قتل نیست و قتل را به گردن گرفته است. با توجه به شخصیت نجفی و حالات او پس از وقوع قتل و قرائن متعدد دیگر، صحت این فرضیهبعید به نظر نمی‌رسد».

آنچه روشن است، تعدادی از کنشگران سیاسی اصلاح طلب بدون لکنت زبان از قاتلانی که پرونده آنها در زمان بررسی و یا بعد از اجرای حکم  سوژه‌ای برای رسانه‌های ضد انقلاب فراهم کرد حمایت کردند، هدف آنها از این حمایت‌ها چیست؟، ادامه کارزار تحریف و تخریب دستگاه‌های نظام همچون قوه قضائیه از سوی برخی نیروها در داخل چه پیامی را به همراه خواهد داشت؟ مگر نه آنکه در راستای تکمیل پازل تطهیر قاتلان عمل می‌کنند! و پازل جریان‌های معاند علیه نظام و رسانه‌های خارج نشین را تکمیل می‌کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۰۶۲۳۳۱۵:۳۰:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۳۱
بارها گفتیم ریشه تفکر اصلاح طلبی در ایجاد نا امنی و اشوب در کشور است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین