لاری: واکسن آنفولانزا از هلند وارد شده است

گروه اجتماعی الف،   3990631081

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۹۰ درصد ابتدا به آنفولانزا در نیمکره جنوبی زمین به دلیل رعایت بهداشت و شست و شوی دست‌ها کمتر شده است اما هنوز نمی‌شود از وضعیت آنفولانزا در کشور حرفی زد.

لاری: واکسن آنفولانزا از هلند وارد شده است

به گزارش مهر، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ظهر امروز در ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: ۷ ماه است که درگیر بیماری کرونا هستیم و هم پای سایر کشورها با این بیماری مقابله می‌کنیم، تا به امروز این بیماری ۹۶۵ هزار نفر از جمعیت جهان را به قربانی گرفته که ۲.۵ درصد قربانیان مربوط به ایران است.

وی افزود: خط قرمز ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، متأسفانه در شرایطی که در بعضی از استان‌ها وارد موج سوم کرونا می‌شویم رعایت بهداشت و استفاده از ماسک کاهش داشته و این موضوع بسیار خطرناک است.

لاری ادامه داد: ۹۰ درصد ابتدا به آنفولانزا در نیمکره جنوبی زمین به دلیل رعایت بهداشت و شست و شوی دست‌ها کمتر شده است اما هنوز نمی‌شود از وضعیت آنفولانزا در کشور حرفی زد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: کادر درمان بسیار خسته هستند، هر زمان شیوع بیماری زیاد می‌شود فشار و خستگی کادر درمان هم بیشتر می‌شود، زمانی که فشار کار کادر درمان زیاد می‌شود بر خدماتی که به بیماران می‌دهند تأثیر دارد.

وی بیان کرد: من هیچ صفحه‌ای در فضای مجازی (توئیتر و اینستاگرام) ندارم و اخباری که از نقل من در این شبکه‌ها منتشر می‌شود صحت ندارد.

لاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکسن آنفولانزا از چه زمانی در داروخانه توزیع می‌شود گفت: آماری که از نیمکره جنوبی در رابطه با بیماری آنفولانزا رسیده است امید بخش است، این را هم یادآوری کنم که این واکسن ۳۰ تا ۶۰ درصد می‌تواند ایمنی سازی کند و اینگونه نیست که از این واکسن برای همه مردم استفاده کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: ۱.۵ میلیون دوز از واکسن آنفولانزا به معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار گرفته که اولویت استفاده آن با خانم‌های باردار و افراد مسن است، ما در ابتدا مشکلی در رابطه با تهیه ارز داشتیم و این مشکل حل شد اما تحریم‌ها برای ورود این واکسن‌ها به داخل کشور ما را با مشکل مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: واکسن‌هایی که الان وارد کشور شده است هلندی هستند و از هلند وارد شده‌اند.

لاری با اشاره به تولید واکسن کرونا خاطرنشان کرد: در کشور ما چند گروه در حال بررسی و تحقیق هستند که اگر موفقیتی حاصل شود وزیر بهداشت این خبر را اعلام می‌کند اما ما سبد خریدمان در شرکت کوکس که حدود ۱۸۰ کشور در آن عضو هستند قرار داده‌ایم و برای خرید واکسن کرونا اقدام کردیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: قطعاً زودتر از ۶ ماه آینده دسترسی و تولید واکسن کرونا را در ایران نداریم و زمانی هم که این واکسن در اختیار ایران قرار بگیرد اینگونه نیست که برای همه استفاده شود و باز با گروه بندی برای افراد از این واکسن استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: حدود ۱۶۴ نفر از کادر درمان در راه مقابله با کرونا به درجه رفیع شهادت رسیدند البته شاید این آمار بیشتر باشد اما ما افرادی را شهید مدافع سلامت اعلام می‌کنیم که درگیری مستقیمی با این بیماری داشته باشند.

لاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سامانه تطبیق کدملی به داروخانه‌ها تحویل شده است یا خیر گفت: هنوز واکسن به داروخانه‌ها توزیع نشده و این واکسن باید اول به داروخانه‌ها داده شود و بعد از سامانه تطبیق کدملی استفاده شود، این سامانه طراحی شده و در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفته است اما چون هنوز این واکسن به داروخانه‌ها داده نشده از این سامانه هم استفاده‌ای نمی‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه چرا دیگر طرح تحول سلامت در بیمارستان‌ها اجرا نمی‌شود گفت: تغییری در طرح تحول سلامت ایجاد نشده و همچنان در حال اجرا است و هزینه‌ای از بیماران گرفته نمی‌شود و تا به الان هم گزارشی مبنی بر این تخلف نداشته‌ایم.

وی با اشاره به ارائه آماری از ابتلای کودکان به بیماری کرونا خاطرنشان کرد: تعداد بستری های شدید تنفسی در کودکان (از ۶ تا ۱۸ سال) از ابتدای شیوع بیماری تا ۱۵ شهریور ۲.۶۴ درصد بوده است که از این تعداد ۱.۶۴ درصد یعنی تقریباً نصف آنها تست PCR آنها مثبت بوده است.

لاری افزود: به دلیل اینکه سالمندان در این برهه از زمان کمتر رعایت می کنند و افراد به ملاقات آنها می روند متاسفانه تعداد فوتی ها بر اثر ابتلا به کرونا بیشتر به بالای ۷۰ ساله ها رفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت تهران گفت: تهران برای ما بسیار مهم است چراکه چهار راه تبادل با استان ها شمالی و … است و پیگیر این هستیم که محدودیت هایی اعمال شود و دورکاری ها تمدید پیدا کند. البته ما دغدغه و نگرانی بستری بیماران را در بیمارستان های تهران نداریم چراکه در دو ماهه اخیر هزار تخت به تعداد تخت ها در تهران اضافه شده است.

وی گفت: مسئول سامانه «با ماسک» وزارت صمت است و آنها باید در مورد شیوه تولید و توزیع آن نظارت کند اما ما به عنوان وزارت بهداشت در مورد این موضوع نمی توانیم بی تفاوت باشیم و در حال پیگیری هستیم که اطلاعات دقیق تری از این موضوع را در آینده اعلام می کنیم.

لاری با اشاره به پرداخت بدهی کارانه ها گفت: برای این موضوع کارانه ها را از اضافه کاری ها جدا کردیم تا بتوانیم پرداختی بهتری داشته باشیم (یعنی یک مبلغی باید روزانه حساب شود) چراکه کارانه مربوط به درآمد بیمارستان ها می شود، در حال پیگیری هستیم که بدهی های کارانه ها تا آخر سال ۹۸ صفر شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به پاداش کادر درمان در مقابله با کرونا بیان کرد: تا به الان ۸۸۶ میلیارد تومان تا به الان تحت عنوان پاداش به دانشگاه ها داده شده است و آنها تحت الگوریتم های خاصی این موارد را تقسیم کرده اند و به عنوان مثال به یک نفر ۲۰۰ هزار تومان و به یک نفر دیگر یک میلیون تومان داده شده است که شاید روند مناسبی نبوده و به همین دلیل ما به دنبال پرداخت بدهی های مربوط به کارانه ها هستیم تا پاداش.

وی گفت: آمار تخت ها قبل از کرونا یعنی در دی ماه ۹۸ در بخش خصوصی و دولتی ۹۹۶ بیمارستان داشتیم که الان هزار و ۲۲ بیمارستان داریم، در قبل از کرونا ۱۲۷ هزار تخت داشته ایم و الان ۱۴۶ هزار تخت، در دی ۹۸، حدود ۱۲ هزار بخش ویژه داشته ای که الان تعداد این بخش ها الان به ۱۴ هزار بخش ویژه رسیده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین