افزایش نگران‌کننده مبتلایان به کرونا/حرکت زیرپوستی یار دیرین احمدی‌نژاد به سمت پاستور/لاریجانی ناطق‌ ۷۶ می‌شود؟/ روحانی: امروز آمریکا شکست خورد

گروه سیاسی الف،   3990630116 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

افزایش نگران‌کننده مبتلایان به کرونا/حرکت زیرپوستی یار دیرین احمدی‌نژاد به سمت پاستور/لاریجانی ناطق‌ ۷۶ می‌شود؟/ روحانی: امروز آمریکا شکست خورد

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یک‌شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۷۲ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۲۲ هزار و ۱۴۰ نفر رسید.

وی اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۳۰۱ نفر رسید.

لاری در تشریح وضعیت استان‌های کرونایی کشور نیز گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

علیرضا زالی ،فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: تهران در حال حاضر در شرایط کاملا قرمز بسر می برد، افزایش آمار مبتلایان حاکی است که وارد موج سوم کرونا شده ایم.

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که در استان تهران بین موج دوم و سوم کرونا فاصله زمانی بسیار کوتاه بوده، این در حالی است که در پایان موج اول تا رسیدن به موج دوم زمان وجود داشت به عبارتی زمان رسیدن به موج سوم خیلی کوتاه تر شده است.

دکتر نادر توکلی،معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به روند افزایشی مبتلایان کرونا در کشور، گفت: طی چند روز گذشته در کلانشهر تهران ۱۰ درصد افزایش موارد بستری کرونا در بیمارستان‌ها را شاهد بودیم که به نظر می‌رسد این سیر فزاینده نسبت‌ به هفته‌های اخیر، نگران کننده است.

بیشتر بخوانید:

آمار کرونا در ایران: ۱۸۳ فوتی جدید و شناسایی ۳۰۹۷ بیمار/ ۲۴ استان در وضعیت قرمز

زالی: روند افزایشی مبتلایان کرونا را نباید گذرا تلقی کرد/ کاهش رعایت پروتکل‌ها در تهران

واکسن هندی بزنیم یا واکسن روسی؟ هیچکدام؛ فعلا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید!

افزایش بستری‌های کرونا در پایتخت

***

امروز آمریکا شکست خورد

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه همانطور که در روزهای قبل پیش‌بینی می‌کردیم امروز به عنوان یک روز به یادماندنی در تاریخ دیپلماسی کشور خواهد بود، اظهار کرد: آمریکا به عنوان یک کشور زورگو در سطح جهان از دو سال پیش تلاش سرسختانه برای تحمیل مجدد تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را آغاز کرد که امروز به نقطه شکست خود رسید.

بیشتر بخوانید:

روحانی: با شکست آمریکا در تحمیل تحریم‌ها ۳۰ شهریور ۹۹ روزی به یاد ماندنی خواهد بود/ هر زمان ۱+۴ به تعهدات برجامی بازگردند ایران هم به تعهدات خود برمی‌گردد

***

دولتمردان از صبوری مردم خاطر جمع نباشند

 غلامرضا مصباحی مقدم، عضو تشخیص مصلحت نظام و نماینده پیشین مجلس در گفت و گو با نامه نیوز با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه اقتصادی پرداخت و گفت: «اگرچه زحمات زیادی می‌کشد، اما به جای اینکه اقتصاد کشور را مدیریت کند، اقداماتی انجام می‌دهد که وضع را خراب‌تر و بدتر می‌کند».

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه تبعات ادامه این وضعیت چیست؟ گفت: «واقع آن است که من نگران بازتاب‌های اجتماعی مساله هستم، چون به گونه‌ای رقم خورده که تحمل آن برای عامه مردم سخت است. عمده مشکل بیکاری به خصوص بیکاری نسل جوان است. مساله مهم دیگر هم عدم تامین حداقل نیاز‌ها برای عامه مردم. شکی ندارم که این مردم صبور هستند و همیشه ثابت کرده‌اند. ممکن است که همچنان هم صبر کنند، اما دولت و دولتمردان نباید در این‌باره احساس خاطرجمعی کنند»

***

تغییرات جامعه روحانیت مبارز در آستانه انتخابات 

نخستین جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با ساختار جدید برگزار و ده عضو جدید شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز انتخاب شدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی پور عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و مسوول کمیته تشکیلات در تشریح ساختار جدید جامعه روحانیت مبارز و نحوه انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی گفت: شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ساختار جدید مرکب از هیئت موسس، منتخبین دفاتر دهگانه شهر تهران و منتخبین جامعه روحانیت مبارز استان ها است.

اسامی اعضای اولین دوره شورای مرکزی جامعه روحانیت طبق ساختار جدید به این شرح است؛ حجج اسلام و المسلمین آقایان: سیدصدرالدین شریعتی، حسین روحانی نژاد، محمدعلی رضایی خراسانی، غلامعلی شجاع منظری (شجاعی)، محمد مهدی اسلامی، محمدرضا کافی امامی، سید حسن کریمی حسینی، مرتضی چیت سازیان، محمد مطلبی و عبدالعلی ابراهیمی.

***

گزینه پیشنهادی وزارت صمت مشخص شد؟
محمدرضا رضایی کوچی، نماینده مردم جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره معرفی وزیر پیشنهادی دولت به مجلس گفت: احتمالا رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه ۱ مهر، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را به مجلس معرفی خواهد کرد.

وی بیان داشت: طبق شنیده‌های بنده، رئیس‌جمهور قرار است آقای علیرضا رزم حسینی استاندار فعلی خراسان رضوی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند. 

بیشتر بخوانید:

احتمال معرفی وزیر پیشنهادی صمت به پارلمان در روز سه‌شنبه

***

ردپای دولت در بازار مسکن، سکه و ارز دیده می‌شود

معصومه پاشایی بهرام، نماینده مردم مرند در مجلس طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: رفتارها و واکنش‌های دولت به مسائل داخلی و خارجی، مردم را به این باور رسانده که دولت نسبت به شرایط زندگی آنان بی‌تفاوت شده‌اند.

 نماینده مردم مرند در مجلس درباره عدم کنترل و نظارت کافی بر شرکت‌ها و مؤسسات دولتی، بانک‌ها و صندوق‌ها تذکر داد و گفت: متأسفانه به جای سرمایه‌گذاری در تولید، به سمت بازار غیرمولد و دلالی رفته‌اند. آقای روحانی! مردم به دین حاکمانشان هستند، وقتی دولت سرمایه‌ها را به سمت تولید نمی‌برد و ردپایش در بازار ملک، مسکن، سکه و ارز دیده می‌شود، چه طور از مردم انتظار دارید که نقدینگی‌شان را به سمت تولید ببرند و در بازار آرامش حاکم شود.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نیز در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: هفته گذشته رئیس جمهوری شوی تلویزیونی اجرا کرد که بیشتر شبیه تبلیغات چیپس و پفک در صدا و سیما بود.

نماینده مردم خمینی شهر ادامه داد: رئیس‌جمهور هفته گذشته گفت که روز شنبه و یکشنبه این هفته پیروزی بزرگی نصیب ملت ایران می‌شود که «پمپئو» هم این پیروزی را نقش برآب کرد.

***

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری باید چکش‌کاری شود
 
عباس سلیمی نمین، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با تسنیم، درخصوص طرح اصلاح انتخابات ریاست جمهوری که در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به صحن علنی قوه مقننه خواهد آمد، اظهار داشت: این طرح بیشتر ایده‌آلی است یعنی ایده‌آل‌هایی به‌عنوان شاخص قرار داده شده است و قطعا هیچ معیاری برای ارزیابی این شاخص‌ها وجود نخواهد داشت. امیدوارم این طرح در مجلس دستخوش اصلاحات جدی بشود؛ ما این‌گونه نمی‌توانیم نگرانی‌های خودمان را در مورد کیفیت و کمیت در انتخابات برطرف کنیم.

***

در شش ماه دوم، پخته‌تر عمل می‌کنیم 
حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم در گفت و گو با  برنا در پاسخ به این سوال که جلسه غیر علنی مجلس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقادهایی از قبیل بردن مسائل و مباحث در ارتباط با معیشت جامعه از سوی مدعیان شفافیت به پشت در‌های بسته مواجه شد، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: به نظر من، نکاتی که مصری، نماینده مردم کرمانشاه، در جلسه غیرعلنی مطرح کرد می توانست در جلسه علنی هم با ملاحظاتی مطرح شود ولی او اعتقاد داشت جلسه، غیر علنی برگزار شود که با رای نمایندگان این اتفاق افتاد. میزان نمایندگانی که به غیر علنی شدن جلسه رای داده بودند برایم جای تعجب داشت، باور نمی‌کردم نمایندگان به این نحو، رای مثبت به غیر علنی شدن جلسه بدهند.

حاجی دلیگانی در رابطه با جزئیات این جلسه گفت: جلسه پیرامون موضوعات مربوط به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بود. اگر موضوع یک مساله سیاسی یا اجتماعی بود مجلس رای به غیرعلنی بودن آن، نمی‌داد.

او در خصوص در راس امور بودن مجلس یازدهم گفت: ... این مجلس، تجربه کمتری دارد و ممکن است در برخی امور نمایندگان، درست تصمیم گیری نکنند اما قطعا در شش ماه دوم عمر مجلس، پخته‌تر عمل می‌کنیم.

***

قالیباف گفت برای چهار سال رئیس مجلس شده است

محمدرضا باهنر،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مصاحبه ای با جهان نیوز داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*مسئله دیگری که از آقای قالیباف پرسیدم، این بود که شما برای یک سال آمدی مجلس یا برای چهارسال و این مسئله مهمی است، ایشان چند بار در جواب بنده فرمودند برای چهار سال، ولی هنوز به صورت رسمی از ایشان این موضوع شنیده نشده است، در حال حاضر هم اصراری ندارم که اگر ایشان برنامه ای برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 دارند، تصمیم خودشان را تغییر دهند. البته برنامه ریزی برای اینکه چهار سال رئیس مجلس باشی یا یکسال این سمت را بر عهده داشته باشی، کاملا متفاوت است و اگر بعضی از رقبای داخلی ایشان در مجلس متوجه شوند که آقای قالیباف برای بیشتر از یکسال در مجلس حضور نخواهند داشت، از همین لحظه رقابت برای ریاست بعدی مجلس شروع می شود.

*من هم معتقدم که زمان اجرای تغییر قیمت بنزین را در کل کشور چند نفر بیشتر نباید بدانند چراکه اگر این موضوع افشا شود خیلی اتفاقات بدی در کشور رخ می‌دهد. ولی اینکه رئیس جمهور می‌گوید من هم صبح جمعه متوجه شدم یک نمکی بود روی زخم مردم چرا که احساس می‌کنند برخی از مسئولان با طنز به مملکت نگاه می‌کنند. متاسفانه اقدامات پیشینی را هم دولت در اين زمینه انجام نداد و جالب اینکه این مسئله سه سال قبل تجربه شده بود و تعجب می‌کنم که چرا از این تجربه استفاده نکردند. پس از اینکه در برخی از شهرها اعتراضات شروع شد و درگیری رخ داد، تازه آن موقع اعلام می‌کنند که یک حق معیشتی به مردم می‌دهند، در اینجا این سوال مطرح می شود که چرا این حق معیشتی را زودتر اعلام نکردید؟ همه این‌ها نشانه بی‌تدبیری است.

* کلاً انتخابات ریاست جمهوری در کشور ما مبهم است بخصوص انتخابات ریاست جمهوری 1400 و خیلی بعید می دانم آقای لاریجانی به انتخابات ورود پیدا کنند.

***

یک کمیسیون تخصصی با ۱۳ نماینده غیر تخصصی! 

محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده فسا در مجلس دهم به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بالاخره نمایندگان در کمیسیون‌هایی مانند صنایع و عمران، ارتباط بیشتری با وزیر صمت و راه و شهرسازی خواهند داشت. اگر نماینده‌ای به کمیسیون‌هایی غیر از «حوزه صنعتی، کشاورزی و عمرانی» مانند «کمیسیون قضایی، فرهنگی، شورا‌ها و امور داخلی کشور یا امنیت ملی» برود، مردم حوزه انتخابیه امکان دارد تصور کنند منتخبشان برای آنها امکاناتی جذب نکرده است.

نماینده فسا در مجلس دهم تصریح کرد که «برخی نمایندگان هم در کمیسیون‌های نامرتبط با تحصیلاتشان حاضر شدند، در صورتیکه در دوره قبل در کمیسیونی دیگر بوده‌اند.»

او گفت: در حاضر ۱۳ نفر از اعضای کمیسیون صنایع مدرک تحصیلی نامرتبط با کمیسیون خود دارند؛ امتیازبندی حضور نمایندگان در کمیسیون‌ها عملاً به گونه‌ای دیگر و نامناسب نتیجه داد.

***

حرکت زیرپوستی یار دیرین احمدی‌نژاد به سمت ریاست‌جمهوری

باشگاه خبرنگاران نوشت: از یاران قدیمی و صمیمی احمدی نژاد بود، فردی که زمان زیادی نگذشت که نامش با وزارت در دولت احمدی‌نژاد بر سر زبان‌ها افتاد...حتی اگر فتاح تصمیم ۱۰۰ درصدی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را هم داشته باشد، باید ببینیم که جامعه اصولگرایان تا چه اندازه از این دولتمرد حمایت می‌کنند؛ زیرا به نظر می‌رسد که اما و اگرهای سیاسی آن هم از نوع انتخاباتی می‎تواند در افکار عمومی و حتی سیاسیون تاثیرات منفی و مخربی بگذارد...

حالا تنها یک سوال ایجاد می‌شود و آن هم این است که اگر پرویز فتاح  از رقابت ریاست جمهوری حذف شود و قالیباف هم در مجلس بماند، چه کسی می‌تواند پرچمدار اصولگرایان باشد؟ آیا پای نامزد دیگری در میان است؟ با این حال باید گفت که حمایت یا عدم حمایت قالیباف از فتاح، در تعیین نامزد نهایی جریان اصولگرا موثر خواهد بود؛ اصولگرایانی که کاندیدا هم کم ندارند، از آیت‌الله رئیسی و محمدباقر قالیباف  و عزت‌الله ضرغامی گرفته تا سعید جلیلی و پرویز فتاح.

***

لاریجانی ناطق‌ 76 می‌شود؟

شرق نوشت: سیاست ائتلاف یا اصرار بر هویت اصلاح‌طلبی، دوگانه‌ای است که از سال 92 تاکنون به‌طور جدی در عالم سیاست مطرح شده است... اما هرچه پیش رفت، فعل‌و‌انفعالات سیاسی و اجرائی، مردم و سپس اصلاح‌طلبان منتقد دولت را به این نتیجه رساند که دیگر نباید با گزینه‌های بینابینی وارد عرصه شد... یا حتی ممکن است افرادی که به واسطه حمایت اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات شده‌اند، بعد از کسب منفعت سیاسی، خود را از اصلاح‌طلبان جدا کنند و به پایگاه اصلی خود ... ملحق شوند...

به‌زعم باورمندان اصرار بر هویت اصلاح‌طلبی، چنین سیاستی دست‌کم در شرایطی که بخش مهمی از جامعه ناکامی‌های دولت را پای اصلاح‌طلبان می‌نویسند، جواب نمی‌دهد... بنابراین از این پس می‌توان گفت علی لاریجانی نه یک ظرفیت بالقوه اصلاح‌طلبان بلکه یک رقیب است؛ ولو رقیبی شریف و به گفته محمد عطریانفر، ناطقِ‌نوری اصلاح‌طلبان باشد.

روزنامه اعتماد نوشت: علي لاريجاني سياستمداري اصولگراست كه حتي - به ‌دور از نگاه مبتني بر جانبداري و ارزشگذاري-  بهتر باشد او را به ‌معناي دقيق كلمه و آن ‌طور كه دانشنامه‌هاي علوم سياسي مي‌خوانيم، «سياستمداري محافظه‌كار» توصيف كرد. سياستمداري كه پايگاه فرهنگي و هويتي مذهبي دارد، از شهري مذهبي و خانواده‌اي روحاني برخاسته و دوران سياست‌ورزي‌اش را هم به ‌دقت و با نوعي جزيي‌نگري و ريزبيني سياسي و نيز با رعايت ملاحظات و اصول حاكم بر روابط قدرت سپري يا به بيان دقيق‌تر «مديريت» كرده است.

حالا اما چند سالي است كه تعيين محل و محدوده سياست‌ورزي اين سياستمدار كاركشته ... معماي ناظران و تحليلگران و حتي كنشگران سياست ايراني است.

معمايي كه مبتني است بر اين پرسش اساسي كه لاريجاني حالا پس از 4 دهه كنشگري سياسي در سطح نخست و فعاليت در مناصبي حساس آن ‌هم در مقاطع و بزنگاه‌هايي خاص اصولگراست يا اصلاح‌طلب؟! پرسشي كه به‌واقع حتي اگر نخواهيم مته به خشاش بگذاريم و با نگاهي نسبي‌گرا در پي كشف پاسخش باشيم، باز بعيد است به پاسخي روشن دست پيدا كنيم. چه آنكه لاريجاني همواره و البته به ‌ويژه اين سال‌هاي اخير نشان داده كه پيش و بيش از هر چيز، عملگراست و شايد به همين دليل است كه سخت مي‌توان او را ميان خط‌كشي‌ها و مرزبندي‌هاي مرسوم جناح‌هاي سياسي تعريف كرد. 

***

پیشنهادی برای عملیاتی شدن همکاری بین قوا

روزنامه ايران: مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید می‌کند که به نظر او نیت رؤسای سه قوه رسیدن به هماهنگی و همکاری است اما مشکل در جایی است که برخی واقعیت‌های سیاسی اجازه این کار را به آنها نمی‌دهد. اختلاف نظر بین تیم‌ها و حلقه اطرافیان رؤسای قوا، داشتن برداشت‌ها و تفاسیر مختلف و متفاوت از مسائل روز کشور، اعتقاد به راه‌حل‌های متفاوت برای این مسائل و همین‌طور القاء برخی مسائل توسط جریانات سیاسی به فضای عمومی کشور از مهم‌ترین مسائلی است که به نظر مصطفی هاشمی‌طبا مانع عملیاتی شدن همکاری بیشتر بین قوا می‌شود. او پیشنهاد و تأکید می‌کند که تعامل و گفت‌و‌گوی بین بدنه و تیم رؤسای سه قوه می‌تواند فضا را از این حیث در ماه‌های پیش رو تغییر دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۰۵۱۳۰۲۰:۴۲:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۳۰
مکانیسم ماشه بزرگترین ایراد و ضعف برجام است روحانی و ظریف باید در این مورد پاسخگو باشند.
ناشناس۱۶۰۵۱۸۵۲۲:۰۱:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۳۰
تخم مرغ شد ۳۸۰۰۰ تومن دلار ۲۸۰۰۰ تومن سکه ۱۳/۵ میلیون اونوقت آمریکا امروز شکست خورد !
ناشناس۱۶۰۵۲۸۲۲۳:۱۲:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۳۰
همين امروز قيمت دلار وسكه بالارفت الان اين افزايش قيمتها وبي ثباتي از نشانه هاي شكست امريكا است؟
ناشناس۱۶۰۵۲۴۰۲۳:۱۳:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۳۰
خوبه از تقابل با احمدی نژاد دارید میرید به سمت تعامل با احمدی نژاد
معلم امار۱۶۰۵۲۶۹۲۳:۴۷:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۳۰
کاندیدای اصولگرایان برنده انتخابات است. شک نکنید.
ناشناس۱۶۰۵۳۵۷۰۴:۳۳:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۳۱
اگر قرنطینه را جدی تر نگیریم تعداد بشدت بالا خواهد رفت. باید هر گونه تجمع بیشتر از ده نفر ممنوع شود.
ناشناس۱۶۰۵۳۷۹۰۶:۵۹:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۳۱
به به چه کاندیداهایی داریم! یکی از یکی بهتر!
ناشناس۱۶۰۵۴۱۲۰۷:۵۱:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۳۱
علی لاریجانی سیاستمدار با تجربه گرانبها است و قطعا شم سیاسی اش به ایشان خواهد رساند که هیچ رایی در بین توده مردم ندارد
ناشناس۱۶۰۵۴۴۳۰۸:۲۱:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۳۱
آقای روحانی اکنون که آمریکا شکست خورد تخم مرغ برای اشکنه ارزونتر میشه یا گرونتر؟
اسد۱۶۰۵۵۶۴۰۹:۳۸:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۳۱
علت لغودورکاری چیست باز سطح شهر تهران خیلی شلوغ شده مسولین بفکر سلامتی مردم نیستند
ناشناس۱۶۰۵۶۱۵۱۰:۱۸:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۳۱
دايم از جوانگرايي صحبت مي شود بعد ميرسليم براي مجلس و حالا هم ناطق نوري براي رياست جمهوري اين اقايان شيفته خدمت !؟ تمام شدني نيس
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین