صفر تا صد سیستم‌عامل iOS ۱۴ + تصاویر

  3990630074

شرکت اپل طی روزهای اخیر با رونمایی از جدیدترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل خود یعنی iOS بسیاری از انتظارات را به سر رساند تا کاربران با بلندپروازی جدید این شرکت آشنا شوند. در این گزارش با امکانات و ایرادات iOS ۱۴ آشنا می‌شویم.

صفر تا صد سیستم‌عامل iOS ۱۴ + تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز، شرکت اپل پس از یک دوره آزمایشی حالا iOS 14 را برای تلفن‌های همراه هوشمند خود منتشر کرده است و امیدهای بسیار زیادی به این نسخه از سیستم عامل اپل وجود دارد که به نوعی بزرگترین بروزرسانی iOS در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. البته این به معنای بدون اشکال بودن آن نیست! برخی مشکلات تاکنون در این باره گزارش شده‌اند و البته که خوش‌بینی‌هایی نیز وجود دارد. ما در اینجا تمام چیزهایی که شما باید بدانید را توضیح داده‌ایم.

اپل

iOS 14 برای چه کسانی است؟

خبر خوب این است که iOS 14 برای تمام دستگاه‌های سازگار با iOS 13 در دسترس است. این یعنی از آیفون 6S تا تلفن‌های همراه آیفون جدیدتر و نسل هفتم آی‌پاد تاچ با این سیستم عامل سازگاری دارند. دستگاه شما از شما می‌خواهد که سیستم خود را به صورت خودکار ارتقا دهید، اما می‌توانید این کار را به صورت دستی نیز انجام دهید. برای انجام این کار  باید این مسیر را طی کنید: Settings > General > Software Update.

آپدیت کردن سیستم شما به iOS 14 قفل شکن‌های شما را از بین می‌برد و فعلا قفل شکنی نیز برای آن وجود نداردو اگر این مسئله برای شما مهم است، فعلا دستگاه خود را بروزرسانی نکنید و منتظر قفل شکن‌های برجسته‌ای چون Unc0ver باشید. البته در نظر داشته باشد که این قفل‌شکن محبوب هنوز از iOS 13.5 جلوتر نیامده است و ممکن است مدت‌ها زمان ببرد تا خود را با نسحه جدید سازگار کند.

اما اگر شما درگیر قفل‌شکن‌ها نیستید باید بدانید که در ۲۴ ساعت نخست این بروزرسانی مسائل زیادی می‌تواند داشته باشد. بزرگ‌ترین مسئله این بروزرسانی در حال حاضر آن است که اپل تنها یک روز پیش از انتشار iOS 14 به توسعه دهندگان خبر داده است و این به معنای آن است که بسیاری از برنامه‌های معروف و پرکاربرد هنوز برای استفاده در iOS 14 بهینه سازی نشده‌اند یا به طور کل خراب هستند. اگر برنامه‌های خاصی برای شما حیاتی است، حتما پیش از بروزرسانی با توسعه دهنده برنامه خود تماس بگیرید یا آخرین گزارش‌های مرتبط با انتشار آن‌ها را مطالعه کنید تا مطمئن شوید اپلیکیشن مورد نظر شما با iOS 14 سازگار است یا خیر.

اپل

ایرادات سیستم عامل جدید اپل چیست؟

به غیر از این مورد برخی ایرادات نیز توسط کاربران تاکنون گزارش شده است که البته تعداد آن‌ها چندان زیاد نیست. برجسته‌ترین ایرادی که تاکنون گزارش شده است این است که پس از بروزرسانی و ری‌استارت شدن دستگاه آیفون یا آی‌پد شما مرورگر پیش‌فرض و اپلیکیشن ایمیل پیش‌فرض دستگاه شما به صورت خودکار به سافاری (Safari) و Mail بازگردانده می‌شود. البته امکان تغییر اپلیکیشن‌های پیش فرض در iOS 14 تعبیه شده است، اما به هر حال این اتفاق اصلا شروع خوبی نیست.

دیگر ایرادت گزارش شده مربوط به اشکالات گرافیکی در ابزارک‌های خبری، آب و هوا و موسیقی است. قفل شدن دوربین و اشکالاتی در حالت جدید تصویر در تصویر نیز از سایر ایرادات گزارش شده توسط کاربران است. خالی شدن باتری نیز به صورت گسترده از سوی کاربران گزارش شده است که با توجه به بروز شدن سیستم و انجام بسیاری از پروسه‌های اولیه در پس زمینه که تنها یک بار صورت می‌گیرند، این اتفاق در روزهای نخست چندان نگران کننده یا عجیب نیست.

اپل

امکانات جدید در iOS 14

باید گفت که iOS 14 پر از بروزرسانی است اما برخی از آن‌ها مهم‌تر و برجسته ترند که به آن‌ها در اینجا اشاره می‌کنیم:

ابزارهای صفحه اصلی - در حال حاضر این مسئله تنها برای اپلیکیشن‌های خود اپل محدود است اما طی ماه‌های آینده برای سایر اپلیکیشن‌ها نیز گسترش می‌یابد.

App Library - مکانی برای تمام اپلیکیشن‌های شماست که این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا صفحه اصلی خود را مرتب کنند.

Picture-in-Picture - یکی از قابلیت‌های قدیمی است، اما یک آپشن صوتی به آن اضافه شده که انعطاف پذیری هوشمندی را به آن می‌افزاید.

فشرده شدن رابط کاربری - تماس‌ها و درخواست های سیری دیگر صفحه نمایش شما را اشغال نمی کند.

Messages - چت‌های پین شده، منشن شدن در اپلیکیشن‌ها، پاسخ دهی بهتر، مموجی های جدید و چیزهای دیگری به بخش پیام های شما اضافه شده است.

برنامه کلیپ‌ها - بدون نیاز به دانلود به عملکرد اصلی برنامه دسترسی دارید.

سلامت - گزینه‌های وقت خواب و Wind Down اضافه شده و حالت جدید ترکینگ خواب که برای اپل واچ است به iOS 14 افزوده شده است.

نقشه - مسیرهای دوچرخه سواری و مکان شارژ خودروهای الکتریکی و پیشنهاد رستوران در آپدیت جدید اضافه شده است.

ترجمه - ترجمه گفتاری در لحظه به ۱۱ زبان

حریم خصوصی - کنترل دقیق‌تر مجوزهای برنامه‌ها، مرورگر سافاری به صورت پیش فرض ترکر ها مسدود می‌کند، دسترسی به دوربین در پس زمینه

در حالی که نمی‌توان گفت iOS 14 کاملا به دور از ایراد است، اما بدون تردید یکی از بلندپروازانه ترین نسخه‌های جدید iOS در سال های اخیر است. لازم به ذکر است اگردر صورت بروز رسانی برنامه‌های شما دچار ایراد بودند چند روزی را دست نگه دارید تا توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها بتوانند خود را بروز کنند.

اپل

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین