وضعیت بحرانی تالش به‌‌علت سیل + عکس

گروه حوادث الف،   3990630048

در پی بارش باران و وقوع سیل در گیلان، خسارت‌ها به زیرساخت‌ها به‌ویژه در غرب گیلان بالا گرفت به‌گونه‌ای که اکنون شهرستان تالش وضعیت بحرانی دارد.

وضعیت بحرانی تالش به‌‌علت سیل + عکس

به گزارش فارس، مطابق پیش‌بینی‌های هواشناسی استان گیلان، بارش باران از روز گذشته در استان از غرب گیلان آغاز شد و جریان ناپایداری‌ها به سمت شرق استان پیش رفت؛ هرچند شدت بارش‌ها در غرب استان هم در کوهستان و هم در جلگه بیشتر از شرق گیلان گزارش شد.

در پی هشدارهای هواشناسی، سازمان مدیریت بحران استانداری گیلان نیز هماهنگی‌های لازم را از بالاترین سطح مدیریتی تا سطح بخشداری‌ها و حتی برخی از دهیاری‌های در معرض خطر انجام داده و آن‌ها را نسبت به بارش باران بالای ۱۰۰ میلی‌متری به‌ویژه در غرب گیلان آگاه کرد.

ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان از مسئولان عضو ستاد در شهرستان‌ها و بخش‌ها خواست تا ضمن اطلاع‌رسانی به مردم و هماهنگی با دستگاه‌های امدادی، آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی داشته باشند.

بارش باران در شهرستان‌های آستارا به‌ویژه در گردنه حیران، شهرستان تالش به‌ویژه در بخش اسالم، رضوانشهر، ماسال بیش از سایر مناطق استان گزارش شده است.

دادرس، مدیرکل سازمان هواشناسی استان گیلان، بیشترین بارش گزارش شده از ایستگاه‌های هواشناسی استان را تا ساعت دو بامداد امروز تنها طی یک ساعت برای شهرستان تالش ۱۶ میلی‌متر و برای رودسر ۱۰ میلی‌متر گزارش کرد.

در روستای ریک بخش مرکزی تالش نیز سقوط تیرهای برق نیز به وقوع پیوسته و علاوه بر آن، در روستاهای ماشین‌خانه و رزه آب نیز گرفتگی بخشی از معابر را نیز شاهد هستیم.براثر شدت بارش باران مسیر روستای کیشون بن از بخش مرکزی تالش براثر ریزش بسته شده بود که با تلاش‌های راهداری مسیر مذکور در حال بازگشایی است.

بنا بر گزارش‌ها، در همان ساعات اولیه، اکیپ اتفاقات برق و همچنین گشت راهداری راهی منطقه شدند تا بحران‌های این حوزه را رفع کنند.

در روستای ویزنه بخش حویق تالش نیز گزارش شده که برق روستا قطع بوده و اکیپ‌های امدادی شرکت برق در حال رفع مشکل هستند.

مرادی، مدیرکل ستاد بحران استانداری گیلان نیز با دریافت گزارش‌ها از وضعیت بحرانی نقاط مختلف استان از سوی بخشداران و فرمانداران اعلام کرد، این ستاد با هماهنگی‌های صورت گرفته تمامی خدمات دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی را به محل‌های آسیب‌دیده غرب گیلان گسیل کرده است.

به گفته وی، شدت بارندگی به سمت شرق استان در حال افزایش است، ازاین‌رو لازم است رابطین بحران در شهرستان‌ها با هماهنگی بخشداران، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تدابیر و تمهیدات لازم را اندیشیده باشند.

مرادی از خسارت‌های عمده در شهرستان تالش خبر داده و گفته که در تالش هم‌اکنون بارش باران وجود ندارد اما حجم خسارت‌های وارده بسیار سنگین تخمین زده می‌شود.

وی می‌گوید عمده خسارت‌های وارده سیل در شهرستان تالش ناشی از عدم انجام اقدامات حوزه آبخیزداری است و باید در این حوزه بیشتر کار انجام شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین میزان بارش‌های ثبت‌شده در شهرستان تالش را بیش ازآنچه گزارش شده توصیف کرد و گفت: به دلیل قطعی برق در نقاط بحرانی و عدم ارسال گزارش هواشناسی در برخی از روستاهای درگیر بحران، گزارش از میزان بارش‌ها به نظر می‌رسد صحیح نباشد چون در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلی‌متر باران در تالش باریده است.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی گیلان که برگرفته از گزارش‌های ایستگاه‌های هواشناسی است، از ساعت ۱۲ بامداد تا چهار صبح در شهرستان رودسر ۲۹.۵ میلی‌متر باران باریده و در مدت‌زمان مشابه در شهرستان تالش نیز ۲۸.۲ میلی‌متر بارش به ثبت رسیده است.

دادرس، مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان با اشاره به تفاوت آماری بارش باران ازآنچه گزارش شده با آنچه در نقاط بحرانی مشاهده می‌شود، می‌گوید: بر اساس گزارش مدل‌های هواشناسی، بارش‌های باران بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر و گاها در برخی نقاط بالای ۱۰۰ میلی‌متر مورد انتظار بود اما در نقاطی که ایستگاه هواشناسی وجود دارد این میزان بارندگی ممکن است کمتر باشد و ایستگاه نیز در پی همین میزان بارش باران، میزان بارش کمتری را گزارش کند.

وی معتقد است در برخی از نقاط که باراش باران تمرکز بیشتری داشته ممکن است ایستگاه هواشناسی وجود نداشته باشد چون این سازمان در تمامی نقاط قادر به نصب و راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفته تنها نباید به میزان بارش اکتفا کرد بلکه شدت و مدت بارش دو مؤلفه مهمی است که اخیر در استان شاهدان هستیم.

مرادی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان نیز گزارش کرده که براثر شدت بارش‌های باران در شهرستان تالش، محور اسالم به خلخال در چند نقطه دچار ریزش و رانش شده و در یک نقطه به علت انسداد آبرو دهانه چهار متری، آب از روی سطح جاده جریان دارد و تردد به‌کندی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، محور تالش به آق اولر در حداقل 10 نقطه دچار رانش و ریزش شده و انسداد مقطعی نیز وجود دارد اما درعین‌حال راهداران در هر دو مسیر فوق پای‌کار هستند.

مدیرکل راهداری گیلان گفته فعلاً بنابر گزارش‌های واصله در یک محور روستایی به نام پی سرا محله جوکندان سیل بردگی راه نیز وجود دارد.

گفته‌شده وضعیت مسیر روستای خرجگیل بخش اسالم با توجه به‌شدت بارندگی نامناسب بوده و در برخی از نقاط سیلاب به داخل منازل اهالی نیز نفوذ کرده است.

شدت بارش‌های باران در شهرستان تالش و طغیان رودخانه‌ها همچنین موجب شده تا وضعیت خیابان شهید زرد پور چوبر هم‌جوار رودخانه اصلی شهر چوبر در حال وخیم شدن باشد.

بارش باران همچنین موجب شده تا تأسیسات آب، برق گاز و راه دسترسی هفت خانوار در روستای سیاه بیل در بخش جنوبی شهرستان رضوانشهر نیز قطع شود.

خسارت‌های سیل و وارد آمدن خسارت به خانه و راه‌های دسترسی مردم موجب شده تا هم‌اکنون گروه‌های امدادی به‌ویژه هلال‌احمر در نقاط بحرانی شهرستان تالش ازجمله در بخش ریگ حضور پیدا کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین