قالیباف: نباید به شکست‌های حقوقی و سیاسی آمریکا دلخوش باشیم/ اگر مردم را فراموش کنیم، شکست می‌خوریم

گروه سیاسی الف،   3990630029

رئیس مجلس گفت: در خصوص اقدامات اخیر آمریکا باید تاکید کرد که به دلیل اقتدار و ایستادگی مردم ایران، دشمن به آنچه می‌خواست نرسید ولی نباید به این شکست‌های حقوقی و سیاسی آمریکا دلخوش باشیم و فراموش کنیم که دشمن ظالم ما در صورت ادامه یافتن برخی غفلت‌ها، گام به گام در تشدید تحریم‌ها جلوتر می‌آید تا به نظام تحریم‌ها، شکل جدیدی بدهد.

قالیباف: نباید به شکست‌های حقوقی و سیاسی آمریکا دلخوش باشیم/ اگر مردم را فراموش کنیم، شکست می‌خوریم

به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و تبریک این ایام به  ملت شهید پرور و سرافراز ایران اسلامی  تاکید کرد: منطق دفاع مقدس یعنی باور به توان مردم و اعتقاد راسخ به اینکه سنت‌های الهی تخلف‌ناپذیر هستند.

هرگاه مردم را  فراموش کنیم در چشم بر هم زدنی شکست بر ما چیره خواهد شد

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرگاه مردم را باور کنیم پیروز خواهیم شد و هرگاه آنها را فراموش کنیم و در رأس امور قرار ندانیم، در چشم بر هم زدنی شکست بر ما چیره خواهد شد. دفاع مقدس برای ما مدرسۀ مردم باوری است؛ به عینه دیده‌ایم که چگونه در ابتدای جنگ، هنگامی که باوری به حضور آنها توسط مسئولان وجود نداشت، چگونه دشمنان پیشروی ‌کردند و چگونه تنها چند ماه پس از حضور گستردۀ مردم و باور واقعی به توان ملت، عملیات‌هایی مانند شکست حصر آبادان، طریق‌القدس و فتح‌المبین در ابتدای سال 61 به وقوع پیوست.

شعار «ما قوی هستیم» منطقی که باعث شکست دشمنان ایران می‌شود

وی ادامه داد: آن منطق، همچنان زنده و پیش روی ماست. اگر مردم را فراموش کنیم، شکست می‌خوریم و اگر به توان آنها باور داشته باشیم و کار را به آنها واگذار کنیم، پیروزی حاصل خواهد شد. شعار هفتۀ دفاع مقدس امسال، شعاری پر مغز و درس‌آموز است: «ما قوی هستیم»؛ این همان منطقی است که  باعث شکست‌های امروز دشمنان مردم ایران شده است.

قالیباف افزود: به عنوان مثال در خصوص همین اقدامات اخیر آمریکا نیز باید تاکید کرد که به دلیل اقتدار و ایستادگی مردم ایران، دشمن به آنچه می‌خواست نرسید ولی نباید به این شکست‌های حقوقی و سیاسی آمریکا دلخوش باشیم و فراموش کنیم که دشمن ظالم ما در صورت ادامه یافتن برخی غفلت‌ها، گام به گام در تشدید تحریم‌ها جلوتر می‌آید تا به نظام تحریم‌ها، شکل جدیدی بدهد.

انفعال در برابر اقدامات خصمانه آمریکا موجب افزایش فشار تحریمی به معیشت مردم می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه این مدت نشان داده است که هرگاه در برابر اقدامات خصمانه آمریکا منفعل عمل کردیم، فشار تحریمی بیشتری به معیشت مردم وارد شده است لذا ضروری است با اقدامات فعالانه، هوشمندانه و موثر اجازه نداد بیش از این به مردم عزیزمان فشار بیشتری وارد شود در همین راستا ضروری است، کمیسیون امنیت ملی پس از شکست مفتضحانه آمریکا درحوزه حقوقی و سیاسی حرکت های یک جانبه آمریکا که مورد اعتراض دیگر کشورهای جامعه بین الملل نیز هست را رصد و اقدامات متقابل لازم برای صیانت از منافع مردم را  با جدیت پیگیری کند و به صحن ارائه دهد.

مسئلۀ مردم ما ناکارآمدی در ادارۀ کشور است

وی افزود: وظیفۀ ما آن است که مردم را قوی کنیم. مسئلۀ مردم ما ناکارآمدی در ادارۀ کشور است؛ مسئلۀ مردم ما شرایط معیشتی است؛ مسئلۀ مردم ما حمایت نشدن از لحاظ اقتصادی است. ما نباید کشور و معیشت مردم را معطل غرب کنیم.

اینکه ترامپ رئیس جمهور شود یا بایدن، هیچ تغییری در سیاست ضربه زدن به ملت ایران حاصل نخواهد شد

قالیباف ادامه داد: ما باید مردم را در اولویت قرار دهیم و باید از تجربه‌های روشن ملت ایران بهره بگیریم و بدانیم که دشمنی آمریکا با این ملت، ریشه‌دار است و اینکه ترامپ رئیس جمهور شود یا بایدن، هیچ تغییری در سیاست اصلی ضربه زدن به ملت ایران حاصل نخواهد شد پس لازم است بر روی قوی شدن ملت ایران تمرکز کنیم و  پیروزی واقعی را زمانی اعلام کنیم که اقتصاد و مردم ما قوی شده باشند و احساس کنند در زندگی آنها تغییرات ملموس ایجاد شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین