اعلام جزییات واگذاری ۵ بزرگراه به بخش خصوصی

گروه اقتصادی الف،   3990630009

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ بخش خصوصی احداث و بهره‌برداری از پنج طرح بزرگراهی کشور را از طریق مشارکت با دولت برعهده خواهد گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، امیرمحمود غفاری در این باره گفت: در راستای حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی کشور، این وزارتخانه پس از تصویب واگذاری تعدادی از طرح‌های بزرگراهی کشور، روز گذشته با واگذاری پنج طرح مهم بزرگراهی و شریانی دیگر کشور موافقت و واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی تصویب شد.

وی افزود: تامین مالی این طرح‌ها با توجه به ایجاد ظرفیت قانونی مناسب در سال جاری و بر اساس بند (۶) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور صورت می گیرد  که بر اساس این ظرفیت قانونی که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در قانون سال جاری تصویب شد، امکان ارتقاء شبکه جاده‌ای کشور و متعاقب آن تسهیل تردد، کاهش ترافیک، افزایش سهم جابه‌جایی مسافر و کالا در محورهای بزرگراهی با مشارکت بخش خصوصی فراهم شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در جلسه چهارم کارگروه واگذاری متشکل از سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت دادگستری، وزارت راه و شهرسازی و اتاق بازرگانی صنایع ومعادن و کشاورزی ایران طرح‌های توجیهی واگذاری بررسی و به تصویب رسیده است، ادامه داد: بر اساس این مصوبه به زودی فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار طرح‌های مذکور از طریق رسانه‌های جمعی منتشر خواهد شد.

غفاری با اشاره به روش واگذاری پنج طرح را مشارکت به روش BOT گفت: در این روش بخشی از سرمایه مورد نیاز توسط دولت به بخش خصوصی اعطا و بخشی از اعتبار مورد نیاز توسط بخش خصوصی هزینه می‌شود. پس از اتمام یا در جریان مراحل احداث با توجه به نوع قرارداد منعقد شده، اصل و سود آورده بخش خصوصی با بهره‌برداری و اخذ عوارض تردد از وسایل نقلیه تامین می‌شود. در این قالب احداث پروژه بزرگراه امامزاده هاشم – خمام - آقاسیدشریف با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش غیردولتی یکی از پروژه‌های مهم این وزارتخانه است که بزودی واگذار خواهد شد.

 وی  همچنین درباره دیگر طرح‌های واگذار شده اعلام کرد: پروژه فومن – شفت – سراوان از محل طرح احداث بهسازی راه اصلی نمین – آستارا - اردبیل سرچمبا مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش غیر دولتی و اگذار می‌شود.   پروژه پاتاوه - دهدشت نیز  از محل طرح احداث  راه اصلی شهرضا – بهبهان - بابا میدان و پروژه کمربندی شیراز از محل طرح احداث باند دوم شهرضا - کمربندی شیراز- سه راهی تخت جمشید دو طرح دیگری هستند که بر اساس مصوبه کارگروه ماده ۲۷ قانون الحاق واگذار خواهند شد.  این طرح در یک دوره ۳ ساله توسط سرمایه‌گذار احداث و طی ۲۰ سال  مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال‌جاری از این طریق مراحل احداث بخش قابل توجهی از محورهای بزرگراهی با مشارکت بخش خصوص اجرایی می‌شود،   گفت: بزرگراه کمربندی شیراز نیز با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش خصوصی واگذار می شود که همانند طرح قبلی در دوره‌ای ۳ ساله احداث خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین