افشاگری میلیاردر صهیونیست از مناسبات تل‌آویو با بن سلمان، بن زاید و السیسی

گروه جهان الف،   3990629080

یک میلیاردر و تئوریسین صهیونیستی از مناسبات مخفی گذشته و حال با محمد بن سلمان و محمد بن زاید و عبدالفتاح السیسی و جزئیات این روابط خبر داده است.

افشاگری میلیاردر صهیونیست از مناسبات تل‌آویو با بن سلمان، بن زاید و السیسی

 به گزارش الف به نقل از  پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، حاییم سابان بازرگان اسرائیلی مقیم آمریکا که یکی از فعالان پشت پرده توافق سازش میان اسرائیل با امارات و بحرین است، در گفتگوی طولانی با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به بررسی نشست های مقدماتی اش با محمد بن زاید ولیعهد امارات در دبی و غذای عجیبی که با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تناول کرده و لحظه ای که نگران خشم احتمالی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر علیه خود بوده، پرداخته است.

القدس العربی می افزاید که از اظهارات این صهیونیست کهنه‌کار اینگونه بر می آید که وی دو سال پیش با هواپیمای ویژه و به میزبانی خالد فوزی رئیس سرویس اطلاعات مصر به این کشور سفر کرده و با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار کرده است.

یدیعوت در این گفتگو به توانمندی‌های ویژه سابان در ایجاد روابط اجتماعی با شخصیت‌های عربی اشاره و تاکید کرد که این ویژگی از چند سال پیش در وی وجود داشته و موفق شده به این ترتیب نقش میانجی بین اسرائیل و امارات را ایفا کند.

سابان در این خصوص می‌گوید که استفاده از یک کلمه یا ناسزا به زبان عربی می‌تواند در شکستن دیوارها تاثیرگذار باشد، او به مشارکت خود در جشن امضای توافق سازش بین امارات و رژیم صهیونیستی پرداخته و تاکید کرد که بنا به دعوت یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن و جارد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این نشست حضور پیدا کرده است.

این روزنامه صهیونیستی به نقش تأثیرگذار وی در توافق مذکور اشاره و تاکید کرد که اگر سابان نبود این توافق به اجرا گذاشته نمی‌شد. او ارتباطات قوی با یوسف العتیبه دارد و همسران آن‌ها هم با هم دوست هستند. 

القدس العربی تاکید کرد که سابان اولین کسی بود که به العتیبه پیشنهاد داد در روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت مقاله ای را در خصوص صلح  بنویسد. او مشاور شخصی وی در نگارش این مقاله بود و مقاله مذکور را به زبان عبری ترجمه کرد.

سابان در این مصاحبه می‌افزاید که توافق بین امارات و رژیم صهیونیستی در نتیجه تلاش‌های العتیبه و جارد کوشنر و محمد بن زاید و یوسی کوهین رئیس موساد به وجود آمده است.

وی در بخشی از سخنان خود به دیدار خود با محمد بن زاید که حدود یک و نیم سال پیش در دبی اتفاق افتاد، اشاره و تاکید کرد: ما در آن دیدار توافق کردیم که بسیاری از اتفاقاتی که پیش از این به صورت مخفیانه دنبال می‌کردیم را علنی کنیم. سابان می‌افزاید که تمام کارهایی که العتیبه انجام می داد با موافقت محمد بن زاید بود. وی گفته بود که مناسبات دوستانه خوبی با خالد بن سلمان سفیر سابق عربستان در واشنگتن و برادرش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دارد.

این روزنامه به مناسبات ویژه سابان با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نیز اشاره کرده و گفت که پیامی از خالد بن سلمان دریافت کرد که مبنی بر این بود که وی قصد دارد دیداری را در لس آنجلس و در مکان اقامت سابان با وی و  تعدادی از یهودیان داشته باشد. خالد بن سلمان می‌خواست که حضورش در این دیدار مخفیانه باقی بماند و اخبار آن به بیرون درز پیدا نکند. 

سابان می افزاید: او بعد از مدتی من را به حضور در جشن تولدش در واشنگتن دعوت کرد. در ابتدا تردید داشتم، اما تصمیم گرفتم در این جشن شرکت کنم. وی می افزاید وقتی که به واشنگتن رسید از اینکه میزبان مراسم صندلی وی را در کنار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و همسرش قرار داده است، تعجب کرد و متوجه شد که این یک پیام سیاسی برای وی است.  در این جشن تولد رئیس سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا و تعداد زیادی از شخصیت‌های آمریکایی نیز حضور داشتند.

سابان ادامه داد که همراه با یکی از دوستان خود به اتاق تاریکی رفت که  محمد بن سلمان و برادرش خالد نیز در آنجا حضور داشتند. وی افزود: من به شوخی گفتم: من متاهل هستم. اینجا می‌توانیم یک وعده غذای رومانتیک بخوریم؟ چرا چراغ‌ها را روشن نمی کنید؟ سابان می گوید که آنها هر غذای خوشمزه‌ای که فکرش را می‌کردی آماده کرده بودند.

سابان این سوال را از خود پرسید که چرا سعودی‌ها اهمیت و احترام زیادی برای او قائل هستند. او نمی‌دانست که چرا محمد بن سلمان در دو نشست متوالی حدود چهار ساعت با او جلسه گذاشته است. وی ادامه می دهد: در نهایت من متوجه شدم که آنها می‌خواهند با یکی از رهبران حزب دموکرات در خصوص موضوع ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی مذاکره کنند و از من می خواهند در این رابطه به آنها کمک کنم. من می‌دانستم که اگر در این خصوص به آنها کمک کنم، می توانم در آینده در راستای منافع اسرائیل از آن استفاده کنم. من به او گفتم: عربستان یک دولت نفتی بزرگ است، اما می‌خواهد به یک دولت تکنولوژیک تبدیل شود. اسرائیل نیز همسایه عربستان است و می‌تواند شریک و متحد عربستان در رسیدن به این هدف باشد، دلیل عدم همکاری ما چیست؟‌ دو طرف می توانند منافع زیادی از این همکاری به دست آورند. محمد بن سلمان در پاسخ گفت: ایرانی ها و قطری ها و تمام موجودات زنده من را می کشند.

البته سابان در این دیدار متوجه شد که شخص بن سلمان ترجیح می دهد که با اسرائیل سازش کند. سابان می افزاید که محمد بن سلمان و محمد بن زاید مثل دوقلوهای شبیه به هم هستند. آنها نفرت زیادی از ایران و اخوان المسلمین و جنبش حماس و حزب الله دارند.

سابان در پایان این مصاحبه پیش‌بینی می‌کند که سازش با عربستان نیز در آستانه انجام باشد، علاوه بر این که پیش‌بینی می‌کند که بنیامین نتانیاهو با فروش هواپیماهای جنگنده اف ۳۵ آمریکا به امارات به عنوان جزئی از معامله سازش با این کشور موافقت کند.

سابان در این مصاحبه همچنین از این که هیلاری کلینتون در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موفق نبود ابراز ناخرسندی کرده و گفت هیلاری شخصیت سیاسی قدرتمندتری نسبت به همسرش بیل کلینتون دارد.

وی می گوید که از یک کارمند کاخ سفید در خصوص کار با دونالد ترامپ سوال کرده و پاسخ شنیده است که اگر می خواهی در کاخ سفید کار کنی، باید روحیه طنزپردازی داشته باشی. چرا که ترامپ فردی بسیار خنده دار است و مشکل زمانی شروع می شود که او رئیس جمهور آمریکا باشد.
 
 
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین