نظرات برگزیده مخاطبین الف: آقای پناهیان طرفدار شفافیت است ابتدا از خودش شروع کند/چرا مجلس پیگیر افزایش قیمت سرسام‌آور خودرو نیست/ با پیوستن به FATF تحریم‌ها هوشمندتر می شوند

گروه سیاسی الف،   3990626157 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: آقای پناهیان طرفدار شفافیت است ابتدا از خودش شروع کند/چرا مجلس پیگیر افزایش قیمت سرسام‌آور خودرو نیست/ با پیوستن به FATF تحریم‌ها هوشمندتر می شوند

««پناهیان» و راه سومی در میانه تخریب و تطهیر» عنوان یکی از یادداشت‌های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*حافظ می فرماید: واعظان کاین جلوه در محراب و مـنـبـر می کنـنـد، چون به خلوت می رونـد آن کار دیـگـر می کنـنـد

*اولین شرط عدالت شفافیت است که همین آقایان طالبش هستن خو چه بهتر از خودمون شروع کنیم بجای حرف عمل کنیم!چجوری 400 متر زمین تو سعادت آباد معامله کرده 27 میلیون!؟سوال سادس جواب روشنی هم باید داشته باشه البته اگه شفافیت دارن!

*{پاسخ به کامنت بالا}اول برو ببین برای چه سالی است بعد بگو 27 میلیون. انگار همین امسال رفته خریده!!!!!!

*نگارنده محترم مقاله: حساب روحانیت از شهرام جزایری جداست. قداست آنها در نگرفتن چنین هدایایی است. تعداد زیادی نان طلبگی میخورند.

*پناهیان گفت مگه استاندارد خوزستان مُرده که مردم اونجا دارن از قحطی آب هلاک میشن! و تمام این هَجمه و حواشی علیه پناهیان شکل گرفت تا بدانیم که نه تنها این استاندار نمرده، بلکه او و مافیای رسانه‌ایش زنده هستند

*خارج از مسایل دینی و انقلابی اگر پناهیان می خواست و اراده می کرد بیش از این ها باید درآمد داشت من در سطح پناهیان تا حالا سخنران ندیدم آیا سهم ایشون  پس از این همه زحمات در جبهه نظامی و فرهنگی از این دنیای فانی حتی یک خانه هم نیست. در عجبم. تازه ایشون هیچ مسولیت دولتی هم نداشته تا به حالا.

*چرا هر وقت به درست یا غلط به یکی ایرادی وارد میشه ، جای اینکه اون شخص پاسخگو باشه ، سریع حکم صادر میشه و کسی که ایراد رو گفته میشه ضد انقلاب و دشمن. مگه شما قاضی هستی که حکم میدی . اینطوری میخواید با فساد مبارزه کنید.امثال همین آقایون دیندار مگه خاوری ها و منصوریان ها نبودند.

*دقیقا مشکل بعضیها با پناهیان هم همینه! امسال اگر توی سخنرانیش از یه بنده خدایی که جدیدا اسمش رو روی یه خیابون گذاشتن صحبت نمیکرد و از خدماتش به کشور نمیگفت این حمله ها هم نبود مخصوصا اینکه امام در نامه ای اون شخص رو پدر معنوی منافقین خطاب کرده بود! خب اگر برای صحبتهای پناهیان جواب دارین بفرمایید اگر ندارین چرا تخریبش میکنین!

*گیریم که حرف شما درست، ایشان که این همه کمالات دارند چرا هدیه اینچنینی می‌گیرند؟ جامعه روحانیت را به زهد و تقوا می‌شناسد، نه زندگی لاکچری، حالا اگر یک روحانی در کنار کار طلبگی، منبع درآمدی داشته باشد که زندگی مرفهی داشته باشد باز حرفی، نه با هدیه.

*بهترین کار ورود قوه قضایه به این ماجراست همانطور که پرونده طبری را بررسی کرد پرونده ایشان را هم بررسی نماید مطمئنا در این بررسی ها جناح و جایگاه ایشان باید نادیده گرفته شود و همانند شهروند عادی با پرونده برخورد شود، عدالت یعنی همین.

*یه سوال: این صحبتهایی که در مورد آقای پناهیان میشه امروز و دیروز اتفاق افتاده یا برای چند سال پیشه!؟ پس چرا یهو بعد محرم امسال همه خبردار شدن!؟ فکر کنم محرم امسال یه چیزایی گفته که ..... پیشنهاد میکنم سخنرانی شب عاشورای امسال در دانشگاه افسری امام علی(ع) رو گوش کنید!

*آقای حجت الاسلام پناهیان برای تنویر افکار عمومی فقط کافی است در مورد این ادعای خود که گفته اند با هدایای دوستان هزینه های زندگی  خود را تامین می کنند شفاف سازی کنند.

***

گزارشی با عنوان «افزایش سرسام آور قیمت خودرو/ مسئولان فقط توصیه به نخریدن می كنند!» در الف منتشر شد که با نظرات متعدد مخاطبین همراه شد. تعدادی از این نظرات را می‌خوانید:

*نگوافزايش سرسام اورقيمت خودرو!وقتي همه كالاها بايك شيب تقريبا مشابه درحال افزايش هستن بايدبگي كاهش سرسام اور ارزش پول ملي.

*در اقتصاد ایران‌ قیمتها تابع قیمت دلار است. 

*افزایش به قول نویسنده سرسام آور قیمت خودرو , فقط مربوط به این کالا نیست . در مورد همه چیز است ولی این یکی بیشتر به چشم می آید . البته تمامش هیجانی و حبابه و هرکس بخره ضرر میکنه. سناریوی بو گرفته ای که از زمان افزایش قیمت دلار در زمان سیف مطرح شده است.

*اگر سود بانکها را کم نمیکردند و سراریزی نقدینگی را بسمت بورس درست مدیریت میکردند و تصمیمات دقیق و عاقلانه میگرفتند و باعث سقوط شاخص بورس نمیشدند و کمی از برنامه ریزی صحیح توام با دانش کافی و شعور سرمایه گذاری استفاده میکردیم و از افرادی که دارای علم و تجربه اند استفاده میکردیم و از خوخواهی دست برمی داشتیم... شاید الان اینگونه گرفتار نمی شدیم...

*باید برای خرید خودروی بالای 500 میلیون شرط گذاشت.. ...مثلا اگر کسی خودرو بالای 500 میلیون خرید باید عملکرد مالیات بر درآمدش سال قبلش حدقل 20 میلیون باشه....اگر کسی خودرو بالای یک میلیارد خرید عملکرد مالیات بر درآمد سال قبلش باید 50 میلیون باشه.... این جوری دلال ماشین با هدف سفته بازی نمی‌خره...و مصرف کننده واقعی هم اگر مالیات بر درآمد ش رو با توجه به رفاه شخصی که داره پرداخت کرده باشه می تونه خودرو گرون بخره و به ملت پز بده!

الان آدمایی بنز  یا پورشه  3 میلیاردی سوار میشن که عملکرد مالیات بر درآمد سال قبلشون حتی یک میلیون تومن نیست! این کار در مسکن هم بابت خانه دوم و ویلا نیز قابل اجراست...

*درب کارخانه های مونتاژ کاران خودروهای ۳۰ سال پیش را لطفا ببندید.

*ماشین که گران میشه این لوازم یدکی فروشها هم به طبع آن قیمت اجناس بنجل و تقلبی خود را که از ۳ تاش یکی هم کار نمیکنه چند برابر میکنند . این تعزیرات چی ها حداقل به این مسأله رسیدگی کنند . ( ۲ تا صفحه دیسک خریدم هیچکدام کار نکرد آخرش هم همون که روش بود دادم تعمیر کردند انداختم روش . )

*چرا انقدر الکی آسمون ریسمون میبافین، وقتی عکس هوایی پارکینگ های ایران خودرو مشخص میکنه که خودروسازها به صورت کلان خودرو احتکار میکنند و دولت هم هر سه ماه یکبار مجوز افزایش قیمت داده دیگه چرا دنبال قاتل بروسلی میگردید؟!!! جالبه مجلس انقلابی به کسی  که یک واحد 60 متری داره میگه محتکر مسکن ولی با خودروسازها هیچ مشکلی نداره!!!

*دقیقا من در روزهای آخر برجام با کمک خانواده و وام مسکن تونستم خانه بخرم و همینطور ماشین!!! دقیقا در لحظه آخر، اگر الان بود بابر فرض محال حتی با کمک اشنایان و بستگان وام بانکهای مختلف هم نمیتوستم هیچ غلطی بکنم، ببینید برجام برای چه کسانی بد بود و دکان چه کسانی را بخطر انداخته بود...

*باید اجازه واردات ماشین های دست دوم خارجی داده بشود. ببینید چطور در عرض یک هفته قیمت ۲۰۶ نصف خواهد شد. البته خودم می دونم لابی قدرتمند مافیای خودرو سازی به بهانه اشتغال زایی این اجازه رو نخواهد داد

*مگه ایرانخودرو با سایپا دولتی نیست مگه تو سراسر کشور نمایندگی نداره پس اون دلال کیه که قیمتا دست گرفته مگه نمایندگی های سراسر کشور زیر نظر این دوتا شرکت .. نیست تا کی دارین دروغ به مردم میگین...

***

گزارشی با عنوان «نپذیرفتن FATF تأثیری در روابط چین با ایران نمی گذارد» در الف منتشر شد که با نظرات متعدد مخاطبین همراه شد. تعدادی از این نظرات را می‌خوانید:

*باید تابع قوانین و مقررات بین المللی که همه کشورها آن را قبول دارند، بود. ایستادن جلوی این مقررات، پیام بدی به دنیا مخابره می کند.

*درد امثال شما چیز دیگری است غرب و امریکا با وجود ادعاهای دهان پرکنشان به هیچ معاهده ای که به ضرر آنهاست عمل نکرده و نخواهند کرد اینقدر ساده لوح نباشید چرا ما باید به معاهده ای که به نفع مانیست بپیوندیم و یا عمل کنیم ؟

*FATF بخشی از ساختار وزارت خزانه داری امریکاست و با پیوستن به آن تحریم ها هوشمند و هدفمندتر می شود و به ضرر ماست.

*اگر نپذیرفتن FATF از طرف ما، مانعی برای توافق 25 ساله با چین می شود، همان بهتر که ما FATF را قبول نداریم. عدو شود سبب خیر!

*توافق با چین مانع فشار حداکثری امریکا می شود و تامین کننده منافع ملی ماست.

*با برجام که هدفش بهبود اوضاع اقتصادی و سرازیر شدن دلار به کشور و حل تمام مشکلات حتی مشکل آب بود رسیدیم به اینجا که آب شده مشکل اول خیلی از مردم!! fatf که جای خود داره!

*اگر Fatf موجود بی خاصیتی است و ارزشی ندارد، چرا چین و روسیه عضوش هستند و از بنیانگذارانش هستند؟ و آنها هیچگاه سازمانی که خود ایجاد کرده اند را از بین نمیبرند.

*حالا که بالاخره قبول کردند که بانک‌های چینی هم با ما کار نمیکنند دلیلی آورده‌اند که کاملا غیر قابل اثبات یا رد است. ولی همزمانی این اتفاق با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF کاملا تصادفی است. آقا واضح است که مساله کار نکردن بانک‌های چینی و روسی با ایران تحریم امریکا در درجه اول و FATF در درجه دوم است.

*اكثريت مردم با اين قرارداد با كشور چين مخالفند و كاملا درست هم هست چون ما بدليل تحريم و كاهش درآمدهاي نفتي داريم كشور مان را دو دستي دست خودمان تقديم اژدهاي چين كمونيست مي كنيم كه صد در صد به ضرر كشور مان هست.

*همین نادیده گرفتن قوانین بین المللی است که امروز کار ما را به اینجا رسانده است.

*در دنیا فقط 36 کشور عضو FATF هستن و امریکا و اروپا خودشان آنرا اجرا نمی کنند.

*قراردادهای بلند مدت اقتصادی در صورتی منافع  را تامین می کنند که، دو کشور از نظر اقتصادی تقریبا هم تراز باشند. وگرنه کشور قدرتمند، کشور دیگر  را که با بحران اقتصادی عمیق و تحریم جهانی روبرو است، می بلعد!

*عجب.پس چین نگاه اقتصادی به این قرارداد ۲۵ ساله ندارد.تا انجایی که منه بیسواد میدانم،چین بابت هر دلار سرمایه گذاری در هر کشوری ۱۰ دلار منافع مالی و جغرافی برداشت میکند.نگاهی به قرارداد چین در بندر مومباسا بکنید وببینید چه بلایی به سرشان آورده. آقای کارشناس اینجا کشورمان است و لطفا اول به کشورت و منافعش فکر کن.

دیدگاه کاربران

علی۱۶۰۳۲۶۵۱۴:۰۲:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۲۹
اگر هر کسی خودش را درست میکرد که اکنون وضعیت این نبود قانون که نباشد میشود شهر هرت که هر کسی هر کاری که به منافعش است انجام می دهد ولو خلاف باشد
ناشناس۱۶۰۳۲۹۷۱۴:۲۶:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۲۹
FATF بخشی از ساختار وزارت خزانه داری امریکاست و با پیوستن به آن تحریم ها هوشمند و هدفمندتر می شود و به ضرر ماست. قسمت آخر جمله دروغ محض است. ما همه قوانین FATF رو در کشور داریم انجام میدیم و پیاده سازی شده.فقط چند بند اونرو اون انجام نمیدیم.
ناشناس۱۶۰۳۳۰۶۱۴:۳۵:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۲۹
FATF هم کلاه گشادی دیگری همانند برجام است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین