جزئیات تازه از پرونده نوید افکاری/ماموریت جدید جهانگیری/روایت زیباکلام از دلیل حمایت کارگزاران از لاریجانی/روحانی: چرا مردم در فشار قرار می‌گیرند؟ 

گروه سیاسی الف،   3990626138 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

جزئیات تازه از پرونده نوید افکاری/ماموریت جدید جهانگیری/روایت زیباکلام از دلیل حمایت کارگزاران از لاریجانی/روحانی: چرا مردم در فشار قرار می‌گیرند؟ 

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۹۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۲۶ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۰ هزار و ۳۳۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان داشت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری متذکر شد: استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در جلسه شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه حجم بیماران و چگالی جمعیت در هیچ نقطه‌ای از کشور با تهران قابل مقایسه نیست، از چالش‌های این کلانشهر کشور در رویارویی با ویروس کووید ۱۹ خبر داد و گفت: فصل مشترک رفع مسایل پیش روی تهران تامین منابع و کاهش بروکراسی‌های اداری است.

زالی جبران درآمدهای کاهش یافته کارکنان، ارائه بسته‌های تشویقی، تامین نیروی انسانی و تجهیزات را راه حل مناسبی برای تقویت زیر ساخت‌های مقابله با کرونا ذکر کرد.

وی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹، گفت: به نظر می‌رسد تابلوی اسفندماه دوباره در حال شکل گیری است و این در شرایطی است که همزمانی کرونا با آنفولانزا و بیماری‌های شایع فصل سرما، به افزایش بار مراجعان دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۲۹۸۱ بیمار کرونایی و ثبت ۱۷۹ فوتی جدید در کشور

زالی: فراز و فرودهای کرونا ادامه دارد/ لزوم کاهش حضور کارکنان

نمکی: یکی از کشورهای پیشتاز در دستیابی به واکسن کرونا خواهیم بود

***

حیاط دولت، خالی از رسانه‌های منتقد/دفتر روحانی کرونا را بهانه کرد

مهر نوشت: دفتر رئیس‌جمهور چهارشنبه این هفته در اقدامی عجیب و غیرمتعارف چند خبرگزاری اصلی کشور، که عمدتاً از منتقدین دولت هستند را برای پوشش حاشیه جلسه هیئت دولت و پرسش و پاسخ با وزرا و اعضای کابینه دعوت نکرد.

در حالی این اقدام به بهانه جلوگیری از تجمع خبرنگاران در حیاط دولت و شیوع بیماری کرونا صورت گرفته است که پیش از این و در اوج پیک دوم کرونا، از تمامی رسانه‌های اصلی کشور، برای پوشش برنامه حیاط دولت، توسط دفتر رئیس‌جمهور دعوت بعمل می‌آمد.

***

از الان پیروزی ملت ایران را در هفته بعد تبریک می‌گویم

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی،در جلسه امروز هیات دولت با یادآوری تلاش‌های شکست‌خورده آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، اظهار داشت: آمریکا که بسیار روشن آمده و از برجام خارج شده، هرچه فحش عالم بوده نثار برجام کرده، بقیه کشورها را به خروج از آن تشویق کرده و به دنبال تهدید کشورهایی رفته که با ایران ارتباط اقتصادی داشتند و حال می‌خواهد از مکانیسم درون برجام استفاده کند و دیدیم که یک قدم هم نتوانست بردارد.

وی افزود: در دنیا دو سه تا کشور هستند که به آمریکا چسبیده‌اند، یکی رژیم نامشروع صهیونیستی است، و جز آن یکی دو کشور کوچک. جز این کسی آمریکا را همراهی نکرده و از الان پیروزی ملت ایران در روزهای شنبه و یکشنبه هفته بعد تبریک می‌گویم.

 رئیس جمهور گفت: امروز ما اعتراف می‌کنیم که مردم عزیز ایران! در تامین مواد غذایی از لحاظ اصل این مواد، موجودی داریم و در بازار وجود دارد اما قیمت ناعادلانه است، غیرمنصفانه، غلط و نادرست است. چرا مردم در فشار قرار می‌گیرند؟ 

بیشتر بخوانید:

روحانی: شنبه و یکشنبه روز پیروزی ایران و شکست آمریکا است/ نباید اجازه دهیم مردم در رنج قرار گیرند

***

دادگستری فارس: "خطای فاحش" در پرونده نوید افکاری تقریبا محال است

دادگستری استان فارس در اطلاعیه‌ای که راجع پرونده نوید افکاری منتشر کرده گفته بروز خطای فاحش در تمامی این مراحل از بازجویی و دادرسی گرفته تا صدور حکم و بررسی مجدد پرونده در دیوان عالی کشور امری نزدیک به محال است.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: پرونده آقای نوید افکاری در چندین مرجع صالح قضایی و با بررسی قضات متعدد مورد بررسی قرار گرفته و جلسات دادگاه با حضور وکیل و به صورت علنی در دادگاه کیفری تشکیل شده و رای صادره نیز در دیوانعالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفته و پس از طی این مراحل قضایی، برای تمامی قضات بررسی کننده ارتکاب جرم از ناحیه محکوم به اثبات رسیده و بر همین اساس آقای نوید افکاری به قصاص محکوم شده است...

شبهه‌ی بروز خطای فاحش در تمامی این مراحل از بازجویی و دادرسی گرفته تا صدور حکم و بررسی مجدد پرونده در دیوان عالی کشور امری نزدیک به محال بوده و ارائه پیشنهاد بررسی پرونده از ناحیه «هیات حقوقی بی طرف» پیشنهادی غیر حقوقی است که در هیچ نظام قانونی و حقوقی جایگاهی ندارد.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه دادگستری استان فارس درباره شبهات مطرح شده در خصوص پرونده «نوید افکاری»

***

شورای شهر و سندروم نامگذاری

مجید ابهری ‪  در روزنامه‌ آفتاب يزد نوشت: تقریبا به طور منظم و مرتب یکی از اخبار شورای شهر تهران مربوط به نامگذاری یا تغییر نام یک یا چند خیابان در تهران است که در جراید و سایت‌های خبری، اخبار مربوط به این مسائل منعکس می‌گردد. تراکم اسامی و شاید فضاسازی‌های حاشیه‌ای کار را به جایی رسانده که بعضی از بزرگراه‌ها از ابتدا تا انتها دارای چند اسم بوده که همین حرکت موجب سرگشتگی افراد بویژه تازه وارد‌ها به شهر می‌گردد

قطعا با تغییر اعضای فعلی شورای شهر و ورود افراد باسلیقه‌های سیاسی متفاوت بار دیگر با تغییر نام‌ها مواجه خواهیم بود. بنابراین قاعده محکم و استوار این است که هنوز بسیاری از خیابان‌ها و میادین تهران با نامهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نامیده می‌شوند.

 معلوم نیست چه وقت این نابسامانی‌ها سامان یافته و اسامی مشاهیر علمی، سیاسی، فرهنگی و دینی وجه المصالحه روابط سیاسی و دادوستد‌های بین گروهی قرارگیرند.

***

اصلاح‌طلبان به ضعف‌های خود اعتراف کنند

محمد سلامتی،فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جریان اصلاحات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: اصلاحات به دلیل اینکه در انظار عمومی با یک سری عدم موفقیت ها روبرو شده است، شرایط خوبی ندارد و این احساس در این جریان وجود دارد که در انتخابات مورد استقبال قرار نمی گیرد، زیرا آنها در جریان عملکرد دولت، مجلس دهم و شورای شهر موفقیت چندانی نداشته اند.

سلامتی در ادامه تصریح کرد: با این حال ما اصلاح طلبان باید به نقاط ضعف خود اعتراف کنیم. دولتی که مورد حمایت اصلاح طلبان بود، نتوانست انتظارات مردم  بخصوص در زمینه اقتصادی را برآورده کند. البته تحریم های شدید آمریکا هر دولتی را می توانست دچار مشکل کند اما ضعف مدیریت هم مشکلات زیادی را درست کرد. فراکسیون امید هر چند اکثریت مجلس دهم نبود اما با همان۱۱۰نفر هم می توانست تحرکی ایجاد کند. اصلاح طلبان باید بپذیرند که ضعف هایی داشته اند. البته پذیرش این ضعف ها نباید موجب دلسردی آنها شود بلکه باید با تحرک بیشتر خود را برای انتخابات آماده کنند.

***

جای خالی شفافیت در سیاست مشهود است

 احمد حکیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: در طول ۴۲ سالی که از عمر نظام جمهوری‌ اسلامی می‌گذرد با پارادوکس عجیبی مواجه هستیم: از طرفی می‌گوییم انقلاب و جمهوری اسلامی خیلی خدمت کرده است و از طرفی هر دولتی که روی کار آمده‌ دولت قبلی را ناکارآمد و هزینه‌ساز خوانده است. بنابراین این سوال پیش می‌آید که اگر همه دولت‌ها بد بودند، پیشرفت‌های انقلاب ناشی از کدام فعالیت است؟

 عضو شورای عالی اصلاحات در ادامه گفت: درباره این دوگانگی باید گفت چنین تحرکی نشانه‌ای بارز از عادی نبودن سیاست در ایران است. متاسفانه به رغم اینکه نظام جمهوری اسلامی به آرای عمومی تکیه دارد، جای خالی شفافیت در سیاست مشهود است به طوری که صاحبان مسئولیت پاسخگو نیستند و به همین دلیل آنچه در مدیریت و تصمیم‌گیری‌هایشان انجام داده‌اند برای افکار عمومی قابل سنجش و ارزیابی نیست؛ یعنی همه امور در ابهام است و بیشتر کارها بدون غیرکارشناسی انجام خواهد شد.

***

دولت روحانی هم فقر را افزایش داد و هم نابرابری را

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به تسنیم گفت: مسائلی که در حال حاضر از اهمیت فوق‌العاده‌ای در کشور برخوردارند، نخست شرایط اقتصادی و مشکلاتی است که عامۀ مردم ما از آن رنج می‌برند که هم عامل داخلی و هم عامل خارجی دارد. مساله دیگر موضوع کاهش اعتماد عمومی به دولتمردان است و همچنین تحریم‌های شدیدی که آمریکا علیه ما اِعمال کرده، از دیگر مسائل حائز اهمیت کنونی است.

مصباحی مقدم گفت: در دوران آقای هاشمی‌رفسنجانی توسعه مبنا قرار گرفت ولی عدالت به حاشیه رفت و آن روز یک تفکری در میان اقتصاددانان ما بود که شاید امروز هم باشد که معتقدند اول توسعه و بعد از سرریز توسعه عدالت پدید خواهد آمد؛ به نظرم این رویکرد، رویکرد به شدت غلطی است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه طی دورانِ 7 سالۀ این دولت رقم درآمد ملی ما، اگر معادل‌سازی کنیم از 400 میلیارد دلار به 165 میلیارد دلار رسیده است و این خیلی وحشتناک است! این منشاء فقر مردم شده و توزیع آن هم ناعادلانه‌تر شده است. شما می‌بینید دهک‌های ثروتمند، ثروت‌شان به شدت مضاعف شده و دهک‌هایی که متوسط به پایین هستند و حتی متوسط‌ها دچار وخامت وضعیت شدند و این قابل قبول نیست.

***

دلایل خوش چهره برای وزیر نشدن در دولت روحانی

محمد خوش چهره، اقتصاددان و نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید مقداری ضریب درک سیستماتیک و جامع را از شرایط اقتصادی برای خودشان ایجاد کنند، به جهان نيوز گفت: انتظارها از این مجلس زیاد است و لازم است نمایندگان از ظرفیت کارشناسی و مشورت‌های بیرونی حداکثر استفاده را کنند. این مجلس وارث شرایط خیلی بدی است و یک جریان سازمان یافته سبد هزینه خانوار مردم مثل مسکن، معیشت و قدرت خرید را هدف قرار داده است. جریانی که ریشه در غفلت، جهالت داخلی و نفوذی هایی که در برخی از تصمیمات در سطح کلان و میانی هستند، دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا از طرف دولت پیشنهادی درباره بر عهده گرفتن وزارت صمت به جنابعالی شده، گفت: پیشنهاداتی شده ولی هیچ انسان عاقلی در این وقت کم دنبال کار اجرایی نمی رود و هر چقدر هم که بازیکن خوبی باشد وارد تیمی نمی شود که انسجام آن تثبیت نشده باشد. این مسند در شرایط فعلی کسی را می خواهد که خیلی ایثار کند مگر اینکه تجدید نظری شده باشد و  کسی که می آید برایش اختیارات جدی در آن حوزه تعریف شده باشد. ادغام سه وزارتخانه اشتباه بود و کسانی را هم مسئول گذاشتند که تجربه و توان درک یک وزارت خانه را هم نداشتند.

***

میرسلیم به دنبال تحقیق و تفحص از عملکرد سران قوا در شورای هماهنگی اقتصادی

سید مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: اگر اعتماد مردم به نمایندگان حفظ شود و از یاری آنها بهره‌مند باشیم از پس مشکلات کشور برمی آییم، ولی یکی از نشانه های مهم اعتماد مردم مشارکت آن‌ها در انتخابات است.

نماینده مردم تهران از مقام معظم رهبری خواستار عدم موافقت با استفاده از صندوق ذخیره ارزی شد و گفت: سرنوشت یک میلیارد یورویی که برای مقابله با کرونا از صندوق گرفته شد در ابهام است.

میرسلیم با انتقاد از عملکرد شورای عالی اقتصادی سران قوا تاکید کرد: از نمایندگان درخواست می کنم آمادگی خود را برای تحقیق و تفحص از اقدامات چند سال اخیر شورای به اصطلاح اقتصادی سران قوا اعلام کنند.

***

روحانی جهانگیری را مأمور کرده تا گرانی‌ها را سامان دهد 

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور به جهانگیری دستور داد و او مأمور شد تا گرانی‌ها را سامان دهد.

واعظی در رابطه با بازار خودرو گفت: تولید خودرو بالا رفته است، اما خودرو به جای اینکه وسیله استفاده باشد، تبدیل شده به وسیله‌ای برای سرمایه گذاری و فروش. دستورالعمل داده ایم خودروسازان، خودرو را به کسانی بفروشد که نیازمند هستند و قبلا هم خودرو نخریده اند. باید جلوی دلال بازی را بگیریم و خودرو به کسانی برسد که نیازمند هستند.

بیشتر بخوانید:

واعظی: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح نیست/ جهانگیری مامور سامان‌دهی گرانی‌ها شده است

واکنش جهانگیری به افزایش قیمت کالاها

***

زمزمه کاندیداتوری کدخدایی برای ریاست‌جمهوری

عصر ایران نوشت: شنیده ها حاکی از آن است که برخی شخصیت های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا از عباسعلی کدخدایی خواسته اند برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کند و وارد کارزار انتخاباتی شود. کدخدایی روزهای گذشته در گفتگو با روزنامه اطلاعات اعلام کرده دیگر تمایلی برای حضور در شورای نگهبان ندارد و تیرماه نیز از قائم مقامی دبیر شورای نگهبان کناره گیری کرده است.

گفتنی است بر اساس پیش نویس اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، اعضای شورای نگهبان می توانند با ۸ سال سابقه عضویت در شورای نگهبان، در انتخابات ریاست جمهوری داوطلب شوند.

***

کارگزاران نمی خواهد حقایق و واقعیت های سیاسی امروز کشور را بپذیرد 

صادق زیباکلام، تحلیل‌گر سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با نامه نیوز درباره چرایی اصرار کارگزاران به بازی با برگ علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: حزب کارگزاران نمی خواهد حقایق و واقعیت های سیاسی امروز کشور را بپذیرد و قبول کند. 

وی تأکید کرد: علی لاریجانی، محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی و محمدرضا عارف که جای خود دارند، حتی اگر شخص آقای خاتمی هم تأیید صلاحیت شود دیگر آن 24 میلیونی که در اردیبهشت ماه سال 96 پای صندوق های رأی حاضر شدند و به حسن روحانی رأی دادند، انگیزه ای برای شور و نشاط سیاسی ندارند.

زیباکلام افزود: حزب کارگزاران این واقعیت تلخ اما ساده را نمی خواهد قبول کند چون امیدوار است در ماه آخر منتهی به انتخابات ریاست جمهوری تغییر و تحولاتی به وجود آید، قبض و بسط هایی رخ دهد و یک دفعه ستاره بخت و اقبال علی لاریجانی بشکفد. آنها نمی خواهند قبول کنند که ما مشکل داریم... در واقع کارگزاران دنبال رویاها و فکر و خیال هایی هستند که نتیجه اش را در انتخابات مجلس یازدهم دیدیم.

بیشتر بخوانید:

زیباکلام: کارگزاران می‌خواهد با علی لاریجانی به رویاهایش برسد

***

حسن روحانی در تدارک ورود به بازنشستگی است

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: آقای حسن روحانی مثل دیگر دولتمردان بعد از خروج از قدرت به قطع و یقین در مجمع تشخیص مصلحت نظام عضویت خواهد داشت. اما ایشان به دلیل عملکردی که در این سال‌ها داشته، بین جریان اصلاحات و جریان اصولگرایی جایگاه و پایگاهی ندارد؛ به عبارت دیگر روحانی را نه اصلاح‌طلبان قبول دارند و ‌نه اصولگرایان! البته ایشان از قدیم هم ادعای فراجناحی بودن داشت،‌ ‌در صورتی که بحث درباره فراجناحی بودن ادعای غلطی است که برخی از سیاسیون با هدف فرار رو به جلو از آن استفاده می‌کنند. چون اساساً سیاسیون نمی‌توانند فعالیت سیاسی کنند و به جناحی وابسته نباشند.

نماینده ادوار مجلس در ادامه گفت: اساساً آقای روحانی هیچ‌گاه موضع‌گیری مشخصی نداشته که این وضعیت در دوره بازنشستگی‌اش خیلی بدتر است چرا که بعد از خروج از دولت، تریبون معینی نخواهد داشت و در آینده سیاسی کشور نمی‌تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. البته روحانی زرنگ و باهوش است و به همین دلیل توانسته تا الان دوام بیاورد. ایشان همیشه نفر دوم بود؛ هم در دوران جنگ و هم در دوران نمایندگی مجلس همواره پشت سر مرحوم هاشمی قرار می‌گرفت. به همین دلیل در جامعه پایگاه قابل ‌توجهی ندارد.

***

مواجهه پارلمان با مسئله‌ای به‌نام شفافیت

شرق نوشت: نمایندگان ... پارلمان یازدهم دیروز رأی به برگزاری جلسه غیر‌علنی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دادند، این در حالی است که همین نمایندگان داعیه‌دار شفافیت در مجلس‌اند و حتی یک ساعت قبل جلسه با وزیر نفت علنی برگزار شده بود. همین صدای برخی را درآورد که مگر چه محرمانه‌ای در این وزارتخانه در جریان است که مردم نباید بدانند... گفته شده بود که از وزیر قرار است درباره علت افزایش‌نیافتن حقوق مستمری‌بگیران بهزیستی سؤال شود، اما این سؤالی نبوده که بابتش جلسه غیر‌علنی شود و نمایندگان هم به آن رأی دهند؛ مگر اینکه در لحظه آخر سؤال یا سؤال‌هایی دیگر جایگزین شده باشد.

اعتماد نوشت: آن روز كه دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي مشغول به كار بود و اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرايانش يكي پس از ديگري در مقابل تلاش‌هاي اصولگرايان براي القاي مخفي‌كاري نمايندگان از فشارها به پارلمان و اهالي‌اش مي‌گفتند، اصولگرايان به كلي منكر اين مباحث شده و وعده مجلسي را دادند كه در آن نه ‌تنها خبري از پنهان‌كاري در آراي نمايندگان نباشد، بلكه جلسات غيرعلني نيز به حداقل رسيده و جامعه در جريان ريز به ريز اقدامات نمايندگان قرار بگيرند... تمام اين مباحث تنها و تنها در حد شعار باقي ماند؛ چنان‌كه برخلاف مجلس دهم، اصولگرايان طرح سوالات اقتصادي و معيشتي‌شان از وزراي غيرامنيتي را نيز به پشت در‌هاي بسته مي‌برند تا مبادا جامعه از آنچه نبايد، با خبر شود! 

***

میانگین قیمت مسکن در تهران

کاوه حاج علی اکبری، رئیس سازمان نوسازی شهر تهران گفت: در حال حاضر با گران شدن مصالح، زمین و... میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران 21 میلیون تومان است و با بالا رفتن مساحت واحد مسکونی خیلی از افراد توانایی خرید ندارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که خانه‌های کوچک مقیاس ساخته شود؛ چراکه این خانه دسترس‌پذیرتر خواهد بود. بر اساس تجارت جهانی یکی از راه حل‌های تأمین مسکن کم کردن مساحت بدون کم کردن کارایی است و با استفاده از ابزار طراحی و یا برخی فضاها به صورت اشتراکی می‌توان مسکن‌های کوچک‌مقیاس را ساخت.

بیشتر بخوانید:

بررسی ساخت خانه‌های زیر ۵۰ متر در دولت/ هزینه ساخت چقدر است؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۰۱۳۳۶۲۱:۰۱:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۲۶
کارهای سخت را میدید اسحاق
ناشناس۱۶۰۱۷۸۹۱۲:۱۴:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۲۷
روحانی چون میدونه نمیتونه قیمت ها را کنترل کنه می خواهد اسحاق را نزد ملت خراب‌تر بکنه و بگه تقصیر من نیست
ناشناس۱۶۰۱۳۳۸۲۱:۰۴:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۲۶
مجلس قانونی بگذارد که بتوان اعضا دولت را پس از پایان دولت بازخوانی عملکرد کنند
ناشناس۱۶۰۱۴۲۳۲۳:۲۰:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۲۶
آدم قحط است که رییس از معاونش خواسته به گرانی ها سر و سامان دهد؟
ناشناس۱۶۰۱۴۳۰۲۳:۳۱:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۲۶
مسووليت جديد جهانگيري ازمايش توانمندي ايشان براي نامزد شدن براي رياست جمهوري است اگر بتواند توزيع كالا را سامان دهد ومردم رضايتمندي پيدا كنند براي انتخابات اينده سر نوشت ساز است وبر عكسش هم مي تواند صدق كند
معلم۱۶۰۱۵۲۶۰۵:۵۶:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۲۷
دولت روحانی فقر را گسترش نداد این تحریمهای دشمن است که در یک اقتصاد بیماروابسته به نفت مردم را فقیر کرده است. بخاطر مسایل سیاسی نباید ترامپ را تطهیر کرد.
ناشناس۱۶۰۱۷۲۵۱۱:۱۱:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۲۷
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۶۰۱۵۳۸۰۷:۰۵:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۲۷
آقای جهانگیری متخصص پایین آوردن قیمت کره هستند!!!
ناشناس۱۶۰۲۰۲۰۱۶:۳۴:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۲۷
متاسفانه اکثر کره ها وارداتی هستند و امکان آلوده بودن آن به رادیو اکتیو و ویروس وجود دارد بنده به عنوان یک پزشک خوردن کره را اصلا توصیه نمیکنم.
ناشناس۱۶۰۱۷۲۷۱۱:۱۲:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۲۷
شیخ حسن روحانی اگر استعفاء نماید به تقوا نزدیک تر است.
ناشناس۱۶۰۱۸۷۰۱۳:۳۱:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۲۷
جهانگیری همان طرح ارزی را که داد و بنیاد خیلی از گرانی و مشکلات شد برای مان کافی ست . شر نرساند ما خیرش را نمی خواهیم .
ناشناس۱۶۰۱۸۷۳۱۳:۳۳:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۲۷
ما نخوایم اسحاق چیزی رو سر و سامدن بده کیو باید ببینیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین