برادر من! انقلابی‌گری با سیاست زدگی بیگانه است

حسین رجایی،   3990625169 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
برادر من! انقلابی‌گری با سیاست زدگی بیگانه است

پرده اول: در اقدامی بی سابقه در یکی از تصاویر کتاب فارسی اول دبستان، جای قرآن با گلدان عوض شده است! به نظر بوی فتنه و توطئه ای می آید. شاید باز هم پای بحث نفوذ و سند 2030 مطرح است؟ شاید نفوذی ها دارند سطح حساسیت اجتماع را تست می کنند تا به تدریج نقش های شوم خود را به پیش ببرند؟ خدا می داند اگر رهایشان کنیم سال بعد و سال های بعد چه خواهند کرد؟  

پرده دوم: تصویر دو دختر از جلد کتاب ریاضی سوم دبستان حذف شده است. غرب گرایان و لیبرال مسلک ها زمین و زمان را بهم دوخته اند؟ دوباره فریادهای تبعیض جنسیتی گوش فلک را کر کرده است. آخر چرا این جماعت عقلشان همیشه در چشمشان است!؟ چرا به جای توجه به کلیت محتوا و مفاهیم کتب درسی، تصویر جلد یک کتاب را پیراهن عثمان کرده اند؟

این دو پرده، تنها ظرف یک هفته اتفاق افتاده اند. آیا شما هم جزء آن دسته از جوانان انقلابی هستید که این سیر فکری را پیموده اند؟ آیا در اینجا وجود یک استاندارد دو گانه فکری شما را آزار نمی دهد؟ آیا فکر نمی کنید که این وضعیت بدلیل غلبه سیاست زدگی بر ما به جای اخلاص است؟
  
محوری‌ترین تفاوت یک فرد انقلابی با افراد دیگر گروه های سیاسی و اجتماعی چیست؟ با لیبرال ها و سکولارها و مارکسیست ها و ملی گراها و ...؟ درست حدس زدید، انقلابی اخلاص دارد. در ورای همه اهداف ریز و درشتش یک نیت الهی وجود دارد. شاید خیلی از آن گروه های دیگر هم به دنبال رفع فقر و تبعیض، دفع آسیب های اجتماعی یا حفظ استقلال و عزت ملی باشند ولی لزوماً این اهداف را به دلیل کسب رضایت الهی دنبال نمی کنند. 

نیت الهی انسان همواره در خطر شیاطین مختلفی قرار دارد. در معرض خودشیفتگی، خود حق پنداری، برتری طلبی، قدرت طلبی و شاید هم سیاست زدگی. وقتی می بینیم تصویر قرآن حذف شده، اولین چیزی که در درون ما شکل می‌گیرد متأثر از چیست؟ متأثر از یک تعصب منفی و سوظن دائمی است یا یک نگرانی الهی؟ نگرانی الهی با خود یک عقلانیت پایدار دارد، تحت تاثیر احساسات مثبت و منفی زودگذر و حب و بغض های نهادینه شده قرار نمی گیرد. 

اجازه دهید از زاویه دیگری به این مسئله نگاه کنیم. یک شخصیت انقلابی تاثیرگذار و مورد علاقه ما مورد هجمه شدیدی قرار گرفته است. واکنش ما چیست؟ بی درنگ و بدون تأمل، شمشیر خود را در آسمان چرخانده و هل من مبارز می طلبیم یا با نگاهی جامع نگر ابتدا همه جوانب موضوع و ادله موافقان و مخالفان را بررسی می کنیم؟ چگونه می بینید حال آن جوانی را که سالها در معیّت حجت الاسلام پناهیان، مسئولان لیبرال مسلک را مورد حمله قرار می داده ولی اکنون یقه عدالتخواهان را گرفته و بدون تمایز همه را کمونیست و مارکسیست خطاب می کند!؟ آیا وی در هر دو موضع خویش بر حق بوده یا خدای نکرده حب استادش، او را از موضع عدالت خارج نموده است؟ البته که تولید ثروت رکن یک اجتماع پیشرفته است، اما آنکه ناگاه حامی سرمایه داران و ثروتمندان شده، آیا پیش از این هم بر همین نظر استوار بوده است؟ 

چگونه می بینید حال آن معدودی را که در این جریان و جریان های مشابه از حاج قاسم سلیمانی هزینه می کنند!؟ اگر اینقدر ارادتمند شهید سلیمانی هستند آیا از منش مدارا و رواداری وی نیز چیزی آموخته اند!؟ آیا توصیه وی به مدارا با بدحجاب ها و بدلباس ها را به گوش جان شنیده اند؟ آیا وقتی آمریکا محمد جواد ظریف را تحریم کرد، دیدار شهید با وزیر خارجه را برتافته اند؟ چگونه می بینید حال انقلابیونی که به همین دلیل سردار شهیدمان را نواختند ولی اکنون هیچگونه انتقادی از واعظ محبوبمان را برنمی تابند؟ به نظر شما وجود چنین معیارهای متلوّن و متغیّری، بیشتر از خدامحوری ما حکایت دارد یا خودمحوری؟

چرا به گذشته خود نمی نگریم تا ببینیم چه مقدار از قضاوت هایمان درست بوده است؟ واعظی برجسته که در تلویزیون، ویروس کرونا را نقشه‌ای برای بی دین کردن مردم می داند، آیا همچنان بر نظر خویش استوار است!؟ البته که حسن ظن به دوستان و سوظن به دشمنان از شروط دیانت و عقلانیت است. البته که حساسیت به اقدامات دشمن و هوشیاری در برابر نقشه های آن ضروری است. اما همه این ها، مرزهای باریکی با گرفتار شدن در تعصب دارد.

حرکتی که نیت الهی پشت آن نباشد ابتر است. در نتیجه تعصب های مثبت و منفی ما به ضد خود بدل می شود. دشمن شناسی، نفوذ، سند 2030 و ...،  مفاهیم بسیار مهم و دقیقی هستند که شناساندن آن ها به جامعه ضروری است ولی بعضاً این تکرارهای بی دلیل و غیرهوشمندانه ماست که کاربرد این واژگان را لوث کرده و از چشم عموم انداخته است.

چشمان فرد متعصب یکسو نگر است، حذف تصویر قرآن را می بیند اما اعتراض ها علیه جایگزینی مطالبی در رثای شهدای مدافع حرم بجای اشعار سعدی و حافظ در کتب درسی را نمی بیند. چشمان فرد متعصب پر از پیش فرض است به همین جهت معطل شواهد و قرائن و تحقیق و بررسی نمی ماند. سیاست زدگی یعنی چشم بستن بر عیب خودی ها و حُسن غیرخودی ها. یعنی ندیدن واقعیت ها. یعنی غلتیدن در سراشیبی شکست. لطفا سیاست زده نباشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۰۰۴۳۷۱۰:۱۵:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۲۶
تحولات اجتماعی امری مرده و ثابت نیست بلکه مانند زمینه های علمی در حال تغییر و تحول است شناخت علمی ‌آگاهانه باید این تغییرات را مدیریت کند نه افکار متحجر درضمن انقلاب یعنی تحول و تغییر نه اصرار بر تکرار قوانینی که منسوخ شده
ناشناس۱۶۰۰۵۱۵۱۱:۰۸:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۲۶
دوران انقلاب و انقلاب گری گذشته است.
کامل۱۶۰۰۶۹۵۱۲:۵۶:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۲۶
دورآن انقلاب و انقلابی‌گری نگذشته است بشرطی که انقلابی گری به وسوسه ی حذف و انحصارگرایی و تبعیض گرفتار نشود
ناشناس۱۶۰۰۸۱۷۱۳:۵۷:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۲۶
آیا امروز ما برای جهانیان الگو هستیم یا اینکه عبرت هستیم؟
ناشناس۱۶۰۰۸۲۰۱۳:۵۹:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۲۶
آیا اهداف انقلاب 57 همین هایی که امروز شاهد آن هستیم، بود؟
ناشناس۱۶۰۰۴۳۸۱۰:۱۶:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۲۶
در گام دوم انقلاب و پس از انقلاب دوم که تسخیر لانه جاسوسی بود اکنون زمان انقلاب سوم که انقلاب اقتصادی با اجرای مشروعیت سنجی اموال و اجرای بدون خط قرمز قانون از کجا اورده ای به منظور تعدیل اقتصا ی و عدالت اجتماعی هستیم
ناشناس۱۶۰۰۹۱۵۱۴:۴۶:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۲۶
در سیستم یکسویه فعلی شما حتی در پرسش ازکجا آورده ای یک واعظ مانده اید . بنظر شما میتوانید از همه از صدر تا ذیل این سوال را بپرسید ؟؟؟ میتوانید بپرسید فرزندانتن کجایند و چه می کنند ؟؟
ناشناس۱۶۰۱۱۵۹۱۷:۱۸:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۲۶
تعداد منفی زیاد بیانگر این است باند و جریانی از اجرایی شدن این قانون بشدت وحشت دارند منفی ها توسط چند نفر از گوشی های و سیستم های مختلف داده شده
ناشناس۱۶۰۰۴۷۷۱۰:۴۱:۳۰ ۱۳۹۹/۶/۲۶
برادر عزیز فرد انقلابی باید سیاستمدار هم باشد البته از نوع عاقلش همان طور که پیامبر اکرم و حضرت امیرالمونین هم انقلابی بودند وهم سیاستمدار
حسین رجایی (نویسنده)۱۶۰۰۵۰۵۱۱:۰۱:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۲۶
البته که سیاستمدار باشد ولی ابدا سیاست زده نباشد
ناشناس۱۶۰۰۴۹۹۱۰:۵۵:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۲۶
اینها همه نتیجه خالی بودن رسانه ها از فضای جدی نقد هست. حکومت ما متاسفانه به افکار عمومی اهمیت نمیده و این اصلا درست نیست. نتیجش هم این میشه که غربیها فضای رسانه ای ما رو قبضه میکنند و افکار عمومی رو به سمت دلخواهشون هدایت میکنند. یک جانبه گرایی در رسانه های حکومتی بخصوص صداوسیما باعث این داستانها شده.
ناشناس۱۶۰۰۵۵۹۱۱:۳۵:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۲۶
اره وقتی به حذف عکس دختران نگاه می کنیم و واکنش به ان وبعد وزیر هم به ان واکنش نشان می دهد و می گوید بر می گردانیم ولی درمورد قران سکوت چرا فکر نکنیم که از عمد است؟
ناشناس۱۶۰۰۵۶۳۱۱:۴۰:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۲۶
حذف شدن عنوان شهید در تابلو حذف شدن اسلام از میدان نام گذاری اسامی مسئله برای خیابان ها و محرم و... که در این مدیریت لیبرال و چپ گراها به وجود می اید ادم باید خیلی پرت باشد که توجیه کند و بگوید سهل انگاری است
ناشناس۱۶۰۰۶۶۱۱۲:۳۶:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۲۶
سالهاست که رسم شهید درمیان این کوچه ها ومحله ها گم شده ان وقت ماهنوز نگران اسم شهیدیم که هست یا نیست
ناشناس۱۶۰۰۷۶۵۱۳:۳۶:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۲۶
رسم شهیدان گم شده و باید اسمشان را هم پاک کنیم؟ چطور است نیاکان راهم حذف کنیم؟
ناشناس۱۶۰۰۸۱۱۱۳:۵۳:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۲۶
مهم مرام است و نه نام. مهم باطن است و ظاهر.
حسین رجایی (نویسنده)۱۶۰۰۶۸۰۱۲:۴۷:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۲۶
با سلام و احترام عنایت داشته باشید که حرف اصلی این متن اصلا این نیست که چه اتفاقی توطئه هست یا توطئه نیست؟ حرف اینست که آیا ما از معیارهای ثابتی برای قضاوت در مورد رویدادهای مختلف استفاده میکنیم یا اینکه معیارهایمان متاثر از علائق و تعصباتمان (حب نفس) متغیر است؟
ناشناس۱۶۰۰۵۷۱۱۱:۴۵:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۲۶
چرا هر چی اشوب که به وجود می اید عامل اصلی ان ها اصلاح طلب ها هستند؟
ناشناس۱۶۰۰۵۷۲۱۱:۴۶:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۲۶
من کشورم را دوست دارم ولی وقتی از روی عقل نگاه می کنیم می بینیم از اول انقلاب هر کار انقلابی و احساسی صورت گرفته به سرانجام خوب نرسیده آیا بهتر نیست یک اشتباه را چندین بار تکرار نکنیم آیا وقت آن نرسیده که در جامعه از عقل افراد غیر خودی ولی تابع قانون کشورمان هم استفاده کنیم
تبریزی۱۶۰۱۱۶۵۱۷:۲۲:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۲۶
خیر نباید از افراد تابع قانون خودمون استفاده کنیم. چون این قوانین توسط افرادی با ذهن های کهنه نوشته شدن.
ناشناس۱۶۰۰۵۷۳۱۱:۴۶:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۲۶
برادر عزیز نویسنده، شما که خودت از همه سیاست زده تری. سعی داری افکار خودت رو به عنوان حق به خورد مردم بدی. به علاوه، هر کسی مطابق با پیش زمینه فکری خودش به چیزی حساسیت نشون میده. برداشتی که شما از سیاست زدگی ارائه کردی چندان درست نیست!
حسین رجایی (نویسنده)۱۶۰۰۶۹۱۱۲:۵۳:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۲۶
با سلام و احترام برادر من اینکه هر فردی عقاید و مواضع خودش را درستر از بقیه بپندارد که یک چیز کاملا طبیعی است. صحبت سر تفاوت آن هایی است که بر نظرات خویش جزمیت دارند و هیچ حرف مخالفی را نمی پذیرند با آن ها که مدام عقاید خویش را مورد بررسی، آزمون و سنجش مجدد قرار میدهند. عجیب است توجیه میفرمایید که هرکسی بلاخره حساسیت های خاصی دارد!!!
طالب۱۶۰۰۶۰۰۱۲:۰۱:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۲۶
چون غرض آمد هنر پوشیده شد
ناشناس۱۶۰۰۶۶۳۱۲:۳۷:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۲۶
مقاله خوبی بود اما کو گوش شنوا !!ماهمچنان برمدار تعصبیم وازحقانیت وعقلمداری دور
درمانده۱۶۰۰۷۰۲۱۲:۵۹:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۲۶
عزیزم اینها که گفتی نه نون دارد نه اب
صمصام۱۶۰۰۷۰۴۱۲:۵۹:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۲۶
آقای رجایی فرمایشات شما کاملا متین و بجاست و منطقی است یعنی انسان منطقی حتی انقلابی باید قبول کند اما برادر عزیز شما اگر فقط یک قطره کوچک سم داخل یک لیوان اب بریزید ان یک قطره تمام لیوان را الوده و مسموم کرده است موضوع فرمایش شما هم همین است متاسفانتفکرات تند و خشک و فاقد عقل و منطق انقلابیون اول انقلاب کار خود را کرده است و تاثیر ان حتی یک جمله کوچک متاسفانه به دلیل فضای احساسی اول انقلاب در میان مردم به خصوص جوانان و نوجوانان ان دوران مشهود است جوانان و نوجوانانی که امروز مقامات کشور و دولتند و پشیمانند از ان تفکرات اول انقلاب !!!!!! اما چه فایده ؟ متاسفانه انقلابی ترین افراد کشور به دلیل فهم کورکورانه و سطحی از دین خطاهای نابخشیدنی داشته اند نمونه های فراوانی داریم -نام استان کرمانشاه را به دلیل ضدیت با عنوان نظام سابق به باختران تغییر دادند !و مجددا به باختران تغییر یافت !
ناشناس۱۶۰۰۷۰۹۱۳:۰۱:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۲۶
آقای رجایی نوشته اید که پس از حذف تصاویر دو دختر از جلد کتاب، غرب گرایان و لیبرال مسلک ها زمین و زمان را بهم دوخته اند؟ دوباره فریادهای تبعیض جنسیتی گوش فلک را کر کرده است. آخر چرا این جماعت عقلشان همیشه در چشمشان است!؟ به نظر بنده خود شما دقیقا در دام سیاست زدگی که از آن انتقاد می کنید، افتاده اید. همین که فکر می کنید هر کس اعتراض کرده، غرب گرا و لیبرال مسلک است، نشان می دهد که چگونه در ذهن شما، تقسیم بندی مردم شکل گرفته است.
حسین رجایی (نویسنده)۱۶۰۰۹۱۱۱۴:۴۲:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۲۶
با سلام و احترام اگر بند سوم متن را با دقت بیشتری مطالعه بفرمایید درخواهید یافت که بنده حدیث نفس نکرده ام، تصویری که در ذهن و زبان معدودی از دوستان انقلابی است را روایت نموده ام.
علی۱۶۰۰۷۴۴۱۳:۲۴:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۲۶
امروز پوشک برا بچم خریدم 90 هزار تومن هفته گذشته 80تومن و دو هفته پیش 70 تومن و سه هفته پیش 55 هزارتومان بود
ناشناس۱۶۰۰۸۵۶۱۴:۱۵:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۲۶
از کهنه استفاده کن ! خودت با پوشک بزرگ شدی ؟؟ زنان امروزی پر رو شده اند و مادری کردن هم بلد نیستند چرا مرد باید به خاطر پوشک و شیر خشک ناله کنه ؟؟ مگه بچه مادر نداره ؟؟
ناشناس۱۶۰۰۹۰۵۱۴:۴۱:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۲۶
شما چرا از اینترنت استفاده می کنی؟ پدر و مادر و اجدادتون اینترنت داشتن؟ چرا از گوشی موبایل استفاده می کنی؟ مگه قبلا گوشی موبایل بوده؟ چرا سوار ماشین میشی؟
مازنی۱۶۰۱۱۵۸۱۷:۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۲۶
دمت گرم
ناشناس۱۶۰۱۰۱۵۱۵:۵۱:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۲۶
خانم میتونه برای تمام کارهای منزل و بچه داری خدمتکار داشته باشه.مگه نوکر استخدام کردی؟
ناشناس۱۶۰۱۲۳۹۱۹:۰۴:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۲۶
عزیز من یه حدی مرزی حدودی چیزی برا خودتون مشخص کنید اخلاق داشته باشید
ناشناس۱۶۰۱۳۴۲۲۱:۱۰:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۲۶
تو چرا داری از ایتنرنت و موبایل استفاده میکنی، آدم کمرو
روزبه۱۶۰۱۰۳۰۱۶:۰۵:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۲۶
چرا در شرایط سخت اقتصادی رفتارهای ما بویی از اسلام و مواسات ندارد . این خودش یک انقلاب می خواهد.
ناشناس۱۶۰۱۰۵۴۱۶:۱۸:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۲۶
جناب رجایی پرده اول: در اقدامی بی سابقه در یکی از تصاویر کتاب فارسی اول دبستان، جای قرآن با گلدان عوض شده است! به نظر بوی فتنه و توطئه ای می آید پرده دوم: تصویر دو دختر از جلد کتاب ریاضی سوم دبستان حذف شده است. غرب گرایان و لیبرال مسلک ها زمین و زمان را بهم دوخته اند؟ دوباره فریادهای تبعیض جنسیتی گوش فلک را کر کرده است. آخر چرا این جماعت عقلشان همیشه در چشمشان است!؟ چرا به جای توجه به کلیت محتوا و مفاهیم کتب درسی، تصویر جلد یک کتاب را برجسته کرده اند؟ اگر گفته های شما متن کتاب ومحتوایات کتاب مهم باشد و غربگرایان رابخاطر تصویر نکوهش میکنید ووتوصیه به محتوا ومفاهیم کتب پس چرادرپرده اول حذف قران وبجای گلدان براشفته شده ای؟ مگر نمیگویی محتوا ومفاهیم کتب مهمتر ازهکس روی جلد هست؟ پس شماباحذف تصویر قران براشته شدید ومیخواهید بگویید قران برای ما همیت دارد؟ نه جناب رجایی این که تصویر روی جلد هست حتی قران درمنازل باشد ماهها وسالها لای ان بازنشود وحتی نگاهی به ایات نکنند کراهت داردواین که تصویرهست شماها فکر میکنید میگویند خدایامارا ازعاملا وحاملان قران قرار بده یعنی تصویر قران روی جلدنه عزیزم عاملان یعنی عمل کننده به فرامین قرانیم حاملا یعنی نه تنها فیزیک قران همراه ماباشد بلکه مفاهیم انرا حامل باشیم وهرکجالازم شد بدان عمل کنیم جناب رجایی درمورد مرام ومسلک سردارشهیدمون فرمودید که اظهارنظرش درمورد بدحجابان که فرمود اینها دخترای من وشماها هستند بله قبول دارم جناب رجایی همین سایت الف چقدر برای اقای پناهیان وهدیه اش مطلب زد؟ هنوز هم ازوی طرفداری وکارش را شرعی وعرفی میدانند وحمایت میکنند بهرحال اگر حرفهایشان باعملشان صداقت داشت الان این حال روز این کشور نبود
dayani۱۶۰۱۲۱۹۱۸:۳۱:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۲۶
اگر ریگی به پایشان نبود، میشد برای خلوت کردن روی جلد کتاب ریاضی یک عکس دختر و یک عکس پسر را برداشت، آنوقت کسی ایرادی نمی گرفت.
ناشناس۱۶۰۱۶۹۴۱۰:۴۳:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۲۷
چشمان متعصب فقط حذف عکس دختران از روی جلد کتاب سوم را میبینند ولی ابقای تصویر پسران در آنجا نمیبینند!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین