راهپیمایی جاماندگان اربعین امسال برگزار نمی‌شود

گروه فرهنگی الف،   3990625082

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه راهپیمایی متمرکز جاماندگان اربعین امسال برگزار نمی‌شود، از برپایی این مراسم در بقاع متبرکه خبر داد.

راهپیمایی جاماندگان اربعین امسال برگزار نمی‌شود

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه امسال اربعین به دلیل شیوع کرونا بدون زائر خارجی در عراق برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به شرایط امسال راهپیمایی اربعین در عراق با حضور مردم این کشور برگزار می‌شود و مراسم اربعین تعطیل نیست.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی اربعین امسال به صورت مجازی برپا می‌شود، افزود: امسال با شرایط کرونا هفت سناریو پیش‌بینی کرده و برای هر کدام نیز برنامه‌هایی تدارک دیدیم. همچنین با توجه به اینکه امسال اولین سال اربعین بدون حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی برگزار می‌شود، برنامه‌ای نیز برای معرفی و بزرگداشت این دو شهید مقاومت پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه شرایط کرونا ما را به برگزاری برنامه‌ها در فضای مجازی سوق داد، گفت: همایش پژوهشی در زمینه نهضت عاشورا و اربعین با حضور اندیشمندان کشورها و ادیان مختلف تدارک دیده شده است. همچنین همایشی با محور مقاومت اهل بیت (ع) و انتشار ۱۲ نشریه به ۹ زبان برای کشورهای مختلف از برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه رادیو اربعین هفته آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند، خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های اربعین نیز که هر ساله به همت سازمان اوج در مرزها برگزار می‌شد، امسال در پارک ارم برپا خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به راهپیمایی جاماندگان حسینی که هر ساله در شهرهای مختلف برگزار می‌شد، گفت: با توجه به شرایط کرونا، این راهپیمایی به صورت متمرکز برگزار نمی‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، برنامه جاماندگان اربعین در بقاع متبرکه و با رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یک روز قبل از اربعین یعنی ۱۹ صفر مراسم عزاداری حسینی در اداره‌ها و نهادهای مختلف پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: در روز اربعین علاوه بر برگزاری گردهمایی جاماندگان حسینی در بقاع متبرکه، طرح هر خانه یک حسینیه که در دهه اول محرم به صورت روضه خانگی برگزار شد، نیز در دستور کار قرار گرفته تا تبلیغات لازم در این زمینه انجام شود.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به بسته بودن مرزهای عراق تصریح کرد: در نظر داشتیم علاوه بر اعزام موکب سلامت، ۲۵۰ نفر را به عنوان تیم رسانه‌ای برای انعکاس اخبار اربعین به عراق اعزام کنیم که تاکنون عراق برای اعزام این تیم هم مجوزی نداده است.

گفتنی است مراسم جاماندگان اربعین حسینی هر سال در روز اربعین در شهرهای مختلف با حضور عاشقان حسینی که توفیق تشرف به پیاده‌روی اربعین را نداشتند، برگزار می‌شد که امسال به دلیل کرونا و لزوم جلوگیری از تجمعات این برنامه با شیوه‌ای دیگر برپا می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین