تاکید رئیسی بر تفکیک جرم سیاسی از جرم امنیتی/ کنایه باهنر به روحانی درباره اختیارات رئیس‌جمهور/ احتمال حضور جلیلی در انتخابات ۱۴۰۰ جدی‌ شده است؟

گروه سیاسی الف،   3990624139 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تاکید رئیسی بر تفکیک جرم سیاسی از جرم امنیتی/ کنایه باهنر به روحانی درباره اختیارات رئیس‌جمهور/ احتمال حضور جلیلی در انتخابات ۱۴۰۰ جدی‌ شده است؟

آخرین آمار کرونا در ایران

 دکتر سیما سادات لاری امروز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۸۲ نفر از آنها بستری شدند.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۳۱۳ نفر رسید.

وی در توضیح استان‌های در شرایط قرمز کرونا گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را از تاریخ ۱۱ تا ۱۹ شهریور ماه منتشر کرد.

در بازرسی‌های انجام شده انجام صحیح گندزدایی کلاس‌ها و محیط مدرسه ۸۰.۱ درصد، تهیه و وجود مایع دستشویی در سرویس‌های بهداشتی ۸۶.۶ درصد، رعایت فاصله گذاری بین صندلی، نیمکت، کارکنان و دانش آموزان ۷۶درصد، تهویه مناسب در فضای کلاس‌ها و فضاهای عمومی معادل ۵۶ درصد و استفاده از ماسک توسط کارکنان و دانش آموزان ۸۵ درصد ذکر شده است.

***

کنایه باهنر به روحانی درباره اختیارات رئیس‌جمهور

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی به شرق گفت: «ما اشکالات ساختاری در کشور داریم که باید به‌تدریج حل شود. با وجود اینکه رقابت سیاسی خوب است و شادابی و طراوت می‌آورد، اما بعضی‌ها اشتباه می‌گیرند و فکر می‌کنند همواره باید رقابت سیاسی برقرار باشد. همیشه گفته‌ام دولتی که مستقر است و کار می‌کند در مقابل آن نباید کارشکنی کرد. موفقیت رئیس‌جمهور مستقر موفقیت نظام و عدم موفقیتش هم عدم موفقیت نظام است. اینکه بگویم چون حالا امسال بنده یا حزب من پیروز نشده چهار سال کارشکنی کنیم و نگذاریم دولت کار کند، تدبیر و فهم سیاسی نیست....

دولت‌ها در دور دوم‌شان می‌گویند اختیارات ما کم است. می‌گوییم خب بنده خدا تو رئیس‌جمهور هستی، با این قانون اساسی رئیس‌جمهور شدی، رئیس‌جمهور کشور دیگری که نیستی، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران هستی. در قانون اساسی نوشته رئیس‌جمهور چه اختیارات و چه وظایفی دارد. اینکه بعد از هفت سال بگوید من اختیاراتم کم است، کم‌لطفی است. آقایان محترم کاندیداها بروید اول درست قانون اساسی را بخوانید.»

بیشتر بخوانید:

باهنر: میرسلیم درباره قالیباف اشتباه رفتار کرد/ آثار وجودی رئیس‌جمهور تا عمق خانه‌ها می‌رود

***

برگزاری اولین دادگاه جرم سیاسی/ تاکید رئیسی بر تفکیک جرم سیاسی از جرم امنیتی

دادستان تهران در جلسه شورای عالی قضایی در گزارشی با اشاره به بخشنامه رییس دستگاه قضا مبنی بر اجرای «قانون جرم سیاسی» اظهار داشت: پیرو دستور ریاست قوه قضاییه، تعدادی از پرونده‌ها در دادسرای تهران که مشمول شرایط قانون جرم سیاسی به شمار می‌رفتند، احصا شد.

علی القاصی مهر افزود: در این قانون تصریح شده چنانچه جرمی با انگیزه اصلاح امور کشور علیه مدیریت و نهاد‌های سیاسی یا سیاست‌های داخلی و خارجی صورت گیرد، مشروط به آن که به قصد ضربه زدن به نظام نباشد به عنوان جرم سیاسی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که مواردی، چون نشر اکاذیب، افترا و توهین به برخی مقامات و اشخاص مشمول آن می‌شوند و موارد مستثنا از این قانون هم به صراحت مشخص شده اند.

وی با اشاره به احصای قریب ۲۰ پرونده مشمول جرم سیاسی در دادسرای تهران و اعلام خبر ارجاع دو فقره از این پرونده‌ها با ۵ متهم به دادگاه کیفری یک استان خاطر نشان کرد که تشخیص سیاسی بودن یا نبودن جرم با دادسرا و دادگاه است و همه مراجع قضایی باید جرایم سیاسی را مطابق با ضوابط و تشریفات قانون مربوطه بررسی نمایند.

آیت‌الله رئیسی در واکنش به سخنان دادستان تهران با تقدیر از اجرای قانون جرم سیاسی و بخشنامه مربوطه، تصریح کرد: باید بین جرایم سیاسی و امنیتی تفاوت قائل شویم و مسائلی که مشمول قانون جرم سیاسی است، باید طبق روالی که قانون مشخص کرده مورد رسیدگی قرار گیرد.

***

طرح سوال از رئیس جمهور به کجا رسید؟ 

محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح سوال از رئیس جمهور در قوه مقننه، به تسنیم گفت: این طرح از دستور کار مجلس خارج نشده است و ممکن است در روز‌های آتی اعلام وصول شود.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت رئیسه ۲ جلسه با طراحان برای بررسی این طرح برگزار کردند، ادامه داد: در جلساتی که با طراحان داشتیم آن‌ها قانع نشدند که این طرح سوال از دستور کار خارج شود و مصر بودند تا این طرح اعلام وصول شود.

نماینده تبریز در مجلس اضافه کرد: پس از اینکه طراحان قانع نشدند که این طرح را پس بگیرند و، چون اینکه این طرح از سوی فراکسیون انقلاب اسلامی (اکثریت) تدوین شده است مقرر شد در جلسه این فراکسیون درباره از دستور کار خارج شدن یا اعلام وصول شدن این طرح تصمیم گیری شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه طراحان سوال در حال رایزنی با سایر نمایندگان است، اظهار داشت: هر تصمیمی که در جلسه فراکسیون انقلاب شود هیئت رئیسه نیز این موضوع را اجرا خواهد کرد.

***

ممکن است یک فرد مستقل در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز شود

ناصر ایمانی تحلیلگر سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص مطرح شدن شرطی از سوی علی لاریجانی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده مبنی بر اینکه تنها کاندیدای اصلاح‌طلبان نباشد و جناح راست سنتی نیز از وی حمایت کند ابراز داشت: ببینید آقای لاریجانی در حال حاضر پشتوانه هیچ کدام از دو جناح را ندارد، اما این به این معنا نیست که اگر ایشان وارد عرصه انتخابات ۱۴۰۰ شود هم وضعیت همین گونه خواهد بود. بلکه ممکن است وضعیت تغییر کند و شرایطی به وجود بیاید که اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان و یا بخشی از آن‌ها از ایشان حمایت کنند. یعنی اینگونه نیست که اگر ایشان وارد انتخابات شود، هیچ گروهی از ایشان حمایت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: شرایط انتخابات شرایط بسیار پیچیده‌ای است و ممکن است که وضعیتی به وجود بیاید که در صورت کاندیداتوری ایشان بخشی از اصلاح‌طلبان یا همه آن‌ها و یا بخشی اصولگرایان یا همه آن‌ها از ایشان حمایت کنند، اما فعلاً اینگونه نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا درخصوص این تصور که اصولگرایان برنده انتخابات سال آینده هستند، اظهار داشت: این که گفته می‌شود الزاماً در انتخابات سال آینده اصولگرایان برنده خواهند بود اصلا مشخص نیست، یعنی این مساله به عوامل متعددی مرتبط است و زمان هم تا انتخابات زیاد است، لذا ممکن است اصولگرایان تا آن زمان موفق نشوند و نتوانند پیروز انتخابات باشند.

وی افزود: البته اینکه اصولگرایان پیروز ‌نمی‌شوند الزاماً به این معنا که اصلاح‌طلبان پیروز خواهند بود، نیست. بلکه ممکن است فردی مستقل و جدا از دو جناح بیاید و پیروز انتخابات باشد.

***

احتمال حضور جلیلی در انتخابات ۱۴۰۰ جدی‌ شده است؟

نامه نیوز نوشت: اصولگرایان نشان داده‌اند که در بزنگاه‌های مهم سیاسی می‌کوشند تا با هم به نتیجه مشترکی نایل شوند و به‌نظر می‌رسد که انتخابات۱۴۰۰ هم یکی از این بزنگاه‌هاست؛ به‌نحوی که می‌تواند باعث نزدیک‌شدن نقاط کانونی پراکنده به یکدیگر شود و آنها را برای مقابله با رقیبی واحد به نتیجه‌ای مشترک برساند؛ از جمله نقاط کانونی که این‌روزها برای نزدیک‌تر شدن به یکدیگر مشغول چانه‌زنی هستند، می‌توان به شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، مرتضی آقاتهرانی، صادق محصولی، سعید جلیلی و پرویز فتاح اشاره کرد. گرچه برخی از این افراد مانند فتاح بعد از سخنان اخيرش كه از بستر صداوسیما پخش شد، عملا شانس خود را برای حضور در انتخابات از دست داد اما هنوز از حیث اثربخشی در انتخابات کارکرد خود را دارد و نمی‌توان عدم نامزدی‌اش در انتخابات را به مثابه انفعال سیاسی او برداشت کرد؛ بنابراین این افراد به صفتِ شخصی‌شان نقاطی هستند که هر کدام می‌توانند تأثیرگذار باشند و اگر به جمع‌بندی واحدی برسند بی‌تردید نتیجه حاصله از اجماع‌شان تعیین‌کننده خواهد بود.

بر اساس قرائن موجود به احتمال فراوان نامزدهای موردنظر جمع مذکور متشکل از علی نیکزاد، سعید جلیلی و ابراهیم رئیسی خواهند بود که باتوجه اخبار رسیده نامزدی ابراهیم رئیسی به دلایلی منتفی شده است و اگر در این تحلیل عدم کاندیداتوری رئیسی مفروض دانسته شود، علاوه بر آنکه او به نقاط کانونی و تعیین‌کننده اضافه می‌شود تنها دو نامزد می‌مانند یعنی جلیلی و نیکزاد. در این بین با یک تحلیل ساده می‌توان دریافت که نیکزاد گرچه از همان جنس بدنه سیاسی تولیدشده در دوران احمدی‌نژاد است و هنوز هم رأی و نظرش نزدیک به افرادی چون صادق محصولی است اما در نگاه کلان اولا سرمایه اجتماعی خاصی برای او به صفتِ شخصی‌اش فعال نمی‌شود و ثانیا حتما نظر افرادی چون آیت‌الله مصباح و رئیسی و فتاح بر روی جلیلی خواهد بود و جلیلی می‌تواند نقش محوری بین تمام این افراد را ایفا کند.

با اين تفاسير به نظر مي رسد فعاليت نقاط كانوني براي نامزدي سعيد جليلي بيش از هميشه افزايش يافته و به نظر مي رسد با منتفي شدن نامزدي ابراهيم رييسي و پرويز فتاح حالا بايد نگاهمان را به سعيد جليلي معطوف كنيم.

بايد منتظر ماند و ديد شوراي ۵ نفره  به چه كسي خواهد رسيد و آيا اين فرض صحيح است كه سعيد جليلي خروجي اين شورا است. 

***

طبری: عاقبت رشوه و کارچاق‌کنی

عصر ایران نوشت: اکبر طبری نماد انحطاط است. نوع گفتار و دفاعیات او در دادگاه تصویر مرد کم‌سوادی را ترسیم می‌کرد که ابتدا قرار بوده بلیت استخر و سینما برای کارکنان قضایی تهیه کند و چون مورد اعتماد عالی‌ترین مقام دستگاه قضایی قرار می‌گیرد در پوشش پیمان‌کاری به کارچاق‌کنی می‌پردازد و همراه خود دیگران را نیز آلوده می‌کرده است و کافی است تصور کنیم سفارش‌های او اگر اجابت شده باشند سرنوشت چه پرونده‌هایی را تغییر داده و ازاین طریق چه ذی‌حقانی را به خاک سیاه نشانده است.

اگر متعلق به نسل دهه‌های ۴۰ و قبل و حتی ۵۰ خورشیدی باشید احتمالاً این پوستر را به خاطر دارید که دو مرد را کنار هم به تصویر کشیده بود: یکی چاق و فربه و با صندوقی پُر‌پول و دیگری زرد‌روی و مال‌باخته و نگون‌بخت با صندوق خالی.

بالای یکی نوشته بود «عاقبت نقد‌فروشی» و بالای دیگری هم «عاقبت نسیه‌فروشی»! با این پوستر، مغازه‌داران به زبان طنز و کنایه به مشتری می‌گفتند تقاضای نسیه نکنید تا مثل این مرد مفلس نشویم!

خالی از لطف نیست پوستر اکبر طبری را هم در ساختمان‌های مختلف دستگاه قضایی نصب کنند و زیر آن بنویسند «عاقبت رشوه‌خواری و کارچاق‌کُنی»! چون تلقی غالب و عمومی این است که اینان از چنگ قانون می‌گریزند و به کانادا می‌کوچند وبه ریش همه می‌خندند و برخی هم به جای تقبیح عمل فرد، حسرت می‌خورند و آرزو می‌کنند خود جای او می‌بودند!

***

راهبرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ اواخر مهر نهایی می‌شود
 
احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: راهبرد انتخابی اصلاح طلبان برای ۱۴۰۰ اواخر مهر ماه نهایی و آبان ماه سال جاری تشکیلات جدید اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌شود.

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران امروز به رسانه‌های خبری گفته است که نهاد بالادستی  اصلاح طلبان در آبان مستقر می‌شود.

شریف عضو جبهه اصلاحات در مورد اینکه این نهاد بالادستی در قالب چه تشکیلاتی فعالیت می‌کند گفت: وقتی راهبرد اصلاح طلبان نهایی شد در مورد تشکیلات جدید بحث و تبادل نظر می‌شود و احتمالا شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با ترکیب و رئیس جدید آغاز به کار کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پارلمان اصلاحات ظرفیت این را ندارد که به ۱۴۰۰ برسد، گفت: با تصویب برخی تبصره‌ها و بندها توسط شورای هماهنگی پارلمان اصلاحات نیز می‌تواند برای ۱۴۰۰ فعال شود.

بر پایه این خبر، چندی پیش از احتمال ریاست محمدرضا خاتمی عضو ارشد حزب منحله مشارکت بر ریاست شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان خبر داده بود. البته برخی رسانه‌ها ریاست بهزاد نبوی وزیر دولت زمان جنگ خبر داده بودند.

محمدرضا عارف از ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان غیرمنتظره استعفا کرده و عبدالواحد موسوی لاری نیز طی یک نامه سرگشاده از جایگاه خود در شورای عالی اصلاح طلبان کناره‌گیری کرد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۹۸۸۶۵۲۰:۴۵:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۲۴
دلار 26000 تومانی و سکه 12 میلیونی و پراید 100 میلیونی نتیجه تفکر اصلاح طلبی است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
ناشناس۱۵۹۸۸۷۰۲۰:۴۹:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۲۴
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
ناشناس۱۵۹۸۸۷۸۲۱:۰۰:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۲۴
مردم بی‌صبرانه منتظر شنیدن تصمیمات جهادی مجلس به خصوص در مورد رونق تولید هستند.
ناشناس۱۵۹۸۸۸۶۲۱:۰۸:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۲۴
اگر مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوءمدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۵۹۸۸۹۵۲۱:۲۵:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۲۴
همه اش در این فکر هستم که با این افزایش قیمتهای چند ماه اخیر، اگر یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و....... خراب شده و قابل تعمییر نباشند باید چه خاکی به سرم کنم. گرچه تعمییر هم هزینه زیادی می خواهد. یا اگر صبح پرایدم استارت نخورد یا اگر لاستیکش بترکد از کجا بیاورم باتری و لاستیک میلیونی بخرم. استرس همه وجودم را گرفته.
ناشناس۱۵۹۹۲۶۶۰۹:۵۳:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۲۵
سوال این است که اگر رئیس قوه قضائیه تغییر نمی کند آقای طبری همچنان قرار بود در سمت خود باقی بماند و رشوه بگیرد چون تخلفش برای مقامات بالاتر محرز نشده بود؟!!!!!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین