توقف تولید پراید و ۴۰۵ علت گرانی خودرو است؟

گروه اقتصادی الف،   3990623145

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه سازمان استاندارد موظف است در راستای حفظ ایمنی مردم فعالیت کند، گفت: گرانی خودرو هیچ ارتباطی با این سازمان و توقف تولید پراید و ۴۰۵ ندارد.

به گزارش فارس، پرویز درویش، مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران، عصر امروز در حاشیه انعقاد تفاهم نامه با سازمان ملی استاندارد، در جمع خبرنگاران در رابطه با صنایع جوش غیر از حوزه ساختمان، گفت: در رابطه با ماشین سازی نیازمند طی کردن مسیر طولانی هستیم.

این مقام مسؤول بیان کرد: سعی داریم در مسیر کشورهای پیشرفته حرکت کنیم تا بتوانیم تولیدات خوب و قابل قبولی را به مردم ارائه دهیم.

درویش با بیان اینکه یکی از الزاماتی که مدنظر است ارائه گواهی‌های صنعت جوش است، تصریح کرد: ممکن است مسائل خودرو سازی مورد نقد قرار گیرد اما در حوزه صنعت جوش هیچ مشکل و انتقادی وجود ندارد.

به گفته مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران در حوزه صنعت کیفیت و کمیتی باید باهم مدنظر خودروسازان قرار گیرد.

درویش با اشاره به سطح قابل قبول سازمان استاندارد در حوزه ماشین سازی، بیان کرد: این تنها مسئله ای است که در حوزه خودروسازی به سازمان استاندارد مربوط است و ما در حوزه تعیین ویا ثبات قیمت کالا هیچ نقشی نداریم.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم در کنار وزارت خانه ها فعالیت کنیم، تصریح کرد: از سال 1393 روی استاندارهای جدید خودرویی کار کردیم تا سرانجام سال 1396 موفق به هماهنگ سازی با خودروسازی شدیم و تا الان فقط سه مرحله از آن را پیش برده ایم.

این مقام مسؤول فرآیند استانداردسازی تمامی خودورهای تولید داخل را امری بلند مدت برشمرد و گفت: در راستای خارج شدن پراید و 405 از چرخه تولید در سال های گذشته تصمیم گیری شده بود و این امر هیچ ارتباطی با گران شدن خودرو در چند مدت اخیر نداشته است.

درویش یادآور شد: تقاضای بازارو تعداد تولید خودرو در کنار شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا در رابطه با تعیین و عدم ثبات قیمت خودرو در کشور مطرح است.

وی تصریح کرد: ما متعهد هستیم در راستای حفظ سلامت مردم تلاش کنیم در این رابطه با مسئله آلودگی هوا و کنترل شرایط را در فصل پائیز و زمستان نیز مدنظر قرار داده ایم.