قوه قضائیه و پرسش‌ها از حکم دادگاه طبری

گروه سیاسی الف،   3990623119 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
قوه قضائیه و پرسش‌ها از حکم دادگاه طبری

روز شنبه حکم پرونده اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه صادر شد. طی این حکم اکبر طبری در مجموع به ۵۸ سال و ۹ ماه و ۲۰ روز حبس و هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد که در صورت قطعی شدن دادنامه، بر اساس قانون مجازات اشد ۳۱ سال حبس قابل اجرا است. 

از زمان اعلام این حکم یک پرسش در افکارعمومی شکل گرفته است: چرا طبری به اعدام محکوم نشد؟ به نظر می‌رسد افکارعمومی با مقایسه اتهامات طبری و برخی دیگر از متخلفین اقتصادی محکوم به‌اعدام، انتظار داشته است طبری به اعدام محکوم شود و حالا که این انتظار برآورده نشده با تعجب در حال نظاره است.

در اینجا بنا نداریم به عادلانه یا ناعادلانه بودن این حکم بپردازیم چرا که آن موضوع نیازمند اطلاع دقیق از جزئیات پرونده و دفاعیات و نیازمند بررسی حقوقی است و این دو در توان ما نیست. آنچه موضوع بررسی ماست چرایی برخورد افکارعمومی با این حکم است.

از نخستین روزهایی که نام طبری به رسانه‌ها باز شد تلقی ساخته‌شده توسط رسانه‌ها این بود که با یک متهم با پرونده‌ای سنگین طرف هستیم. این رویکرد به‌خوبی خود را در نوع برگزاری دادگاه و نحوه اطلاع‌رسانی آن توسط روابط‌عمومی قوه قضائیه و صدا و سیما نشان داد.

اما این تلقی چگونه برای مردم ساخته شد؟ عموم مردم اطلاعی از پرونده نداشتند و طبیعتا این ذهنیت توسط رسانه‌ها ساخته شد. اما باید به عرض برسانیم که در این زمینه رسانه‌ها هم کاره‌ای نبودند چرا که اخبار دادگاه طبری منحصرا توسط روابط‌عمومی قوه قضائیه برای رسانه‌ها ارسال می‌شد و خبرنگاران رسانه‌ها اجازه حضور و تهیه گزارش از دادگاه را نداشتند. البته خبرنگار صدا و سیما هم برای تهیه گزارش و پخش آن از اخبار سیما اجازه داشت در دادگاه حاضر شود و گزارش تهیه کند.

علت اصلی انتظار مردم برای حکم اعدام طبری را باید در این فرایند اطلاع‌رسانی جست‌وجو کرد. دادگاه اکبر طبری برخلاف آنچه گمان می‌رفت علنی برگزار نشد. مطابق اصل ۱۶۵ قانون اساسی «محاکمات، علنی انجام می‌شود و حضور افراد بلامانع است مگر آن که به تشخیص دادگاه، علنی بودن آن منافی عفت عمومی یانظم عمومی باشد یا در دعاوی خصوصی طرفین دعوا تقاضا کنند که محاکمه علنی نباشد.»

با نگاهی به ماده ۳۵۲ قانون آیین دادرسی کیفری درمی‌یابیم که اصل بر برگزاری علنی دادگاه‌هاست و مطابق ماده ۳۵۳ انتشار گزارش دادگاه با رعایت محفوظ‌ ماندن هویت متهم در رسانه‌ها مجاز است.

با استناد به تبصره ۲ این ماده در صورت درخواست دادستان کل و موافقت رئیس قوه می‌توان مشخصات متهم را علنی در رسانه‌ها بیان کرد که ظاهرا با استناد به همین تبصره نام طبری و بقیه متهمان توسط روابط عمومی قوه قضائیه رسانه‌ای شده است.

با نگاهی به این شرایط درمی‌یابیم دادگاه طبری به این معنا علنی نبوده است چراکه عموم افراد اجازه حضور نداشتند و به خبرنگاران رسانه‌های مختلف هم اجازه انتشار گزارش داده نشده بود. به نظر می‌رسد اگر دادگاه طبری حقیقتا علنی برگزار می‌شد افکارعمومی تلقی واقعی‌تری نسبت به ابعاد تخلف وی می‌داشت.

اگر خبرنگاران رسانه‌های مختلف اجازه می‌داشتند از این دادگاه گزارش تهیه و منتشر کنند در آن صورت دفاعیات طبری هم بیشتر شنیده می‌شد و مردم قضاوت بهتری می داشتند درحالی‌که در خاطره مردم گزارش طولانی صدا و سیما و کیفرخواست متهمان باقی مانده که مطابق آنها انتظار می رفت طبری به اعدام محکوم شود. این انتظار متناسب با همان رویکرد قضایی است.

به نظر می‌رسد قوه قضائیه در دوره جدید باید تحولی جدی در نحوه برگزاری دادگاه‌ها صورت دهد. چنانکه گفتیم مطابق قانون اساسی و قانون آیین دادرسی کیفری اصل بر برگزاری علنی دادگاه‌هاست اما متاسفانه در پرونده‌های مهم در قوه قضائیه اصل بر برگزاری غیرعلنی دادگاه است.

برگزاری غیرعلنی دادگاه‌ها به زیان همه است. با دادگاه‌های غیرعلنی متهم، شاکی خصوصی یا مدعی‌العموم، قوه قضائیه و در نظام جمهوری اسلامی همه زیان می‌بینند. چرا که مردم در جریان چند و چون اتهام و دفاعیات متهم قرار نمی‌گیرند و طبیعتا وقتی با حکم دادگاه مواجه می‌شوند برایشان پرسش‌هایی ایجاد می‌شود.

غیر از پرونده طبری، پرونده نوید افکاری هم در مدت اخیر مشمول همین ماجرا شد. علت‌العللی که باعث می‌شود برای مردم سوال ایجاد شود و ضدانقلاب بتواند از این آب گل‌آلود ماهی بگیر فقدان شفافیت قضایی است. اگر همین یک مورد در دوره اخیر مدیریت قوه قضائیه اصلاح شود یک تحول جدی در دستگاه قضایی اجرایی شده است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۹۷۹۱۶۰۹:۵۴:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۲۴
بنده خدا این وسط حق سلطان سکه ۴ میلیونی ضایع شد که مُرد .
ناشناس۱۵۹۸۰۶۰۱۱:۰۳:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۲۴
تنها راه نجات کشور از فساد اقتصادی اجرای بدون خط قرمز قانون از کجا اورده ای می باشد طبری تنها یکنفر از هزاران هزار گفسد اقتصا ی می باشد
ناشناس۱۵۹۸۰۷۴۱۱:۱۴:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۲۴
چه کسی می تواند این قانون را اجرا کند؟ مهم این است. وگرنه همچین قانونی وجود دارد.
ناشناس۱۵۹۸۳۷۱۱۴:۲۲:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۲۴
طبری را اعدام گنید
ناشناس۱۵۹۸۸۸۷۲۱:۰۹:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۲۴
--اگر مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوءمدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۵۹۸۵۳۷۱۶:۲۰:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۲۴
احمدی نژاد می تواند و کرد
ناشناس۱۵۹۸۳۰۹۱۳:۴۳:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۲۴
تنها راه نجات اقتصاد کشور رفع تحریم هات ادرس غلط به مردم ندهید تا وقتی صادرات نباشه دلار هر روز گران تر میشه
ناشناس۱۵۹۸۵۹۰۱۶:۵۰:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۲۴
کشتی ما رو با این قانون از کجا آوردی..همه جا همین کامنتو میزاری
ناشناس۱۵۹۸۰۶۷۱۱:۱۰:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۲۴
چرا وقتی حرف درست وحق گفته می شود می گویید ضد انقلاب منافق و وابسته به دولتهای خارجی اگر دادگاها علنی باشد مردم در جریان قرار بگیرند دیگر این مسایل پیش نمی آید
ناشناس۱۵۹۸۰۷۵۱۱:۱۴:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۲۴
به ازای هر ریال رشوه اون طرف هزار برابرش سود نامشروع به جیب رشوه دهنده میره! یعنی این رشوه صد میلیاردی اون طرف چه مبلغ هنگفتی فسار ضمیمه خودش داره. این فساد علاوه بر حجم ضمیمه اش، اینکه در داخل قوه قضاییه افتاده، ضریب فاجعه رو یک هزار برابر دیگر افزایش میده!
ناشناس۱۵۹۸۱۴۵۱۲:۰۶:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۲۴
آقای رئیسی، مردم از شما و کلاً قوه قضائیه دادگاه علنی میخوان لطفا عمل کنید
مازندرانی۱۵۹۸۱۶۸۱۲:۲۰:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۲۴
هرسلطانی سلطان نیست.سلطان سکه با سلطان اختلاس وارتشاء وسلطان احتکار وسلطان بانو فرق داره.
ناشناس۱۵۹۸۵۰۱۱۵:۵۲:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۲۴
سلطان بانو هم داشتیم در پتروشیمی اختلاس کرد و به کانادا فرار کرد
ناشناس۱۵۹۸۱۷۹۱۲:۲۶:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۲۴
پیامبر اکرم: نابودى مردمان پيش تر از شما از آنجا بود كه اگر سرشناسى دزدى مى كرد، رهايش مى ساختند و چون ناتوانى دزدى مى نمود، مجازاتش مى كردند. [نهج الفصاحه، ح ۹۴۳]
ناشناس۱۵۹۸۵۸۱۱۶:۴۵:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۲۴
رئیس جمهور فیلیپین که هیچ دینی نداره گفته هرکی ازکارکنان دولتی رشوه ودزدی کنه ازداخل هواپیمای درحال پرواز پرتش میکنن پایین اینجا طرف پرونده اش با چندتا فرغون میاد تو دادگاه بعد میره هتل اوین بخش وی ای پی.
ناشناس۱۵۹۷۹۱۹۰۹:۵۴:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۲۴
باید با جرایم نسبت به شدت و اهمیت آنها، برخورد شود. چرا باید فردی که چندین و چند سال مقام مهمی در قوه قضاییه داشته و از موقعیت خود سو استفاده کرده و در فساد اقتصادی نقش داشته، به یک چنین مجازات سبکی محکوم شود؟ تازه اجازه فرجام خواهی به حکم هم داشته باشد؟!
ناشناس۱۵۹۷۹۲۸۰۹:۵۷:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۲۴
کسی که یک گوسفند دزدیه بود تبعاتش به خودش و مالک دام بر می گشت. تبعات جرائم طبری به کل کشور و مردم ایران بر می گرده. فقط یک جمله کوتاه توضیح بدین چطور اونجا حد الهی باید جاری می شد اما در مورد طبری همه قوانین وارونه شد. حد الهی هم سفید و سیاه داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ناشناس۱۵۹۷۹۳۰۰۹:۵۷:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۲۴
اگر عدالت اجرا میشد ، طبری باید اعدام میشد
کور پیش بین در خشت خام و کج و معوج۱۵۹۸۰۱۱۱۰:۳۷:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۲۴
اگر قانون از کجا آورده ای بدرستی و بدون خط قرمز اجرایی شود هزاران هزار طبری از درون اجرای این قانون بیرون می اید ضمنا قوه قضاییه جرم و تخلف مسولان را باید بسیار بیشتر از افراد عادی برخورد کند زیرا اینها به اعتماد و حتی باورهای دینی مردم طمع وارد کرده اند
کریم۱۵۹۸۱۰۶۱۱:۳۶:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۲۴
راستی چراامیرمنصورآریا اعدام شد
ناشناس۱۵۹۷۹۳۳۰۹:۵۸:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۲۴
طبری ، سلطان رشوه ، باید اعدام میشد
ناشناس۱۵۹۸۰۱۴۱۰:۳۹:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۲۴
تا روشن شدن ابعاد کشته شدن قاضی منصوری تمامی عوامل پرونده طبری باید پرونده آنها باز بماند
رضا۱۵۹۷۹۳۴۰۹:۵۸:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۲۴
متاسفانه سالهاست در به این پاشنه می چرخد . هر مسئولی به رای خود عمل می کند و قانون بهانه ای است برای توجیه رفتار آنان. اگر قانون اجرا می شد ، اعتماد مردم به حاکمیت ده ها برابر بیشتر می شد. اگر به ارزش قانون و جمهوریت نظام اعتقاد داریم ، باید آن را در اولویت قرار دهیم.
ناشناس۱۵۹۷۹۳۵۰۹:۵۹:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۲۴
قاضی منصوری و قاضی منصوری ها و طبری ها چرا باید سالها در قوه قضاییه بدون آن که مورد حسابرسی قرار گیرند، به کار خود ادامه دهند؟
ناشناس۱۵۹۸۰۴۰۱۰:۵۰:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۲۴
ی بند باید در اوین اضافه کنید بنام بند سلاطین فساد
ناشناس۱۵۹۷۹۳۸۱۰:۰۰:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۲۴
"منوچهر قائدی شهردار وقت صدرا به اتهام عدم اطلاع‌رسانی از وقوع جرم در زیرمجموعه خود، رشوه‌گیری به مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان وجه نقد و 210 سکه بهار آزادی، یک دستگاه آپارتمان به مبلغ 300 میلیون تومان، به 31 سال حبس تعزیری و استرداد اموال و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد." من دیگه صحبتی ندارم...
ناشناس۱۵۹۸۰۷۳۱۱:۱۲:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۲۴
الانم تو کانادا داره میخنده بهمون
ناشناس۱۵۹۷۹۴۲۱۰:۰۰:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۲۴
جرم .... سنگین تر بود یا جرم طبری؟ او اعدام شد و این نه
ناشناس۱۵۹۸۰۱۸۱۰:۴۱:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۲۴
انقلاب سوم و استحاله اقتصادی با اجرای قانون از کجا اورده ای باید صورت بگیرد و الا تا چند سال دیگر عوامل فساد انقلاب و کشور را بر باد می دهند
ناشناس۱۵۹۷۹۴۶۱۰:۰۲:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۲۴
چرا اعدام نمی کنید!!! ایشون و امثال ایشون کم ضربه ای به مملکت زدن.
ناشناس۱۵۹۷۹۴۷۱۰:۰۳:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۲۴
بابک زنجانی چه شد؟ حسن رعیت چه شد؟ آیا با اعدام سلطان سکه مشکل سکه و ارز حل شد؟
ناشناس۱۵۹۷۹۵۰۱۰:۰۴:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۲۴
مطالبه گری خوبی بود لطفا ادامه بدهید
ناشناس۱۵۹۷۹۵۲۱۰:۰۴:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۲۴
دکتر متشکریم
ناشناس۱۵۹۷۹۵۵۱۰:۰۶:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۲۴
باید حکم مفسد فی الارض داده می شد و حداقل دوبار اعدام لایق گردن ایشان می بود
ناشناس۱۵۹۷۹۵۷۱۰:۰۶:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۲۴
مردم تنها از دادگاه طبری سوال ندارند. مردم از خیلی از دادگاههای دیگر هم سوال دارند. داماد وزیر تعاون با این همه فساد مالی و این حکم مجازات سبکی که دریافت کرد، چرا باید مرخصی کرونا دریافت کرده و در خانه به سر ببرند؟
ناشناس۱۵۹۷۹۶۲۱۰:۰۸:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۲۴
شاهد هستیم که با مفسدان اقتصادی برخورد شایسته ای انجام نمی شود. احکام سبک دادگاه ها، آنها را جری تر می کند.
ناشناس۱۵۹۷۹۶۳۱۰:۰۹:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۲۴
آیا طبری یک تنه و بدون همدست در قوه قضاییه فعالیت می کرده؟
ناشناس۱۵۹۸۵۹۲۱۶:۵۰:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۲۴
خیر . به هیچ وجه
ناشناس۱۵۹۷۹۶۶۱۰:۱۱:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۲۴
هیچ کدام از سه قوه به وظایف خود به نحو احسن عمل نمی کنند.
ناشناس۱۵۹۷۹۷۴۱۰:۱۳:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۲۴
چرا به جای آنکه با مفسدان مقابله شود، آنهایی که با گرفتن عکس و فیلم و یا انتشار اسناد افشاگری می شوند، بر خورد می شود؟ مگر کار این افراد نهی از منکر نیست؟؟؟
ناشناس۱۵۹۷۹۷۶۱۰:۱۵:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۲۴
نیابد طوری عمل شود که مردم تصور کنند قانون فقط برای افراد ساده و بدون حامی است. قانون نباید با عده ای مهربان تر باشد.
ناشناس۱۵۹۷۹۸۰۱۰:۱۸:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۲۴
آیا طبری تنها یک مفسد عادی بوده که به این مجازات محکوم شده؟ آیا او نمی تواند یک نفوذی باشد که به اعتبار یک قوه لطمه وارد کرد؟ عده ای که به سادگی به افراد منتقد بر چسب نفوذی می زنند، چرا در ماجرای طبری روزه سکوت اختیار کرده اند؟
ناشناس۱۵۹۷۹۸۴۱۰:۲۰:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۲۴
چرا باید عده ای در این کشور آن قدر ثروت در دست داشته باشند که بتوانند کل لواسان را به نام طبری بزنند؟ این ثروت ها از کجا بدست آمده اند؟
ناشناس۱۵۹۸۱۶۰۱۲:۱۶:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۲۴
هر چی طبری خورده رشوه بوده، یعنی درآمدی داشته تا دست کم 10 برابر آن درآمد غیر قانونی نصیب سایرین شود. حال اگر شما گمان می کنی آن سایرین بابت آن درآمد های نجومی حتی یک آخ بگویند، این خیال باطل است.
ناشناس۱۵۹۸۰۱۲۱۰:۳۷:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۲۴
سلطون سکه ۴ میلیونی الان سینه کش قبرستونه اونوقت طبری زندان !!!!
بانام۱۵۹۸۰۱۵۱۰:۳۹:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۲۴
حداقل برای کسی که خودش در دستگاه قضا دارای پست عالی بوده این مجازات در حداقل خودش بوده است. ایا گناه این شخص از کسانیکه به علل اختلال اقتصادی در این مدت اعدام شدند کمتر بوده است
ناشناس۱۵۹۸۰۲۹۱۰:۴۵:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۲۴
چرا دقیقا زمانی که حکم این داره اجرا میشه پرونده هایی مثل رومینا و نوید با شدت تمام بولد میشه حتی جو بایدن هم در موردش صحبت می کنه ساده لوح نباشیم
ناشناس۱۵۹۸۱۱۰۱۱:۴۱:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۲۴
برخورد با مفسد در حد خوردن یه مسکنه.باید قوانینی وضع بشه که حتی اگه دزد بر خزانه داری گماارده بشه جرات دزدی نداشته باشه باید نظارت از دولت به مردم سپرده بشه چون دولتی جماعت رو میشه خرید ولی مردم رو نه.
حسن الله وردی۱۵۹۸۱۲۳۱۱:۴۹:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۲۴
بسیار تاسف خوردم از حکم طبری متاسفانه این نوع حکم امثال مرا که باقیمانده چب نشدهای این انقلاب هستیم به فکر فرو می برد .........پیامبر اسلام به همسرانش می گفت اگر خطایی از شما سر بزند شما دو برابر دیگران باید تحمل کیفر نمایید چون مسولیت شما سنگینتر است .......
ناشناس۱۵۹۸۲۴۵۱۳:۱۳:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۲۴
لطفا اول بفرمائید ۲۵۰ هزار سکه سلطان سکه مصادره شده کجا است ، بعدا سراغ موضوع بعدی بروید
علی۱۵۹۸۴۰۹۱۴:۴۹:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۲۴
نکته عجیب این است که تمام دادگاه های مجرمین اقتصادی اگر محکومیت اعدام نداشته باشد غیرقابل فرجام خواهی است (طبق استجازه) ، مثلا هادی رضوی به خاطر بزرگ نمایی ملک به عدد ۲۰ تا ۴۰ میلیارد به ۲۰ سال حبس حکوم شد و حکمش غیرقابل فرجام خواهی بود ... اما این حکم قابل فرجام خواهی است !
علی۱۵۹۸۴۱۱۱۴:۵۱:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۲۴
طرف آبروی نظام را برده ، اعتماد مردم به قوه قضائیه را نابود کرده ، ملجا مفسدین اقتصادی کلان (چند هزارمیلیاردی)بوده ، بعد سی سال حبس با قابلیت فرجام خواهی ؟!
ناشناس۱۵۹۸۴۶۴۱۵:۲۹:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۲۴
هیچ چیز سر جاش نیست . فقط بخور بخوره . این مردم هستند که دارند له میشن . فقط خدا میتونه کمک کنه که مملکت سر و سامان بگیره .
ناشناس۱۵۹۸۵۰۳۱۵:۵۳:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۲۴
خدا خودش به ما رحم کنه با این مسوولان اسیر هوای نفس.
ناشناس۱۵۹۸۶۴۱۱۷:۲۲:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۲۴
ايشان بايد ازاد شود دلمان براي اختلاس با دوستانش تنگ شده
ناشناس۱۵۹۸۶۴۳۱۷:۲۳:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۲۴
ایران بهشت اختلاس گران
مهدی۱۵۹۸۶۵۰۱۷:۲۷:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۲۴
رهبری در دیدار با اعضای قوه قضاییه گفتند، اگر کسی در قوه قضاییه مرتکب جرم و فساد شود، مجازاتش دو برابر است.
ناشناس۱۵۹۸۷۷۳۱۹:۲۲:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۲۴
کسی که در دستگاه قضا باشد و فساد ایجاد کند دیگر به چه کسی می توان اطمینان کرد؟
از سار کاشان۱۵۹۸۹۴۴۲۲:۲۷:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۲۴
ضربه ای که طبری به حیثیت نظام و مسئولان عالی رتبه کشور وارد کرد یک صدومش را سلطان سکه نکرد .راه اندازی شبکه فساد در قوه بسیار مهم قضائیه و جایگاه مدیر ریاست و مالی ... کمترین حکمش اعدام بود اما چرا و چرا او قصر در رفت؟!!
عباس۱۵۹۹۰۱۵۲۳:۴۰:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۲۴
مولای ما به کارگزاران نظام اسلامی دستور داده که اگر مردم نسبت به کاری بد گمان شدند آشکارا عذرت را بیان کن.
ناشناس۱۵۹۹۰۷۹۰۱:۴۶:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۲۵
برادر رفیقدوست ابد گرفت، ۸ ساله رها شد اینکه ....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  9. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  10. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین