رکوردزنی قرارگاه خاتم‌ در آبرسانی ۲۵ روزه به غیزانیه

  3990619136

غیزانیه ‌چند ماهی است که ‌به‌واسطه مطالبات مسئله آب شرب بر سر زبان‌ها افتاده و مردم این منطقه گلایه‌های بحقی از بی‌توجهی مسئولان داشتند، اما اصل ماجرا از کجا شروع شد و جریان اعتراضات چه بود؟

رکوردزنی قرارگاه خاتم‌ در آبرسانی ۲۵ روزه به غیزانیه

تسنیم نوشت: غیزانیه به‌معنای «جایی سبز و فرح‌بخش» دهستانی است در حدود 50کیلومتری شهر اهواز یکی از سه بخش تابع شهرستان اهواز و بزرگ‌ترین بخش آن است که در بخش قسمت در مسیرهای منتهی به اهواز از ماهشهر، رامشیر، رامهرمز و هفتکل واقع شده است و دارای 83 روستاست و بیش از 25 هزار نفر جمعیت در آن ساکنند و شغل اکثر ساکنان کشاورزی و دام‌پروری است.

روایتی دردناک از وضعیت اسفناک مردم غیزانیه

 بخش غیزانیه اهواز یکی از مناطق نفت‌خیز کشور است؛ وجود 300 چاه نفت در بخش غیزانیه اهواز این منطقه را به یکی از مناطق نفت‌خیز خوزستان و کشور مبدل کرده است. وجود هزاران لوله انتقال نفت کنار خانه و کاشانه اهالی غیزانیه شکلی از همزیستی صنعتی و سنتی را به نمایش گذاشته است. عبور لوله‌های طلای سیاه از وسط زندگی این منطقه وجود ابتدایی‌ترین مشکلات غیرقابل باور و تابلویی از بی‌تدبیری را به نمایش می‌گذارد.

این بخش محروم که در تقسیم و سهم از این طلای سیاه نادیده انگاشته شده جزو مناطق کم‌برخوردار استان با وجود این سرمایه‌های زیرزمینی ـ سرمایه‌هایی که جلوی چشم آنها روزانه دلنوازی می‌کنند ــ است. شغل اکثر ساکنان کشاورزی و دامپروری است. مشکل بی‌آبی مردم منطقه سبب شده است در سال‌های گذشته همواره شاهد اعتراض‌های بحق مردم این ناحیه باشیم. مشکلات آب منطقه غیزانیه را باید در سال‌های 83 و پس از طرح آبرسانی به منطقه، طرحی که به 6 ماه نکشیده با شکستگی لوله‌ها شرایط سخت را برای مردم منطقه ایجاد کرد، جست‌وجو کرد. انجام طرح نامناسب لوله‌کشی منطقه در آن سال‌ها سبب شد که مردم منطقه روزانه و چه‌بسا ماهانه از آب شرب محروم باشند.

مشکل آب منطقه به‌گفته مسئولان محلی منطقه دوازه سال نشنیده شد تا اینکه در سال 1395 در پی بازدید استاندار از منطقه غیزانیه مقرر شد طرح جدید آبرسانی در دو فاز از شیبان تا صفیره و از صفیره تا نزهه تا پایان سال 95 مورد افتتاح قرار گیرد، وعده‌ای که تا 1399 آبی از آن برای مردم منطقه گرم نشد! حمل آب با تانکرها و خرید آب آشامیدنی راهکاری است که مردم منطقه برای فائق شدن بر مشکل بی‌آبی و سیراب کردن احشام خود در پی گرفته‌اند، این در حالی است که دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی به‌گفته مسئولان محلی از وظیفه خود در تأمین آب مورد نیاز دام‌ها شانه خالی کرده است و این منطقه‌ای که استعدادهای بالایی در پرورش دام دارد.

وعده‌های محقق‌نشده دولتی‌ها

شریعتی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح آب‌رسانی به بخش غیزانیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از معضلات اساسی مردم غیزانیه آب شرب است که در این راستا کار آبرسانی پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

وی با اذعان به اینکه "سرعت کار به‌نسبت انتظاری که مردم از ما داشتند و قولی که به آنها داده بودیم بسیار کند بوده است"، افزود: مشکلاتی از جمله افزایش قیمت، مسائل ارزی و معارضان طرح هم سبب ممانعت از پیشرفت کار شدند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه متأسفانه بعضی از افرادی که در روستاهای قبل هستند و یا زمین‌های آنها کنار لوله‌هاست از اینکه آب و فاضلاب روستایی لوله‌گذاری شود مانع رسیدن آب به غیزانیه شدند، اضافه کرد: با وجود این مشکلات اما کار به‌خوبی پیش رفت و امیدواریم حداکثر ظرف 45 روز آینده آب غیزانیه وصل شود، اگرچه زمان آنچه به من قول دادند زودتر از این‌ها بود.

ماجرای تجمع مردم «غیزانیه» چه بود؟

اما تعدادی از مردم بخش غیزانیه صبح روز شنبه سوم خرداد ماه در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به تأمین نشدن آب شرب‌شان، اقدام به بستن جاده اهواز ــ رامهرمز ــ امیدیه کردند که برای مدتی سبب اخلال در تردد مسیر ترانزیتی شد و پلیس برای جلوگیری از این کار وارد عمل شد.

فرمانده انتظامی اهواز در این خصوص ابراز کرد: با گفت‌وگویی که با مردم داشتیم متقاعد شدند که با پلیس همراهی کنند و جاده را بازگشایی کردند؛ البته حسب وظیفه اخلاقی، با تماسی که با فرماندار کلان‌شهر اهواز داشتم، تأمین آب مردم به‌وسیله تانکر در دستور کار قرار گرفت. اعتراض مردم به تأمین نشدن آب شرب‌شان یک مطالبه قانونی است اما باید در مجرای قانونی انجام شود.

مجمع جهادگران استان خوزستان در واکنش به این وضعیت طی بیانیه‌ای اعلام کرد: چند روزی است که صدای العطش مردم انقلابی، غیور و مستضعف غیزانیه در شرق اهواز بلند شده، منطقه‌ای با وجود 83 روستا و بالغ بر 30 هزار نفر جمعیت، غوغایی که از سال 95 تاکنون با تحمل رنج‌ها و سختی‌های ناشی از بی‌آبی با وعده و وعیدهای کت‌وشلواری‌های سیاسی و عکس‌های یادگاری‌شان با اهالی تاکنون مسکوت مانده است، قطعاً مردم خوزستان بانجابت‌ترین مردم دنیا هستند، تحمل این قضیه که روستایی در 30کیلومتری پرآب‌ترین رودخانه کشور از ابتدایی‌ترین نیاز انسانی بی‌بهره باشد آن هم در گرمای بالای 60 درجه تابستان، دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

عذرخواهی استاندار خوزستان از مردم غیزانیه

استاندار خوزستان ضمن عذرخواهی از مردم غیزانیه به‌دلیل کوتاهی‌های پیش‌آمده، گفت: ظرف دو هفته آینده آب به مشرّحات و بخش غیزانیه بزرگ می‌رسد؛ همچنین شش کیلومتر از خط لوله آب فرسوده است که تا یک ماه دیگر برای تأمین آب شرب پایدار تکمیل خواهد شد. برای حل مشکلات آب غیزانیه از سال 96 به‌صورت جدی پیگیر قضیه بودیم چرا که پروژه بزرگی بوده که انجام شده است. پروژه غیزانیه بزرگ بوده و کار رو به اتمام است و حدود 45 ‌میلیارد تومان تا به الآن هزینه شده است و ان‌شاءالله بخش غربی و مشرحات و همچنین بخش غیزانیه بزرگ حل خواهد شد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ‌دوازدهم اردیبهشت آخرین بازدید من از پروژه بوده است و همان‌جا قول 45روزه به مردم دادم و خدا را شاکرم که کار طبق همان برنامه‌ریزی پیش رفته است و ظرف دو هفته آینده آب به مشرحات و بخش غیزانیه بزرگ وصل خواهد شد. البته شش کیلومتر از صفیره به نزهه، خط لوله فرسوده است که اعتبار آن نیز تأمین شده است و ظرف بازه زمانی یک الی یک و نیم ماه دیگر تکمیل خواهد شد و کار آبرسانی پایدار می‌شود و کل روستاها آبرسانی خواهند شد. مردم بالاخره حق دارند که در این شرایط آب را طلب کنند و وظیفه ما این است که آب مورد نیاز آنها را تأمین کنیم.

وی افزود: مشکل آب غیزانیه یک مشکل پانزده‌ ساله است و خط آبرسانی آن سال 61 احداث شده و بعد از آن گسترش پیدا نکرده و بازسازی یا نوسازی نشده و خط فرسوده‌ای بوده که از سال 96 پروژه‌اش را آغاز کردیم. 36 روستای دیگر هم هستند که آب آنها مشکلاتی دارد و بنا شده است آبشان را از جای دیگری دریافت کنند و روستاهای غیزانیه آب پایدارتری داشته باشند. در این مدت تانکرها را بیشتر کردیم و به امور عشایر، منابع طبیعی و آبفای استان دستور دادیم آب مورد نیاز در این دو هفته را تا وصل شدن آب پایدار تأمین کنند. من از شورای بخش و مردم عزیز که همیشه همراهی و همکاری داشتند سپاسگزارم و از اینکه گله‌مندی و انتقادشان را به‌نحو صحیح منتقل می‌کنند تشکر دارم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان شخصاً پیگیر موضوع شد

در این بین حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز با حضور در منطقه و فرستادن نمایندگانی برای سرکشی به سایر مناطقی که دچار تنش آب شرب هستند نسبت به رساندن صدای اعتراض مردم بی‌صدا به گوش مسئولان و پیگیری جهت رفع مشکلات‌شان وارد میدان جهاد شدند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد با ابراز نگرانی از اینکه "شاهد بی‌آبی در نقاط مختلف خوزستان هستیم"، افزود: هنگامی‌که مشکل غیزانیه پیش آمد اعلام کردیم که تنها غیزانیه نیست و روستاهای متعددی در خوزستان وجود دارند که کم‌آب یا بی‌آب هستند و یا از آب بی‌کیفیت استفاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: آب در برخی از روستاها به‌اندازه‌ای بی‌کیفیت است که فقط به‌درد آبیاری درختان و رفع تشنگی احشام می‌خورد. سوءمدیریت در استان خوزستان کار را به جایی رسانده است که خانه‌ها در 50متری رودخانه کارون آب ندارند.

وی عنوان کرد: خوزستان به‌لحاظ منابع روزمینی و زیرزمینی جزو غنی‌ترین استان‌های کشور است اما امروز پس از گذشت 41 سال از انقلاب همچنان درگیر رفع مشکلات اولیه خود بوده و این مایه سرافکندگی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تأکید کرد: نماینده ولی فقیه مسئولیت اجرایی ندارد اما به مردم قول می‌دهم موضوع بی‌آبی را تا رفع مشکل مردم از وزیر نیرو پیگیری کنم، امیدواریم سال آینده با روی کار آمدن رئیس‌جمهوری جوان و انقلابی شاهد رفع این مشکلات در خوزستان و سایر نقاط کشور باشیم.

وقتی سپاه بی‌ادعا به کمک مردم شتافت

پس از اعتراض مردم، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: غیزانیه منطقه‌ای با 85 روستا در شرق اهواز  است که مردم این منطقه مدت‌هاست با مشکل بی‌آبی و کم‌آبی مواجه هستند و بیشتر اهالی منطقه دامدار و کشاورز می‌باشند که مشکلات فراوانی برای تأمین آب برای آن‌ها ایجاد شده است.

وی افزود: سیستم لوله‌کشی آب غیزانیه فرسوده است و در شرایط کنونی جوابگوی نیاز مردم نیست، از سال 1395 قرار بود شبکه آب این منطقه در 2 فاز تقویت شود؛ فاز نخست 24 کیلومتر از رودخانه کارون به صفیره بود که تا هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد اما فاز دوم 28 کیلومتر است که تنها 6 کیلومتر آن اجرا شده‌ است.

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: یکی از مسایلی که باید به‌صورت فوریتی برای این منطقه انجام شود، افزایش تانکرهای آبرسانی است که اکنون گروه‌های جهادی در این زمینه ورود کرده‌اند تا بخشی از آب مورد نیاز مردم این منطقه تأمین شود.

وی تصریح کرد: سپاه استان تا بهره‌برداری از فاز نخست پروژه آبرسانی با این منطقه با تمام ظرفیت پای کار است؛ غیزانیه دارای روستاهایی است که نسبت به سایر روستاها با مشکلات بیشتری مواجه‌اند و شبکه آبرسانی ندارند که خدمت‌رسانی به مردم این مناطق در اولویت قرار گرفته است و با طرحی که قرار است آبفای استان ارایه دهد و همت گروه‌های جهادی، شبکه آبرسانی در این روستاها نیز ایجاد می‌شود.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: پیش از این برخی از روستاهای غیزانیه آب مورد نیاز خود را از چاه تأمین می‌کردند که اکنون آب چاه شور شده است و قابل استفاده نیست؛ تأمین آب مورد نیاز دام اهالی این منطقه نیز اکنون با مشکلات فراوانی همراه شده است، اگر برنامه‌ریزی برای عمیق‌تر کردن چاه در دستور کار قرار گیرد از این ظرفیت برای تأمین آب دام بخش غیزانیه استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌های متعددی با مدیرعامل آبفای استان، معاون عمرانی استانداری و مسئولان محلی داشتیم و این وعده را دادند که برنامه‌ریزی برای شبکه‌گذاری و آبرسانی را در دستور کار قرار دهند؛ با شرکت‌های فولاد و نفت نیز ارتباط برقرار شده است تا در زمینه آبرسانی با تانکر این منطقه را حمایت کنند.

اختصاص 20میلیارد تومان برای تکمیل آبرسانی به "غیزانیه"

رئیس بنیاد مستضعفان از تخصیص 20 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه آبرسانی به منطقه غیزانیه خبر داد و گفت:‌ در حکومت اسلامی هیچ فرقی میان مردم تهران و غیزانیه نیست.

 سید پرویز فتاح در صفحه شخصی خود با اعلام خبر تخصیص 20میلیاردتومانی بنیاد مستضعفان برای تکمیل پروژه آبرسانی غیزانیه، نوشت؛ «براى تکمیل و تسریع در اجرای پروژه آبرسانی غیزانیه و تأمین آب دائمی مردم نجیب منطقه، بنیاد مستضعفان مبلغ 20 میلیارد تومان طبق تقاضای مسئولین استان خوزستان و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به‌عنوان مجری، اختصاص مى دهد.»

ورود قرارگاه سازندگی سپاه برای آبرسانی به غیزانیه

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه نیز با بیان اینکه "پس از وضعیت نابسامان غیزانیه برای آبرسانی به منطقه ورود‌ کردیم"، ‌گفت: فاز سوم پروژه آب‌رسانی به منطقه غیزانیه خوزستان به‌طور رسمی افتتاح خواهد شد تا دغدغه بحق مردم عزیزمان در این بخش جهت دسترسی به آب سالم و دائمی، برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه درخواست مسئولان اجرایی و مردم برای واگذاری این پروژه به سپاه، حدود یک ماه قبل به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) واصل و به‌سرعت زیرساخت‌ها و تمهیدات مربوط به طراحی و تکمیل پروژه انتقال آب به غیزانیه توسط قرارگاه فراهم شد، اظهار داشت: همت و برنامه‌ریزی همکاران من در هولدینگ نیرو و مؤسسه اروندان قرارگاه به‌گونه‌ای بود که علی‌رغم اینکه تصور می‌شد اجرای این پروژه، به‌علت وضعیت آب‌وهوای بسیار گرم و شرایط محیطی سخت، 2 ماه به‌طول بینجامد اما در مدت زمانی بسیار کمتر از موعد پیش‌بینی‌شده تکمیل شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه با ابراز خشنودی از دسترسی هزاران نفر از جمعیت روستایی مناطق محروم خوزستان به آب شرب مناسب پس از واگذاری این پروژه به سپاه، متذکر شد: برنامه‌ریزی اصلی قرارگاه سازندگی سپاه، اجرای طرح‌های بزرگ و پروژه‌هایی است که سایر پیمانکاران به‌دلایل فنی یا مالی امکان به‌عهده گرفتن آن را نداشته باشند، اما کنار چنین اقدامات ملی، در هر منطقه و موقعیتی که مسئولان دولتی نیازمند همکاری و ورود سپاه جهت حل مشکلات مردم باشند، آماده خدمت‌رسانی و تأمین نیازهای مناطق محروم هستیم.

محمد با اعلام اینکه با تکمیل فاز سوم 35 روستا با جمعیت 6000 نفر به آب سالم دسترسی پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برخی بخشهای دیگر پروژه که نیاز به تکمیل شدن دارد، به قرارگاه واگذار نشده است اما در صورت واگذاری، به‌سرعت و همچون سایر فازها تکمیل می‌شود که از جمله آن پروژه 8کیلومتری انتقال آب از منطقه دهلاویه تا عین‌الزمان است.

وی ضمن تقدیر از همکاری نهادهایی همچون بنیاد مستضعفان برای تأمین لوله‌های این فاز، تأکید کرد: قرارگاه سازندگی سپاه، آبرسانی را یک امر مقدس می‌داند چراکه سقائی ریشه در فرهنگ اسلامی و عاشورایی پاسداران انقلاب دارد و همه فرزندان ایران اسلامی در سپاه، به آن افتخار می‌کنند.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به وعده‌اش عمل کرد

پروژه فاز دوم طرح آبرسانی غدیر که به‌منظور افزایش ظرفیت و پایداری آب شرب شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان و دشت‌آزادگان اجرا شد، با حضور سردار فخاری معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش، پروژه فاز دوم طرح آبرسانی غدیر، شامل 4 طرح است که شامل اجرای خط انتقال دوم تلنبه‌خانه به مخازن فلزی ام‌الدبس و خط انتقال خروجی تا ابتدای خط اهواز، تهیه و نصب الکتروپمپ ششم تلنبه‌خانه ام‌الدبس، اجرای مخزن فلزی شماره 2 ام‌الدبس و اجرای مخزن روباز (لاگون دوم) تلنبه‌خانه ام‌الدبس است.

کارفرمای این طرح سازمان آب و برق خوزستان و پیمانکار اجرایی آن قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) است و در اجرای آنها مجموعاً 250 نفر به‌صورت مستقیم مشغول کار شده‌اند. گفتنی است طرح آبرسانی غدیر با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب شرب شهرهای مرکزی، جنوب و غرب استان خوزستان برای 26 شهر و 1608 روستا در پایان دوره طرح با منبع آبگیری از دریاچه سد دز در مجموع 4.7 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) مرحله سوم و نهایی آبرسانی به غیزانیه خوزستان را زودتر از موعد به پایان‌ می‌رساند و با تأمین آب از دو هفته دیگر مردم 35 روستای این بخش به آب آشامیدنی با کیفیت مناسب و دائمی دسترسی خواهند داشت.

روستاییان بخش غیزانیه که سال‌هاست دغدغه رسیدن آب سالم به خانه‌هایشان را داشتند حالا خوشحال از بهره‌مندی آب هستند. آب‌رسانی به غیزانیه در سه فاز انجام می‌شود؛ فاز اول پیش از این به بهره‌برداری رسید. فاز دوم را بخش خصوصی به‌عهده دارد که در حال انجام است.

فاز سوم آبرسانی به بخش غیزانیه که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) اجرا شد، مراحل پایانی آن به اتمام رسیده است. این قرارگاه به‌کمک بنیاد مستضعفان در یک کار جهادی در 25 روز، 27 کیلومتر لوله‌گذاری انجام دادند تا فاز سوم امروز تست، راه‌اندازی و تحویل آبفای خوزستان شود.

این فاز تقریباً 15 روز نسبت به زمان‌بندی پروژه زودتر انجام شد. آب فاز سوم از فاز دوم که قرار است تا دو هفته آینده به پایان برسد؛ تأمین می‌شود و کام مردم غیزانیه گوارا شود.

با وجود آب‌وهوای گرم و شرایط محیطی سخت، اما به‌همت جهادگران قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) فاز سوم طرح آبرسانی به 35 روستای بخش غیزانیه زودتر از زمان تعیین‌شده به بهره‌برداری می‌رسد.

رکوردزنی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در آبرسانی 25روزه به غیزانیه

اما در پی تکمیل و تحویل فازهای دوم و سوم پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه اهواز در استان خوزستان و سرعت در رفع مشکل مردم این منطقه، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدردانی از اهتمام جهادی و انقلابی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این عرصه، گفت: خدای بزرگ را شاکریم به فرزندان ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) توفیق داد در لبیک به مطالبه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی (مدّ ظلّه العالی) با سرعتی مثال‌زدنی کاری که باید طی چندین ماه صورت می‌پذیرفت، در یک مدت کوتاه و 25روزه، دغدغه مردم خونگرم، مؤمن، مقاوم، مجاهد و فهیم خوزستان با اجرای پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه اهواز مرتفع و یک رکورد کم‌نظیر در اجرای پروژه‌های آبرسانی رقم زده شود.

وی رفع مشکل آب در برخی مناطق کشور را در زمره اولویت‌های سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) قلمداد و ضمن قدردانی از مجاهدان و تلاشگران خدمت در  این عرصه، تصریح کرد: به‌توفیق الهی نقش‌آفرینی‌های نیروهای انقلاب و ملت در نهاد مردمی و انقلابی سپاه با پیشتازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با شتاب بیشتری ادامه خواهد داشت و با همراهی دولت محترم و مردم شریف ایران در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد حل مشکل آب و دغدغه‌های ناشی از آن به‌ویژه در استان‌های جنوبی کشور خواهیم بود.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با تشکر از همکاری بنیاد مستضعفان و سایر مجموعه‌های استانی در اجرای فازهای دوم و سوم این پروژه که شامل 30 کیلومتر خط انتقال لوله پلی‌اتیلن بود، بر لزوم توسعه و تعمیق خدمت‌رسانی‌های مشترک و دلسوزانه توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادی کشور تأکید کرد و گفت: ما در مکتب امام و رهبری معظم انقلاب آموخته‌ایم که بزرگترین راه مبارزه با آمریکا و دشمنان انقلاب و نظام خدمت به مردم است.

سرلشکر سلامی در پایان با اشاره به طرح ساماندهی حاشیه شهر اهواز، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و توافقات خوب به‌عمل‌آمده بین قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، استانداری خوزستان و فرمانداری اهواز امیدواریم در اجرای طرح ساماندهی حاشیه شهر اهواز که می‌تواند شرایط بهتری برای زندگی مردم عزیز فراهم کند، تسریع به‌عمل آید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین