صف‌ خرید دلار ۲۵ تومانی جلوی صرافی‌ها

  3990619079 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

حجم تقاضا در بازار ارز دوباره افزایش یافته و مردم برای خرید دلار جلوی صرافی‌ها صف بستند.

صف‌ خرید دلار ۲۵ تومانی جلوی صرافی‌ها

همشهری نوشت: عدم‌توازن بین عرضه و تقاضا دوباره منجر به رشد قیمت دلار شده است به‌طوری که در مبادلات روزگذشته قیمت هر دلارآمریکا برخلاف صحبت‌های مسئولان که همواره گفته‌اند قیمت ارز کاهش خواهد یافت از مرز ۲۵هزار تومان عبورکرد و همزمان با این رویداد صف‌های زیادی جلوی صرافی‌ها برای خرید دلار تشکیل شد.

قطع وابستگی به درآمد‌های نفتی به همین راحتی و ظرف یک تا ۲سال میسر نیست، برای عبور از اقتصاد نفتی به سال‌ها زمان نیاز است. اقتصادی که به درآمد‌های نفتی معتاد شده بود حالا باکاهش درآمد‌های نفتی مواجه شده است. درگذشته نیازهای بازار ارز از طریق درآمد‌های نفتی تامین می‌شد حالا اگرچه دولت در تلاش است تا از طریق توسعه صادرات غیرنفتی جای خالی نفت را پر کند اما گویا حجم تقاضا در بازار ارز متناسب با عرضه نیست و برای ایجاد تعادل در بازار ارز باید راهکار‌های تازه‌تری برای افزایش صادرات و توسعه درآمد‌های ارزی اندیشید، تا ارز بیشتری برای تامین نیاز داخلی وارد شود و از رشد بیشتر قیمت‌ها در بازار ارز جلوگیری کند. همه اینها در حالی است که اقتصاد ایران با وجود کتمان دولت، چندین فصل متوالی است که در رکود به سر می‌برد و اگرچه مسئولان این رکود را باور ندارند اما علنا اقتصاد ایران وارد دوره رکود و حتی به بیان دیگر، رکود تورمی شده است.

همه اینها در حالی است که تازه‌ترین گزارش‌های مرکز آمار نشان می‌دهد اقتصاد ایران در فصل گذشته ۳.۵درصد کوچک‌تر شده و حتی انتشار گزارش جدید از شاخص پیش‌نگر مدیران خرید (شامخ) نشان می‌دهد که وضع تولیدکننده‌ها به‌دلیل کمبود و گرانی مواداولیه و کاهش شدید تقاضا در حال بدتر شدن است. این موضوع از یک طرف می‌تواند منجر به رشد دوباره قیمت‌ها شود و از سوی دیگر به رکود و بیکاری دامن بزند، بر این اساس چشم‌انداز چندان روشنی برای رشد اقتصادی و افزایش درآمد‌های ارزی وجود ندارد. همچنین آمارهای سال گذشته نشان می‌دهد که با وجود تحریم، بخشی از نیاز ارزی کشور در سال قبل با فروش نفت تامین شده بود اما امسال با توجه به تداوم تحریم‌ها، شیوع کرونا و کاهش قیمت نفت، احتمالا میزان صادرات کشور در این حوزه بار دیگر کاهش خواهد یافت و صادرات محصولات وابسته به نفت که یکی از اصلی‌ترین کالاهای سبد صادراتی را تشکیل می‌دهد نیز پایین خواهد آمد.
آمارهای صادراتی این ماه‌ها نیز از آن حکایت دارد که صادرات ایران بیش از ۳۰درصد کاهش یافته و حتی درصورتی که در ماه‌های پیش‌رو بخشی از این آمار جبران شود، همچنان باید انتظار داشت که میزان صادرات کشور به حد سابق نرسد.

هم راستا با این موضوعات اطلاعات موجود نشان می‌دهد که مشکلات مربوط به فضای کسب و کار همچنان پابرجاست و اقدامات عاجلی برای بهبود فضای کسب وکار و افزایش تولید ناخالص داخلی که می‌تواند منجر به توسعه صادرات هم شود، انجام نشده است و همچنان به‌دلیل موانعی که برسر کسب و کار وجود دارد ازجمله انحصار در بازارها، چشم‌انداز فضای کسب و کار چندان امیدبخش نیست. همه این عوامل از یک عدم‌توازن بین عرضه و تقاضا در بازار ارز حکایت دارد، چراکه بخش مهمی از عدم‌توازن در عرضه و تقاضا در بازار ارز ناشی از جریانات آتی ورود ارز به کشور در فقدان نفت است که چشم‌انداز چندان مشخصی ندارد. شاید سرمایه‌گذاران در بازار ارز هم متوجه همین موضوعات شده‌اند که تقاضا به غیراز عوامل فصلی، به شکل عمومی هم در بازار افزایش یافته و حتی منجر به تشکیل صف‌های خرید جلوی صرافی‌ها شده است.

عبور از ۲۵ هزار تومان

تحت‌تأثیر ناتوازنی در میزان عرضه و تقاضا در بازار ارز، دیروز بار دیگر قیمت هر دلارآمریکا در بازار آزاد از مرز ۲۵هزار تومان گذشت و حتی دلار فردایی که به‌صورت کاغذی و برای معاملات روز بعد انجام می‌شود تا مرز ۲۵هزارو ۵۰۰تومان پیشروی کرد. به‌دنبال این رشد بانک مرکزی اعلام کرد با قدرت درحال تامین تقاضای بازار ارز است اما مشخص است حرف مسئولان دیگر برای بازار ارز خریدار ندارد و بازار بدون توجه به صحبت‌های مقامات، تحت‌تأثیر نظام عرضه و تقاضا کار خودش را انجام می‌دهد.

وقتی قیمت دلار به مرز ۱۸هزار تومان رسید، عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی برای چندمین بار در سال‌جاری از کاهش قیمت‌ها در آینده خبر داد و تأکید کرد قیمت دلار در بازار واقعی نیست. او حتی در صفحه شخصی خود چندین بار سرمایه‌گذاران را از حضور در بازار ارز منع و تأکید کرد مسئولیت زیان برعهده سرمایه‌گذاران است، اما حالا دلار، در طول چند‌ماه اخیر بیش از ۱۰هزار تومان رشد کرده است؛ نه کسی از سرمایه‌گذاری در بازار متضرر شده و نه کسی باور دارد دلار بار دیگر از ۲۰هزار تومان عقب‌تر برود. حتی این روزها مردم برای خرید دلار صف می‌بندند.

تشکیل صف‌های خرید جلوی صرافی‌ها

از چند روز پیش به غیراز افزایش تقاضای فصلی برای خرید ارز، حجم تقاضای عمومی هم برای قیمت دلار افزایش یافته و حتی جلوی برخی از صرافی‌ها، صف‌های خرید دلار تشکیل شده است. برخی خبرها نشان می‌دهد هنوز تسویه‌حساب پیمان‌های ارزی برخی صادر‌کننده‌ها به پایان نرسیده و آنها در حال تامین ارز مورد نیاز خود هستند و بخشی از دلایل رشد ناشی از تقاضا برای همین حواله‌های ارزی است. خبر‌های دیگر نشان می‌دهد گشایش برخی مسیر‌های تجاری با امارات نیز بر حجم تقاضا برای واردات کالاهای قاچاق اضافه کرده است.

در عین حال این روز‌ها تفاوت قیمت دلار در بازار بین بانکی با بازار آزاد که رقمی در حدود۲هزار تا ۲۵۰۰تومان است مردم را ترغیب کرده تا از سهمیه سالانه خود که ۲۲۰۰دلار است برای دریافت سود ناشی از این تفاوت قیمت استفاده کنند و این موضوع بر حجم تقاضای عمومی اضافه کرده است. درحال حاضر ارزی که به‌صورت سهمیه به ازای هرکارت ملی به متقاضیان تحویل می‌شود در حدود ۲۲هزارو ۷۵۰تومان است درحالی‌که خریداران می‌توانند این ارز را در بازار آزاد به قیمت بیش از۲۵هزار تومان بفروشند.

این موضوع ظرف چندروز گذشته منجر به افزایش تقاضا در بازار شده و به‌ویژه در روز گذشته صف‌های بیشتری در صرافی‌ها برای استفاده از این فرصت آربیتراژی تشکیل شد. برخی خبر‌ها حتی نشان می‌دهد که به‌دلیل شدت تقاضا، جلوی برخی از صرافی‌ها در شمال شهر بین متقاضیان درگیری ایجاد شده است.

بانک مرکزی: تقاضا با قدرت تامین می‌شود

به‌دنبال رشد قیمت ارز دیروز بانک مرکزی اعلام کرد: بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که حجم معاملات اسکناس در بازار غیررسمی بسیار پایین بوده و حجم تقاضای روزانه در بازار رسمی اسکناس نیز طی چند روز اخیر رقمی بین ۵ تا ۸ میلیون دلار بوده است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک در راستای وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود و سیاست‌های کلان اقتصادی، با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های بین‌المللی، سیاست تسهیل تجارت، حفظ ارزش پول ملی و قدرت خرید خانوارها و صاحبان کسب وکار، تعادل منابع و مصارف ارزی و کمک به رشد اقتصادی را دنبال می‌کند.

بنابراین، در این شرایط سخت جنگ اقتصادی، سیاستگذار پولی نمی‌تواند صرفاً دنباله‌روی شاخص ارزی اسکناس و حواله در بازار غیررسمی ارز باشد، چراکه شکل‌گیری نرخ‌های اسمی بالای ارز در بازار یادشده، عمدتاً ناشی از انتظارات و نه عوامل بنیادین، کمکی به ایجاد و حفظ ثبات در بازار ارز و بخش‌های واقعی و مالی اقتصاد نخواهد کرد و اقتصاد ایران را با چالش‌های جدی مواجه خواهد ساخت. در این راستا، بانک مرکزی متناسب با شرایط و روند امروزه بازار نسبت به تأمین تقاضاهای واقعی ارز به‌صورت اسکناس و حواله اقدام کرده است. بنابراین سیاست این بانک حفظ ثبات بازار ارز براساس عوامل بنیادین است.

در پایان یادآور می‌شود، بازار اسکناس توسط بازارساز در حال اشباع شدن است و به‌نظر می‌رسد بازارساز با این اقدام دست دلالان را از بازار کوتاه کرده است و تأمین نیازهای ارزی متقاضیان واقعی توسط نظام بانکی و شبکه صرافی‌های مجاز به نرخ بازار و براساس عوامل بنیادین ادامه خواهد داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۹۱۱۲۶۱۲:۳۷:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۹
این چرخه باطل که هر روزش مصیبت بارتر از دیروز است چه زمانی پایان می‌گیرد ؟ چند بار باید خطاها را تکرار کنیم ؟ در حالیکه که مسوولان همگی خود را نابغه دوران می بینند یک ملت را به قعر چاه فقر و درماندگی میفرستند بس است
ناشناس۱۵۹۲۲۴۰۰۳:۲۶:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۲۰
پخش دلار با كارت ملي چه معني دارد در حاليكه يك توليد كننده نميتواند ارز موردنياز توليدش را تامين كند كجاي دنيا اينگونه است؟
ناشناس۱۵۹۱۱۳۷۱۲:۴۳:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۹
ایرانی ها به دست خودشون اقتصاد رو نابود کردن این در تاریخ ثبت میشه ! خوب .. حداقل سکه و طلا بخرید باعث ارزش پول ملی شدید ! انشالله ترامپ رای نیاره همتون سکته کنید با دلار های در دست !
بانام۱۵۹۱۱۵۰۱۲:۴۹:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۹
این نتیجه گشایش آقای روحانی بود که باعث خروج یکباره نقدینگی از بورس به سمت دلار و خودرو شد. یکی دوبار دیگه تا اخر سال چنین گشایش عظیمی را بوجود آورند دیگه نه دلار پیدا میشه نه فرغونهای وطنی
ناشناس۱۵۹۱۱۵۹۱۲:۵۵:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
این نتیجه ترکیدن حباب بورس که آقایان ایجاد کردن..
ناشناس۱۵۹۱۱۶۴۱۲:۵۸:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
برای این است که همه میدانند ارزش پولشان دارد از بین میرود و همه به دنبال خریدن چیزی هستند تا بتوانند خود را در این اقیانوسی که در حال غرق شدن هستند نجات دهند و ایرادی به آنها نیست دارند پس انداز خود را که یک عمر زحمت کشیدن قبل از انکه دولت به هیچ تبدیل کند ارز میخرند
ناشناس۱۵۹۱۱۷۷۱۳:۰۶:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۹
اقتصاد بیمار یعنی همین .
ناشناس۱۵۹۱۱۹۶۱۳:۱۴:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
ترامپ رای نخواهد آورد دشمن شاد نباشید ! به زودی دلار سقوط خواهد کرد مکانیزیم ماشه هم اجرا نخواهد شد
ناشناس۱۵۹۱۲۰۴۱۳:۱۶:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
حق مردم است تا برای از بین نرفتن سرمایه خود هر کاری میتوانند بکنند
ناشناس۱۵۹۱۹۴۱۲۱:۲۷:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۹
سکه و طلا بخرن چرا پول ملی رو بی ارزش میکنند ؟؟ یکبار سود کنن صد بار باید همه چیز رو گران بخرن
ناشناس۱۵۹۱۲۲۶۱۳:۲۷:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
در اقتصاد ایران‌ قیمتها تابع قیمت دلار است. آنها یی که برجام را فاجعه می دانند و تحریم را نعمت باید جوابگو باشند.
احد۱۵۹۱۲۳۴۱۳:۲۸:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۱۹
مگه امارا ت با اسرائیل رابطه برقرار نکرده ؟ چرا ارتباطمون را قطع نمیکنیم با این کشور ملعون ؟ تازه میفرمائید تعداد کانالهای ارتباطی و معاملاتی با امارات بیشتر هم شده !! فقط شعار در صدا و سیما میدهیم ؟؟
ناشناس۱۵۹۱۲۴۴۱۳:۳۱:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
از همه این ها تا 100 درصد مالیات بگیرید آن وقت میفهمید که چگونه باید اقتصاد بدون نفت را مدیریت کرد کاری که دیگر کشورها می کنند تا دلارشون بالا نرود
ناشناس۱۵۹۱۲۶۳۱۳:۳۹:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۹
یک روز میگن بایدن رای میاره قیمت ها بیاد پایین بخرن ارزون که شد فردا میگن ترامپ رای میاره که ارزون خریدن رو گرون بفروش بیچاره مردم در صف بازی خورده !!!
ناشناس۱۵۹۱۲۷۲۱۳:۴۳:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
بانک مرکزی ارز را خیرات می کند؟ سهمیه هر سال برای هر ایرانی در مقابل کارت ملی معادل 2000 یورو از کی باب شده ؟ بانک مرکزی این چتر بازی ارزی را برای رفاه دلالان ارزی از کدام تئوری ارزی وام گرفته اند؟ از کی بانک مرکزی پخش ارز را مثل یارانه سهمیه سرانه قرار داده است؟ خوشا بحال دلالان ارز و جمع کنندگان کارتهای ملی عینا" مثل کارت بازرگانی که این روزها ارز گم کن صادر کنندگان برای عدم ورود ارز صادراتی شده است. جالبه قوه قضائیه به لحاظ وقوف بر عدم واریز ارزهای صادراتی بواسطه مجعول بودن صاحبان کارتهای بازرگانی قاعدتا در جریان است بانک مرکزی اسمش شده کمک یار سازمان بهزیستی و معاونت سازمان یارانه بگیران . پایه پولی و حفظ ارزش پول ملی هم شعار تو خالی . نیازمندان واقعی ارز هم ول معطل اینهمه متخصص ارزی!!!!
همشهری۱۵۹۱۲۹۳۱۳:۵۴:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱۹
علی برکت ..
ناشناس۱۵۹۱۳۴۳۱۴:۱۷:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۱۹
مجرمان اقتصادی ، اجتماعی و سلامت جامعه.
ناشناس۱۵۹۱۳۶۳۱۴:۲۹:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۹
همیشه ایرانیها همین بودن چه ۵۰ سال پیش چه امروز، دنبال دلال بازی و بی زحمت پول درآوردن! کافیه به روزنامه سال ۱۳۵۳ نگاه کنید، ^^ قیمت ارز بدنبال حضور دلالان بهم ریخت ^^ الان هم همینه ! با این تفاوت که قدیم تحریم نبودیم.
مسعود۱۵۹۱۳۶۵۱۴:۳۰:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۱۹
گرچه دولت با تدبیر و به دردبخوری نداریم , اما ما مردم هم خیلی از کارهامون منطقی و عاقلانه نیست. نمونه اش همین هجوم تعداد زیادی از مردم برای خرید دلار 25 هزارتومانی!! اونوقت همین جماعت بیشتر از دیگران از اوضاع اقتصادی می نالند و به زمین و زمان فحش و ناسزا می دهند اما یه ذره هم به این فکر نمی کنندکه سهم خودشون در دامن زدن به گرونیها و به هم ریختگی اقتصاد کشور چیه؟!!
ناشناس۱۵۹۱۴۶۲۱۵:۱۹:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
علی برکت ال..
ناشناس۱۵۹۱۴۸۶۱۵:۳۲:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۱۹
برادران دلسوز ملت نیستید وجمود فکری ..تان مانع از انجام کارهای زیربنایی برای اصلاح امور است دلار صد هزار تومان هم بشود همین اراجیف را تحویل ملت میدهید اوضاع خطرناک است بفکر مردم نیستید لااقل بفکر خودتان و ..زاده های حرامخوار.. باشید
ناشناس۱۵۹۱۴۹۵۱۵:۳۸:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۹
خدا مسئولین بد را لعنت کنه کمر مردم شکستن.
ناشناس۱۵۹۲۲۶۸۰۶:۰۹:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۲۰
حالا کدومشون خوبن؟!
ناشناس۱۵۹۱۵۱۶۱۵:۵۰:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
مردم نگران آینده هستند و همه مسئولان نظام وظیفه دارند این شرایط را عوض کنند چرا که آنها هستند که این شرایط را برای مردم بوجود آورده اند. اگر کسی نمی تواند منافع کشور را تامین کند استعفا بدهد
ناشناس۱۵۹۱۵۳۲۱۵:۵۶:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
لعنت به این سیاستهای زشت وبانک مرکزی که مثل شورای رقابت دارند زیر پای مردم ومملکت را خالی میکنند
ناشناس۱۵۹۱۵۷۹۱۶:۲۲:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۹
خرید دلار و ملک برای انبار کردن خیانت است به نیازمندان داروی کشور. خوشحال می شوم که این افراد ضرر کنند. اینها میتوانستند به جای دلار سکه، طلا و یا سهام خریداری کنند.
ناشناس۱۵۹۱۶۳۲۱۷:۱۰:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۹
اين چه توجيهی يه كه قطع درآمدهاى نفتى در يكى دو سال ميسر نيست مگر صادرات غير نفتى جواب واردات را ميدهد كه گرانى دلارو توجيه ميكنيد صد سال ديگه هم كه بگذره با اين دولت و اين طرز تفكر موازنه صادرات غير نفتى با وارادت امكان پذير نخواهد بود باز هم دولت در حال برداشت از جيب مردمه همينو بس
ناشناس۱۵۹۱۶۴۸۱۷:۲۳:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
وقتی کشورهای دیگر با ایران تجارت ندارند، رکود ایجاد می شود . اما مرغ شما یک پا دارد هم رونق اقتصادی می خواهید هم قطع رابطه کشورها
ناشناس۱۵۹۱۶۵۵۱۷:۲۹:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
خداییش مسئولان این کشور کلاهشونو قاضی کنند :این چه زندگیه برای مردم درست کردین ؟!تا کی ؟! تا کجا؟! تا چند نسل ؟! با چه امیدی؟!
ناشناس۱۵۹۱۷۳۰۱۸:۵۰:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۱۹
چرا مردم ما حریص دلار شده است ؟؟؟؟ ..
ناشناس۱۵۹۱۸۰۴۱۹:۵۰:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱۹
صف کشیدن و صف کشیدن
ناشناس۱۵۹۱۹۴۳۲۱:۲۸:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۱۹
ملت همیشه در صف
ناشناس۱۵۹۲۱۰۷۲۳:۵۵:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۹
آره برادر همگی صفوی هستیم
ناشناس۱۵۹۱۹۸۹۲۲:۰۹:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
خب مگه ما از تبار صفویان نیستیم . خب مگر نباید تبارمان را حفظ کنیم .‌ پس باید همیشه در صف باشیم .
ناشناس۱۵۹۲۰۸۵۲۳:۴۱:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
هر وعده که دادن همه باد هوا بود
عرفان۱۵۹۲۱۵۹۰۰:۴۱:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۲۰
در تمامی زمینه ها دچار بحران هستیم از ارز گرفته تا خودرو و ملک و بهداشت و صنعت و طلا و آهن و لوازم خانگی و خورد و خوراک و کشاورزی و لاستیک و پلاستیک و.. باید دید این مملکت در چه زمینه ای دچار مشکل نیست. بجای مسئولین چند تا چوب خشک اگر تصمیم گیر امور بودند فکر نمی کنم وضعمون بدتر از این میتونست باشه!!!
علی۱۵۹۲۱۶۰۰۰:۴۳:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۲۰
باید سلطان صف اعدام بشن حتی صف نانوایی .اگه صف نبود دیگه مشکلی هم نبود!!!!!
ناشناس۱۵۹۲۲۲۴۰۲:۳۱:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۲۰
چرا کسی توی این مملکت نیست پاسخگو ی بدبختی مردم باشه ،تا اوضاع اینطوری نشه،چرا مسئولان اقتصادی ،دست زیر چانه فقط نظاره گر بدبختی مملکتن ،به خاطر خدا اقتصاد دان تو ی این ،،مملکت نیست ؟به فکر چاره ی باشه اوضاع واقعا سرسام آ وره،،به کدام آ ینده دلخوش باشیم ای خدا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین