افزایش سرسام آور قیمت خودرو/ مسئولان فقط توصیه به نخریدن می كنند!

گروه اقتصادی الف،   3990619017 ۱۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

آشفتگی و بی ثباتی همزمان بازارهای بورس، طلا،، خودرو، ارز و مسكن در روزهای اخیر دوباره شرایط بسیار نابسامانی را برای اقتصاد كشور و مردم بوجود آورده است. 

افزایش سرسام آور قیمت خودرو/ مسئولان فقط توصیه به نخریدن می كنند!

 به گزارش الف، بازار خودرو در دو هفته اخیر با نوسانات جدی مواجه شده و رشد قیمت ها به شدت صعودی شده است. علی رغم این مسئله هنوز فردی برای وزارتخانه صمت به مجلس معرفی نشده و گزینه هایی نیز كه هر از گاهی نام آنها به عنوان نامزدهای احتمالی آورده می شود با عدم اقبال از سوی فضای رسانه و سیاسی مواجه شده اند. 

افزایش سرسام آور قیمت ها در بازار خودرو در حالی اتفاق افتاده كه سیاست همیشگی مسئولان این حوزه، عدم خرید خودرو تا زمان به ثبات رسیدن بوده اما با وجود این توصیه مسئولان، گویی نه تنها قرار نیست ثباتی نسبی بر بازار حكمفرما شود بلكه در مقاطعی شدت افزایش قیمت ها موجبات شگفتی را فراهم كرده است. 

در آخرین مورد مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در گفتگوی ویژه خبری روز 17 شهریور اعلام كرد: قیمت خودرو در این دو هفته کاذب و هیجانی بوده است که یک عده سوداگر در فکر استفاده از این شرایط هستند و قطعاً این قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

وی تأکید کرد: افرادی که در این شرایط وارد بازار خودرو شدند حتماً زیان خواهند کرد.

 بعد از اتفاقات فوق بود كه دیروز رئیس جمهور و دیگر مسئولان به این موضوع ورود كردند و در موضع گیری های خود تلاش داشتند تا با صدور دستوراتی آرامش را به بازار خودرو برگردانند. در این بین سخنگوی دولت تلاش كرد تا پای عوامل سیاسی را نیز به بحث باز كند و با اشاره به رای عدم اعتماد مجلس شورای اسلامی به حسین مدرس خیابانی برای وزارت صمت از تهیه فهرستی از نامزدهایی كه احتمال معرفی آنها وجود دارد سخن گفت. 

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، 18 شهریور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بیان اینکه تلاش دولت همواره این بوده که با مدیریت و نظارت بر قیمت کالاها و خدمات، نوسانات بازار تحت تاثیر عوامل برونزا، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار ندهد، تاکید کرد: وزارت صمت موظف است با اعمال نظارت دقیق و سریع، آرامش را به بازار خودرو بازگردانده و مانع از آشفته کردن بازار توسط دلالان و سودجویان شود.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران به افزایش شدید قیمت خودرو واکنش نشان داد. علی ربیعی در نشست خبری در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت بازار خودرو و افزایش قیمت خودروها در روزهای اخیر، ضمن اینکه حدود 4 ماه است که وزارت صمت هنوز بدون وزیر اداره می‌شود، بیان کرد: انتخاب وزیر صمت از سوی دولت انجام شد ولی متاسفانه مجلس به ایشان رأی نداد؛ لیستی تهیه شده و 5 نفر در این لیست قرار دارند که در روزهای آینده به مجلس معرفی می‌شوند. هم‌چنین افزایش اخیر قیمت خودرو مربوط به بازار است و امیدواریم با سیاست‌های دولت برای جمع‌آوری نقدینگی در یکسال آینده شاهد بهبود وضعیت در این بخش‌ها باشیم. وزارت صمت و سازمان تعزیرات هم اقدامات خود را در این زمینه دنبال می‌کنند.

در شرایط فعلی به نظر می رسد سیاست های نادرست دولت در زمینه مدیریت نقدینگی موجبات بهم ریختگی همزمان بازارهای مختلف را فراهم كرده كه بازار خودرو نیز از این امر مصون نمانده است. در چنین شرایطی علی رغم نبود تقاضای جدی در بازار اما سیر صعودی قیمت ها لحظه ای توقف نمی كند. از این رو مقایسه قیمت خودروهای مختلف در بازه زمانی مثلاً یك هفته ای موجبات شگفتی هر فردی را فراهم می كند. 

 به نظر می رسد فارغ از ضعف های جدی صنعت خودروسازی، اگر دولت با همین شرایط بخواهد ادامه دهد و تدابیری برای مدیریت صحیح نقدینگی موجود در بازار نداشته باشد با دستورات مقطعی و از بالا توفیقی در زمینه كنترل قیمت ها بدست نخواهد آورد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۹۰۷۹۸۱۰:۰۱:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۱۹
نگوافزايش سرسام اورقيمت خودرو!وقتي همه كالاها بايك شيب تقريبا مشابه درحال افزايش هستن بايدبگي كاهش سرسام اور ارزش پول ملي
نوشین۱۵۹۱۰۴۵۱۱:۵۵:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
دولت ها در ایران معمولا سال آخر را رها کرده اند ولی این دولت که از همان سال اول همه چیز را رها کرد وبه برجام نافرجام گره زد که هیچ سودی برای ما نداشت هیچ بلکه باعث نابودی انرژی هسته ای که حداقل ابزار قدرت بود شد وبواسطه همین ابزار قدرت همش دنبال مذاکره با ما بودند ولی الآن چه ؟ حتی محل ... هم نمی گذارن و فقط سرکار و این تنها دستاورد دولت بی تدبیری و نا امیدی است
ناشناس۱۵۹۱۰۷۸۱۲:۱۴:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۱۹
تنها دولت مسئول این وضعیت نیست. همه مسئولند.
ناشناس۱۵۹۱۲۹۰۱۳:۵۳:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
2 برابر شدن رسمی قیمت کره را تبریک می گویم. یک گرم کره شد 80 تومن!!!
ناشناس۱۵۹۱۳۵۷۱۴:۲۵:۳۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
همینطور اگر پیش برود، دولت باید لایحه حذف چهار صفر را پس گرفته و حذف 8 صفر را ارائه کند.
ناشناس۱۵۹۱۴۰۱۱۴:۵۰:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۱۹
اگر دولت آن سال ها سرکوب ارزی و نفت و طلا و مسکن نمی کرد و می گذاشت با شیب ملایم بالا برود الان با این قیمت ها روبرو نبودیم
ناشناس۱۵۹۱۴۹۲۱۵:۳۶:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۱۹
12 میلیونی شدن سکه مبارک!
ناشناس۱۵۹۱۴۹۴۱۵:۳۸:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۱۹
شیخ حسن ..خودت و هییت همراه را مرخص کن
ناشناس۱۵۹۱۰۸۷۱۲:۱۹:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۱۹
با نزدیک شدن به زمان اجرای مکانیسم ماشه و احتمال پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات قریب الوقوع آمریکا، عده ای در ایران به پیشواز رفته اند. در چنین شرایطی که سوء مدیریت مسئولان هم بیداد می کند، هیچ چیزی در جای خودش قرار ندارد.
ناشناس۱۵۹۱۲۰۵۱۳:۱۶:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
مکانیزم ماشه اجرا نخواهد شد چون اکثریت با ان مخالف هستن . ترامپ هم با وضعیت کرونا نارضایتی ها رای نخواهد اورد پس دلار سقوط خواهد کرد این بنده خداها که در صف دلار هستند نه درک درستی از اقتصاد دارند نه سیاست !!
ناشناس۱۵۹۱۲۶۱۱۳:۳۹:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۹
شما پیشگو هستید؟ چرا از شما تا به حال از این استعداد شما استفاده نشده؟!
ناشناس۱۵۹۱۳۷۷۱۴:۳۷:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۱۹
احتیاج به پیشگویی نداره یکم اخبار رو دنبال کنید وضعیت امریکا آرام نیست که دوباره رای بیاره !
ناشناس۱۵۹۱۴۵۱۱۵:۱۵:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
شما پیشگویی که میگی ترامپ رای میاره !
ناشناس۱۵۹۱۲۵۲۱۳:۳۴:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
یک روز میگن بایدن رای میاره قیمت ها بیاد پایین بخرن ارزون که شد فردا میگن ترامپ رای میاره که ارزون خریدن رو گرون بفروش بیچاره مردم در صف بازی خورده !!!
ناشناس۱۵۹۱۲۲۹۱۳:۲۷:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
در اقتصاد ایران‌ قیمتها تابع قیمت دلار است.
ناشناس۱۵۹۱۳۸۰۱۴:۳۹:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۹
سال آخر را بله نه اینکه این دولت از روز بعد انتخابات کشور را رها کرد
ناشناس۱۵۹۱۰۴۷۱۱:۵۷:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۱۹
خدا هم توصیه به علم و منطق کرده. نمی شود که رانندگی ماشین را در اختیار یک کودک یا فرد با نارسایی عقلانی و بینایی قرار دهید و وقتی او شما را به ته دره برد از خدا انتظار کمک و فرج و نجات داشته باشید. نشدنی است. منطقا اگر دچار عقوبت نشوید انتظار رحمت نباید داشته باشید. حالا چه در زمینه اقتصاد قیمتها و بازار ارز و بورس و... و چه در زمینه برجام و روابط با دنیا و کرونا
ناشناس۱۵۹۱۰۶۵۱۲:۰۸:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۹
یکی از آشنایان ما در سال 1386 در تهران خانه ای به قیمت 240 میلیون تومن از شخصی که قصد مهاجرت داشت خرید. در انزمان دلار 800 تومن بود. یعنی قیمت خانه 300 هزار دلار. با دلار 25 هزار تومنی آن خانه الان بعد از 15 سال باید حداقل 8 میلیارد تومن باشد. ولی با وجود همه این گرانیها به زحمت 4 میلیارد تومن می خرند. ولی آن کسی که فروخت رفت تورنتو و خانه ای در تورنتو خرید. آن خانه شده است 900 هزار دلار. یعنی 22 میلیارد تومن. اگر سیصد هراز دلار را در بازار بورس یا حتی بانک کانادا و امریکا گذاشته بود باز حداقل دو برابر یعنی 600 هزار دلار شده بود. در تمام این سالها نرخ تورم در ایران دو رقمی و بیست و سی و چهل درصد بوده ولی در کانادا به جز خانه دو درصد بوده.خاوری که از پول ملت ایران در تورنتو 15 سال پیش خریده بود 3.5 میلیون دلار الان 14 میلیون دلار است و..حالا متوجه می شوید چرا فرار سرمایه از جهان سوم و ایران به سوی کشورهای توسعه یافته وحشتناک ادامه دارد؟
ناشناس۱۵۹۱۶۰۸۱۶:۴۵:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
ایرانخودرو قیمت کارخونه ای وانت آریسان رو یکدفعه 130 درصد گرون کرد و از 52 میلیون به 120 میلیون رسوند یعنی هم قیمت بازار. بزرگترین گرانفروش دولته.
امیر۱۵۹۲۰۶۵۲۳:۲۱:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱۹
خداوند نابودشون کنه.از بازار اون موقع می تونستیم چند مدل پایینتر با پول ثبت نام ماشین بخریم.اما حالا باید سه برابر پول پرداخت کنیم
کریم۱۵۹۱۶۸۴۱۸:۰۵:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۹
داریم خودمون رو به وضعیت کشور دوست وبرادر ونزوئلا نزدیک میکنیم تا به او بگوئیم که ما نمیگذاریم تنها بمانی.
ناشناس۱۵۹۲۱۱۶۰۰:۰۶:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۲۰
احسنت
ناشناس۱۵۹۰۸۰۰۱۰:۰۳:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۹
به یزدان که ما گر خرد داشتیم **** کجا این سرانجام بد داشتیم
ناشناس۱۵۹۰۸۰۳۱۰:۰۵:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۱۹
" به نظر می رسد سیاست های نادرست دولت در زمینه مدیریت نقدینگی" ببخشید مگه این دولت سیاست داشته که بشه گفت سیاست درست یا نادرست.
ناشناس۱۵۹۱۴۴۲۱۵:۰۹:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
کمبودها و نواقص خطاها سیاستهای غلط و .. از خود سیستم منشا میگیره و این دولت و دولتهای قبلی بدنه و بخشی از این سیستم و حاکمیت هستند و همانند آن رفتار میکنند آیا تاکنون با تغییر دولتها وضع بهتر شده? خیر بلکه بدتر شده بازهم فکر میکنید با تغییر دولت، اوضاع تغییری بهتر خواهد شد،
ناشناس۱۵۹۰۸۰۵۱۰:۰۷:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
افزایش به قول نویسنده سرسام آور قیمت خودرو , فقط مربوط به این کالا نیست . در مورد همه چیز است ولی این یکی بیشتر به چشم می آید . البته تمامش هیجانی و حبابه و هرکس بخره ضرر میکنه . سناریوی بو گرفته ای که از زمان افزایش قیمت دلار در زمان سیف مطرح شده است .
ناشناس۱۵۹۰۸۰۶۱۰:۰۷:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۱۹
مسولین دولتی-اقتصادی مرد عمل نیستند. فقط حرف درمانی بلدند
ناشناس۱۵۹۱۰۳۸۱۱:۵۳:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
حرفشان هم به درمان نمی انجامد
ناشناس۱۵۹۱۱۰۸۱۲:۳۱:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۹
فروش نفت کشور صفر صادرات هم بخاطر بسته شدن مرزها و عدم سفر بازرگان ها بهم ریخته دولت چه کار کنه ؟؟ دلار چاپ کنه ؟
ناشناس۱۵۹۱۴۲۲۱۵:۰۰:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۹
یک سری برو تو گمرکات تا ببینی چه خبر است و صادر و وارد می شود همه این ها به خاطر این است که دولت به بدترین شکل می خواهد کسری بودجه را جبران کند
ناشناس۱۵۹۲۲۳۴۰۳:۰۵:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۲۰
دولت چکار کرده که بخواد کاری کنه، دولت اگر با منِ دست فروش بندر نشین هم مشورت میکرد بهش میگفتم چطور دلار وارد کشور کنه، فلات نفتیمون هم گوارای زمینمون.
ناشناس۱۵۹۰۸۱۹۱۰:۱۲:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
مسئول؟!؟!؟ یک چی میگید ها این مملکت اگه مسئول میداشت که این وضع مردم و کشور نمیشد
ناشناس۱۵۹۰۸۲۲۱۰:۱۳:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۹
سر منشائ تمام گرانی ها قیمت ارز است که دولت به بازار تزریق میکند و دولت باعث شکل گرفتن قیمت ان میشود با تزریق ان هر وقت بخواهد بالا برود تزریق کم میشود بیخودی دنبال گران فروش نروید برای تعادل ارزش پول کشور وقتی چنین میکنند و بی ارزش میشود انتظار دارید همه چیز به قیمت گذشته فروخته شود و مجلس هم عوض انکه یقه دولت را بگیرد کارهای پوپولیستی میکند یک روز مالیات عجیب غریب میخواهد بگیرد روز دیگر دنبال دشمن فرضی محتکر خودرو و مسکن میگردد سر منشا را درست کنید و ثبات پول ملی حفظ شود هیچ یک از اتفاقات این چنینی رخ نخواهد داد
ناشناس۱۵۹۱۴۲۶۱۵:۰۲:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۹
چطور در کشورهای دیگر دلار بالا می رود اجناس گران نمی شود؟ ولی در کشور شما منتظر بالا رفتن دلار هستند تا..؟ یا چطور آن کشورها با مالیات گیری جلوی سوداگری را می گیرند ولی به کشور شما که می رسد عوام فریبانه است؟نخیر جانم
ناشناس۱۵۹۰۸۲۹۱۰:۱۵:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
فاجعه است اقتصاد ما کلا از بین رفته
ناشناس۱۵۹۰۸۳۱۱۰:۱۵:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۹
اگر سود بانکها را کم نمیکردند و سراریزی نقدینگی را بسمت بورس درست مدیریت میکردند و تصمیمات دقیق و عاقلانه میگرفتند و باعث سقوط شاخص بورس نمیشدند و کمی از برنامه ریزی صحیح توام با دانش کافی و شعور سرمایه گذاری استفاده میکردیم و از افرادی که دارای علم و تجربه اند استفاده میکردیم و از خوخواهی دست برمی داشتیم... شاید الان اینگونه گرفتار نمی شدیم...
ناشناس۱۵۹۱۴۱۶۱۴:۵۶:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
یک ابزاری است که به 100 سال هم می رسد به اسم مالیات که به پول ها اجازه ندهند به سمت دلالی برود ولی نمیخواهند اجرا کنند
ناشناس۱۵۹۲۷۸۶۱۳:۲۱:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۲۰
یکی از مشکلات این مملکت این است که هیچ کسی حدود اختیارات خودش نمیدونه و همه در هر زمینه ایی نظر میدن
ناشناس۱۵۹۰۸۳۵۱۰:۱۷:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۱۹
بهتر! معنی ندارد هر کس زمینش را فروخته و با خرید ماشین به شهر رفته و مسافرکشی کند.
ناشناس۱۵۹۱۰۲۸۱۱:۵۰:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۹
احسنت
دانیال۱۵۹۱۱۰۹۱۲:۳۱:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
داداش همه که زمین ندارن آخه
ناشناس۱۵۹۱۲۶۵۱۳:۴۱:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
گاو و گوسفندان شون رو می فروشند!
سعادتی۱۵۹۰۸۶۳۱۰:۲۹:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
باید برای خرید خودروی بالای 500 میلیون شرط گذاشت.. ...مثلا اگر کسی خودرو بالای 500 میلیئن خرید باید عملکرد مالیات بر درآمدش سال قبلش حدقل 20 میلیون باشه....اگر کسی خودرو بالای یک میلیارد خرید عملکرد مالیات بر درآمد سال قبلش باید 50 میلیون باشه.... این جوری دلال ماشین با هدف سفته بازی نمی‌خره...و مصرف کننده واقعی هم اگر مالیات بر درآمد ش رو با توجه به رفاه شخصی که داره پرداخت کرده باشه می تونه خودرو گرون بخره و به ملت پز بده! الان آدمایی بنز یا پورشه 3 میلیاردی سوار میشن که عملکرد مالیات بر درآمد سال قبلشون حتی یک میلیون تومن نیست! این کار در مسکن هم بابت خانه دوم و ویلا نیز قابل اجراست...
ناشناس۱۵۹۱۰۹۶۱۲:۲۵:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۹
فردا از بی ارزشی پول اگر موتورسیکلت شد یک میلیارد تکلیف چیست بیخود نسخه نپیچید
سینا۱۵۹۱۶۲۵۱۷:۰۵:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
اگر نظام مالیاتی اصلاج بشه میشه جلوی سفته بازی رو گرفت. مردم که مخالف نظر می دهند چون منافع خود را در خطر می بینند.95 درصد مردم تو ایران از مالیات فرار میکنند و از شفافیت گریزان هستند.می خوان رفاه باشه و مالیات نباشه مجلس باید تحول مالیاتی را کلید بزند.در بعضی کشورها حتی پس انداز مشمول مالیاته اگه مالیات درست بگیرند پای همه گیره.
ناشناس۱۵۹۱۶۶۹۱۷:۴۷:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۱۹
درمان افق اقتصاد ایران و این سیل ویرانگر نقدینگی اعمال مالیتهای سنگین بر درآمد افراد ثروتمند است مثلا یک خودرو که کسی خرید اگرتا یکسال و زودتر نسبت به فروش آن اقدام کند 40 درصد قیمت روز خودرو مالیاتش را بدهد و به همین نسبت خرید سکه از روز اول 20 درصد قیمت مالیات ، خلاصه سیستم جامع مالیات و صرف آن مالیات در امور ضروریی مملکت نه دزدی مسئولین خرید دلار نیز همین طور.
ناشناس۱۵۹۱۷۰۴۱۸:۲۵:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۱۹
چند روز دیگه همه ماشینا بالای پونصده!!!!
مهدی۱۵۹۰۸۷۳۱۰:۳۵:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۹
بنام خدا- بارها و بارها مسئولان با شروع افزایش قیمت ها توصیه به نخریدن کرده اند و مردم را از حباب سکه وقتی 2 میلیون تومان شد و دلار وقتی به 10 هزار تومان رسید ترساندند. توصیه به نخریدن خانه را هم وقتی قیمت ها در اواسط سال 98 شروع به بالا رفتن کرد، آغاز نمودند. نخریدن کالاهای مصرفی را که به زعم مسئولان مشتی از خدا بیخبر ( اما از بازار خبردار)! گران می فروشند، را هم هر روز در گوش ما می خوانند. اما قیمت ها بالا و بالاتر رفته و میرود. قصد توهین ندارم اما واقعا خیلی بی شرمانه است که مسئولی در دوسال پیش گفته است خودرو را نخرید و امروز مصرف کننده ای که به حرف او گوش کرده دوچرخه هم نمی تواند بخرد . اگر خانه را در سال 97 خریده بود امروز سرپناهی داشت اما امروز پول خرید خانه در سال 97 را برای رهن کامل می پردازد. ...
ناشناس۱۵۹۱۲۹۷۱۳:۵۵:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۱۹
فقط توصیه به سرمایه گذاری در بورس کردند که ملت را بیچاره کنند
محمد امینی۱۵۹۰۸۸۴۱۰:۴۲:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۹
درب کارخانه های مونتاژ کاران خودروهای ۳۰ سال پیش را لطفا ببندید.
ناشناس۱۵۹۱۱۱۰۱۲:۳۲:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
به فرض که بستن مگه کشور دلار داره برای واردات خودرو ؟
ناشناس۱۵۹۰۸۸۸۱۰:۴۳:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
با دلار ۲۶ هزار تومان پراید چند باید باشه ۴۰ میلیون ۶۰ میلیون ۱۰۰ میلیون و چرا ، بجای حرف زدن لطفا اقتصادی واقعی حرف محاسبه کنید
ناشناس۱۵۹۱۰۲۷۱۱:۵۰:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
خودرو سازهاحقوق تمامی کارگران رو به دلار میدن,هزینه پراختی به کارگران یک پنجم جهانی هم نیست.از دلار ده تومن تا بیست وپنج اصلا به حقوق کارگران هیچی اضافه شده؟
مجید۱۵۹۰۸۹۳۱۰:۴۶:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۱۹
ماشین که گران میشه این لوازم یدکی فروشها هم به طبع آن قیمت اجناس بنجل و تقلبی خود را که از ۳ تاش یکی هم کار نمیکنه چند برابر میکنند . این تعزیرات چی ها حداقل به این مسأله رسیدگی کنند . ( ۲ تا صفحه دیسک خریدم هیچکدام کار نکرد آخرش هم همون که روش بود دادم تعمیر کردند انداختم روش . )
ناشناس۱۵۹۰۹۰۷۱۰:۵۳:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۱۹
"آشفتگی و بی ثباتی همزمان بازارهای بورس، طلا،، خودرو، ارز و مسكن در روزهای اخیر دوباره شرایط بسیار نابسامانی را برای اقتصاد كشور و مردم بوجود آورده است" در اقتصاد ایران‌ قیمتها تابع قیمت دلار است. آنهایی که برجام را فاجعه می دانند و تحریم را نعمت باید جوابگو باشند.
ناشناس۱۵۹۱۵۳۱۱۵:۵۶:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۹
خوب برجام را که امضا کردیم و یک تنه آن را اجرا میکنیم و اخرش هم این شده و تحریم های دو سال اخر محمود رو هم دیدیم حالا به نظر شما کدام بهتر بود؟ یا بهتره بگویم کدام بدتر است؟
ناشناس۱۵۹۲۷۱۲۱۲:۰۴:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۲۰
تحریم دو ساله محمود تازه شروع شده بعدش رو که شما ندیدی که چی قرار بود بشه ؟ که با برجام اوضاع عادی شده بود !
ناشناس۱۵۹۰۹۱۱۱۰:۵۶:۳۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
نقدینگی رو کی افزایش داد ؟؟ من به شما میگم دولت قبلی و دولت فعلی 1- طرح پرداخت میلیارد تومان هر ماه به عنوان یارانه ! 2-- طرح پرداخت وام های بدون پشتیبانه و فله ای ! 3- طرح پرداخت های میلیاردی برای مسکن مهر به پیمانکاران خودی !
ناشناس۱۵۹۰۹۲۰۱۰:۵۹:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
ایران به سمت ونزئلا شدن اقایان در حال شعار دادن !!
ناشناس۱۵۹۰۹۲۵۱۱:۰۲:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۹
اگر در یک اقتصاد درست ماشین هم به بازار داده نشود و دلال جرات نکند ورود کند به این بازارها مانند گرفتن مالیات سنگین حتی به قیمت ارزش معامله که باید بپردازند عمرا قیمت ها این قدر بالا می رفت ولی وقتی از عمد توسط خود دولت.....!
علی 671۱۵۹۰۹۲۶۱۱:۰۲:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۹
اقتصاد از اول از دست این دولت خارج بود و توان اداره اش را با غرور روحانی نمی توانند بدست بیاورند .از هیچکس کاری ساخته نیست مگر این دولت برکنار و دولتی انقلابی و بی نقطه ضعف روی کار بیاید .شاید فرجی شود .با همکاری شدیدی قوه قضاییه
ناشناس۱۵۹۱۰۵۵۱۲:۰۴:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۹
اره دولتی قبلی شما رو هم دیدیم
سعید۱۵۹۰۹۶۲۱۱:۱۳:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
چرا انقدر الکی آسمون ریسمون میبافین، وقتی عکس هوایی پارکینگ های ایران خودرو مشخص میکنه که خودروسازها به صورت کلان خودرو احتکار میکنند و دولت هم هر سه ماه یکبار مجوز افزایش قیمت داده دیگه چرا دنبال قاتل بروسلی میگردید؟!!! جالبه مجلس انقلابی به کسی که یک واحد 60 متری داره میگه محتکر مسکن ولی با خودروسازها هیچ مشکلی نداره!!!
ناشناس۱۵۹۰۹۶۹۱۱:۱۸:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۹
هرکس میخواد خودرو بخره هرچه سریعتر اقدام کنه!با دلار٢۵هزارتومنی فعلی قیمت پراید ١۵٠و۴٠۵برابر با٢٠٠میلیون خواهدشد
امیر حسین سلطان/تهران۱۵۹۰۹۷۰۱۱:۱۸:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
خودرو نباید صرفا یک کالای مصرفی محسوب شود ضمن اینکه دیگر کالاهای مصرفی واقعا صرفا مصرفی هم از افزایش قیمت در ماه های اخیر به دور نمانده اند! از لبنیات گرفته تا مرغ و تخم مرغ و همه و همه از کاهش شدید پول ملی بی نصیب نبوده اند! خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای نوظهور لااقل در روند کاهش ارزش پول ملی طی سالهای اخیر باید مورد توجه و تامل قرار گیرد و لذا افزایش قیمت خودرو در این شرایط یک پدیده عجیب و خارق العاده ای نبوده و نخواهد بود چرا که سکه یازده میلیون و پانصد هزار تومانی و بیشتر از آن تعارف ندارد! لذا تنها و تنها فقط وقتی که ارزش پول ملی ما به جایگاه لااقل سه سال قبل آن باز گردد در آن صورت اینگونه افزایش قیمت ها از جمله قیمت خودرو امر عجیب و غریبی خواهند بود ولاغیر.
ناشناس۱۵۹۰۹۷۶۱۱:۲۰:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
افزایش سرسام آور قیمت خودرو دلار تخم مرغ لوبیا چیتی لنت ترمز لاستیک گوشت مرغ برنج خیار شور نهاده های دامی کودشیمیایی ذرت علوفه ای سکه فلفل دلمه ای پیچ و مهره لیمو امانی خشک ملک اجاره خونه نوشابه شیر پکیج رادیاتور بلیط هواپیما شهریه مدرسه و . . . . ‌ مذاکره نمیکنیم مسئول ناتوان و بی کفایت رو هم عوض نمیکنیم
ناشناس۱۵۹۱۲۵۵۱۳:۳۵:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۱۹
در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد؛ در آن سر زمین آفتاب در حال غروب کردن است
ناشناس۱۵۹۰۹۷۸۱۱:۲۰:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۱۹
اصولگراها با شعار مرگ بر این و اون اقتصاد کشور رو خاکستر کردن حالا طلبکار هم هستن
ناشناس۱۵۹۱۲۳۵۱۳:۲۹:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
بله و میگفتند برجام خسارت محض بود و هسته ای رو از دست دادیم . حالا هم فقط دولت رو مقصر جلوه میدن .
ناشناس۱۵۹۱۴۱۸۱۴:۵۹:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۹
شعار باعث نابودی اقتصاد می شود به یک اقتصاد دان بگویی می خنده به تو در ضمن در دوره قبل چرا قیمت ها بالا رفت حتما اصلاح طلب ها شعار میدادن و چوب لای چرخ اقتصاد؟هرچند در دوره قبلی کجا و این قیمت های فعلی کجا!!!
ناشناس۱۵۹۱۹۶۳۲۱:۴۷:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۹
شعار و تهدید این اون هزینه برای کشور و مردم داره و باعث تحریم هاست
ناشناس۱۵۹۱۴۸۵۱۵:۳۲:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
دقیقا من در روزهای آخر برجام با کمک خانواده و وام مسکن تونستم خانه بخرم و همینطور ماشین!!! دقیقا در لحظه آخر، اگر الان بود بابر فرض محال حتی با کمک اشنایان و بستگان وام بانکهای مختلف هم نمیتوستم هیچ غلطی بکنم، ببینید برجام برای چه کسانی بد بود و دکان چه کسانی را بخطر انداخته بود..
ناشناس۱۵۹۱۹۱۲۲۱:۰۵:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
آره با سرکوب بخشی از اقتصاد خیلی خوب بود ولی انفجارش الان است که می بینی و ربطی هم به برجام ندارد در ضمن الان هم خیلی ها خونه میخرند و هم ماشین دلال هم نیستند
ناشناس۱۵۹۰۹۸۲۱۱:۲۱:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
تحریم ها در حال متلاشی کردن اقتصاد ایران است
ناشناس۱۵۹۱۰۳۴۱۱:۵۳:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
تحریم ها یا تحریم داخلی؟
ناشناس۱۵۹۰۹۸۵۱۱:۲۳:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۹
مسئول اگر مسئول بود که وضع جامعه به این شکل نبود؛ به مرحله نیازهای اولیه رسیده ایم
ناشناس۱۵۹۰۹۹۱۱۱:۲۷:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۱۹
فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در یک مرغداری ( آذربایجان غربی ) ، به علت عدم وجود خوراک و غذای طیور در این مرغداری ، مرغ ها به جون هم افتادن و دارن همدیگه رو میخورن !!! مرغهای ضعیف و بی جون توسط مرغهای دیگر محاصره شده و زنده زنده در حال خورده شدن میباشند !!! خدایا خودت به داد این کشور برس
بهرام۱۵۹۱۰۳۱۱۱:۵۲:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
مسئولان بی عرضه را برکنار کنند
مهرداد۱۵۹۱۰۵۲۱۲:۰۱:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۱۹
راحت بگم اقتصاد ما کاملا تحت تاثیر سیاست خارجی ماست تا وقتی ما از نظر اقتصادی قوی نباشیم همیشه از سیاست خارجی مان ضربه خواهیم خورد .هرچند متاسفانه سیاست خارجی ما هم غلط بوده . شاید عده ای بگویند نخیر..... اتفاقات رخ داده در دو دهه اخیر در منطقه حاصل دستاوردهای ماست، اما واقعا دستاوردهای ملموسی داشته ایم . البته از داخل هم فساد غوغا میکند . هیچ راهی برای برون رفت از این وضعیت نیست
ناشناس۱۵۹۱۵۰۲۱۵:۴۲:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
متاسفانه فساد و ضعفهای ما در اقتصاد در زمان تحریم چند برابر میشه خیانتهای اقتصادی در زمان سخت تحریم به بدترین حالت ممکن میرسه، دلالهای بیرحم خون ملت را میمکند
صمد۱۵۹۱۰۶۶۱۲:۰۸:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۱۹
باید اجازه واردات ماشین های دست دوم خارجی داده بشود. ببینید چطور در عرض یک هفته قیمت ۲۰۶ نصف خواهد شد. البته خودم می دونم لابی قدرتمند مافیای خودرو سازی به بهانه اشتغال زایی این اجازه رو نخواهد داد
ناشناس۱۵۹۱۱۰۴۱۲:۲۹:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۱۹
درست . ولی کو دلار برای واردات خودرو خارجی ؟ مگر ما الان فروش نفت و صادرات داریم ؟؟ مشکل مردم ما اینکه هیچ چیز ار اقتصاد نمی دانند
صمد۱۵۹۱۱۷۱۱۳:۰۲:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
عزیز جان ارز مورد نیاز برای واردات خودرو های دست دوم خارجی حداکثر ۲ میلیارد دلار در سال بیشتر نمیشه. در جریان باش که همین حالا که صادرات نفت به صفر رسیده فرقون سازی های سایپا و ایران خودرو بیش از ۵ میلیارد دلار ارز در سال صرف واردات قطعه می کنند
ناشناس۱۵۹۱۳۸۱۱۴:۴۰:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
ایران خوردو سایپا هم دیگه ارز برای ورادات نخواهند داشت پس تولید یا کاملا داخلی بی کیفیت میشه یا قطع میشه . فروش نفت صفر صفر
ناشناس۱۵۹۲۲۵۳۰۴:۲۶:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۲۰
دو میلیارد رو چطور حساب کردید. ماشین دست دوم هم یدکی لازم دارد . آنرا حساب کرده اید؟
ناشناس۱۵۹۱۳۴۸۱۴:۲۰:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۹
به لابی ربط نداره ..
ناشناس۱۵۹۱۰۷۳۱۲:۱۲:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
در کشور ما بار سیاست بر دوش اقتصاد افتاده در حالی که می بایست برعکس می بود. در حال حاضر هم قطار اقتصاد در حال سوزاندن آخرین ذخیره سوخت و انرژی خود است و بعد از آن هم اقتصاد و هم سیاست هردو متوقف خواهند شد ..
ناشناس۱۵۹۱۰۹۱۱۲:۲۲:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۹
نمیدانم مسوولین ما با این همه فلاکت ملت برای تغییر سیاستهای .. مضر فعلی دیگر منتظر چه هستند انچنان آرامند گویی مملکت گل وبلبل است کمی هم بفکر این مردم مصیبت زده باشید
ناشناس۱۵۹۱۱۰۵۱۲:۲۹:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۹
مشکل مردم ما اینکه هیچ چیز از اقتصاد نمی دانند فکر میکنند دلار مثل قبل از اسمان بر سر کشور می باره !
رضا بیگی۱۵۹۱۱۴۰۱۲:۴۵:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
مگه دولتی هم وجود داره منکه بعید میدونم اصلا کسی باشه
ناشناس۱۵۹۱۱۷۴۱۳:۰۴:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۹
برای اداره کردن گشوری مانند ایران فوق تخصص مدیریت کشور داری نیاز است که متاسفانه مسوولین حتی الفبای ان را هم بلد نیستند البته در حرف وسخنرانی سرامد هستند
ناشناس۱۵۹۱۲۰۲۱۳:۱۵:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۹
قبلا بازی روی ارز و سکه مسکن و ماشین بود با قاطی شدن بورس تو این داستان و پیچیدگی مدریتش خیلی بیشتر شده سرشو می گیرن تهش در میره
ناشناس۱۵۹۱۲۲۸۱۳:۲۷:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
مگه ایرانخودرو با سایپا دولتی نیست مگه تو سراسر کشور نمایندگی نداره پس اون دلال کیه که قیمتا دست گرفته مگه نمایندگی های سراسر کشور زیر نظر این دوتا شرکت .. نیست تا کی دارین دروغ به مردم میگین ای دولت بی کفایت .. تا کی دروغ میگین تاکی
علی۱۵۹۱۲۴۶۱۳:۳۲:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
مسعولین کنار بروند چند تا بی مسعولیت بیان سرکار
ناشناس۱۵۹۱۳۱۵۱۴:۰۴:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
بعنوان یک مسکن پیشنهاد می کنم تعرفه واردات خودرو و قطعات حذب یا پایین آورده شود.
ناشناس۱۵۹۱۴۱۰۱۴:۵۴:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
خدا اون که ماشین گران میکنه لعنت کنه
بزرگوار۱۵۹۱۴۳۲۱۵:۰۵:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
مسئول باید مسئول باشد مسئولی که مسئول نباشد, مسئول نیست!
ناشناس۱۵۹۱۴۷۷۱۵:۲۸:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۱۹
امروز همه ما 4 درصد فقیرتر از دیروز شدیم . به مقام انسانیت خوش آمدید
ناشناس۱۵۹۱۵۲۷۱۵:۵۵:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۱۹
تا سیاست خارجی ما درست نشود وضع بدتر هم میشود با این همه ادعا و شعار و.. حتی نمیتوانید نفت خود را بفروشید و طلبتان را وصول کنید، هیچکس برایمان تره هم خورد نمیکند، از عرش به فرش نه بلکه به فلاکت افتادیم، بدنبال آن گند فسادها و خیانتها بالا می اید،
ناشناس۱۵۹۱۵۲۹۱۵:۵۵:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
واقعا بعضی از مسوولین میخواهند ایران را به باد بدهند چرا مملکت را به دهن ترامپ بسته ایم هر روز که ترامپ شنگوله وحرف خوب میزنه قیمتها سقوط میکنه وهر روز که ناراحته ما هم در غمش با تحمل انفجار قیمتها شریک میشیم کشوری که اینهمه معدن وسرمایه ونیروی کاردارد چرا باید با این سرعت به سوی نابودی برود
محمد۱۵۹۱۵۳۳۱۵:۵۶:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
آره اصلا تحریم ها روما اثر نگزاشته چون که مسیولین خودشون برج 40میلیون به بالا حقوق می گیرند وام وپاداش جزیی بهتون میدند ماشین خارجی که ندارید اجاره م که میدید خودتونم که سهام دار نیستید بعد میگند نخرید شما خودت جات خوبه پول افغانستان از پول ما ارزشش بیشتر
ناشناس۱۵۹۱۵۵۵۱۶:۰۹:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
پیشنهاد میدهم اعلام کنند هرگونه مالیات حرام است
ناشناس۱۵۹۱۶۱۳۱۶:۴۸:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
باتوکل به خدا همه چیز درست میشود نگران نباشید
ناشناس۱۵۹۲۷۹۱۱۳:۲۸:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۲۰
قبل از این هم توکل بر خدا بود
ناشناس۱۵۹۱۶۲۰۱۶:۵۷:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۱۹
تو همین شرایط و با همین قیمت دلار هم میشه قیمت خودرو را تا بیش از نصف کم کرد. کافیه دولت به صادر کنندگانی که ارز خودرا در سامانه نیما عرضه میکنند اجازه دهد 20 درصد آن ارز را صرف واردات خودروهای زیر 20 هزار دلار کنند و تعرفه واردات را هم تا زمان به تعادل رسیدن بازار حذف کند. خواهید دید که هم عرضه ارز در نیما بالا میرود و هم قیمت دلار پایین می آید و هم قیمت خودرو سقوط خواهد کرد بدون اینکه دولت خودش بخواهد یک دلار از ذخایرش خرج کند. ولی ظاهرا دولت نمیخواهد اوضاع را مدیریت کند وگرنه راه هست
ناشناس۱۵۹۱۶۴۹۱۷:۲۵:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
وقتی مردم تمایل به خرید خودرو گران دارند، دولت چه دخالتی کند .
علی۱۵۹۱۶۹۱۱۸:۱۴:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۹
سالهاست کشور رها شده است. چندین خانواده نا سیر بچپاول مشغولند. مبالغ اختلاسهاییکه صورت میگیرد روز بروز افزایش می یابد. و مقامات راحت و بیخیال شبانه روز اظهار فضل میفرمایند آمار مثبت ارائه میدهند اما در جامعه گشایش و رفاه احساس نمیشود.نمیدانم شاید از مصیبت های مردم ناآگاه میباشند. و آنگاه ادعای مدیریت جهانی نیز مینمایند
کریم۱۵۹۱۶۹۷۱۸:۱۹:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۹
مملکت سالهاست که به دست بی کفایتان افتاده. تنها راه کنار رفتن مدیران بی کفایته ولاغیر.
ناشناس۱۵۹۱۷۱۸۱۸:۴۰:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۱۹
تحریم اگر نباشد یک آادم ساده هم کشور را می چرخاند ولی حالا معجزه است کشور می چر خد راننده اقتصادی خوبی است
ناشناس۱۵۹۱۸۳۱۲۰:۰۶:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
دور زدن تحریم ها که هنر نیست. تحریم نشدن و افزایش رفاه ملت هنر هست.
ناشناس۱۵۹۱۸۱۷۱۹:۵۹:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۱۹
این دولت ۸ سال وقت کشور ومردم ر ا الکی هدر داد انداره یک سر سوزن کار مفید انجام نداد ،فقط تا توانست
ناشناس۱۵۹۲۰۶۴۲۳:۲۱:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۹
این یه عده سوداگرو بگیرین دیگه
عاشق ماشین۱۵۹۲۲۰۵۰۱:۴۲:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۲۰
یک وقتی پراید دادن به افغانستان قبول نکردن دادن پس اما برای جوان ایرانی شده آرزو .. کجایی پراید که قدر تو را حالا میدونم
سید۱۵۹۲۳۹۶۰۸:۵۸:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۲۰
مملکت بی درو پیکر ..
پراید تخم طلا۱۵۹۲۷۳۵۱۲:۱۸:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۲۰
پس چرا مرغ تخم طلا پراید پایان تولید دادید؟ میگذاشتید همچنان تخم بگذارد/ چرا تیبا و ساینا که همان پراید فیس لیف است با تیراژ چند میلیونی تولید نمیکنید؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  9. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  10. وحدت ملی با وعده صادق

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  20. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  23. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  24. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های هفته

  1. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  2. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  3. افزایش ۳۵ درصدی مزد کاهش قدرت خرید کارگران را جبران نکرد

  4. اردوغان در حال بلعیدن ارس/ نقشه خطرناک ترکیه علیه محیط زیست ایران

  5. ماجرای طرح مالیات بر ازدواج چیست؟  

  6. ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت

  7. افزایش قیمت دلار آزاد و سکه در معاملات امروز بازار

  8. کاهش مصرف ۲۲ میلیون لیتری بنزین با توسعه CNG/ لزوم گازسوز شدن تاکسی‌های اینترنتی  

  9. مرغداری‌ها به ازای فروش هر کیلو مرغ ۱۲ هزار تومان ضرر می‌کنند!

  10. قیمت جدید گوشت، مرغ، برنج و روغن اعلام شد/ جدول قیمت

  11. زعفران ایرانی به سرنوشت پسته و فرش دچار شد  

  12. وزیر اقتصاد: عوامل کلیدی تأثیرگذار بر نرخ ارز در وضعیت مطلوبی قرار دارند  

  13. افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی در پرداختی اردیبهشت اعمال خواهد شد

  14. دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت

  15. موشک‌های سپاه کدام نقاط سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد؟

  16. اعلام زمان دومین حراج شمش طلا/ خریداران تا پایان امروز ۳۵۰ میلیون تومان واریز کنند

  17. مأموریت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی

  18. اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه

آخرین عناوین