احمد توکلی: گرفتار مسئولان بی‌دغدغه شده‌ایم/ استخوان مردم در حال خرد شدن است

گروه سیاسی الف،   3990618070 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز گرفتار مسئولان بی‌دغدغه‌ای هستیم که اصلا دغدغه مردم را ندارند.

احمد توکلی: گرفتار مسئولان بی‌دغدغه شده‌ایم/ استخوان مردم در حال خرد شدن است

احمد توکلی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره نظر گروهی از نمایندگان برای تغییر نظام سیاسی از ریاستی به پارلمانی گفت: مطمئن نیستم الان زمینه ای برای این تغییر وجود داشته باشد چون الان کشور گرفتاری های مهمتری دارد که باید بیشتر فکرها روی حل آنها متمرکز شود. معتقدم سرعت در حل این مشکلات ضروری است و مشغول شدن به اموری که اگر نتیجه ای داشته باشد بلند مدتی است، به صلاح نیست.

وی با اشاره به مشکلات اولویت دار کشور، افزود: امروز گرفتار مسئولان بی دغدغه هستیم. عده ای که اصلا دغدغه مردم را ندارند. فساد در سیستم است. الگوهای نامناسب برای اداره کشور تعقیب می شود. تعارض منافع همه را دارد بیچاره می کند. همچنین توزیع درآمد وحشتناک ناعادلانه و ظالمانه است. اختلاف طبقاتی در جامعه بی‌داد می کند که بر اثر آن استخوان مردم در حال خرد شدن است. اینها دردهای اصلی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تأثیر تقویت اختیارات مجلس برای ساقط کردن دولت و تغییر نخست وزیر در زمان هایی کمتر از ۴ سال، یادآور شد: برای آنکه چنین تغییرات ساختاری را انجام دهیم محتاج به تفاهم ملی هستیم. اعمال تغییرات ساختاری سیاسی به این معنا که وزن مجلس در برابر دولت بالا برود تا دولت از درون مجلس انتخاب شود، مقدمه هایی لازم دارد.

وی افزود: برای حاکم کردن نظام پارلمانی نیاز است آنقدر در جامعه راجع به آن حرف زده شود که برای اکثریت مردم موضوع جا بیفتد. حال آنکه الان مردم نمی توانند به چنین مسائلی توجه کنند چون بدجوری گرفتار هستند. علت بسیاری از این گرفتاری ها برآمده از دولتمردان است.

این فعال سیاسی تأکید کرد: اگر یک مجلس بخواهد نظارت قوی بر دولت کند با همین قوانین و ساختار کنونی نیز می تواند این کار را انجام دهد. امروز بیشتر تمرکز نمایندگان مصروف اهداف جزیی و منطقه ای است، آنها بعد از جلسه علنی روزچهارشنبه به حوزه های انتخابیه می روند و صبح روز یکشنبه با خستگی زیاد خود را به صحن علنی مجلس می رسانند. آنها در چنین وضعیتی معلوم است که نمی توانند جلوی قانون‌شکنی های دولت را بگیرند.

توکلی با بیان اینکه مشکل اصلی امروز کشور ساختاری نیست، افزود: تفاوت بین نظام پارلمانی و نظام ریاستی آنقدر نیست که بتواند در اداره کشور تحول ایجاد کند. آنچه امروز تحول ایجاد می کند ایمان و وفاداری به اسلام و ایران است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۹۲۸۴۱۱:۵۵:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۱۸
تلاش خستگی ناپذیر شما که زبان گویای مردم هستین ارج نهادنی است
روزبه۱۵۹۰۳۱۳۲۲:۱۷:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۸
هیچ تناسبی میان گستردگی جغرافیایی،پراکندگی جمعیت و نظام سیاسی و اقتصادی متمرکز در کشور وجود نداره، چرا کسی متوجه نیست مشکلات محلی نباید در مجلس طرح بشه،نیاز به پارلمانهای منطقه‌ای داریم،چرا متوجه نیستیم نمیشه در تهران بود و مشکل آب مناطق محروم رو حل کرد،مشکل کولبری رو حل کرد،مشکل توسعه نیافتگی رو حل کرد، مشکل حاشیه نشینی رو حل کرد، مشکل مهاجرتها حل کرد،مجلس قانونگذاری مجلس قانونگذاری هست، چرا متوجه نیستیم که نمیشه تو این مجلس هم مشکلات محلی رو کرد، هم قانونگذاری کرد،هم بر دولت نظارت کرد و ...سیستم متمرکز اقتصادی و سیاسی داره همه چیز رو تضعیف میکنه،پارلمان های محلی رو باید راه اندازی کرد
ناشناس۱۵۹۰۴۴۲۰۰:۲۸:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۹
لطفا ریشه مشکلات رو بیان کنید وگرنه مشکلات رو همه می بینند. به نظر بنده حقیر نظارت استصوابی ریشه همه مشکلات است که باعث میشود نماینده های واقعی مردم وارد میدان انتخابات نشوند.
000۱۵۸۹۲۹۷۱۲:۰۰:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱۸
در حال ... خرد شده رفته گوش برخی مسئولین کره که نشنیدند
سیدرضا۱۵۸۹۳۲۲۱۲:۱۵:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۱۸
با سلام واحترام با نظرجناب دکتر توکلی که مشکل اصلی کشور و دغدغه اصلی مردم بحث نوع نظام پارلمانی واز این جنس نیست کاملا موافق هستیم. متاسفانه نمایندگان از مشکلات اصلی مردم غافل هستند. چندنمونه از این مشکلات را هم که برای مردم در اولویت است بنده بشرح ذیل اضافه می کنم. اینها مشکلاتی است که باید نمایندگان بدنبال رفع آن باشند. -مشکل بیکاری جوانان -مشکل عدم پرداخت چندین ماهه حقوق هزاران کارگر درکارخانجات،صنایع،شرکتهای پیمانکاری ومشاوران وکارگران روز مزدی که سرپرست خانوار هستند ودراین شرایط بیکار شده اند. -مشکل گرانی مسکن -مشکل تورم شدید ومن الله توفیق
ناشناس۱۵۸۹۳۳۷۱۲:۲۱:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۱۸
آقای توکلی شما دیگه چرا! نمیگم نگاهمون فقط به غرب و مذاکره باشه ولی باید بپذیریم اقصاد کل کشورها زنجیر وار بهم وابسته است وقتی یک کشور حتی چین حتی روسیه به اصطلاح دوست شبکه بانکیشون به ما کار نکنه یعنی گردش مالی و بده بستانی انجام نشه نمیشه اقتصاد کمر راست کنه هرچقدر هم دولتها شب وروز کار کنن بازم برای مردم هیچ فرجی حاصل نمیشه شما هرچقدر تولید رو ببرید بالا هرچقدر صادرات انجام بدی وقتی با تحریم کشور و شرکتها و دولتها پولی وارد نشه میشه همین وضع موجود وقتی مواد اولیه کمیاب یا گرون میشه هزینه تولید هم میره بالا درنتیجه هزینشو کی باید پرداخت کنه مردم تا راهکاری برای رفع تحریمها و گفتگویی انجام نشه دولت رجایی هم که میگن هیچ نمیخوابیدبیاد همینه!
ناشناس۱۵۸۹۸۹۵۱۷:۲۳:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۸
دلیلش خیلی ساده ست . اونقدر این دولت ناتوانه که هیچکس در شرق و غرب عالم اون رو جدی نمیگیره و همه فقط برای باج گرفتن به سراغش میان
ناشناس۱۵۹۰۲۲۶۲۱:۱۸:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۸
دولت احمدی نژادکه توانمند بود و انقلابی شبانه روز 3 ساعت میخوابید چرا دلار 800 تومنی شد 6 تومن بعد اومد روی 3800 جا خوش کرد؟به هیچ دولتی مربوط نیست
ناشناس۱۵۸۹۹۷۸۱۸:۰۸:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۸
یکسری برو در گمرکات تا یک کمی تفکرت عوض شود در ضمن مشکل شما پول های زیادی است که در کشور ریخته و تورم ایجاد می کند و اگر در یک جا گیر انداخته شود که دلال بازی و سوداگری نشود ان وقت است مزه ثبات را خواهید چشید
ناشناس۱۵۸۹۳۵۲۱۲:۲۹:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۱۸
اگر من هم مطمئن باشم 4 سال در پستی هستم و حتی اگر حسابی هم خرابکاری بکنم باز هم اجازه نخواهند داد که عوض بشوم یا استیضاحم کنند هرکار که بخواهم می کنم حتی شاید مثل الان هیچ کاری نکنم
ناشناس۱۵۸۹۳۵۹۱۲:۳۱:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۸
دولت می گوید من حوصله کار کردن ندارم و به همین خاطر می روم راحترین کار که قیمت سازی است را انجام میدهم تا درامد کسب کنم ولی دودش به مردم می رود استیضاحش کنید تا بیشتر خراب نکرده
ناشناس۱۵۸۹۳۶۳۱۲:۳۴:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۱۸
جناب آقای توکلی درود بر شما. واقعا از این همه گرانی و سردرگمی مسئولین برای کنترل قیمتها دلم به درد آمده است. خداوکیلی همین که تیتر و متن صحبتهای شما مطالعه کردم کمی آرام شدم. لااقل یکی از بین مسئولین پیدا شد که متوجه باشه که مردم در رنج و عذاب هستند. چند وقت پیش یک آقای مسئول که همه ما ایشان را می شناسیم که فقط آمار و ارقام می دهند گفتند از قیمتها بی اطلاعند چون خانم شان خرید می کند. واقعا از این دست مسئولین بی درد اگه فقط یکی دو تا دیگه داشته باشیم اصلا دیگر نیازی به دشمن خارجی نداریم.
ناشناس۱۵۸۹۳۶۸۱۲:۳۶:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۱۸
انچه که تحول ایجاد می کند ریشه کنی فاسد و مفسد است که برای این مهم باید گزارشگری فساد قانونمند شود. اما از انجاییکه فساد در تعارض منافع کامل با مسئولین می باشد قصدی برای این کار نیست. در ثانیه با وجود برخی نمایندگان نوکیسه و بیسواد در ساختار مجلس و عینا وزرا و مدیران بی کفایت و بی سوادتر در بدنه دولت هر گونه اصلاح به بن بست رسیده است.
ناشناس۱۵۸۹۳۷۰۱۲:۳۷:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۸
از مسئولى كه خودش و خانواده اش دغدغه معيشت نداره و در رفاه كامل زندگى ميكنه چه توقعى هست
ناشناس۱۵۸۹۳۷۷۱۲:۴۱:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۸
برای تغییر در اداره کشور از همین حالا باید شروع کرد گام اول استیضاح کل دولت است
بیگی29۱۵۸۹۴۳۳۱۳:۱۳:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۸
آقای توکلی این رانندگان بی تصدیق با ادعای راندن کشور،مملکت را چپه و داغون کرده اند.
ساختاری یا غیر ساختاری، مسئله این است۱۵۸۹۵۵۴۱۴:۱۹:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۸
آقای توکلی عزیز، بر خلاف نظر شما، مشکل سیستم فعلی کاملاً ساختاری است، اگر ارزشهای تعریف شده در یک سیستم مورد اتفاق نظر تمام آحاد جامعه نباشد (یا از نظر آنها واقعی نباشد یا در خصوص ارزشهای تعریف شده، تفسیر عموم مردم با تفسیر حاکم متفاوت باشد) شما نمی توانید اعتماد و مشارکت کامل مردم جامعه را داشته باشید و این موضوع (عدم امکان جلب مشارکت همگانی در دستیابی به آرمانها) موجب بحران ناکارآمدی در سیستم می شود و تحت تأثیر این بحران، سیستم از حل مشکلات با منشأ درونی و بیرونی عاجز می گردد. در حال حاضر، ما در چنین شرایطی به سر می بریم.
مهرداد۱۵۸۹۵۸۲۱۴:۲۹:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۱۸
... دولت به عمد در حال ایجاد التهاب در بازارهای گوناگون است و به نظر چند هدف دارد 1- ایجاد فشار بر حاکمیت برای ایجاد شرایط مذاکره با امریکا 2- تهیه بخش بزرگی از کسری بودجه در کوتاه مدت بدون در نظر گرفتن عواقب آن 3- دولت چون بسیار ناکارامد است در حال ایجاد تعهد برای دولت بعد است تا بدین وسیله نقص های خود در دولت بعد به چشم نیاید
ناشناس۱۵۹۰۵۵۶۰۲:۴۳:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۹
حال که مجلس در اختیار شماست پس چرا دولت را استیضاح نمی کنید. البته پاسخش ساده است چون هیچکس در شرایط فعلی جرات ندارد به میدان بیاید و وارد این مهلکه شود. پس تحمل کنید تا ببینیم‌چه می‌شود. فقط باید دعا کنیم چون کاری از کسی ساخته نیست. خدایا خودت به داد این مملکت و‌مردم بی پناه و مظلوم برس.
ناشناس۱۵۸۹۵۸۶۱۴:۳۱:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۱۸
اتفاقا بخش زیادی از مشکلات فعلی، مربوط به رانت بازی های بین پارلمان با دولت است (خصوصا مجلس قبل) اگر اختیارات مجلس را بیشتر کنید احتمال فساد و لابی گری زیاد خواهد شد زیرا که دولت دیگر خود را وام دار مردم نخواهد دید و تنها وقت و دغدغه دولت صرف روابط و راضی کردن تک تک نمایندگان خواهد شد نقطه قوت قانون فعلی، احساس بدهکار بودن دولت به مردم است و نه نمایندگان! است و نمایندگان در این قانون، خود بخشی از نظارت مردم هستند نه تمام آن. با این وجود ضعف در این بخشی از نظارت مردم وضعیت موجود را رقم زده است حال تصور کنید که تمام نظارت مردم بشود مجلس و اگر همین مجلس با اختیارات فراوان، کم کاری کند عملا مردم از تنبیه دولت و یا واکنش به رفتارهای آن خلع خواهند شد
ناشناس۱۵۸۹۶۵۳۱۴:۵۵:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۱۸
با سلام . اقای توکلی عزیز ، این مسئولان بی دغدغه چطور انتخاب می شوند ؟ کی اونارو انتخاب میکنه ؟
ناشناس۱۵۸۹۷۳۲۱۵:۴۷:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۸
بیست و چهار میلیون رای !
ناشناس۱۵۹۰۳۰۷۲۲:۱۰:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۱۸
بالاخره روش درست چیه؟ اگر رای دهند و طرف کار نکند می گویید رای اشتباه دادید تقصیر خودتون بوده رای ندهند هم میفرمایید کسی که رای نداده حق اعتراض نداره! تکلیف مردم چیه اخه این حرکات که دعوای جناحی می کنید و مردم را زیر سوال میبرید کجای دنیا دیده میشه؟ حسن روحانی مگه از مقامات بالای نظام نبود مگه توسط شورای نگهبان تایید نشده بود؟
ناشناس۱۵۹۰۳۱۹۲۲:۲۳:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۸
دقیقا....
ناشناس۱۵۹۰۴۴۸۰۰:۳۶:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۹
چرا اونایی که به این آقا رای دادن و کمپین براش راه انداختن نیستن . که بیان و ازش دفاع کنند .
ناشناس۱۵۸۹۹۵۹۱۷:۵۶:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۸
طوری دارن وانمود می کنن که روحانی از اونها نیست و فرق دارن و.. در حالی که یه تیم هستن این عزیزان
ناشناس۱۵۸۹۶۸۲۱۵:۲۲:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۱۸
جناب اقای توکلی این دوستانی که در دولت هستند که از فیلتر شورای نگهبان و مجلس و..هم گذشته اند مورد تایید نظام هم هستند مشکل از کجا است پس؟
عبد خدا۱۵۸۹۶۹۲۱۵:۲۹:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۸
آقای توکلی لطفا بداد سهامداران فریب خورده بورس هم برسید
ناشناس۱۵۸۹۶۹۸۱۵:۳۲:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۱۸
جانا سخن از زبان ما می گویی . هر چند دیگه زبانی هم نمونده
ناشناس۱۵۸۹۷۳۷۱۵:۴۷:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۸
وقتی شایسته سالاری در همه سطوح مدیریتی حاکم نباشه، وضع همین میشه. اگر الان شروع به رعایت اصل شایسته سالاری کنید 10 سال دیگه نتیجه میده.
ناشناس۱۵۹۰۰۳۵۱۸:۳۸:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۱۸
آقای توکلی چرا دیده بان در خصوص قانون حمایت از گزارشگران فساد سکوت کرده، چرا تعلل دوباره مجلس را در تصویب این قانون نجات بخش فریاد نمی زنید، چرا اقای رییسی به وعده حمایت از گزارشگران فساد عمل نمی کند، چرا فساد های افشا شده در سریعترین زمان رسیدگی نمی شوند و مفسدان به اشد مجازات نمی رسند، چرا مسئول بی کفایت عزل نمی شود. اینهاست که عامل شکستن استخوان های ملت شده است و ملت امیدشان از رهبری را هم از دست داده اند.... والله مقدمه راه نجات کشور حمایت از گزارشگران فساد می باشد...
ناشناس۱۵۹۰۱۰۵۱۹:۳۷:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۱۸
البته دولت ژنرالهاست. مگه نمیخواستی ژنرالها سر کار بیان...حالا هم دولت مورد علاقه اتان سرکاره
ناشناس۱۵۹۰۱۲۲۱۹:۵۸:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۸
دروغ.دروغ سر منشاء همه پلیدیهاست .الکی نبوده که از قدیم گفتن دروغگو دشمن خداست .تو جامعه ما به امری روزمره تبدیل شده .از همه بیشتر مسئولین که تو چشم مردم نگاه می‌کنند و راحت دروغ میگن .دولت میگه تورم ۲۵درصد شده واقعا دروغ از این بدتر میشه یعنی نسبت به پارسال خودرو .مسکن . کالاهای اساسی ۲۵ درصد گرون شدن . حرفی نزنید که مرغ پخته خندش بگیره.
ناشناس۱۵۹۰۱۹۹۲۰:۵۳:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۸
پیروزی هزار پدر و مادر دارد و شکست مانند طفل یتیمی بیش نیست!!!!!!! منظور اینکه چرا نمیخواین قبول کنید که مقصر این وضعیت کشور یک نفر و یک گروه نیست؟ موقع افتخار صحبت از دستاورد ملی میکنید و موقع شکست از ناتوانی فرد یا عده ایی خاص!!!!!!
ناشناس۱۵۹۰۲۵۶۲۱:۳۹:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۸
شکل حکومتها اصلا مهم نیستند همین حالا کشورهایی مانند ژاپن یا سوئد داریم که نظامشان امپراتوری و شاهنشاهی است اما خیلی موفقند کشورهایی مثل ایران هم داریم که انتخاباتشان زیاد است ولی فساد بیداد می کند این نشان می دهد که قالب حکومتی مهم نیست بلکه محتوی حکومتها تعیین کننده اند محتوی حکومتها دولتمردان هستند که می توانند پاکدست و شایسته باشند یا ثروت اندوز و بی انصاف . اگر دولتمردان سالم و صالح باشند حتی نظامهای قبیله ای هم بخوبی کارآیی خواهند داشت از سوی دیگر وقتی دولتمردان ناسالم و بی کفایت باشند حتی نظام ریاست جمهوری هم تبدیل به یک مشکل می شود چرا که هر رئیس جمهور می داند که مدت کوتاهی بر سر قدرت است بنابراین از انجام کارهای زیربنایی که دراز مدت جواب می دهند دوری می کند و فقط به دنبال خودنمایی و کارهای موقتی و نمایشی برای رای آوری در دور بعد است رئیس جمهور بعدی هم همه خرابیها را به گردن آن قبلی می اندازد و این وسط مردم نمی دانند باید بابت مشکلاتشان یقه چه کسی را بگیرند بعلاوه که هر رئیس جمهور تا بیاید مملکت داری یاد بگیرد دوره اش به سر آمده و در نتیجه ملت باید تاوان بی تجربگی همه آنان را بپردازد .
ناشناس۱۵۹۰۲۸۵۲۱:۵۹:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۸
اكثر مسوولين در حاكميت شايسته جايگاه ان مقام وشغلي كه اشغال كردندنيستندوايران گرفتارافراد نا اگاه وناتوان در اداره كشورشده است
ناشناس۱۵۹۰۳۲۰۲۲:۲۴:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۱۸
مسأله این است که موقع رای دادن به ملاک شایسته سالاری توجه نمی شه و با فریب خوردن رای داده میشه... و الا این دولت همان دولت دور اول است... وزیران هم همان آقایان
مجتبی صدیق۱۵۹۰۴۲۱۰۰:۰۷:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۱۹
سلام علیکم، از دلسوزی های جناب آقای دکتر توکلی که همیشه در صحنه هستند سپاس گذار هستیم اگر ما به عدد انگشتان دو دست افرادی مخلص همچون آقای توکلی داشتیم باور کنید که اوضاع جور دیگری بود شرط تدوام حیات طیبه انقلاب اسلامی ریزش و رویش نیروهاست باید تعارف ها را کنار گذاشت و نهضت وار مانند خط مقدم جبهه کار کرد آری استخوان محرومین در حال خرد شدن است امثال توکلی ها سخن رهبر معظم انقلاب را فرهنگ سازی می کنند واقعاً در وسط میدان فریاد می زنند هل من ناصر ینصرنی وهل من معین یعیننی اما این سخنان لبیک هم نیاز دارد مدافع هم نیاز دارد راه عدالت اجتماعی مطالبه عمومی است یا حق
کاوه۱۵۹۰۴۳۸۰۰:۲۴:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۱۹
مشکل از آنجا شروع شد که عده ای خودشان را همه کاره احساس کردند و با زدن برچسب به هر کسی که انتقادی کرد خواستند تا جلوی او را بگیرند .
ناشناس۱۵۹۰۴۹۷۰۱:۱۸:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۱۹
در اقتصاد ایران‌ قیمتها تابع قبمت دلار است. اقتصاد ایران وابسته به دلار های نفتی است. وقتی بخاطر تحریم دلار های نفتی نباشد از کجا باید دلار آورد. دلار یک کالا است و قیمت آن تابع عرضه و تقاضا است.امید است در اینده نزدیک با رفع تحریمها مشکلات اقتصادی ایران رفع و مردم از این فشار رهایی یابند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین