حماس: هماهنگی میان حماس، حزب‌الله و تهران راهبردی است

گروه جهان الف،   3990618013

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نشست اخیر گروه‌های مقاومت در لبنان، تأکید کردهماهنگی میان حماس، حزب‌الله و تهران راهبردی است.

به گزارش فارس، «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، شامگاه امروز (دوشنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «المیادین» جزئیاتی در ارتباط با سفر اخیر سران فلسطینی به لبنان ارائه کرد.

 نشست دبیران کل گروه‌های مقاومت فلسطین روز پنجشنبه در لبنان برگزار شد. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست مشارکت کرد و به سخنرانی پرداخت.

معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ابتدای اظهاراتش در ارتباط با نشستلبنان گفت: «دوستان و دشمنان چشم انتظار نتیجه نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی هستند».

صالح العاروری در ادامه گفت: «سه اقدام‌ [برای ما] خنجز از پشت بود: معامله قرن، طرح الحاق و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی».

العاروری تأکید کرد: «مقاومت و قرار دادن [دشمن] در برابر عمل انجام شده باعث حفاظت از حق فلسطین می‌شود بویژه آنکه آمریکا می‌خواهد معامله قرن را [بر ما] تحمیل کند».

وی همچین گفت: «حماس با [جنبش] فتح و "محمود عباس"‌ رئیس [تشکیلات خودگردان] برای مقابله با طرح معامله قرن تماس داشت. واکنش [آنها] مثبت بود. اختلافات میان حماس و فتح سیاسی است نه شخصی. با یکدیگر اقدام میدانی را آغاز کردیم. بر سر سه خط مشی از طریق کمیته‌ها توافق کردیم تا [اینگونه، گزینه] مقاومت مردمی، توسعه سازمان آزادی بخش و پایان دادن به اختلافات فعال شود».

العاروری در ادامه گفت: «اگر کرونا نبود، دبیران کل [گروه‌های فلسطینی] در یک مکان گرد هم می‌آمدند و به بیانیه پایانی پیش از زمان نشست پرداخته می‌شد. با [جنبش] فتح بر سر نتایج نشست پیش از برگزاری آن به تفاهم رسیدیم و گروه‌های [فلسطینی] را از مسائلی که میان ما رد و بدل شد، آگاه کردیم. ما روزانه با فتح در ارتباط هستیم و هم‌اکنون به قالب نهایی سازوکار اقدام [مشترک] شکل می‌دهیم».

معاون رئیس دفتر حماس توضیح داد: «بیانیه پایانی حق ملت ما در استفاده از مقاومت فراگیر و همچنین توافق کنونی ما بر سر مقاومت مردمی در کرانه باختری را ثبیت کرد. مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز مطابق با واکنش اشغالگران به راهپیمایی‌ها همراه با تنش خواهد بود. تنش و آتش‌بس در غزه به توافق امارات و اسرائیل ارتباطی ندارد».

صالح العاروری ادامه داد: «به مرحله‌ای از فشار بر غزه رسیدیم که دیگر آمادگی تحمل آن را نداریم. آماده نبرد بودیم. تشدید فشار علیه مردم، محاصره و شیوع ویروس کرونا نبرد با اشغالگران را تسریع کرد. ما به ملت خود ایمان داریم. نبرد آتی در مقایسه با جنگ‌های پیشین متفاوت خواهد بود. اشغالگران تاوان بی‌سابقه‌ای را خواهند پرداخت».

العاروری تأکید کرد: «اگر درگیریی رخ دهد تمام جبهه‌های داخلی اسرائیل جزئی از این نبرد خواهند بود».

صالح العاروی در ادامه خبر داد:‌ «روسیه به حماس اطلاع داده است که تمایل دارد نشست گروه‌های فلسطینی را در مسکو میزبانی کند و ما آماده هستیم. ما می‌خواهیم که کمیسیون مشترک آشتی نیز بخشی از دعوت روسیه باشد. تأیید روسیه، چین و اروپایی‌ها و تمام دوستان ملت‌مان را در ارتباط با تمام تلاش‌های توافق شده میان فلسطینیان لمس کردیم. امید داریم که تمام اختلافات با جنبش فتح در ارتباط با پرونده‌های بزرگ در یک بازه زمانی قریب‌الوقوع پایان یابد».

معاون رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه گفت: «با فتح بر اجرای انتخابات عمومی بر پایه قانون نسبیت فراگیر توافق کردیم تا تجدید مشروعیت فلسطین صورت بگیرد. انتخابات عمومی برای فلسطین مشروعیت در پی خواهد داشت بطوریکه کسی نخواهد توانست آن را زیرپاگذارد. می‌‌توانیم با جنبش فتح و گرو‌های [فلسطینی] برسر شخصیت رئیس توافق کنیم».

صالح همچنین گفت: «ترکیه، قطر، مصر و "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان برای برگزاری نشست دبیران کل گروه‌های [فلسطینی] [ما را] ترغیب کردند. برادران [ما] در مصر خواستند که سران فلسطین در قاهره گرد هم آیند. روابط ما با رهبری مصر تغییر نکرده است».

العاروری در ارتباط با موضع حزب‌الله لبنان نیز گفت که سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله بشدت حامی توافق فلسطینیان است و می‌خواهد در روند آشتی پیشرفت حاصل شود. وی در ادامه گفت: «مقاومت وجه اشتراک حماس و حزب‌الله است و نگرش ما در قبال نقش [کشورهای] جهان و منطقه یک چیز است. ما با حزب‌الله در خط مشی‌ تمام امور در منطقه  و تشخیص خطرات تهدیدکننده مقاومت متفق هستیم. با سید نصرالله  اوضاع قدس، معامله قرن، طرح الحاق و تلاش‌های صورت گرفته برای آشتی [گروه‌های] فلسطینی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم».

العاروری در ادامه گفت: «ما و حزب‌الله باور مشترک داریم که احتمال تقابل با اشغالگران در هر زمانی سر جای خود باقی است. حزب‌الله حامی تاریخی مقاومت فلسطین و تمام گروه‌های آن است و حمایت‌های این جنبش هیچ گاه متوقف نشده است».

صالح العاروری همچینن گفت: «هماهنگی میان حماس، حزب‌الله و تهران راهبردی است و در تمامی سطوح [جریان دارد]».

العاروری در ادامه گفت: «حماس نظامی است که ساختارهای خود را دارد. گردان‌های القسام قلب این جنبش هستند و حامی آشتی و تصمیم ساز آن. گردان‌های القسام موافق با هرگونه آشتی [گروه‌های] فلسطینی هستند که به اساس مقاومت نظامی و سلاح آن خدشه‌ای وارد نکند. گروه‌های مقاومت در غزه از راه اتاق عملیات مشترک با یکدیگر هماهنگی دارند. ما در مراسم‌های مردمی در اردوگاه‌‌ها برای استقبال از "هنیه" به علت شیوع ویروس کرونا بیم داشتیم. هنیه با بازدید از اردوگاه "عین الحلوه" کار را تمام کرد. او به دنبال ثبت امتیاز در مقابل فتح نیست».

العاروری افزود: «صحنه [حضور] هنیه در عین الحلوه باعث وحدت بود و [جنبش] فتح در فراهم کردن امنیت سفر نقش داشت. سفر هنیه به اردوگاه عین الحلوه تأکیدی بود بر حق بازگشت و رد اسکان در لبنان».

صالح ادامه داد: «ما در لبنان با تمام جبهه‌های رسمی و حزبی لبنانی از جمله جریان "المستقبل" دیدار داشتیم».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های هفته

  1. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  2. فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم

  3. موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به اراضی اشغالی شلیک شد

  4. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  5. پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه

  6. سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد

  7. مشاهده پهپاد شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی در کرمانشاه

  8. واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

  9. آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد  

  10. نتايج عمليات وعده صادق

  11. وزیر خارجه اردن: مسوولیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه برعهده اسرائیل است

  12. نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است

  13. اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

  14. تماس تلفنی کامرون با امیرعبداللهیان؛ تاکید بر کاهش تنش‌ها

  15. فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

آخرین عناوین