جدال اصلاح‌طلبان درباره علی لاریجانی/پیگیری پرونده واگذاری املاک شهرداری توسط توکلی/ورود مجلس به ریزش بورس/نخستین نامزد انتخابات ریاست جمهوری/ایران فقط ولنجک نیست!

گروه سیاسی الف،   3990617129 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

جدال اصلاح‌طلبان درباره علی لاریجانی/پیگیری پرونده واگذاری املاک شهرداری توسط توکلی/ورود مجلس به ریزش بورس/نخستین نامزد انتخابات ریاست جمهوری/ایران فقط ولنجک نیست!

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۱۱۶ نفر از آنها بستری هستند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۸ هزار و ۸۱۰ نفر رسیده است افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تاکنون سه میلیون و ۴۰۶ هزار و ۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۲۱۵۲ بیمار کرونایی و ثبت ۱۱۷ فوتی جدید در کشور

آغاز پیک جدید خفیفِ کرونا در کشور + جدول

***

حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست 

محسن حاجی میرزایی،وزیر آموزش و پرورش درباره تصمیم جدید برای مدارس گفت: هیچ یک از مدارس دولتی و غیردولتی حق ندارند که دانش آموزان را ملزم به حضور در مدارس کنند.

وی تصریح کرد: ما موظفیم خدمات آموزشی را به همه دانش آموزان ارائه کنیم و تدابیر لازم اندیشده شده است و امکان آموزش حضوری، آموزش تلویزیونی و آموزش از طریق سامانه شاد فراهم کرده ایم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است و ما توصیه آموزش حضور داریم چون در مدرسه تقویت آموزش ذهنی و روانی دانش آموزان داریم و آموزش بهتر شکل بهتری می‌گیرد.

وی تاکید کرد: دانش آموزانی باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب و به مدرسه اعلام کنند.

زهرا شیخی مبارکه، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس به همشهری آنلاین گفت: من خودم بچه مدرسه‌ای دارم. خیلی از همکاران من که هیچ کدام جرات نکردند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند. من خودم هم نفرستادم. چون بچه‌اند و درکی از رعایت درست پروتکل‌ها ندارند. حرف آموزش و پرورش این بود که خانواده‌ها مختارند برای این که بچه هایشان را بفرستند مدرسه و می‌توانند نفرستند. ما قبول داریم که در جامعه و بین والدین و دانش‌آموزان به خاطر موضوع بازگشایی مدارس اضطراب ایجاد شده و ما نمی‌خواهیم که به این اضطراب دامن بزنیم.

روزنامه آفتاب يزد نوشت: اخبار اولین روز بازگشایی مدارس را که مرور کنید به یک نکته می‌رسید و آن اینکه مردم ناراضی هستند ومثل همیشه مسئولان راضی!طبیعی هم قلمداد می‌شود.

مردم پاره تن و عزیزان شان را باید رهسپار مدرسه کنند و هر لحظه بیم آن را داشته باشند که خدای ناکرده دچار بیماری شوند.مسئولان نیز طبق آن دستوری که تصمیم‌گیری شده و ابلاغ کردند عمل می‌کنند و در رسانه‌ها نیز مدام از شرایط خوب سخن می‌گویند.بهر حال آن‌ها حقوق می‌گیرند که اوامر رئیس را اجرا کنند نه مطالبات مردم را!...

جالب آن است تلویزیون و رسانه‌های دیگر برای درج گزارش سراغ مدارسی در روز نخست سال تحصلی رفتند که دانش‌آموزان شان به نوعی فرزند یا نوه‌های همین مسئولان است که کک شان هم نسبت به استرس و دلهره مردم عادی نمی‌گزد.

این آقایان ایران برای شان همان دفتر کار لاکچری شان و منطقه ولنجک،نیاوران،اقدسیه،الهیه و... است.بیش از این درکی از ایران ندارند.همین که حقوق چند ده میلیونی برقرار باشد و فرزند در سوئیس درس بخواند و نوه عزیزشان نیز با رعایت سخت پروتکل‌های بهداشتی به مدرسه غیردولتی در منطقه ولنجک برود برایشان کافیست.حالا شما مدام حرص بخور که مبادا فرزند دلبندم مبتلا شود!

بیشتر بخوانید:

وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان حق انتخاب دارند

وزیر آموزش و پرورش: باید از نگرانی خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در مدرسه بکاهیم و با آن‌ها مدارا کنیم

***

منظم‌ترین نمایندگان مجلس یازدهم
هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اسامی 10 تن از نمایندگان که طی سه ماهه نخست اجلاسیه اول دوره یازدهم مجلس منظم ترین حضور را در جلسات علنی و کمیسیون ها داشته اند به شرح زیر اعلام کرد:

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، علی اصغر باقرزاده نماینده بابلسر و فریدونکنار، احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان، پرویز محمدنژاد قاضی محله نماینده لنگرود، سیدجواد حسینی کیا نماینده سنقر، حسن رزمیان مقدم نماینده درگز، زهره سادات لاجوردی نماینده تهران، رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا، سیدمصطفی آقامیرسلیم نماینده تهران و مهدی اسماعیلی نماینده میانه.

همچنین اسامی 9 تن از نمایندگان که دارای بیشترین مشارکت در رأی گیری های صحن علنی مجلس بوده و مورد قدردانی هیأت رئیسه مجلس قرار گرفتند نیز به این شرح است:

محمدرضا احمدی نماینده رشت، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم، علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، احد آزادیخواه نماینده ملایر، خلیل بهروزی فر نماینده فومن و شفت، سیدجواد حسینی کیا نماینده سنقر، مجید نصیرایی نماینده فردوس و محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر.

بیشتر بخوانید:

منظم ترین نمایندگان در جلسات علنی و کمیسیون ها

***

رئیس سازمان بورس به مجلس احضار شد
سید کاظم موسوی، نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس به نود اقتصادی گفت: حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس را به‌خاطر روند کاهشی بورس احضار کردیم که فردا سه شنبه ۱۸ شهریور به کمیسیون بیاید.

وی افزود: امیدوارم ایشان پاسخ‌های قانع کننده‌ای به نمایندگان بدهند، مردم فعلا به سرمایه‌گذاری‌هایی که تا الان در بورس انجام می‌دادند، ادامه ندهند.

***

کاندیداهای ۱۴۰۰ برنامه ای برای آینده ایران ندارند

مصطفی هاشمی‌طبا،فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به فرمول رای‌آوری کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: هیچ کدام از کاندیداهایی انتخابات سال آینده که تاکنون اسمشان مطرح شده در هیچ یک از گروه ها و جناح های سیاسی کشور برنامه ای برای آینده ایران ندارند اما نهایتا باز هم یک نفر با شعارهای پوپولیستی سرکار می آید.

هاشمی‌طبا درباره احتمال افزایش مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایطی که کشور، جامعه و افکار عمومی دارد خیلی بعید است مشارکت مردم در انتخابات سال آینده بیشتر شود.

وی همچنین معتقد است: مردم به چهره جدیدی برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری رای نمی دهند و خیلی بعید است این اتفاق رخ دهد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: از نظر من فرد شناخته شده ای از همان جناح اصولگرایان خواهد آمد و رای آن درصد شرکت کننده هم مشخص است، اصولگرایان هم به احتمال زیاد ائتلاف می کنند تا آن کسی که مورد نظرشان است رای بیاورد.

معاون رئیس دولت اصلاحات گفت:‌ در این بین شعارهای پوپولیستی می تواند به راحتی آن فرد را روی کار بیاورد چون هیچ طرح و برنامه ای وجود ندارد و تنها راه حضور و بروز در فضای سیاسی ارائه همین دست شعارهاست.

***

مدعی تازه نفس انتخابات ریاست جمهوری؟ 

فرارو نوشت: چند وقتی است که گزینه نظامی بودن رئیس جمهور آینده در میان فعالان سیاسی مطرح شده است، آنچه شاید سفر‌های شمخانی، بعد قالیباف و این روز‌ها نیز "سعید محمد" رئیس قرارگاه خاتم به خوزستان را رنگی دیگر می‌بخشد. در این میان سعید محمد اسلامی چهره کمتر شناخته‌ای شده است که این روز‌ها نامش به عنوان گزینه بعدی پاستور مطرح است، کسی که دهم مهرماه ۹۷ با حکم سرلشکر جعفری فرمانده وقت سپاه پاسداران به سمت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء منصوب شد و انتخابش مصداق جوانگرایی در سپاه نامیده شد.

حالا در شرایطی که اصولگرایان مدام از رئیس جمهوری انقلابی و جوان نام می‌برند و گاه نیز چندان بی تمایل به یک رئیس جمهور نظامی نیستند نام او مطرح می‌شود...

محمد نشان داده برای انتخابات ۱۴۰۰، چندان بی‌برنامه هم نیست. برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی مدعی هستند، او از مدت‌ها قبل خودش و تیمش را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آماده کرده است. او این روز‌ها سفر‌های استانی بیشتری می‌رود. محمد در تابستان امسال حداقل به ده استان سفر کرده و از پروژه‌های مختلفی، چون آب غیزانیه و راه آهن زاهدان بازدید کرده است. حتی شنیده‌ها حاکی از این است که او هم مانند قالیباف پیش از خودش، تیم رسانه‌ای خود را زودتر به استان خوزستان فرستاده است. استانی که این روز‌ها شده میزبان اقسام مسایل و بحران و البته نامزد‌هایی احتمالی که ممکن است روزی عکس‌های این روز‌های شان در خوزستان به کارشان بیاید...

ولی آنچه مشخص است سعید محمد همه آنچه که اصولگرایان برای رئیس جمهور بعدی برمی‌شمردند داراست؛ چهره‌ای جوان و جهادی. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی هم او را مدیری جوان، جهادی، انقلابی و البته نظامی می‌دانند که احتمال دارد بر جای روحانی تکیه زند تا به گفته آن‌ها انتخاب او دیگر پشیمانی در بر نداشته باشد...

***

درباره انتقاد اصلاح طلبان از سفر قالیباف به خوزستان

صبح نو نوشت: جلوه های سفر رئیس مجلس به خوزستان که با استقبال گسترده مردم این استان همراه شد، رسانه های اصلاح طلب را به طرز عجیبی در شوک فرو برد. چندی پس از رفع آثار این شوک که ناشی از جداماندگی آنها از مطالبات عدالت خواهانه جامعه است، اکنون پروپاگاندای آنها علیه مجلس، جدی تر از قبل به ماموریت سنتی خود، گمارده شد.

از پیش معلوم بود که سفر رییس مجلس به استان خوزستان و دیدارهای چهره به چهره او با مردم این دیار به خصوص مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای، فریاد جریان حامی دولت یعنی اصلاحات را دربیاورد. آنها خود را به زمین و زمان زدند تا اثبات کنند سفرهای قالیباف بی‌اصالت و معطوف به اهداف آینده است. سفر به استان خوزستان و وعده قالیباف برای حل مشکلات مردم این استان، بهانه‌‌ای شد تا جریان اصلاح‌طلب، حملات خود علیه او را از سر بگیرد.

اصلی‌‌ترین محور حملات رسانه‌‌‌های تجدیدنظرطلب علیه رییس مجلس، ادعا درباره مسخ کارکرد نظارت و از کارافتادن کارویژه تقنینی مجلس بود. این رسانه‌ها بدون ارائه ادله منطقی، مدعی شدند که مجلس یازدهم با قرائت تازه از امر نظارت، خلاف قانون اساسی عمل می‌کند و در عین حال، قانون‌گذاری و ارائه برنامه به دولت را نیز به تعطیلی کشانده است.

***

جلیلی توان به دوش کشیدن مسئولیت ریاست‌جمهوری را ندارد؟

احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره کنش‌های انتخاباتی اخیر جبهه پایداری با محوریت نامزدی سعید جلیلی به نامه نیوز گفت: آنچه در کلیت می‌توان گفت این است که نیروهای جبهه پایداری بیش از آنچه هستند، خود را انقلابی می‌دانند. پایداری‌ها معمولا محدود فکر می‌کنند و این درحالی است که با تنگ‌نظری و کوته‌نگری نمی‌توان مملکت را اداره کرد. کشورداری دید وسیعی می‌خواهد که پایداری‌ها از آن بی‌بهره‌اند.

 او درباره احتمال ریاست‌جمهوری سعید جلیلی هم گفت: «آقای جلیلی هم مانند حمایت‌کنندگانش توان اداره کشور را ندارد و بعید می‌دانم بتواند بار سنگین ریاست‌جمهوری را بر دوش بکشد. کشور ایران به رئیس‌جمهوری نیاز دارد که بتواند مردم را از شرایط سخت فعلی نجات دهد و با مدیریت و برنامه بحران‌ها را یک‌به‌یک پشت سر بگذارد که من چنین خصائلی در آقای جلیلی مشاهده نمی‌کنم».

کریمی اصفهانی درخصوص ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور ایدآل گفت: «واقعیت این است که کشور ایران در مقطع کنونی احتیاح به یک قلندر عالم سیاست دارد؛ فردی که مورد وفاق اکثریت نیروهای سیاسی باشد؛ شخصیتی که سابقه خوب مدیریتش بر کسی پوشیده نباشد و از همین حالا بتوان پیش‌بینی کرد که اگر آن شخصیت رئیس‌جمهور شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود».

***

نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شوم 

سیدمحمد غرضی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که تعیین شرایطی، چون مدرک تحصیلی، سن و... حق انتخاب کنندگان (مردم) را محدود می‌کند، درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به نامه نیوز گفت: قانون اساسی در مورد نامزد‌های انتخابات رئیس جمهوری سقف سنی لحاظ نکرده و به همین دلیل تعیین سن مغایر قانون اساسی است.

غرضی در مورد گنجانده شدن شرط ارائه برنامه نامزد‌ها در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: این بسیار پیشنهاد خوبی است. داوطلبان باید برای سیاست داخلی، خارجی و امور اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پرورشی و محیظ زیستی برنامه داشته باشند.

وی با بیان این‌که در دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد، درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و تعیین سقف سنی برای نامزد‌های ریاست جمهوری گفت: قانون اساسی برای داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی شرط سنی در نظر گرفته است، اما در مورد رئیس جمهوری سقف سنی لحاظ نشده است، به همین دلیل تعیین سن برای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری مغایر قانون اساسی است.

بیشتر بخوانید:

واکنش آذری جهرمی به تعیین حداقل سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

***

تشکیل کمیسیون قضایی با 100روز تأخیر

همشهری نوشت: بعد از 100روز از روی کار آمدن مجلس یازدهم بالاخره حکم به تشکیل کمیسیون قضایی با 8عضو - حداقل اعضا- داده شد. با رأی اکثریت مجلس به کلیات طرح اصلاح‌بندی از آیین‌نامه داخلی مجلس، تعیین حداقل اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی برعهده هیأت مشترکی از روسای شعب و هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گذاشته شد.

 ازآنجا که این کمیسیون تنها 8متقاضی دارد، کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یازدهم با 3ماه تأخیر با حضور 8نماینده آغاز به‌کار می‌کند.

بی‌رغبتی نمایندگان برای عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در 3‌ماه گذشته سبب شده بود که این کمیسیون تخصصی که به‌خاطر جایگاه تقنینی بهارستان قلب تپنده مجلس محسوب شود به حد نصاب نرسد و جلسه‌ای برگزار نکند.

روزنامه اعتماد نوشت:‌ ... در مجلس يازدهم ... هيات‌رييسه مجلس رسما وارد ماجرا شد و با 41 مصوبه خاص براي 41 نماينده خاص، چيدمان مدنظرش را به كميسيون‌هاي پارلمان تحميل كرد. نتيجه اين انتخابات اگرچه از يك‌سو خوشايند قاليباف و يارانش بود ولي در سوي ديگر سبب شد تا از ميان حقوق‌خواندگان پارلمان يازدهم، كمتر كسي به سمت كميسيون حقوقي و قضايي حركت كند و در نتيجه شرايط چنان شود كه اين كميسيون با گذشت 102 روز از عمر پارلمان يازدهم، هنوز رنگ برگزاري يك جلسه رسمي را به خود نديده است.

سقف 19 نفري درنظر گرفته شده در آيين‌نامه داخلي مجلس براي تشكيل رسمي جلسات كميسيون‌ها سبب شد تا كميسيون حقوقي كه در بهترين حالت تنها 7 عضو دارد، موفق به برگزاري جلسات خود نشود و از اين‌رو چاره‌اي مقابل پاي هيات‌رييسه مجلس نبود، مگر اصلاح آيين‌نامه و پايان‌دهي به هزار و يك انتقاد وارده به خود. از اين‌رو نمايندگان مجلس يازدهم روز گذشته و در جريان نخستين جلسه علني خود پس از تعطيلات دوهفته‌اي كليات طرح الحاق يك تبصره به ماده 38 قانون آيين‌نامه داخلي مجلس را ... به تصويب رساندند تا در صورت تصويب جزييات اين طرح و تاييدش از سوي شوراي نگهبان، كميسيون حقوقي و قضايي از حدنصاب در نظرگرفته شده در آيين‌نامه مستثني شده و با حداقل اعضا تشكيل شود. 

***

حمله فعال اصلاح‌طلب به اصلاح‌طلبان حامی لاریجانی: عذرخواهی کنید

سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رابطه با «برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰» به اعتمادآنلاین گفت: ویژگی‌های عمومی برای کاندیدا ریاست جمهوری در قانون اساسی تعیین شده است و رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر از جمله شرایط عمومی است اما از نگاه جریانات سیاسی، باید به این تاکید کنیم که مردم در این دوره و پس از ۴۲ سال از گذشت انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی به دنبال چهره، شخصیت و کاریزما نیستند لذا احزاب و جریانات سیاسی باید برنامه‌های خود را برای اداره کشور اعلام کنند و بگویند با چه تیمی برای اداره کشور می خواهند، کار کنند.

او در رابطه با احتمال «حمایت برخی اصلاح‌طلبان از لاریجانی» گفت: لاریجانی چه ربطی به اصلاح‌طلبان دارد؟ لاریجانی کسی است که در دولت اصلاحات، در صداوسیما به دلیل مقابله با دسیسه برابر دولت اصلاحات از دولت خاتمی، بیرون رانده شد. جلسات ستاد ضداصلاحات در دفتر لاریجانی تشکیل می‌شد! چه کسی گفته لاریجانی اصلاح‌طلب است؟ آقایان اگر می‌خواهند از لاریجانی حمایت کنند باید در اصلاح‌طلب بودن خود تجدیدنظر کنند، اصلاح‌طلبانی که حامی لاریجانی هستند، باید عذرخواهی کنند.

***

پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران به کجا خواهد انجامید؟

فارس نوشت: در مردادماه سال جاری محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در برنامه تلویزیونی اعلام کرد: چرا نمی‌گذارید درباره 700 ملک شهرداری که دراختیار دیگران است گزارش بدهیم.بعد از این اظهارنظر محسن هاشمی، احمد توکلی رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رئیس شورای شهر تهران، آمادگی دیده‌بان را برای بررسی املاک واگذار شده به مسئولین در شهرداری تهران اعلام کرد...

احمد توکلی در خصوص اظهارنظر محسن هاشمی گفت: از آقای هاشمی تشکر می‌کنم که خیلی سریع این مسئله مهم را مطرح و به آن واکنش نشان دادند، ولی خبرهایی که از قول ایشان گفته شده متناقض است، امروز با آقای هاشمی تماس می‌گیرم که ببینیم کدام خبر درج شده درست است و بعد در خصوص این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که رئیس شورای شهر اعلام کرده لیست املاک را نمی‌دهند، اما شما می‌توانید به آنجا مراجعه و لیست را ببینید، گفت: من حتماً نماینده می‌فرستم و این وظیفه ذاتی دیده‌بان شفافیت و عدالت است. لیست املاک، محرمانه نیست، حقوق دیگران است. املاک شهرداری برای مردم است و قطعاً انتشار لیست آنها محرمانه نیست. 

بیشتر بخوانید:

احمد توکلی خطاب به هاشمی: نماینده به شورا می‌فرستم

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۸۵۳۵۲۰:۳۸:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
آقای هاشمی بجای پاسخ دادن به نامه آقای توکلی اقدام به سفسطه و مغلطه نموده و بطریقی از دادن پاسخ صریح طفره رفته اند فساد شکل گرفته در زمان مدیریت آقای قالیباف و فساد صورت گرفته بین شهرداری و مجلس باید شفاف سازی شود ظاهرا عده ای قصد مخفی کردن عوامل این فسادها را دارند
ناشناس۱۵۸۸۵۳۶۲۰:۳۸:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۱۷
بورس رفته رو هوا
ناشناس۱۵۸۸۷۱۳۰۰:۰۱:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۱۸
پدیده موسسات مالی ورشکسته و بانک های ورشکسته که با دستکاری نرخ ارز و گرانیرهای حاصله موقتا مخفی شد در حال تکرار است مگر انکه دوباره با روش های موقتی کسری دولت و زیان بانک های ورشکسته را دو باره مخفی کنند
ناشناس۱۵۸۸۸۸۴۰۷:۳۷:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۸
کارخونه ایرانخودرو دیروز وانت آریسان رو 130 درصد گران کرد و از 52 میلیون به 120 میلیون رسوند. پس نماینده های مجلس و سازمان حمایت کجان؟ یه مسلمونی بهمون کمک کنه بدبخت شدم رفت.
ناشناس۱۵۸۹۰۷۰۰۹:۵۵:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۸
بورس نرفته! مردمی که طمع کردند رفتند! وقتی صنعتی در کار نیست، اون همه رشد بورس حباب هجوم مردم بوده، الان هم این طور شد.
ناشناس۱۵۸۸۵۳۸۲۰:۳۹:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
عصر لاریجانی ها خیلی وقته به پایان رسیده
ناشناس۱۵۸۸۵۴۰۲۰:۴۱:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۱۷
آقای لاریجانی باید پاسخگوی این باشند که چرا با وجود تصویب طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در صحن مجلس دهم این تفحص اجازه عملیاتی و اجرایی شدن پیدا نکرده است
ناشناس۱۵۸۸۵۴۳۲۰:۴۳:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
شیخ حسن خودش ترسید ۱۵ دقیقه حضور پیدا کنه توی مدرسه برای مراسم اول مهر ، اونوقت از محاسن و مزایای سرشار حضور فیزیکی ۱۵ میلیون دانش آموز توی کلاس درس سخن میراند
ناشناس۱۵۸۸۵۴۵۲۰:۴۵:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
شیخ حسن از توی ماشین دیده ۴ تا بچه توی خیابون میخندن ، تصمیم گرفته همه بچه ها چون میخندن ، پس از کرونا نمیترسن و راضی هستن و باید برن سر کلاس درس !!!
ناشناس۱۵۸۸۵۵۶۲۰:۵۶:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
دعوت رییس بورس برای صرف صبحانه به مجلس ، دردی را از بحران بورس دوا نخواهد کرد .
ناشناس۱۵۸۸۵۶۲۲۱:۰۲:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اصلاح طلبان هیچ موقع مردم برایشان مهم نبوده...فقط خوب بلدند مردم را سرکار بگذارند
ناشناس۱۵۸۸۵۸۹۲۱:۲۶:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
با این اوضاع و احوال حال حاضر ، بود و نبود روحانی چه فرقی برای کشور داره ؟
ناشناس۱۵۸۸۶۲۳۲۱:۵۴:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
دل خوش سیری چند؟! ریاست جمهوری؟! چهره نظامی یا تکراری؟! اقتصاد در حال فروپاشی رو نجات دهید و بسسسسس
ناشناس۱۵۸۸۹۳۶۰۸:۱۴:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۸
این هفت هشت نفرو خدا کی فرستاده که ما نفهمیدیم ؟ که همیشه اینها باید کاندید بشن ومردم هم مجبورن به اونا رای بدن .
اعتمادیان۱۵۸۹۰۷۳۰۹:۵۶:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۸
بر اساس یک نظر سنجی که اوایل شهریور امسال توسط یک سایت اصلاح طلب انجام شده است . محبوبیت مردمی محسن هاشمی از سایر کاندیداهای اصلاح طلبان بالاتر بوده است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. وحدت ملی با وعده صادق

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  12. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  13. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  14. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  15. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  16. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  20. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  21. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  22. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  23. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین