رئیس قوه قضائیه: می‌خواهیم هم بیت‌المال حفظ شود؛ هم دادگاه‌ها عادلانه باشد/ تشکر از رهبر انقلاب

گروه اجتماعی الف،   3990617098 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس دستگاه قضا گفت: ما در دستگاه قضایی صاحبخانه‌ایم و قابل قبول نیست که با مشکلات این دستگاه همانند مهمان برخورد کنیم یا مثل برخی که سال‌ها در نظام مسئولیت داشتند، بعد از ۴۰ سال ژست منتقد به خود گرفته‌اند. این مجموعه متعلق به همه مسئولان عالی قضایی است و باید نسبت به آن پاسخگو باشیم چرا که اکنون ما مصداق آیه شریه «إِن مَکَّناهُم فِی الأَرض» هستیم.

رئیس قوه قضائیه: می‌خواهیم هم بیت‌المال حفظ شود؛ هم دادگاه‌ها عادلانه باشد/ تشکر از رهبر انقلاب

به گزارش الف به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و صیانت از سلامت جانی دانش آموزان و کادر آموزشی و پژوهشگران کشور تأکید کرد.

رییس قوه قضاییه همچنین لزوم صیانت از فکر و اندیشه دانش آموزان و دانشجویان را متذکر شد و گفت: صیانت از فکر و اندیشه دانش آموزان و دانشجویان و خردمندی و خردورزی نسل جوان و نوجوان ما در گرو اجرای منویات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور است.

رییسی با اشاره به نقش دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در تربیت نیرو‌های فرهیخته و متعهد، خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت به هنگام از مهم‌ترین عناصر در پیشگیری از وقوع جرم است و اگر فکر و اندیشه فرزندان این مرز و بوم بر اساس آموزه‌های انقلابی و فرهنگ دینی پرورش یابد، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از مقام معظم رهبری به خاطر موافقت ایشان با پیشنهاد دستگاه قضایی برای تداوم برگزاری دادگاه‌های ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی، از ارائه طرحی جامع برای نهادینه و نظام‌مند کردن روند برگزاری این دادگاه‌ها سخن گفت.

رییسی با تأکید بر تداوم دادگاه‌های مفسدان اقتصادی در عین حال گفت: به دنبال آن هستیم با ارائه طرحی جامع به مجلس این فرایند را از موضوعی استثنائی و اضطراری به رویه‌ای مستمر و اقدامی نهادینه در دستگاه قضا تبدیل کنیم تا هم حقوق بیت المال حفظ شود، هم برخورد با مفسدان به صورت قانونمند، سریع، دقیق و عادلانه پیگیری شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان این که به هیچ عنوان نباید به مفسدان اقتصادی مجال داده شود، از بین بردن زمینه‌های فساد را علاوه بر برخورد با مفسدان و برگزاری دادگاه‌های ویژه، در گرو اصلاح ساختار‌های فسادزا دانست و از دولت و مجلس خواست که اصلاحات مورد نظر مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی را با جدیت دنبال کنند.

رئیس دستگاه قضا گفت: ما در دستگاه قضایی صاحبخانه‌ایم و قابل قبول نیست که با مشکلات این دستگاه همانند مهمان برخورد کنیم یا مثل برخی که سال‌ها در نظام مسئولیت داشتند، بعد از ۴۰ سال ژست منتقد به خود گرفته‌اند. این مجموعه متعلق به همه مسئولان عالی قضایی است و باید نسبت به آن پاسخگو باشیم چرا که اکنون ما مصداق آیه شریه «إِن مَکَّناهُم فِی الأَرض» هستیم.

رییسی اصلاح نظام بانکی و پولی، اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح نظام گمرکی و واردات و صادرات را از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اصلاحات در حوزه اقتصادی دانست که به کاهش جرایم و پرونده‌های قضایی منجر خواهد شد.

رییس قوه قضاییه در ادامه سخنانش با ابراز تأسف از اهانت به مقدسات در برخی کشور‌های اروپایی همزمان با عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی و محکومیت این اقدامات موهن گفت: جسارت به قرآن کریم و اهانت به پیامبر عظیم الشأن اسلام در اروپا و برقراری رابطه بین یک کشور به ظاهر اسلامی با صهیونیست‌ها سناریویی حساب شده است که در یک اتاق فکر طراحی شده اند.

رییسی افزود: همه این اقدامات یک منشاء دارد که می‌خواهند اقتدار اسلام در دنیا و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه را دچار آسیب کنند؛ غافل از این که چنین اقدامات خباثت باری موجب افزایش نفرت عموم ملت‌های آزاده از عاملان و حامیان این کار‌ها خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: اهانت به قرآن کریم اهانت به همه کُتب آسمانی و جسارت به وجود مقدس پیامبر اعظم (ص) اهانت به همه انبیاء عظام و توهین به انسان و کل بشریت است که هرگز قابل قبول نیست.

رییسی با انتقاد شدید از سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر این اهانت ها، تأکید کرد: هر مدنیتی که برای بشر امروز وجود دارد، در پرتو آموزه‌ها و تلاش‌های مصلحانه انبیاء الهی است که اگر آن را از انسان معاصر بگیرند، چیزی برای او باقی نمی‌ماند.

رییس قوه قضاییه از مسئولان حکومت‌هایی که زیر چتر آن‌ها به مقدسات و ارزش‌ها توهین می‌شود خواست که با این نوع اقدامات برخورد کنند و مسئولیت کشور‌های اسلامی را در این زمینه مضاعف دانست و گفت: طراحان این سناریو دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در دل ملت‌های مسلمان هستند.

رییسی ایجاد امید در جامعه را از مهم‌ترین مسئولیت‌های همه کارگزاران نظام دانست و افزود: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است، اما هر یک از مسئولان وظیفه دارند که با عمل صالح و خدمتگزاری خالصانه، مانع رسیدن دشمن به این هدف شوم شوند.

رییس قوه قضاییه این نکته را هم متذکر شد که ایجاد امید در جامعه و افزایش سرمایه‌های اجتماعی با حرف و سخن امکانپذیر نیست و نیازمند اقدام و عمل و اتکا به ظرفیت‌های داخلی است و هر گونه چشم دوختن به دیگران و پیوند دادن گشایش در امور به نتیجه انتخابات دیگر کشور‌ها خطایی راهبردی است.

بازنگری و اصلاح مصوبه ستاد کرونا درباره قرارداد‌های اجاره

در این نشست، حجت الاسلام صادقی رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف با اشاره به مصوبه ستاد ملّی مبارزه با کرونا درباره سقف افزایش قرارداد‌های اجاره، گفت: این مصوبه با ابلاغ معاون اول قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفته و بازرسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که از ۱۲ هزار پرونده متشکله در این زمینه، تعداد بسیار اندکی بر خلاف مصوبه مورد رسیدگی قرار گرفته اند.

وی افزود: از آنجا که اجرای مصوبه ستاد ملّی کرونا بر اساس شرایط خاص کشور در دستور کار قرار گرفته بود، برای گذر از شرایط اضطراری، رسیدگی به این دست پرونده‌ها نیازمند قانون است که باید با اصلاحات جدی در مصوبه در دستور کار قرار گیرد؛ چرا که به عنوان مثال نیاز مالکان در مصوبه مذکور در نظر گرفته نشده و در حالی که مصوبه ناظر بر قشر آسیب پذیر بوده، ۷۰ درصد دعاوی مطرح شده در تهران مربوط به مناطق یک و دو بوده است.

رییس قوه قضاییه در واکنش به این گزارش تصریح کرد: تأسی به سیره رهبر معظم انقلاب از لحاظ تصریح معظم له، عمل به مصوبات این ستاد است، اما در مواردی شاهد برخی تصمیمات هستیم که موجب تضعیف ستاد ملّی مبارزه با کرونا می‌شود.

وصول ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات معوقه دولت توسط سازمان بازرسی

حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز با اشاره به پیگیری‌های این سازمان برای کمک به دولت در وصول مالیات معوق، از وصول ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات بنگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ در ماه‌های اخیر و واریز آن به حساب سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات نظارتی و پیشگیرانه این سازمان در شهرداری‌های استان تهران، از ورود سازمان بازرسی به یکی از قرارداد‌های این شهرداری‌ها خبر داد که با تجدید کارشناسی موجب دریافت ۲۴۰ میلیارد تومان سهم شهرداری در قرارداد مذکور شده است.

مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها نیز در گزارشی از اجرای طرح غربالگری حقوقی قضایی زندانیان سراسر کشور، گفت: پیرو دستور رئیس دستگاه قضایی مبنی بر بررسی وضعیت حقوقی و قضایی تک تک زندانیان، این فرایند با سرعت در دستور کار قرار گرفته که در بررسی‌ها و همچنین برخی سرکشی‌های استانی به مواردی همچون انتظار چند ساله برای اجرای حکم و یا حکم حبس برای جرایم بسیار خُرد روبه رو شدیم که بر اساس قانون کاهش مجازات حبس، قابل گذشت و یا اِعمال مجازات جایگزین بوده است.

رییسی در واکنش به گزارش رییس سازمان زندان ها، با تقدیر از اجرای طرح غربالگری حقوقی قضایی زندانیان و تأکید بر تداوم آن تصریح کرد: لازم است وضعیت زندانیان تمام زندان‌های کشور یک دوره به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد و روشن شود اگر شخصی سال‌ها در زندان مانده است، بر چه مبنای قانونی بوده که اگر دلیلی بر حضور وجود ندارد، آزاد شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۸۱۳۲۱۵:۱۹:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۱۷
متاسفانه از زمانی که دولت با ترفندی خاص رییس قوه قضاییه را دخیل در مسئله بنزینی کرد .. امر مبارزه با فساد بشدت کند شد ریاست قوه قضاییه لطفا قانون از کجا آورده ای را که در بدو ورود به قوه قضاییه قول اجرای انرا فرمودید اجرایی بفرمایید
ناشناس۱۵۸۸۸۹۸۰۷:۴۷:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱۸
آقای رئیسی تا همین جا هم خوش درخشید..
ناشناس۱۵۸۸۲۳۲۱۶:۳۱:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
باید با سرعت و قاطعیت بیشتر با همه ارکان فساد در این کشور مبارزه شود.
ناشناس۱۵۸۸۳۹۴۱۸:۲۰:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
پرونده بابک زنجانی چه شد
ناشناس۱۵۸۸۴۵۲۱۹:۰۷:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
جناب آقای رئیسی؛ اموالی که مفسدان اقتصادی در ایران دارند فقط نوک کوه یخی است که وجود دارد؛ بقیه کوه ثروت افسانه ای آنها در خارج از کشور است. وجه مشخصه این مفسدان اقتصادی بی وجدانی و بی اخلاقی آنهاست. این مفسدان با وقاحت و بددهانی افراد بی گناه را مرعوب می کنند و پای آنها را به میان می آورند تا قوه قضائیه را فرسوده کنند. فرزند من بعد از دیپلم؛ کاری در یک صرافی پیدا کرد که کمک حال باشد صاحب صرافی که بعدا مفسد اقتصادی در آب درآمد از حساب شخصی فرزندم برای کارهای غیرقانونی استفاده و بعد او را اخراج کرد. بازپرس پرونده که همیشه دعاگویش هستم ای کاش می توانستم نام بزرگش را اینجا بگویم. خیلی زود به همه چیز پی برد و ضمن ادای وظیفه مثل یک وکیل مشفق به این نوجوان مظلوم و بی پناه نیز در این جریان پرونده کمک کرد. از آن به بعد هر که از فساد در قوه قضائیه می گوید نمی دانم چرا باورم نمی شود.
ناشناس۱۵۸۸۹۰۸۰۷:۵۶:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۸
اولا نوجوان حساب شخصی ندارد. ثانیا همان بهتر که اسم قاضی را نگفتی چون کمک به اینصورت که شماشرح دادی تخلف از وظایف است. ثالثا من و شما میدانیم که مفسدان پولهای غارت شده را کجا میبرند اما مسئولین این کشور نمیدانند؟،
ناشناس۱۵۸۸۸۳۵۰۴:۱۳:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۸
به نظر بنده اقدامات آقای رئیسی تا بحال مثل نرمش قبل از ورزش های سنگین بوده است امیدوارم مبارزه با فساد از حالت مانور وارد عملیات وسیع شود در این وضعیت باید تخم مرغ دزدها را هم دریابند که شتر دزد نشوند .
ناشناس۱۵۸۸۸۴۰۰۴:۴۳:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۸
قضات شريف بايد به يارى رييس قوه قضاييه بپردازند و هدفمندانه براي رضاي خدا و خدمت به مردم و محافظت از بيت المال اقدام نمايند
ناشناس۱۵۸۸۸۸۹۰۷:۴۰:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۸
آقای رئیسی برای رسیدگی به فساد در کشور؛ نخست باید قوه قضائیه را پالایش کند. رسیدگی به جرائمی که بعضا ریشه در داخل قوه دارد به اینصورت ممکن نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین