حضور استراماچونی در استقلال شدنی نیست

گروه ورزشی الف،   3990617093

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ورود نهادهای قضایی به پرونده ویلموتس یک روند طبیعی و بین‌المللی است.

به گزارش راه دانا، مهدی علی نژاد در مجمع سوارکاری اظهار داشت: الحمدلله گزارشات مطلوبی از فعالیت اداری، مالی و ورزشی فدراسیون سوارکاری ارائه شد و به خلیلی و این فدراسیون بابت شفافیت مالی تبریک می‌گویم.

وی افزود: با توجه به اپیدمی کرونا و اختلال در برگزاری مسابقات و مراسمات، اجرایی شدن برخی برنامه‌های فدراسیون سوارکاری برای سال ۹۹ محقق نشد. بنابراین کلیات آن را به تصویب می‌رسانیم تا لزوم اجرایی کردن بقیه مفاد آن به هیئت‌رئیسه تفویض شود. همچنین تعرفه مالی برخی خدمات فدراسیون سوارکاری در سال ۱۳۹۹ هم تنها با ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تصویب و اجرایی می‌شود.

علی نژاد با اشاره به اهمیت سوارکاری گفت: گزارشات خوبی ارائه شد که الحمدلله نشان‌دهنده تعالی این فدراسیون است. اسب‌سواری در دین اسلام موردتوجه پیامبر اکرم بوده و فلسفه آن البته رزم بوده است. شکل رزم امروز تغییر کرده اما شکل مهارت‌ها و آمادگی جسمانی تغییری ندارد، چراکه رابطه بین انسان و اسب بسیار بی‌نظیر و لذت‌بخش است. در سه سالی که آقای خلیلی مسئولین این فدراسیون را داشته‌اند فدراسیون سوارکاری پیشرفت خوبی داشته اما در حوزه قهرمانی هنوز به موفقیت خاصی نرسیده‌ایم. این مهم منوط به فعالیت و کار و تلاش بیشتری‌ست و ما از این فدراسیون انتظار حضور در سبد مدال‌آوری المپیک ایران و بازی‌های آسیایی را داریم.

معاون ورزش قهرمانی با تاکید بر حمایت از این فدراسیون اضافه کرد: وزارت ورزش و کمیته هم از این فدراسیون حمایت می‌کنند. در همین راستا برای اولین بار دستورالعمل‌های فنی مربوط به تاسیس باشگاه‌های اسب‌سواری در وزارت‌خانه تصویب و ابلاغ شد تا مقدمات خصوصی‌سازی هم فراهم شود، همچنین بحث اختلافی بین وزارت ورزش و وزارت جهاد برای چیپ‌گذاری با ارجاع به معاونت ریاست جمهوری با توافقی همراه شد تا هردو طرف این امر را تسهیل کنند. اگر دستگاهی بخواهد خلاف امر عملکردی داشته باشد، بایستی به دولت پاسخ بدهد و مماشاتی هم وجود ندارد. امیدوارم این ورزش زیبا و جذاب در ایران توسعه بیشتری پیدا کند و باعث رشد بیشتر مجموعه اسب‌دوانی کشور باشد.

*حضور استراماچونی در استقلال رخ‌دادنی نیست

مهدی علی نژاد در حاشیه مجمع سالانه فدراسیون سوارکاری، در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال سرمربی‌گری الکس نوری در باشگاه استقلال و یا سایر تیم‌های ایرانی اظهار داشت: سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش اعلام کرده‌اند که مربی جدید خارجی نمی‌تواند در باشگاه‌های ایرانی کار کند. اگر کسی شامل این نباشد، مشکلی برای هدایت تیم‌های ایرانی ندارد.

وی همچنین درخصوص مسائل مالی سرمربیانی مانند نوری که قاعدتاً قراردادهای دلاری می‌خواهند، گفت: اطلاعی از اصل این ماجرا ندارم و در حیطه اختیارات ما بررسی این موضوعات نخواهد بود. سازمان لیگ باید موارد این‌چنینی را بررسی و نتیجه نهایی را ابلاغ کند.

مهدی علی‌نژاد همچنین در رابطه با نامه‌ تهدیدآمیزی که از سمت فیفا به فدراسیون فوتبال ارسال شده، بیان کرد: نامه در رابطه با موضوع پرونده مارک ویلموتس بوده که هشدارهایی به فدراسیون فوتبال داده تا اگر دخالتی از سمت دولت و نهادهای تابعه در فوتبال وجود دارد، مشکلاتی برای فدارسیون ایجاد شود. طرف ایرانی تا ۳شنبه فرصت دارد تا پاسخ فیفا را ارسال کند و مطمئنا پاسخ خوب و درخوری توسط فدراسیون فوتبال ایران به فیفا داده خواهد شد. چیزی که قطعی‌ست این است که در سیستم ورزش کشور، دولت هرگز دخالتی در فدراسیون‌ها ندارد و سیستم قضایی هم الان در مرحله بررسی و تحقیقات است و ورود نهادهای قضایی به این ماجرا یک روند طبیعی و بین‌المللی‌ست و به معنای دخالت نیست. احتمالا اطلاعات فیفا کافی نبوده و شفاف‌سازی توسط دوستان فدراسیون انجام می‌شود.

علی‌نژاد در مورد ممنوعیت حضور سرمربیان خارجی در فوتبال و احتمال تغییر این قانون با توجه به شایعه مذاکرات باشگاه استقلال با آندره‌آ استراماچونی تصریح کرد: دیروز مفصلاً در این رابطه توضیح داده‌ام اما این یک تصمیم موقت است که توسط سازمان لیگ اتخاذ شده و مجموعه وزارت ورزش از این تصمیم حمایت می‌کند.

علی‌نژاد در نهایت گفت: حضور استراماچونی در فوتبال ایران به معنای نقض قانون است و این اتفاق رخ‌دادنی نیست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین