پاسخ دکتر احمد توکلی به یک خواننده الف/ گاهی متلک هم اسباب شفافیت را فراهم می کند

گروه اجتماعی الف،   3990617082 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

روز گذشته رییس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به وزیر علوم اعلام کرد:  دیده‌بان شفافیت و عدالت سامانه هوشمندی برای دریافت و پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان تدارک دیده است و هر هفته از میان مطالبات مردمی، مطالبه‌ای که در طول هفته بیشترین امضا را جمع کرده باشد، کتباً از مسئول مربوطه پیگیری می‌کند.در مطالبه ثبت شده با بیش از ۲۸۵۸۰ امضا تا تاریخ ۱۶/۰۶/۱۳۹۹ مطالبه‌کنندگان خواستار برگزاری آزمون با منابع درسی نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ شدند.

یکی از خوانندگان الف در کامنتی در ذیل این خبر نوشت:ماشالله ایشان در همه امور تخصص دارند!

 

متعاقب آن دکتر احمد توکلی توضیحاتی را در پاسخ این خواننده گرامی ارسال کرد که در ادامه میخوانید.

 

هو/ سلام دوست عزیز

 امضای مرا که دیدی به من طعنه زدی که ماشاءالله  احمد توکلی در همه امور تخصص دارد!  گاهی متلک هم اسباب شفافیت را فراهم می کند. مانند همین جا.

این که بنده پای اکثر نامه های دیده بان را امضا می کنم، به تصمیم هیئت مدیره است. ولی حداقل نشان می دهد که رئیس هیئت مدیره نیز، مطلب را قبول دارد.

حداکثر دخالت من هم، این است که خودم پیشنهاد دهنده هستم و خودم می نویسم. البته  پیش از تدوین، کار در همه موارد با تصویب موضوع  و مشورت در تعیین محورها در جلسه مشترک هیئت مدیره و مدیران ستادی آغاز می شود. این نکته مهم باید گفته شود که در اغلب قریب به اتفاق موارد، موضوع در کارگروه ذیربط، با حضور کارشناسان قابل اتکاء و اعتماد بررسی می شود و پس از  کسب نظر کارگروه حقوقی، تدوین صورت می گیرد. با همه این احوال، در اقدامی پسینی، پس از اتمام کار، مطلب در سه گروه هیئت مدیره، کارگروه حقوقی و گروه مدیران، که شامل مدیران استانی هم هست، به نظر خواهی نهایی گذارده می شود.

گاهی هم بعد از زحمات زیاد کار آن نمی شود که انتظار می رفت، و نتیجه زحمات به بایگانی سپرده می گردد!.


در باره انعکاس مطالبات مردم به مسئولان، امضای مطلب به دست رئیس هیئت مدیره از باب احترام حداکثری به مردم است.

حتی ممکن است دیده بان آن مطالبه را مطلوب نداند. گاهی هم، مانند اینجا، آن را تأیید می کند. زمانی که فرصت کافی نباشد، اجماع رئیس هیئت مدیره(فعلا بنده)، مدیرعامل(آقای دکتر علی اشرف  نوری) و جانشین مدیرعامل(آقای مهندس محسن جَلواتی) جایگزین همه مراحل می گردد. نتیجه می گیریم که امضای احمد توکلی بر نامه های متنوع حکمت قابل دفاعی دارد، نه آن که خدای ناخواسته، گزافه نمایی در دانش باشد. از دوست متلک گوی مان هم متشکریم.