وزیر آموزش و پرورش: باید از نگرانی خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در مدرسه بکاهیم و با آن‌ها مدارا کنیم

گروه اجتماعی الف،   3990617073 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: باید از نگرانی خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در مدرسه بکاهیم با آنها مدارا کنیم و به خانواده فرصت دهیم تا با حضور در مدرسه و اطمینان از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، راحت و آسوده تصمیم‌گیری کنند.

وزیر آموزش و پرورش: باید از نگرانی خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در مدرسه بکاهیم  و با آن‌ها مدارا کنیم

به گزارش الف، محسن حاجی میرزایی در نشستی با حضور شورای معاونین، مدیران کل استانی و روسای ۷۶۰ منطقه آموزشی کشور که به‌صورت ویدئو کنفرانس و در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش‌های مدیران و معلمان در آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: یکی از افتخارات من این است که مدیران آموزشی و معلمان مدارس در استان و مناطق، افراد با مسئولیتی هستند. قطعاً بدون تلاش مدیران نمی‌توانیم این سال را به‌خوبی و موفقیت به پایان برسانیم. مدیران آموزشی در مناطق توانستند با حضور ذهن، آگاهی و توجه کامل روز اول از سال جدید را ساماندهی کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به اصل آموزش‌وپرورش برای آموزش حضوری در مدارس، تصریح کرد: از دومین ماه تابستان سه سناریوی پیش‌بینی ‌شده برای آموزش در سال تحصیلی جدید را با توجه به وضعیت سفید، زرد و قرمز استان‌ها به وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده بودیم ولی درنهایت با توجه به مسائل مطرح ‌شده و پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، تصمیم بر آموزش حضوری دانش آموزان در سال تحصیلی جدید گرفتیم.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه سخت‌گیرانه‌ترین پروتکل ارسالی از سوی وزارت بهداشت بر فاصله یک متری دانش آموزان و کنترل تعداد آن‌ها با توجه به ابعاد و مساحت کلاس تأکید دارد، گفت: شرایطی که در سخت‌گیرانه‌ترین پروتکل ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا ذکر شده بود دقیقا همان شرایطی بود که ما برای سناریوی آموزشی در مناطق زرد پیشنهاد داده بودیم. بنابراین تأکید اصلی آموزش را بر آموزش حضوری قراردادیم.

خانواده‌ها نگران هستند و مدیران وظیفه‌دارند برای رفع نگرانی خانواده‌ها با آن‌ها مدارا کنند

وی با اشاره به اینکه فضای جامعه با آنچه در رسانه هست، تفاوت دارد، گفت: مطلع هستیم که خانواده‌ها نگران هستند و مدیران وظیفه ‌دارند برای رفع نگرانی خانواده‌ها با آن‌ها مدارا کنند.

حاجی میرزایی افزود: اگر هر دانش‌آموزی در مدرسه به هر دلیلی حضور نداشت، مدیر مدرسه موظف است بادانش آموز تماس گرفته و در خصوص عدم حضور او و برنامه درسی صحبت کند. باید از نگرانی خانواده برای حضور فرزندانشان در مدرسه بکاهیم با آن‌ها مدارا کنیم و به خانواده فرصت بدهیم که با حضور در مدرسه و اطمینان از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مدارس راحت و آسوده تصمیم‌گیری کنند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تأکید بر اینکه هیچ سازمانی به‌اندازه وزارت آموزش‌وپرورش در اجرای پروتکل‌ها دقیق نبوده و در وزارت کشور هم این موضوع اعلام‌ شده است، تصریح کرد: ما ضامن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس هستیم و موظفیم در این مورد هر هفته و به‌صورت مستمر در ستاد ملی کرونا گزارش دهیم به همین دلیل انتظار همکاران و مدیران استانی به‌گونه‌ای تدبیر کنند که گزارش‌ها حاکی از رعایت کامل پروتکل باشد.

وی گفت: رمز موفقیت جدیت، انضباط و ارتباط در کار است. مهم است که قادر باشیم منظم فکر کنیم و ارتباطات را طوری بگیریم که توجه جدی به همه امور داشته باشیم.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: از اعضای شورای معاونین و مدیران کل و مسئولان مناطق تقاضا دارم بازدیدهای سرزده و واقعی داشته باشند و بدون هماهنگی به مدارس بروند تا از طرف مدیران مدارس دقت نظر فراهم آید.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه می‌توانیم با استفاده از فضای رسانه و با گفتگو و مدارا، نگرانی خانواده‌ها را کم کنیم و آن‌ها را به آرامش نسبی برسانیم، گفت: باید به نگرانی خانواده‌ها رسمیت بدهیم. مهم این است که دانش آموزان آموزش ببینند و اصل را هم بر آموزش حضوری قراردادیم و خانواده‌ها برای دانش‌آموز برنامه داشته باشند و مدیر مدرسه از این برنامه باخبر باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش خطاب به مدیران مدارس گفت: مدیران مدارس تلاش کنند که با اولیا به‌خوبی ارتباط بگیرند و آن‌ها را از تصمیمات اتخاذ شده آگاه کرده و به آن‌ها اطمینان دهند تا نگرانی خانواده‌ها از بین برود و از مدیران استان تقاضا دارم مدیران خلاق را معرفی کنند تا مورد تشویق قرار دهیم.

رایگان شدن اینترنت شاد؛ حمایت استراتژیک دولت از سامانه شاد و آموزش و پرروش کشور است

وی در مورد شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) گفت: پلتفرم شاد در نسخه جدید ارتقا یافته و در حال بارگذاری محتواهای تولید شده در آن هستیم. بارگذاری تمام محتواهای آموزشی تا 16 شهریور انجام می‌شود. شاد یک دستاورد بزرگ برای نظام آموزشی کشور است که خوشبختانه استفاده از آن برای همه رایگان شد و عملاً برای خانواده و مدرسه هزینه‌بردار نیست. این حمایت استراتژیک دولت از شاد و آموزش در کشور است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به یکی از ماده‌های پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت گفت: در آخرین پروتکل ارسالی از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تأکید شده است که شواهد کافی برای آنکه نشان دهد بسته ماندن مدارس توانسته باشد خطر ابتلا دانش آموزان را کاهش دهد در دست نیست، ولی از سویی دیگر آثار سو ناشی از وقفه آموزش بر سلامت، رفاه و آموزش دانش آموزان اثبات ‌شده است. ازهم‌گسیخته شدن آموزش دانش آموزان تأثیر زیادی بر اقتصاد و عوامل اجتماعی دارد و نابرابری‌ها را گسترش می‌دهد و حتی پیامدهای ناگوار بر عرصه‌های سلامت برجای می‌گذارد. همبستگی عمومی و ملی را نیز کاهش خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی در پایان با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش در موضوع بازگشایی مدرسه موردحمایت بسیاری از دستگاه‌ها قرارگرفته است، گفت: یکی از معیارهای شایستگی نظام آموزشی این است که بتواند مدارس را به‌خوبی بازگشایی کرده و آن را تا انتها بدون ایجاد مسئله پیش ببرد و این مستلزم دقت و مسئولیت‌پذیری همه مدیران و معلمان است.

دیدگاه کاربران

شریفی۱۵۸۷۸۲۳۱۲:۱۷:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۱۷
فقط امیدوارم عاقبت به خیر شوید با این تصمیم گیری های سراسر منفعت طلبانه و دیمی . کاش لااقل صدا و سیما گزارش های واقعی از رعایت سخت گیرانه ترین پروتکلها !!!!!!!! را در مدارس پخش کند که آن هم صد البته فرضی محال خواهد بود . ما دیروز در مدرسه کلی دعای خیر !!!! برای شما و دولت تدبیر و امید داشتیم که فقط یکی از این دعاها اگر مستجاب شود برای تمام آخرت شما کافی خواهد بود وزیر بسیار محترم و البته دلسوز و قاطع در تصمیم گیری!!!!!
علی۱۵۸۷۸۲۶۱۲:۲۱:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
برید ببینید بچه خودش و معاوناش کجا درس می خونند. خبرنگارهم خبرنگارهای قدیم
ناشناس۱۵۸۷۸۷۷۱۲:۵۸:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
بخدا قسم این آقا از وضعیت امکانات مدارس خبر نداره یا خیلی .. من از اینکه بچه ها به مدرسه برن یا نرن نظری ندارم ولی از اینکه میگه تمام امکانات و ضوابط بهداشتی رعایت میشه مسخره هست دقیقا مثل امکانات اموزش مجازی مدارس مردم میفهمند واقعیت رو بگین و خود مردم تصمیم میگرن بگید که مدارس ما کوچکترین امکانات اموزش مجازی را ندارند و کمترین اصول بهداشتی رو دارند شاید فقط مختص کشور ما نباشه و خیلی از کشور ها اینطوری باشن ولی واقعیت مدارس ما اینه البته با این اموزش و پرورش همون بچه ها مدرسه نرن بهتره
امید۱۵۸۷۸۹۸۱۳:۱۶:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
در این سالهایاد گرفتیم که برای رسیدن به خیر و صلاح .. باید برخلاف نظرات شما عمل کنیم.پس فرزندم رو به مدرسه نمیفرستم.
ناشناس۱۵۸۷۹۱۱۱۳:۲۵:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
به جای این حرفها میرفتی حضوری جلسه میذاشتی یا حداقل 4 لیتر مایع ضد عفونی به مدارس میدادی
ناشناس۱۵۸۷۹۱۳۱۳:۲۶:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
ما به تدابیر شما که از کفایت لازم برخوردار نیست اعتماد نداریم. بهتره کنار بری و اجازه بدی آدم متخصص و توانا این مسؤولیت را برعهده بگیره
ناشناس۱۵۸۷۹۲۷۱۳:۳۲:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
بلاخره مدارس غیر انتفاعی هزینه داره
ناشناس۱۵۸۷۹۶۹۱۳:۵۹:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
این وزیر باید استیضاح بشه
مصطفی۱۵۸۸۰۴۹۱۴:۳۶:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اینها فقط حرف ه. من که تو مدرسه نه مایع دستشوئی دیدم نه مایع ضد عفونی حتی برای معلما. دانش آموزان که هیچ. خلاصه بگم هیچ تغییری نسبت به پارسال ندیدم به جز ماسک
ناشناس۱۵۸۸۰۶۸۱۴:۴۳:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
آقای وزیر تصمیم اشتباهی گرفته ای ،خدا به دادت برسه اگر مویی از سر یک دانش آموزی با این بیماری کرونا کم شه.
ناشناس۱۵۸۸۱۰۹۱۴:۵۹:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اونوقت بازرس ها هم میان و وجدانن گزارش میدن .من خودم شاهد بودم بازرسی که اومده مدرسه.و مدرسه کوچکترین پروتکل بهداشتی رو هم رعایت نکرده بوددریغ از یه مایع دستشویی نداشت و بازرس هم بدون در نظر گرفتن خدا و وجدان و سلامتی بچهای بی گناه بناحق گزارش رعایت پروتکل رو برای اون مدرسه رد کرد
ناشناس۱۵۸۸۱۲۲۱۵:۰۷:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱۷
من یه دانش آموزهستم توی شیراز مگه شما نگفتید حضوری بریم پس چرا مسئولان مدارس نمیگذارن ما بریم مدرسه حداقل حرفی رو که میزنید پاش وایسید
ناشناس۱۵۸۸۱۲۴۱۵:۱۱:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
سلامتی بچه ها مهم تر از آموزش هست ، دختر من و سه تن از دیگر دوستانش از ۴ شنبه به مدرسه نمی روند و آموزش مجازی را انتخاب میکنند ، در مدارس دولتی خطر زیادی برای بچه ها هست ، با استرس و نگرانی مدرسه و درس خواندن هیچ فایده ای نداره و بچه ها حال روحی خوبی ندارند . هیچ اجباری برای مدرسه حضوری نیست .‌فقط مجازی
ناشناس۱۵۸۸۱۸۲۱۵:۴۷:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
باید از نگرانی های مافیای مدارس غیردولتی که صاحبان گردن کلفتی نیز دارد بکاهید جناب وزیر!!
محمد جواد۱۵۸۸۱۸۴۱۵:۴۹:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
آخرش نفهمیدم حضوریه یا آنلاین هر روز یه خبر میدن
ناشناس۱۵۸۸۲۰۳۱۶:۰۶:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
ولی دانش آموز بدون ماسک واردکلاس میشه فیروزآبادفارس کدوم پروتکل وکدوم نظارت بهداشت
ناشناس۱۵۸۸۲۷۴۱۶:۵۲:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
این جمله یعنی چی؟؟؟ وی در واکنش به این پرسش که اگر بچه‌ها دچار بیماری شوند، چه کسی پاسخگوست؟»، اظهار کرد: اگر جایی پروتکل رعایت نشود، کسانی که رعایت نکردند، ضامن هستند و به خانواده‌ها گفتیم که نظارت کنند. یعنی وزارت خونه با اون عظمت مسئولیت قبول نمی کنه ولی یک مدیر بیچاره و معلمش باید قبول کنه و اونوقت نظام عظیم و گردن کلفت آموزشی باید پشت اون یک نفر قایم بشند. آخه خوش انصاف، جوانمرد باش
ناشناس۱۵۸۸۲۷۷۱۶:۵۲:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
مدینه فاضله وزیر در عمل قابل اجرا نیست.
۱۵۸۸۲۸۹۱۶:۵۷:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۷
یعنی چی غیرحضوری کنیدحضوری نمیشه کی رعایت میکنه آخه
ناشناس۱۵۸۸۳۴۵۱۷:۴۴:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
مدارس بایدتعلیل بشه
ناشناس۱۵۸۸۳۵۴۱۷:۵۳:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
کجا رعایت میکنن؟امروز اکثر بچه ها تو خیابون بدون ماسک بودن مسئول سرویس مدرسه ماسک بچه ها رو با دست های کثیفش میکشید پایین ببینه کدوم بچه رو باید با کدوم سرویس بفرسته خود مسئولین مدرسه بچه ها شون رو نبردن مدرسه
مقصودی۱۵۸۸۳۵۹۱۷:۵۸:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
درشهرما گفتن بایدمادرها بیان نوبتی کلاس رو ضد عفونی کنن نه سرایدارهست نه مواد ضد عفونی کننده
ناشناس۱۵۸۸۳۸۱۱۸:۱۳:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
امروزبچه مارفت مدرسه نه تب سنجی نه ضدعفونی کننده کجارفتید که میگیدرعایت شده منطقه14 تهران مدرسه هیچ اطلاع رسانی نداره
ناشناس۱۵۸۸۳۸۶۱۸:۱۶:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
چرا مدارس مایع ضدعفونی کننده توهرکلاس نمیگذاره،فردازمستون دروپنجره بسته باشه یعنی هیشکی مریض نمیشه آقای وزیر
ناشناس۱۵۸۸۴۲۵۱۸:۴۳:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
آقای وزیر خودت هم .. موندی از 15 شهریور در مدارس رو باز کردی ی پولی داخل جیب مدیر ومعاون مدرسه .. بعضا مدیرومعاونها تا پول نگرفتن کتابها رو ندادن
باران۱۵۸۸۴۴۱۱۸:۵۵:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
.. اقای وزیر اموزش و پرورش که پروتکل های بهداشتی رعایت میشه شمارتون بدهید تا عکس جشن روز اول چندین مدرسه رو بفرستم واستون ..،..،..،.. مگه بچه های ما بازیچه دست .. هست که بخوایم احترام به حرفت بذاریم ما بچه هامونو نمیفرستیم به مدرسه حالا خیلی نظام اموزشمون بدرد بخور و اوکی ه که الان اینقدر از سرش میترسی ..
ناشناس۱۵۸۸۴۴۳۱۸:۵۵:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
از یک طرف میگویید حضور در مدرسه اختیاری است و از طرف دیگر معلمان را مجبور میکنی طبق ساعت موظف در مدرسه حاضر باشند . طبیعی است وقتی معلم تمام ساعت موظف را در مدرسه باشد دیگر نباید از او انتظار داشت که بعد از ظهر هم در شاد فعال باشد . پس یک راه برای بچه ها میماند و آن هم حضور فیزیکی . و نقل انتقال ویروس . وزیر عزیز یادت باشد که کودکان فاصله گذاران خوبی نیستند
امیر۱۵۸۸۴۴۴۱۸:۵۷:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
عجب چرا داری .. پرت میگی مردم بچشونو از جوی آب نیاوردن که بگزارن بیان مدرسه بچشون رو از دست بدن.
ناشناس۱۵۸۸۴۴۶۱۸:۵۷:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
..واقعا برای این جامعه متاسفم همچین وزیرایی تو این مملکت تو راس کارن
علی۱۵۸۸۴۵۴۱۹:۰۹:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
حضوری عالیه من که مشکلی ندارم
ناشناس۱۵۸۸۴۶۲۱۹:۱۴:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
آقای وزیر چرا باجان این طفلهای معصوم بازی میکنید مردم هزار مشکلات بدبختی دارن دیگه اگه کسی مشکلی برای فرزندش پیش بیاد چکار بکنه چرا از خدا نمیترسین..
ناشناس۱۵۸۸۴۸۰۱۹:۳۴:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۱۷
آقای وزیر، در اینجا یک موضوع را برای مردم روشن کنید یا دولت و وزیر بهداشت عدد و رقم نادرست به مردم گزارش می دهند یا واقعا وضعیت همه گیری این ویروس هنوز جدی است خوب اگر وضعیت بد است که چه اصراری بر همایش و نمایش و کلاس و غیره است اگر هم اینقدر جدی نیست چرا مردم را سر کار گذاشتید به مردم اعلام کنید تا به بدبختی شان برسند
ناشناس۱۵۸۸۵۹۵۲۱:۳۰:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
آقا غیر انتفاعی های گردن کلفت شهریه ها را جمع کنند غیر حضوری میشه وزیر چ کاره است .فقط نگران .. خودشه
ناشناس۱۵۸۸۵۹۹۲۱:۳۶:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
من دوتا دانش آموز دارم فقط ماسک بود که بچه هازدن از ضدعفونی کردن دست وکفشا خبری نبود تلوزیون مدارسی که دولت گفته میرن اینها همش دروغ که مدارس ضد عفونی میشه تو این خرج گرون و بیکاری خدا نکنه که دانش آموزی هم مریض بشه لطفا اصولی تصمیم بگیرید
ناشناس۱۵۸۸۶۰۴۲۱:۳۹:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
نمیخواد دایه ی مهربانتر از مادر برای بچه ها بازی کنید، تصمیم نهایی بر عهده والدینه نه شما که هر روز یه تصمیمی میگیرید
ناشناس۱۵۸۸۶۲۸۲۲:۰۲:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
واقعا جای تاسف است از این همه بی برنامگی. سو مدیریت و دمدمی و سلیقه ای بودن مدیریت. از اول نظام پزشکی و پزشکان هشدار دادن مدرسه شروع نشه. ولی خودرایی آموزش و پرورش مردم و سیستم و مدارس و خانواده ها را به مسخره گرفته اند
ناشناس۱۵۸۸۶۵۶۲۲:۳۸:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
وای به دولت ما که هیچ وقت مردمشو درک نکرد
مسعود۱۵۸۸۶۵۷۲۲:۳۹:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۱۷
نظرات عزیزانی که مطلب نوشته اند گویای این است که متاسفانه مسئولین بالای وزارتخانه به انتقال ویروس که هیچ علایم واضح ندارد ومیتواند ناقل وباعث مبتلا کردن دانش آموز که نماینده یک خانواده حداقلی ۴نفره بوده وابتلای آنهاو همین طور بصورت متوالی که در جامعه تسری پیدا میکندنمی کنن .آیا مسئولین این نکته ساده رو نمی توان هضم کنن واز این نگران هستن که چرا حقوق بدون کار برای کادر آموزشی وکار کنان بایستی پرداخت کنیم و..یکم به فکر جامعه ونسل فردای این مملکت باشید وبا اعمال سیاست غلط باعث عزادار کردن خانوادها که اکثرا هم تک فرزند بوده ودیگر عزیزان نبوده وکادر درمان رو مستاصل نکنید .یا حق.
زهرا۱۵۸۸۶۸۲۲۳:۱۴:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
باسلام وخسته نباشید خدمت مسوولان محترم.ازشما خواهش میکنم آموزش رو یکسال تعطیل کنیداین خیلی بهتره که سال آینده مهرماه خیلی از خانوادها خدای ناکرده دیگه فرزندی برای مدرسه فرستادن نداشته باشن این تصمیم شما یک ریسک خطرناکه پس بهتره بد رو ازبدتر انتخاب کنید.ممنونم
ناشناس۱۵۸۸۶۹۹۲۳:۴۴:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۷
بیست روز دیگه جوجه ها رو میشمارند .
ناشناس۱۵۸۸۷۳۳۰۰:۳۱:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۱۸
ما آخر با کرونا هم نمیریم از دست این ضد عفونی کننده های که تو مدرسه استفاده میکنن می‌میریم چیه آخه در مدرسه ها رو یه سال ببندید تا مریضی تموم شه از بوی ضد عفونی کننده ها همش سردرد میگیرم اینجوری که نمیشه درس خوند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین