نگذارید سلامت فرزندانمان به خطر افتد

عبدالله خراسانی ،   3990617030 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
نگذارید سلامت فرزندانمان به خطر افتد

زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور فیزیکی دانش‌آموزان و دستور رییس جمهور در فضای مجازی به صدا درآمد البته اصرار رئیس‌جمهور بر حضور فیزیکی دانش‌آموزان اما و اگرهایی را در پی داشته است و لذا ضروری به نظر می‌رسد که با شناسایی واقعیات موجود در این زمینه تدابیری اتخاذ گردد واقعیت آنست که آموزش رعایت شرایط بهداشتی به دانش آموزان خصوصاً در سنین پایین‌تر بسیار دشوار و زمان‌بر است و در عرض چند روز امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان اخلاق بهداشتی را در آنان نهادینه کرد کما اینکه برخی از بزرگسالان پس از گذشت هفت ماه هنوز دستورات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و اتفاقاً شوق حضور دانش‌آموزان در مدرسه و دیدار هم‌کلاسی‌ها کار را دشوارتر می‌سازد.

واقعیت دیگر محدودیت فضای فیزیکی مدارس و جمعیت کثیر دانش‌آموزان در برخی مدارس می باشد که امکان رعایت فاصله هرچند اندک یک متر را ممکن نمی‌سازد.

مساله دیگر محدودیت منابع مالی و نیروی انسانی مدارس برای نظارت و مراقبت بر اجرای دستورات بهداشتی است و مشکلات دیگری از قبیل سرویس رفت‌وآمد و نیاز به اعتبارات جدید البته نگرانی آقای رییس جمهور از تعطیلی امور کشور به بهانه کرونا بجاست و به حق آنرا خواسته دشمن می‌داند اما به همان اندازه این نگرانی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که خدای ناکرده با اتخاذ راهکارهای حساب‌نشده سلامت  آینده‌سازان کشور به خطر افتد و موج کرونا در کودکان چنان‌که در برخی کشورها اتفاق افتاده است با   بازگشایی مدارس در کشور ما نیز پدیدار شود. 

در نظام مردم‌سالاری دینی ما که دولت حاضر نشده است  حتی درباره دوگانه واقعی مسافرت - سلامت وارد شود و اعمال قاطعیت نماید و فریادهای التماس وزیر بهداشت هم راه به‌جایی نمی‌برد چه دلیلی دارد که برای اثبات غلط بودن دوگانه آموزش- سلامت، دانش‌آموزان را وادار به حضور در مدرسه نماییم و به نگرانی‌های خانواده‌ها در ارتباط با دوگانه قابل اعتنای سلامت حضور اعتنا نکنیم. 

از طرف دیگر تجربه نشان داده‌است که تصمیمات خلق‌الساعه فرصت بسترسازی و برنامه‌ریزی همه‌جانبه را سلب می‌نماید و به دلیل عدم آماده‌سازی قبلی مردم موجب نارضایتی آنان نیز می شود در یک نگاه کلی باید گفت دو هدف اصلی و خدشه ناپذیر مدارس حفظ سلامت دانش آموزان و ارائه خدمات آموزشی و پرورشی می باشد و شیوه‌ها و راهکارهای تحقق این دو هدف عبارت‌اند از شیوه حضوری استفاده از رسانه ملی بهره‌گیری از اینترنت و شبکه شاد و ارائه بسته‌های خودآموز. 

بنابراین نباید شیوه‌ها جای اهداف را بگیرد یا به گونه ای از آن‌ها استفاده شود که به هر یک از دو هدف فوق خدشه وارد سازد.

سخن از دوگانه سلامت - آموزش نیست بلکه سخن از دوگانه سلامت - حضور است که باید مورد توجه قرار گیرد و لذا منطقی به نظر می‌رسد که به شورای مدارس اختیار داده شود تا در زمینه میزان حضور دانش‌آموزان در مدارس با در نظر گرفتن امکانات و شرایط و تعداد دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری نمایند و درعین‌حال به طور جدی از آنان خواسته شود که وظیفه خود را در ارتباط با حفظ سلامت دانش‌آموزان و ارائه آموزش و پرورش کامل به آنان به انجام رسانند و در راه انجام این وظیفه از همکاری پدر و مادرها بهره بگیرند و دانش‌آموزان را برای استفاده از رسانه ملی، شبکه شاد و دیگر راهکارها راهنمایی نمایند خصوصاً آن که رسانه ملی با حرکتی قابل تقدیر گامی بلند در زمینه ارائه دروس در سراسر کشور برداشته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۷۶۰۳۰۹:۲۵:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
یه بنده خدایی میگفت : دیروز همکلاسی بچه اش توی مدرسه از ماسک پسرم خوشش اومده و اونو با ماسک خودش عوض کرده ! حالا صبح تا شب ۳۰ : ۲۰ نشون بده که پروتکل ها داره کاملا اجرا میشه در مدارس !
ناشناس۱۵۸۷۶۴۷۱۰:۰۴:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۷
لابد عکس مرد عنکبوتی روی ماسک بچه اش بوده
ناشناس۱۵۸۷۶۵۶۱۰:۰۹:۳۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
از دراختیار گذاشتن ماسک های منقش به تصاویر شخصیت ها و چهره های دوست داشتنی و محبوب کودکان مانند بنتن و مردعنکبوتی و نینجا و ... خودداری فرمائید علی برکت الله
ناشناس۱۵۸۷۶۶۲۱۰:۱۲:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۷
روحانی رو ببرید توی یک مدرسه ابتدایی تا ببینه چه خبره . البته نه از پشت شیشه خودرو و توی ماشین
نوشین۱۵۸۷۷۴۹۱۱:۰۹:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
حمایت از مافیای مدارس غیرانتفاعی و عمده فروشان لوازم و تحریر و ... به قیمت خطر سلامتی برای بچه های مدرسه
ناشناس۱۵۸۷۷۵۷۱۱:۱۲:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
خودشون باویدئو کنفراس شروع مدارسو اعلام میکنن بعد 18 میلیون دانش آموزو برای آزمون و خطا میفرستن تو دل کرونا،و جالبتر ازشون میخوان راجع به کرونا انشا بنویسن.......
ناشناس۱۵۸۷۷۹۴۱۱:۵۷:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
خانواده ها باید به بچه هاشون آموزش بهداشت و این چیزهارو تعلیم بدن. همش هم نمیشه بندازید تقصیر کشور . چه طور بچه های 4 5 ساله ی کره ای و چینی و ژاپنی بهداشت و نظم رو اجرا می‌کنند. یکم هم خود مردم در منزل به بچه هاشون ادب و طرز رفتار و نظم یاد بدهند
ناشناس۱۵۸۷۹۳۰۱۳:۳۳:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
معلوم می شود جنابعالی بچه ندارید
ناشناس۱۵۸۷۶۱۲۰۹:۳۰:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
دولت قصد آزمون و خطا با جان کودکان و انتقال بیماری توسط کودکان به خانه ها را دارد
علی۱۵۸۷۷۹۰۱۱:۵۵:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
کدوم دولت؟
ناشناس۱۵۸۷۶۱۴۰۹:۳۱:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
انسان ها زیادی سرکش شدن خداوند اینجوری گذاشت تو کاسه و تر و خشک را میسوزاند
محمد قاسمی۱۵۸۷۷۱۶۱۰:۴۶:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
برای اثبات سرکشی انسان ها خدا رو ظالم نکن خدا به بچه های معصوم چکار داره؟
ناشناس۱۵۸۷۶۱۷۰۹:۳۳:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
کسی که خودش میترسه ۲ دقیقه حضور فیزیکی داشته باشه توی مدرسه ، دستور حضور فیزیکی ۱۸ میلیون دانش آموز رو صادر کرده
ناشناس۱۵۸۷۶۸۷۱۰:۲۷:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۷
روحانی خودش صندلی اش رو با فاصله ۱۷ متری از صندلی واعظی و نوبخت و جهانگیری قرار میده و بعد از خواص شگفت انگیز حضور فیزیکی ۱۲ میلیون دانش آموز صحبت میکنه .
ناشناس۱۵۸۷۶۲۸۰۹:۴۳:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
شورای مدارس بدون اجازه رئیس آموزش و پرورش منطقه اب هم نمی خورند و رئیس منطقه بدون اجازه مدیر کل استان و همین روند تا رئیس جمهور ادامه داره این سبک از واگذاری ها
ناشناس۱۵۸۷۶۳۱۰۹:۴۴:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
فعلا که سلامت کودکانمان به خطر افتاده توسط این بی خبر
ناشناس۱۵۸۷۶۳۲۰۹:۴۶:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
هیچ وقت دانش آموزان مهم نبودند و نیستند. مهم جیب مدارس غیر انتفاعی است
ناشناس۱۵۸۷۶۳۴۰۹:۴۹:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۱۷
بگردین ببینین چه جریانی بوده که یکدفعه نظر چند روز پیش 180 درجه فرق کرد . صداش بعدا در خواهد آمد . انشاالله همه بچه ها و معلمین در سلامت باشند
ناشناس۱۵۸۷۶۴۵۱۰:۰۳:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
آموزش دانش آموزان کلاس اول از طریق مجازی امکان پذیر نیست ضمن اینکه در سایر مقاطع هم مشکلات فراوانی داشته و کارایی لازم را ندارد پس یا باید به همین شکل باشد ویا باید کلاً تعطیل گردد.
ناشناس۱۵۸۷۶۵۱۱۰:۰۵:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
جون خودشون و بچه هاشون که در خطر نیست.می خواهند ایمنی گله ای ایجاد کنند به بهای کشته شدن دیگران
ناشناس۱۵۸۷۶۹۷۱۰:۳۱:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
جان بچه های معصوم وخانواده هایشان با بی تدبیری مسئولان در خطر است
ناشناس۱۵۸۷۷۰۷۱۰:۴۱:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۱۷
امکان نداره بچه ها پروتکل ها را رعایت کنند نیم ساعت مراعات می کنند و بعد از سر و کول هم بالا می روند مسئولین هنوز پسر بچه ی ابتدایی و راهنمایی ندیده ند ؟؟!! هنوز شاهد تعطیل شدن مدرسه بوده اند ؟؟ انگار فنر به زیر پاهاشون متصل شده و از فرط ازدیاد انرژی مدام بالاو پایین می پرند بچه ها به مدرسه می روند که انرژی را با دیگر بچه ها تخلیه کنند و شیطنت و بازی کنند و درس خواندن از نظر بچه ها امری جانبی در کنار بازی و شیطنته البته این نشانه های بچه ی سالم است و بچه های افسرده و بیمار اصلا این شکلی نیستند فکر کنم برنامه ریزی حضرات برای بچه های افسرده است
ناشناس۱۵۸۷۷۴۴۱۱:۰۶:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اگر به فکرمان نیستند خودمان باید به فکر خودمان باشیم ، با تاخیر یکساله در آموزش هیچ اتفاقی برای آینده فرزندانمان پیش نمی آید .
ناشناس۱۵۸۷۷۴۷۱۱:۰۸:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
حسن روحانی باید استعفاء بدهد برود
ناشناس۱۵۸۷۷۵۶۱۱:۱۲:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
هیچ مشکلی ندارد مانند بقیه کشور ها نوبتی نمی شود که علم دانش را تعطیل کرد می شویم یک پارچه آفریقایی چرا غرب نسبت به آفریفا پیشرفت همه چیز ولی افریقا خیر سواد
ناشناس۱۵۸۷۷۷۲۱۱:۳۱:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اشتباهه محضه بچه رو با اين شرایط به مدرسه بفرستی .
ناشناس۱۵۸۷۷۸۴۱۱:۴۴:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
يكي از عجايب و غرايب هم يكي اينه كه در باور بعضي از مسئولين مل ويروس كرونا در ٤٥ يا ٥٠ دقيقه وقت كلاس منتقل ميشه اما در ٣٥ دقيقه وقت كلاس احتمالاً اين ويروس هيچ غلطي نميتواند بكند !! ... به نظر شما اين تز مسئولين مربوطه عجيب و غريب نيست ؟!! ... البته كه هست !!
ناشناس۱۵۸۷۷۸۸۱۱:۵۱:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
چند سوال داشتم.لطفا خودتون رو جای تصمیم گیرندگان بذاریم.و شعار ندید. 1-کلاسها تا کی تعطیل باشه(کرونا معلوم نیست کی تموم بشه)، 1،2،3 سال 2-الان کلاس شروع نشه. پاییز که بدتره و... 3- تو کل دنیا کلاسها ( البته با وضعیت بهتر) داره انجام میشه. 4- با این وضعیت منابع ،درآمد دولت و... دولت چکارکنه. 5- آیا خانواده ها امسال نمیتونید بچه ها رو کلاس نفرستند.(بزارید سال های بعد کلاس و مدرسه برن) ....
پژوهشگر۱۵۸۷۸۶۵۱۲:۵۱:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۱۷
به جز پایه اول دبستان بقیه پایه ها با اموزش مجازی راحت انجام می شود و حتی اگر محتوای اموزشی خوبی گذاشته شود از حضوری هم بهتر است. دختر من در مقطع دبیرستان دروس اصلی مانند زیست و ریاضی و شیمی را در فضای مجازی بهتر از کلاس حضوری درک می کند و به مدرسه هم گفتم دخترم تا امتحانات میان ترم به مدرسه نمی آید. اتفاقا اگر برای همه پایه ها دروس مجازی با بهترین معلمها گذاشته شود عدالت اموزشی هم در کل کشور انجام می شود.
مهدی۱۵۸۷۹۳۳۱۳:۳۶:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
آموزش مجازی فقط سوهان روح خانواده ها و ملعبه بی فایده ای است که چیزی ازش در نمیاد
ناشناس۱۵۸۸۲۸۴۱۶:۵۶:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
خدا به بچه هامون رحم کنه
ناشناس۱۵۸۸۳۸۳۱۸:۱۳:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
آیا مسولین به عواقب درگیر شدن دانش آموزان فکر کرده اند قطعا نه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین