واکنش محسن هاشمی به نامه احمد توکلی

گروه اجتماعی الف،   3990616111 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای شهر تهران نسبت به نامه احمد توکلی درباره معرفی افرادی که املاکی از شهرداری تهران را در اختیار گرفته‌اند، واکنش نشان داد.

واکنش محسن هاشمی به نامه احمد توکلی

به گزارش تسنیم، محسن هاشمی در پایان دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، درباره نامه احمد توکلی گفت: من قبل از اینکه نامه را ببینم دیروز در فضای مجازی آن را دیدم. اگر بخواهیم مشکلی که برای آقای فتاح پیش آمد، برای من پیش نیاید، باید محافظه‌کارانه وارد این موضوع بشویم.

هاشمی افزود: چون آقای توکلی این نامه را سرگشاده و علنی کردند، من هم در این خصوص سرگشاده پاسخ می‌دهم. املاک مذکور لیستش موجود و مشخص است. می‌توانند به شهرداری مراجعه کنند و ما به ایشان به صورت خصوصی اجازه می‌دهیم تا لیست افرادی که املاکی را در اختیار گرفتند، ببینند. اما اینکه بخواهیم این گزارش را به صورت کتبی برای ایشان بفرستیم بعید است این کار صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: اطلاعات برای کسانی که به صورت حضوری مراجعه کنند، موجود است.

محسن هاشمی درباره جلسه هم‌اندیشی با شهردار تهران نیز که صبح امروز برگزار شده است، اظهار کرد: امروز با شهردار تهران جلسه هم‌اندیشی در مورد هفته تهران که از ۱۵ مهر آغاز می‌شود و همچنین برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۰ و فعالیت‌هایی که قرار است برای تعویض قرن در شهرداری تهران داشته باشند، داشتیم و در این باره گزارشی ارائه کردند. همچنین برندینگ ۱۴۰۰ را امروز معرفی کردند و اعضای شورا نیز نظراتشان را اعلام کردند.

وی با اشاره به انتخاب اعضای کمیسیون‌های شورای شهر تهران گفت: در جلسه امروز، اعضای سابق در همان کمیسیون‌ها ابقا شدند و تغییری در اعضای کمیسیون‌ها نداشتیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: مهمترین دستور کار امروز شورا، موضوع شرایط انتخاب ذیحسابان بود که مواد زیادی هم داشت و تا ماده ۸ پیش رفتیم. همچنین در جلسه امروز یک فوریت در مورد شفاف‌سازی یارانه‌هایی که به شهرداری تهران پرداخت می‌شود مورد بررسی قرار گرفت و یک فوریت بررسی وضعیت کسانی که در خدمات شهری فعالیت می‌کنند و آسیب‌پذیر هستند مخصوصا در شرایط کرونایی فعلی بررسی شد. درخواست کردیم که دستورالعمل‌هایی بازبینی کنیم تا منجر به کمتر شدن آسیب به تمام کسانی که در خدمات  شهری مشغول به فعالیت هستند، شود.

هاشمی با اشاره به گزارش سید حسن رسولی خزانه‌دار شورا گفت: همچنین گزارشی از سوی خزانه‌دار شورا تا آخر تیر ماه قرائت شد که در آن وضعیت مالی شهرداری‌ها در موضوع درآمدها و هزینه‌ها تشریح شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: آنچه که در این خصوص برای شورا سوال است بحث عدم موفقیت شهرداری تهران در جذب بودجه غیرنقد است. اعضای شورا نگرانی‌های خودشان را در مورد اینکه چرا شهرداری تهران در جذب غیرنقد موفق نیست ابراز کردند و حتی از هیئت رئیسه خواستند که جلسات ویژه برای بررسی این موضوع  اختصاص دهد.

وی افزود: البته این مشکل را در طول این سه سال داشتیم. در این ۳ سال شهرداری تهران در جذب بودجه غیرنقد محافظه‌کاری بسیاری انجام می‌دهد و دلیل آن هم بسته بودن بیش از حد دست شهرداران مناطق است چراکه هر وقت می‌خواهند کار کنند و بودجه غیرنقد را بگیرند باید یک مسیر طولانی را طی کنند که از سازمان حقوق و املاک شهرداری عبور می‌کند.

هاشمی گفت: برای حل این مسئله باید دخالت کنیم و ببینیم در استفاده از قوانین موجود چطور می‌توانیم اختیارات شهرداران مناطق را بالا ببریم تا بودجه غیرنقدشان جذب شود.

رئیس شورای شهر تهران در توضیح این موضوع تصریح کرد: درگذشته وقتی یک پیمانکار طلبکار بود، می‌توانستند با کارشناسی که نسبت به آن ملک انجام می‌دهند، با قیمت کارشناسی با آن طلبکار تهاتر کنند و مسیر مزایده طی نشود. اکنون شهرداری تهران ابلاغ کرده که هیچ ملکی نمی‌تواند بدون مزایده قانونی واگذرا شود یعنی طلبکاران خود در مزایده شرکت کنند و برنده شوند و اگر طلبکاری در مزایده موفق نشود، نمی‌تواند ملک را بگیرد. این باعث شده که شهرداران مناطق نتوانند برای برگرداندن بدهی‌هایشان از بودجه غیرنقد استفاده کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۶۷۲۴۱۵:۰۷:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۶
من رفتم.خندیدند اصلا راه ام ندادن بروم بالا گفتند برو بابا حوصله داری مصاحبه چیه و.. آقا هاشمی من کی بیام راه ام بدهند اصلا بیام بالا ؟
ناشناس۱۵۸۶۷۳۴۱۵:۱۲:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
پس 700 خانه صحت ندارد .
ناشناس۱۵۸۶۸۸۴۱۶:۳۵:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۱۶
این استدلال یعنی چی ؟؟؟؟من ادعای واگذاری املاک رو میکنم ولی مدارکش را رو نمیکنم هر کی میخواد پاشه بیاد ببینه !!!!!!!! این چه مغالطه ی زشت ..ی است؟؟؟؟
ناشناس۱۵۸۶۸۹۷۱۶:۴۳:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۶
به شکل ضمنی معنی حرف ایشون اینه که «از دید شورای شهر و شهرداری تهران، در عصر ارتباطات و اینترنت، بهره‌مندی از شفافیت اطلاعاتی منحصر به افرادی می‌شود که در محل شهرداری تهران حاضر شوند»!! این‌ها همه نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه ماست
ساده۱۵۸۶۹۶۶۱۷:۳۴:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۶
ایشان فرافکنی و جواب سر بالا دادن را از پدر آموخته اند
ناشناس۱۵۸۷۰۲۳۱۸:۲۲:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۱۶
پاسخ آقای هاشمی به آقای توکلی یعنی اینکه افرادی که املاک را گرفته اند خط قرمز و .. اگر مدعی العموم بخواهد که مجبور به دادن هر گونه اطلاعات خواهید بود
ناشناس۱۵۸۷۰۷۷۱۹:۲۳:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
هاشمی: اگر بخواهیم مشکلی که برای آقای فتاح پیش آمد، برای من پیش نیاید...!! پس وای بر ما مردم.
ناشناس۱۵۸۷۲۵۶۲۲:۲۶:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۶
نمی دانم ملت چه گناهی کرده که تا زنده هستیم باید این خانواده .. و دردسرهایشان را تحمل کنیم کافیه دیگه بریید سراغ زندگی خودتون ودست از سر این ملت مظلوم بردارید
Mahmoud۱۵۸۷۳۳۴۲۳:۵۷:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۱۶
.. البته آقای هاشمی در پاسخ نامه سرگشاده جناب توکلی گفته اند: جناب دکتر توکلی تشریف بیاورند شهردار و لیست اموال را ملاحظه کنند و هر کدام از اموال را که قدرت بازپس گیری آنرا دارند شروع به بازپس گیری کنند. یعنی اینکه این اموال در اختیار قدرتمندان است و شهرداری توان بازپس گیری را ندارد
ناشناس۱۵۸۷۴۳۲۰۱:۳۰:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
محسن هاشمی در پایان دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، درباره نامه احمد توکلی گفت: من قبل از اینکه نامه را ببینم دیروز در فضای مجازی آن را دیدم. اگر بخواهیم مشکلی که برای آقای فتاح پیش آمد، برای من پیش نیاید، باید محافظه‌کارانه وارد این موضوع بشویم. منظورش اینکه مافیای قدرت و ثروت ایشان را ..
ناشناس۱۵۸۷۴۵۳۰۲:۰۳:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
جناب توكلي عزيز و جناب هاشمي گرامي خواهشا يك بررسي بفرماييد در خيابان ديباجي شمالي نرسيده به بزرگراه صدر نبش خيابان ياسمن گودبرداري بزرگي كرده اند در پلاكارت جلوي اين ساخت و ساز ننوشته اند مسكوني يا تجاري اما از زبان كساني كه در انجا كار ميكنند شنيده ايم تجاري است ، با توجه باينكه اين منطقه يك محله مسكوني ميباشد و لزومي به يك مركز تجاري يا اداري در يك منطقه مسكوني با خيابانهاي كم عرض ديده نميشود ، لطفا بررسي كنيد و بعدها هم از نظر اسايش مردم و هم مشكلات ترافيكي دچار مشكلات نشويد و ضمنا از حالا بررسي كنيد و بعدا اعلام نشود خداي نكرده خلافهايي اتفاق افتاده و خلاصه داستانهاي مفاسد اقتصادي كه كم و بيش ميشنويم پيش نيايد . حالا داستان املاك شهرداري بجاي خود از وقوع مشكلات جديد جلوگيري نماييد . با تشكر از سايت الف
ناشناس۱۵۸۷۵۳۸۰۸:۱۹:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
بودجه غیر نقد ؟؟؟؟؟ تهاتر املاک با پیمانکاران ؟؟؟؟ بدون مزایده ؟؟؟؟ این شیوه منجر به فساد خواهد شد راه درست و قانونیش اینه که شهرداریها مزایده رو برگزار کنند و پول حاصل از فروش املاک در مزایده رو برای پرداخت بدهکاری هاشون استفاده کنند. به این ترتیب املاک به بالاترین قیمت به فروش میرود و راه زد و بند و فساد هم تا حدودی بسته میشود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین