المیادین: توافق امارات و رژیم صهیونیستی یک ائتلاف جنگی است

گروه جهان الف،   3990616096 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری المیادین اتحاد رژیم ‌صهیونیستی و امارات متحده عربی را یک ائتلاف جنگی توصیف و تاکید کرد که این ائتلاف برای احیای طرح خاورمیانه جدید است.

المیادین: توافق امارات و رژیم صهیونیستی یک ائتلاف جنگی است

 به گزارش الف، پایگاه خبری المیادین در گزارشی با اشاره به توافق امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی نوشت که این توافق شامل همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی و نظامی است که پشت پرده آن با گذشت زمان فاش می‌شود و مشخص می شود که این توافق به دنبال ایجاد یک ائتلاف خطرناک جنگی در منطقه است.

این گزارش تاکید می‌کند که ائتلاف جنگی مذکور تلاش دارد طرح خاورمیانه جدید که در نتیجه مقاومت حزب‌الله لبنان در جنگ جولای ۲۰۰۶ دفن‌ شد را بار دیگر از طریق عربستان، اسرائیل و امارات احیا کند.

به نوشته المیادین، عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی و ادامه جنگ فرسایشی عربستان سعودی در یمن نشان دهنده آغاز ائتلاف منطقه‌ای اسرائیل، عربستان و امارات با حضور آمریکا است، ائتلافی که با شعار صلح فعالیت می‌کند، اما تنها رویکرد آن به سمت جنگ است.

این گزارش عادی‌سازی اسرائیل و امارات را در راستای ائتلاف در ابعاد امنیتی نظامی و اطلاعاتی برآورد کرده و می‌افزاید که این عادی‌سازی هدیه رایگان به تل‌آویو بود و این موضوع را می‌توان در جزیره سقطری یمن مشاهده کرد که دو طرف به دنبال ایجاد تاسیسات نظامی و جاسوسی در آن هستند. این جزیره مشرف به اقیانوس هند بوده و کانال ارتباطی باب المندب و تنگه هرمز است و امارات از طریق جاسوسی و رصد اطلاعات آن می‌تواند شریان آبی خلیج عدن از تنگه باب‌المندب گرفته تا جزیره سقطری را تحت کنترل خود داشته باشد.

المیادین به نقل از نزار بنات تحلیلگر مسائل سیاسی می نویسد که امارات به دنبال عادی سازی فوری است، رژیم های خلیج فارس، رژیم هایی کاربردی هستند که هیچ رویکرد مستقل سیاسی ندارند و تفکر آنها وارداتی است. وی  ابراز داشت که هیچ کس غیر از عربستان سعودی با امنیت کشورهای عربی بازی نمی‌کند.

وی در عین حال در گفتگو با المیادین تاکید کرد که محور مقاومت یک محور موهوم نیست، بلکه واقعیت انکار ناپذیر در تمامی جبهه‌ها است.

مهدی عفیفی عضو حزب دموکرات آمریکا در گفتگو با المیادین تاکید کرد که تسلیم شدن کشورهای عربی و اسلامی اوضاع عادی سازی را به این مرحله رسانده‌ است. وی افزود که بسیاری از کشورهای عربی مناسبات غیرمستقیم با اسرائیل به ویژه در ابعاد امنیتی دارند، لذا طبیعی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال طرح صلح بین اسرائیل و کشورهای عربی باشد. وی  در عین حال تاکید کرد که روی کار آمدن دموکرات ها در انتخابات آمریکا تاثیری در سیاست‌های این کشور در قبال اسرائیل نخواهد داشت.

المیادین همچنین به نقل از احمد الشریفی کارشناس مسائل امنیتی و استراتژیک می‌نویسد که بر اساس طرح معامله قرن توزیع نقش در منطقه صورت گرفته و در حال حاضر زمینه‌های آغاز جنگ فراگیر مستقیم در منطقه مشاهده می‌شود.

در همین رابطه روزنامه تایمز آف اسرائیل به نقل از ایلی کوهین  وزیر  اطلاعات رژیم صهیونیستی نوشت که توافق با امارات تنها یک نقطه شروع است و وی اطمینان دارد که اسرائیل در آینده‌ای نزدیک شاهد امضای توافقنامه‌های مشابه با دیگر کشورهای منطقه خواهد بود. وی ابراز داشت که رسیدن به توافق‌ها بر اساس منافع مشترک و بدون در نظر گرفتن موضوع فلسطین صورت گرفته است.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به گزارش وزارت جاسوسی این رژیم تاکید کرد که هم‌زمان با آغاز عادی سازی روابط امارات و اسرائیل به نظر می‌رسد عربستان اولویت خود را در همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی با اسرائیل قرار داده و بحرین و عمان نیز مناسبات امنیتی و تجاری با تل‌آویو ایجاد کرده‌اند. به همین علت این گزارش پیش بینی کرد که در آینده‌ای نزدیک احتمال امضای توافق سازش با سه کشور دیگر در منطقه وجود دارد، چرا که این کشورها شرایط بسیار مناسبی برای همکاری با اسرائیل در زمینه های امنیتی و تجاری دارند.

این گزارش صهیونیستی مدعی شده است که عربستان سعودی نگرانی‌هایی دارد که تا حد زیادی با نگرانی‌های اسرائیل توافق دارد و همین موضوع زمینه را برای همکاری های دوجانبه مهیا کرده است. بحرین نیز یک دولت جزیره‌ای است که از بحران‌های متعدد رنج می‌برد و آمادگی ضمنی خود را برای همکاری با اسرائیل اعلام کرده تا بتواند از اقتصاد راکد خود که در نتیجه سقوط قیمت نفت به وجود آمده، فرار کند.

این گزارش صهیونیستی می‌افزاید که بحرین طی سال‌های گذشته تجهیزات پیشرفته ای را به دست آورده و احتمالاً تلاش دارد یکی از خریداران تکنولوژی امنیتی اسرائیل باشد. این گزارش همچنین به سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات متحده عربی در اکتبر سال ۲۰۱۸ اشاره و در عین حال تاکید کرد که این کشور مناسبات قوی با ایران دارد، لذا احتمال عقد قراردادهای تسلیحاتی با این کشور محدود است.

 
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۷۷۳۶۱۱:۰۱:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
عدم تعامل با کشورهای عرب منطقه و شاخه و شونه کشیدن به آنها باعث توافق اعراب با اسرائیل شده است. آنها از بیم ایران و در حالی که امریکاهم پشتشان را خالی کرد به سمت اسرائیل رفتند تا با گرفتن ارتباط با آنها تسلیحات نظامی جدید خریداری کنند. دوستانی که از دیوار سفارت بالا رفتند باید پاسخ این اتفاقات را بدهند
ناشناس۱۵۸۷۷۵۴۱۱:۱۲:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
نام توافق ترکیه با اسرائیل و روسیه با اسرائیل ببرید
ناشناس۱۵۸۷۹۱۹۱۳:۲۹:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
امارات اشتباه بزرگی کرد دعوای همسایه رو آورد به خونه خودش.زندگی راحتی داشتن از بعد توافق با اسرائیل دشمن برای خودشون درست کردند
ناشناس۱۵۸۷۹۷۱۱۴:۰۰:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
به روباه گفتن شاهدت کیه؟ گفت دمم
ناشناس۱۵۸۸۳۶۸۱۸:۰۴:۳۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
پس فاصله 1400 کیلومتری ما با اسرائیل به 15 کیلومتر کاهش یافت !!؟؟ چه ائتلاف جنگی !!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  2. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  3. بازی با کلمات

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  17. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  21. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  22. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  23. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین